20.03.2019
Często komentowane 39 Komentarze

Anthem drugą najlepiej sprzedającą się w miesiącu premiery grą Bioware´u w całej historii studia

Anthem drugą najlepiej sprzedającą się w miesiącu premiery grą Bioware´u w całej historii studia
Złe miłego początki?

Pamiętacie, gdy wielew skazywało na to, że Anthem okaże się porażką? Pierwsze informacje o pudełkowej sprzedaży nie napawały optymizmem, gra zebrała słabe recenzje (średnia ocen na Metacriticu to w tej chwili 60), a do tego Electronic Arts musiało się zmierzyć z poważnym problemem blokowania przez tytuł konsol. Fani erpegów złorzeczyli na wydawcę, który doprowadził do takiego stanu jedno z najlepszych studiów developerskich w gatunku i wszyscy z niepokojem zastanawiali się, co też czeka teraz Bioware. Jednak w kolejnym tygodniu loot shooter twórców Mass Effecta wciąż pozostawał na topie list sprzedaży, gromadząc przy sobie coraz to więcej osób.

Najnowszy raport zajmującego się badaniami amerykańskiego rynku NPD Group pokazuje, że z Anthem nie jest wcale tak źle, jak myśleliśmy. Ba, jest wręcz zaskakująco dobrze. Tytuł ten był najlepiej sprzedającą się grą w lutym, a w całym 2019 zajmuje póki co drugie miejsce za Kingdom Hearts III. Do tego produkcja Bioware’u zaliczyła drugą najlepszą sprzedaż w pierwszym miesiącu w całej historii studia! Wyprzedza ją pod tym względem tylko trzeci Mass Effect. Analitycy zebrali dane dotyczące zarówno sprzedaży egzemplarzy fizycznych, jak i cyfrowych (te drugie tylko z konsol Sony i Microsoftu), jednak nie podali niestety to publicznej informacji konkretnych liczb.

Co ciekawe, Jump Force osiągnął trzecią najwyższą sprzedaż w pierwszym miesiącu w historii Bandai Namco. Metro: Exodus zaliczyło zaś najlepszy debiut z całej serii, znajdując przez 30 dni o 50% więcej nabywców niż jego poprzedniczka.

Lista najlepiej sprzedających się tytułów w USA w lutym (bez uwzględnienia sprzedaży cyfrowej na pecetach oraz Switchu):

  • Anthem
  • Jump Force
  • Kingdom Hearts III
  • Far Cry New Dawn
  • Red Dead Redemption II
  • Resident Evil 2
  • Super Smash Bros. Ultimate
  • Metro: Exodus
  • NBA 2K19
  • Call of Duty: Black Ops 4
  • New Super Mario Bros. U Deluxe
  • Mario Kart 8
  • Grand Theft Auto V
  • Assassin’s Creed: Odyssey
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • Minecraft
  • Super Mario Party
  • Rainbow Six Siege
  • Madden NFL 19
  • Spider-Man
  • 39 odpowiedzi do “Anthem drugą najlepiej sprzedającą się w miesiącu premiery grą Bioware´u w całej historii studia”

    1. Anthem anthemem, z jakiej racji Jump Force na drugim

    2. Bo byl gigantyczny hype na tą grę?

    3. Super, może uda im się przynajmniej opłacić ogromną kampanię reklamową tej gry.

    4. @RedsunHype nie tłumaczy kupowania badziewia. Dowolny gameplay z tej gry na YT pokazuje jaka to porażka i ani JoJo, ani Goku czy Naruto nie powinni temu pomóc. Ale cóż, może sie mylę.

    5. @ Kuba1pl|A może to prostu to nie jest badziewie? |Słaby początek sprzedaży oznacza, że klienci odebrali sygnały (opinie yt-bowych influencerów) o tym że gra jest słaba i początkowo wstrzymali się od zakupu. Późniejsze rozkręcenie się sprzedaży to już raczej reakcja na pozytywne opinie klientów (znajomych), którzy zakupili grę.

    6. @le_Fey|Niby jakie pozytywne opinie? Kupili bo reklamy gry były wszędzie, tyle.

    7. Panowie, pamiętajmy, że dane te pochodzą z USA, kraju, w którym sprzedaż można każde barachło.

    8. +Nezi23 Bioware może się udać zaspokoić ciągły głód na wysoką sprzedaż wydawcy EA jednak nie zmienia to faktu, że Anthem jest słabą grą tylko silna kampania marketingowa może ją uratować.

    9. @Typr|Nie bronię tej gry bo sam jej kupiłem i nie kupię.|Widziałem jednak w sieci dużo pozytywnych opinii i to od ludzi, którzy naprawdę w to grali a nie tylko oglądali Angry Joe „w akcji”. Oczywiście każdy narzeka na end game i „że nie ma już co robić bo przeszli wszystko”, ale samej grze wystawiają pozytywne opinie. I mówię o opiniach polskich graczy nie amerykańskich.

    10. @Kuba1pl – Oww, młody nadal mysli że jakosc koncowa produktu ma wpływ na sprzedaż, jakie to słodkie <3

    11. @le_Fey – Opinia profesjonalnych recenzentów > Opinia randomów. Zresztą nawet te randowy w ZDECYDOWANEJ większości gnoją ten tytuł, a że jest kilka pojebów cos tam próbujących pozytywnego powiedziec, no takie czasy.

    12. Dobra, jedno jest pewne. Sprzedaż znowu podskoczy bo „niezdecydowani” przeczytają, że gra sprzedaje się świetnie a dodatkowo BioWare zapowiedziało dodanie nowej zawartości do gry. Chcemy czy nie chcemy jest 1:0 dla EA.

