Aliens: Dark Descent – AI gry dostosowuje się do twojego zachowania

W kwietniu pisałem, że Aliens: Dark Descent straszy nową odmianą obcych. Dzisiaj mogę poinformować o dodatkowej porcji szczegółów, która pochodzi bezpośrednio od twórców tej ciekawie wyglądającej produkcji.
Aliens: Dark Descent jest taktyczną grą akcji, która kładzie spory nacisk na strategiczne zarządzanie drużyną. Trafimy na księżyc Lethe, miejsce charakteryzujące się obecnością ksenomorfów. Przetrwanie w towarzystwie tych zabójczych form życia nie jest łatwym zadaniem, więc ludzie muszą ze sobą współpracować, a najlepszą broń stanowi tu dobrze zgrany zespół żołnierzy o zróżnicowanych specjalizacjach.

Twórcy chwalą się stworzeniem „Squad Behavior System”, czyli takim przystosowaniem zachowania drużyny, które ułatwia rozgrywkę za sprawą inteligentnych reakcji żołnierzy. Ponadto gdy przybędzie ksenomorfów i zrobi się naprawdę gorąco, można spowolnić czas rozgrywki.
Gracze będą mogli korzystać m.in. z miotaczy płomieni, które skutecznie oczyszczą teren z nagromadzających się plugastw. Nie zabraknie też zautomatyzowanych wieżyczek, mogących chronić kluczowy obszar. Oczywiście wszystkie działania muszą być realizowane z uwzględnieniem dostępnych zasobów.

Podczas oglądania materiału promocyjnego, najbardziej podekscytowała mnie informacja na temat sztucznej inteligencji wrogich jednostek. Podobno ksenomorfy będą dostosowywać swoje zachowania do strategii obieranej przez graczy. Brzmi super! Tylko czy naprawdę tak będzie i czy ta mechanika nas pozytywnie zaskoczy? Trzymam za to kciuki.
Kolejna ciekawostka jest taka, że musimy zadbać o zdrowie naszych żołnierzy, czyli po prostu ilość ich punktów życia, ale to nie wszystko, bo dodatkowo trzeba jeszcze pamiętać o poziomie doświadczanego stresu. Co się stanie gdy zginie nasz żołnierz? Stracimy go na zawsze. Twórcy podkreślają, że dobry lider sprawnie ocenia sytuację i podejmuje decyzję o ewakuacji, gdy robi się zbyt gorąco.
Po każdej misji wrócimy do naszego statku, który pełni funkcję bazy wypadowej. Będziemy mogli zarządzać usprawnieniami, rekrutować nowych ludzi, leczyć rannych, a także zlecać opracowywanie nowych technologii, dzięki którym zwiększymy szanse na przetrwanie.
Jest 5 klas żołnierzy, a po każdym starciu zyskamy punkty doświadczenia, które pozwalają na awanse i zwiększanie ogólnej skuteczności. Wszystko to pozwoli skuteczniej odkrywać historię przygotowaną na potrzeby kampanii dla pojedynczego gracza. Aliens: Dark Descent ma się ukazać na PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xboksy Series X/S, Xboksy One. Premierę ustalono na 20 czerwca 2023 roku.
Czytaj dalej
-
Nowy Painkiller zaoferuje tryb roguelike. Anshar Studios prezentuje kolejny...
-
Avatar: Frontiers of Pandora otrzyma dodatek nawiązujący do nadchodzącego filmu....
-
Yakuza Kiwami 3 zapowiedziana, a z nią zupełnie nowy spin-off. RGG...
-
Steam z wielką wyprzedażą boomer shooterów. Zgarnij Blood: Fresh Supply, Shadow...
3 odpowiedzi do “Aliens: Dark Descent – AI gry dostosowuje się do twojego zachowania”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Trzymam kciuki za udaną realizację. W zalewie multiplayerów i mikrotransakcji coraz rzadziej znajduję coś dla siebie.
Nie ty jeden…
Turowe gry taktyczne wracają do łask 😉 Może zrobią i nowego Battle Isle?