Activision: „Nad rozwojem serii Call of Duty pracuje 500 osób”

Call of Duty to bardzo istotna seria dla koncernu Actvision Blizzard. Nic więc dziwnego, że firma przeznacza na nią ogromne zasoby finansowe i przerobowe. Mimo to ujawniona liczba osób, które pracują nad cyklem, jest imponująca.
Dave Stohl z Actvision w rozmowie z serwisem VentureBeat ujawnił, że nad serią Call of Duty pracuje w sumie, uwaga, 500 osób. Rozlokowani są oni – jak mówi Stohl – „ w czterech lub pięciu studiach”.
Nad poszczególnymi odsłonami Call of Duty pracują studia Infinity Ward, Treyarch, Sledgehammer Games, Beachhead oraz Raven Software.
Czytaj dalej
79 odpowiedzi do “Activision: „Nad rozwojem serii Call of Duty pracuje 500 osób””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Call of Duty to bardzo istotna seria dla koncernu Actvision Blizard. Nic więc dziwnego, że firma koncentruje przeznacza na nią ogromne zasoby finansowe i przerobowe. Mimo to ujawniona liczba osób, które pracują nad cyklem, jest imponująca.
Hahaha. Rozwojem powinniście wziąć w osobny cudzysłów. Jakim rozwojem ?
Myślałem, że Treyarch i Infinity Ward robią każdego nowego CoD’a osobno, a nie razem.
500 osób? 490 chodzi po pizze, 5 sprzątaczek, a 5 robi operacje typu kopiuj wklej.
A nad hejtowaniem CoD pracuje patrząc po liczbie komentarzy na wielu polskich serwisach jeszcze większa liczba… tylko czy na tym coś zarobią 🙂 ))
Też mi właśnie przyszło do głowy haha jakim rozwojem? I nie, nie jestem hejterem 😛
@ Ayeeto00 – Ironicznie ale masz trochę racji… Od MW1 nie widziałem większego „rozwoju” tej serii. No chyba że np: Skok do pozycji leżącej z biegu to jakaś wielka innowacja wymagająca od razu nowej części.|Osobiście w CoD’a czasami gram jedynie dla multi ponieważ jest dobre… I każda część oferuje w nim prawie to samo z innymi broniami i mapami. Może lekko zmienione tępo gry.
@Piotrek66|Dając takie newsy prowokujesz wojnę fanbojów
Raven by sie lepiej szybko zajeło Singularity 2 😉
500 osób się obija lub są na urlopie 🙂
Who cares ? I tak CoD od paru lat jest robiony na siłę, więc mi to lotto kto ile robi przy jednej serii.
500 osob naprawde go robi, Koticka licza jako 450 osob.
Czemu mi sie zadaje ze 90% tych ludzi to specjaliści od marketingu ;p
„Nad rozwojem”? Cóż….
Chyba zwojem 😛
CoD 1 – na podstawie filmu „wróg u bram” CoD 2 – „Szeregowieć Rayan” CoD 3 – pomine milczeniem (ocb!?) CoD 4 MW – troche z „Helikopter w Ogniu” CoD 5 WaW – chyba nic niebyło filmowego CoD 6 MW 2 – odmłodzony MW 1 CoD 7 MW 3 – pare dodatków i filtrów dodane do MW 2 (tak mi sie wydaje na dzień dzisiejszy).Wniosek.Cody które czerpały fabułem z filmów były niezłe.
