rek

Activision opatentowało system personalizacji gier na podstawie oglądanych streamów

Activision opatentowało system personalizacji gier na podstawie oglądanych streamów
Krzysiek "Gwint" Jackowski
Bardzo ciekawi mnie, jak opatentowany system będzie wyglądać na transmisjach IShowSpeeda czy Dawida Jaspera.

Nie każdy pochwala ten system, ale spersonalizowane reklamy są jednym z najpowszechniejszych oraz najważniejszych systemów, które możemy zaobserwować na co dzień w naszym życiu. Activision Blizzard postanowiło zaprząc pewien wariant tego algorytmu, aby filtrować nasze zainteresowania i zachowania na podstawie… transmisji na żywo, które oglądamy.

https://twitter.com/IdleSloth84_/status/1727783099692437673

Temat został wyciągnięty na branżowe strony za sprawą serwisu eXputer. Jego redakcja znalazła bowiem zgłoszenie patentowe Activision Blizzard. Opracowany przez wydawcę algorytm zatytułowano „Systemy i metody dynamicznego modyfikowania treści gier wideo oparte na treściach niezwiązanych z grami doświadczanych przez użytkownika”. Co to oznacza? Mówiąc w dużym skrócie, twórcy za pomocą tej funkcji weryfikują to, jak zachowujecie się podczas danych transmisji i na podstawie tego patent będzie mógł modyfikować rozgrywkę danej produkcji, aby zwiększyć zaangażowanie widzów oraz graczy. Co więcej, system ten będzie w stanie generować widzom gry.

Nawet w świecie wielu niesamowitych odkryć i technologii brzmi to trochę abstrakcyjnie i niewiarygodnie. Mimo wszystko bardzo intryguje mnie ten patent i zastanawiam się, w jaki sposób ostatecznie Activision Blizzard go wykorzysta. System raczej nie powstał po to, żeby coraz bardziej umilać nam czas z naszymi ulubionymi twórcami, tylko raczej, żeby nas uzależnić od niektórych zawartości sprzedawanych przez firmę. Nie będę dalej spekulować, po prostu niech czas pokaże.

Dodaj komentarz