Amnesia: The Bunker – Zwiastun nowej gry Frictional Games
Amnesia powraca jako gra w półotwartym świecie, która ukaże się także w Game Passie!
Tak oto straszaki zatoczyły koło. Seria Penumbra była powiewem świeżości w komputerowych horrorach i stanowiła idealną odpowiedź na potrzeby skostniałego wówczas rynku growego horroru. Wydana kilka lat później Amnesia: Mroczny Obłęd udoskonaliła formułę i stała się jednym z najpopularniejszych przedstawicieli gatunku, a także wyznaczyła dla niego kierunek na kolejne lata. Dwa sequele, jakie ukazały się dotychczas zdaniem wielu nie udźwignęły ciężaru bycia kontynuacją hitu i tym samym nie powtórzyły sukcesu oryginału… Ale to najwyraźniej nie przeszkodziło Frictional Games w tym, by spróbować jeszcze raz i przy okazji nieco odświeżyć oblicze serii.
Już na początku przyszłego roku ukaże się Amnesia: The Bunker, która – choć zamyka nas w dusznym bunkrze z czasów I Wojny Światowej – ma być powiewem świeżości. Jako żołnierz wyposażony w rewolwer i tylko jedną kulę, będziemy musieli znaleźć drogę do wyjścia i radzić sobie z napotykanymi problemami poprzez rozwiązywanie zagadek oraz wytwarzanie przedmiotów. A może nawet walkę?
Wygląda na to, że w przeciwieństwie do oryginalnych założeń serii, która nie pozwalała bronić się przed czyhającym na bohaterów zagrożeniem, Amnesia: The Bunker pozwoli na coś więcej, niż tylko krycie się przed wrażym stworem (stworami?) w ciemnościach… Co ciekawe, obecne w grze monstrum ma być „wszechobecne” i na bieżąco dostosowywać swoje zachowanie do działań gracza, co przywodzi na myśl Obcego: Izolację.
Dołóżmy do tego ciągłe napięcie, wynikające z faktu, iż czas gra na niekorzyść bohatera, klasyczne dla Frictional Games zagadki, więcej niż jedno rozwiązanie napotykanych problemów i uzyskujemy całkiem ciekawie zapowiadający się horror, który będziemy mogli sprawdzić już w marcu 2023 roku. Gra ukaże się na Xboksach Series S|X, Xboksach One, PS4 i pecetach, ograją go także posiadacze Game Passa.
Nie wiem jak wy, ale ja się jaram.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.