Nie rozumiem czemu plujecie na CoD’a. Przecież większość z was ma 13-15 lat i wychowało się właśnie na serii CoD. Ja wychowałem się na DNF i MoH i nie pluję na te marki choć nie są teraz zbyt potężne. CoD natomiast do tej pory jest najlepszym FPS’em na świecie z doskonałą grafiką i fabułą. Wielu z was pisze negatywami o CoD, wrzeszcząc, że BF3 będzie super-extra, mimo że nie grali jeszcze w niego (i większość nie zagra, bo wymagania są duże). Dajcie sobie spokój, bo i tak wiadomo, ŻE ZAGRACIE W NOWEGO COD’A
@DUSTDEVIL Ja też wychowałem się na DNF a czemu plują ludzie na CoDa? Nie plują na całą serię a raczej na MW2 i MW3 bo jakby nie było ile można dostawać odgrzewanego kotleta (ten już spleśniał) w nowym pudełku. Mówi się że MW3 jedzie dalej na zmodyfikowanym silniku MW1 (niby ma nazwę IW4.0) ale przy MW2 napisali co zrobili w silniku przy MW3 jeszcze takiego info nie było a po filmach wątpię że cokolwiek zrobili.
ciekawe. 500 osób pracuje nad codem a wydają od killku lat prawie tą sąmą wersję. a nad assasin’c dreed pracuje 350 i jakoś potrafią co roku wnieść korzystne zmiany, zaprojektować od nowa miasta itp. i co to znaczy? nie wiem ale wygląda to tak jakby pracowali u activison sami niekompetenti programiści.
Jeżeli przy rozwoju CoDa pracuje 500 osób to chyba 450 jest na bezterminowym, płatnym urlopie.
Dustdevil….nie wsadzaj innych do tego samego worka w którym jesteś ty…ja po mw2 nie zagrałem w black ops i nie zagram w modern warfare3. Bo nie jestem idiotom jak niektórzy którzy dają sie omamić dlc za 120zł tylko dlatego że ma w tytule COD…..
Nie mów w imieniu grupy, chyba że jesteś telepatą i umiesz czytać w myślach. ;P Ja lubiłem CoD 1 i 2 a uwielbiam CoDa 4, a jednak dalsze cześci po czwórce zwyczajnie mi nie podeszły. Więc nie, NIE ZAGRAM w nowego CoDa. (Ani w Battlefielda 3 – wymagania). A 500 osób pracujących nad serią? Niech pokażą coś nowego, a uwierzę. ;] Pozdrawiam.
Raven lepiej niech robi Heretica 3 i Hexena,SoF3 a nie robią za przydupasów raz dla ID(teraz inny wydawca) a teraz dla IW, i dalej dla acti.
Ja myslalem ze 2 … jeden co zrobil nowe mapy a drugi co skopiowal mw2 -.=
@DUSTDEVIL – ale brednie… ja zaczynałem od DN3D, MOH i wymiotować mi się chcę jak znowu widzę że nowy cod jest taki sam jak poprzedni.
500 zgadza sie, okolo stu programistow i 400 osob od marketingu
szkoda mi ravem software świetne studio marnuje się przy smażeniu kotleta. singularity powaliło mnie na kolana xmen origin i wolfenstein też były dobre. marzy mi sie heretic 3
@DARTHORK|Nie psujmy legendy Jedynki i Dwójki.
@Meganup|chyba 50 „speców” od marketingu, a raczej od wyciągania kasy i 350 ludzi od dlc (by po dwóch miesiącach mieć je gotowe i mieć z głowy do kolejnego coda i wydawać je przez cały rok…)
„Nad rozwojem serii Call of Duty pracuje 500 osób”. Nad „ROZWOJEM” serii CoD, czemu redaktorzy CDA popełniają takie byki merytoryczne. Toż to pleonazm czy jakaś inna tautologia! Jeżeli coś tu się rozwija to lista zakupów Kotticka po tym jak ten milion cod-dzieci ludzi zakupi Elite.
… z czego 450 to PR i Marketing 😛
Można zdefiniować pewną Tezę: im więcej osób robi grę tym bardziej jest okrojona/wtórna/mało innowacyjna. Np : CoD (:P ) czy Assassins Creed. AC tworzy mniej osób, przez co kolejne po sobie część, są choć trochę bardziej innowacyjne – grafika lekko się zmienia i wprowadzane są nowe lokacje, umiejętności, opcje ale dalej jakoś czuć wtórność.
