Aliens: Dark Descent – AI gry dostosowuje się do twojego zachowania
Ksenomorfy to inteligentne bestie, a twórcy Aliens: Dark Descent zdają sobie z tego sprawę.
W kwietniu pisałem, że Aliens: Dark Descent straszy nową odmianą obcych. Dzisiaj mogę poinformować o dodatkowej porcji szczegółów, która pochodzi bezpośrednio od twórców tej ciekawie wyglądającej produkcji.
Aliens: Dark Descent jest taktyczną grą akcji, która kładzie spory nacisk na strategiczne zarządzanie drużyną. Trafimy na księżyc Lethe, miejsce charakteryzujące się obecnością ksenomorfów. Przetrwanie w towarzystwie tych zabójczych form życia nie jest łatwym zadaniem, więc ludzie muszą ze sobą współpracować, a najlepszą broń stanowi tu dobrze zgrany zespół żołnierzy o zróżnicowanych specjalizacjach.
Twórcy chwalą się stworzeniem „Squad Behavior System”, czyli takim przystosowaniem zachowania drużyny, które ułatwia rozgrywkę za sprawą inteligentnych reakcji żołnierzy. Ponadto gdy przybędzie ksenomorfów i zrobi się naprawdę gorąco, można spowolnić czas rozgrywki.
Gracze będą mogli korzystać m.in. z miotaczy płomieni, które skutecznie oczyszczą teren z nagromadzających się plugastw. Nie zabraknie też zautomatyzowanych wieżyczek, mogących chronić kluczowy obszar. Oczywiście wszystkie działania muszą być realizowane z uwzględnieniem dostępnych zasobów.
Podczas oglądania materiału promocyjnego, najbardziej podekscytowała mnie informacja na temat sztucznej inteligencji wrogich jednostek. Podobno ksenomorfy będą dostosowywać swoje zachowania do strategii obieranej przez graczy. Brzmi super! Tylko czy naprawdę tak będzie i czy ta mechanika nas pozytywnie zaskoczy? Trzymam za to kciuki.
Kolejna ciekawostka jest taka, że musimy zadbać o zdrowie naszych żołnierzy, czyli po prostu ilość ich punktów życia, ale to nie wszystko, bo dodatkowo trzeba jeszcze pamiętać o poziomie doświadczanego stresu. Co się stanie gdy zginie nasz żołnierz? Stracimy go na zawsze. Twórcy podkreślają, że dobry lider sprawnie ocenia sytuację i podejmuje decyzję o ewakuacji, gdy robi się zbyt gorąco.
Po każdej misji wrócimy do naszego statku, który pełni funkcję bazy wypadowej. Będziemy mogli zarządzać usprawnieniami, rekrutować nowych ludzi, leczyć rannych, a także zlecać opracowywanie nowych technologii, dzięki którym zwiększymy szanse na przetrwanie.
Jest 5 klas żołnierzy, a po każdym starciu zyskamy punkty doświadczenia, które pozwalają na awanse i zwiększanie ogólnej skuteczności. Wszystko to pozwoli skuteczniej odkrywać historię przygotowaną na potrzeby kampanii dla pojedynczego gracza. Aliens: Dark Descent ma się ukazać na PC, PlayStation 5, PlayStation 4, Xboksy Series X/S, Xboksy One. Premierę ustalono na 20 czerwca 2023 roku.
Czytaj dalej
Gry to moja pasja i zawsze w coś pogrywam, choć często jestem w tyle z najnowszymi premierami. W pewnym momencie pokochałem roguelite'y, ale przydałby się większy skill. Jeśli trafia mi się taka okazja, wtedy staram się również pisać o grach.