500 osób… a nawet realistycznego magazynka nie potrafią zrobić.
@Piotrek – Ty to robisz specjalnie, prawda?
500 osób hmmm…|100 to krewni i znajomi kottica|150 to doradcy ds. marketingu|150 to statyści w nowym trailerze|80 to ludzie od kopiuj-wklej i od pizzy|20 to porządni pracownicy robiący grę
No może i 500 osób ale to chyba na takiej zasadzie że 450 osób siedzi i gra w MW 2 i kopiuję rzeczy z MW 2 i MW I do MW 3 a 50 myśli nad tym jak będzie wyglądał system płatności w Elite…
Piotrek66 to najwiekszy troll, non stop prowokuje flejmwary…. Przerabia portal na jakis marny tabloid.
Nie no na bank ktoś jest tam, kto pamięta jeszcze Cod1/2/4 i się stara, ale niestety jest go( ich?) za mało i wychodzą z tego takie mody. Ehh marzy mi się coś co wygląda inaczej niż mw1/2/3.|Podobno silnik Crysisa 2 jest za free to może by go użyli. I wilk syty i owca cała- nowy silnik=koniec narzekania na to samo, mimo, iż tak naprawdę byłby to odgrzany,stary kotlet ale w nowej panierce a`la KFC/
500 osób pracuje nad ROZWOJEM serii? To albo to niesamowite darmozjady, albo Acti zwyczajnie ściemnia. Stawiam na to drugie. xD
@gulasz nie przesadzasz aby? Nie napisze wiadomości, jest źle „wszystkie serwisy już podały jesteście do tyłu!!!” Napisze wiadomość, jest źle „Prowokujecie flamewary i ogólnie jesteście bee!” Dajcie sobie spokój. Na początku rywalizacji MW3 – BF3 dało się logicznie podyskutować. Teraz z news’a na news co raz więcej „fanów” tej „świetnej” gry jaką jest Battlefield wypowiada się co raz gorzej.
chyba, żart 500 osób i nikomu się nie chce zrobić silnika graficznego… (UWAGA UWAGA nie jestem fanbojem BF wręcz przeciwnie jestem neutralny)
Chyba Nad brakiem rozwoju serii call of duty pracuje 500 osób. Ostatnią częścią call of duty która wprowadziła jakieś konkretne zmiany było COD: Modern Warfare 1
Dosyć spora ta grupa modderska.
@dusiciel11 zasadniczą są 3 przeszkody przez które wykorzystanie „darmowego” cry engine 3 w codzie jest niemożliwe|1 crytek bierze 20% od każdej sprzedanej kopii gry stworzonej w oparciu o ten silnik|2 szkolenia z nowej technologii (kasa) musieli by się wysilić i zrobić coś nowego|3 kotick dostał by zawało-wylew gdyby usłyszał o ewentualnym przesunięciu premiery i dodatkowych kosztach xD
Ładna masówa. Wywalili ludzi kreatywnych, ojców sukcesu Call of Duty i zostawili najemników. 20DLC to jednak wyzwanie.
Tylko Activision stać na zatrudnienie takiej liczby osób, które i tak nic nie będą robić tylko pozbywać się niepotrzebnej kasy.
„nad serią Call of Duty pracuje w sumie, uwaga, 500 osób” – i za cholere jakoscia nie udowadniaja, ze gry tworzy wiecej niz 20 osob.
Nie ma co ukrywać widać, że się obijają, ale czemu wszyscy od 1 strony powtarzają to samo?
Nad jakim rozwojem??
@kilop206 sam jestem zdziwiony tym, że to jest rozmowa jednostronna i nikt nawet fanboje Coda nie próbują tutaj czegoś wykombinować xD|I niech ten thread stanie się początkiem pięknej CoDBF przyjaźni? xD