    13. Sam nie wierzę że Anthem jest wybitną grą ale ludzie którzy gralik dłużej niż godzinę narzekali tylko na kiepski drop lootu, nie słyszałem osobiście narzekań na gameplay czy jakość. Wydaje mi się że Anthem może się odbić, aczkolwiek Divinity 2 i battle royale mogą odciągnąć potencjalnych graczy.

    14. Sprzedane kopie =/= jakość, odcinek n-ty, alfabetycznie zaraz przed Artifactem.

    15. @Redsun|Rozumiem ze probujesz sie dowartościować? Mam jakieś dziwne wrażenie ze dzieli nas wiecej niz kilka lat :]I nie, wplyw ma dobry marketing. Nie przypominam sobie by ta gra coś takiego miała w porównaniu właśnie do Anthema

    16. @le FeyOglądając The Room bawiłem się świetnie. To nie sprawia, że The Room to dobry film.

    17. No i taki obraz nasz, będziemy narzekać że syf, a jak przychodzi co do czego to i tak kupimy bo akurat nie ma w co grać a kampania marketingowa robi swoje. Eh

    18. Ludzie jak owce, widzą że gre robi nielubiane studio jak np EA to od razu hejtują, sami nie wiedzą dlaczego, bo nawet nie grali ale jak inni tak robią to ja też, bo nie mam swojego zdania. Ehhh…

    19. @Darku22 niestety coś w tym jest. W końcu łatwiej jak pomyślą za nich inni.

    20. Panowie, mnie do zakupu skłoniła dopiero recenzja na łamach CD-Action, więc nie miałem styczności z Anthem przed tymi kilkoma wydanymi do tej pory patchami, niemniej obecny stan gry oceniam jak najbardziej pozytywnie. Pod względem oprawy, udźwiękowienia, czy radości płynącej z walki, a nawet samego poruszania się po mapie jest to najwyższa liga, a fabuła, choć nieco sztampowa, pozwala poznać szereg interesujących postaci. Kompletnie nie rozumiem miażdżącej krytyki ze strony większości recenzentów.

    21. Poważnie? Tracę już całkiem wiarę żeby takie truchło tak brać….

    22. @Shaddon|Bo problem leży w tym, że gra choć ma świetny gameplay, to z kolei questy ma słabe, a różnorodność lootu jest mniejsza od Mass Effect…jeden. Oprócz tego tam nie ma co robić po ukończeniu wątku głównego. Wrogowie też nie są za ciekawi, a główny zły ma tyle charyzmy, co zaschnięta bułka. Do tego ten downgrade graficzny mimo zapewnień, że to co widzimy na E3 pochodzi z gry…taaa. Zarówno do tej gry jak i The Division 2 byłem nastawiony tak samo średnio, ale Anthem ma tylko fajniejszy gameplay.

    23. A czy do tych statystyk były brane pod uwagę kody z zakupu kart graficznych z serii rtx? Bo to by wiele wyjaśniało.

    24. nie grałem ale mam dosyć mieszane odczucia w temacie tej gry. Z jednej strony zachwalają a z drugiej strony ze wszystkich stron słychać jakie gra ma babole, jak mało różnorodna jest zawartość, albo że endgame nie istnieje. Nie jestem skłonny wyrzucić 180 polskich szekli żeby się zawieść na grze. To musiałby być poziom DMC5/RE2 zachwalania żebym dał więcej niż stówę za grę.

    25. Ja bym się tam nie cieszył, jeżeli gry takie jak Anthem czy Div 2 maja jakies wysokie wyniki sprzedarzy, bo (przyjmując, że nie są to wyniki zawyżone lub sfałszowane) oznacza to, że ludzie sa skłonni wydać spory pieniądz na średniej jakości grind fest w kolorowym sreberku, niezoptymalizowany, niesatysfakcjonujący, ot, taka pykałka do gry z kumplami na parę wieczorów. Średno zachęcająca to przyszłość.

    26. @Gavriel6|Nalezy pamietac, ze poza graczami, ktorzy sledza newsy, czytaja recki i sa swiadomi stanu gier, jest tez cala masa ludzi, ktorzy sie nie orientuja, ida do sklepu i kupuja gry, bo to albo kolejna odslona serii, ktora znaja albo widzieli fajna reklame. Sam mam znajomych, ktorzy recek nigdy nie czytaja, graja glownie w FIFE, co roku kupuja jej nowe odslony, do tego jeszcze tylko GTA, God of War, Gears of War, Halo i sporadycznie jakis tytul, ktorego zajawke widzieli w TV/YT i wygladala fajnie.

    27. @Shaddon To chyba nie śledziłeś zapowiedzi tej gry. Anyway, w sieci czytam głównie narzekania na różnicę zapowiedzi/gra. Że downgrade grafiki, że lipne prezentacje, że czasy ładowania, że marny loot, że czegoś lepszego się spodziewali od Bioware. Ciekawostka: autor recenzji w CD-Action podziela ostatni żal 😉

    28. @ zadymek|Myślę, że słowa Allora nie potrzebują interpretatora. To raz. Dwa, przez ostatni miesiąc zdążyłem się już nasłuchać ze wszystkich samozwańczo opiniotwórczych źródeł jaki to ten Anthem jest rzekomo do niczego. Ciekawostka: nie jest. Skąd te przekonanie, zapytasz? Bo zaryzykowałem, kupiłem i gram. Być może miesiąc temu to była zupełnie inna gra, a być może Allor ma rację i recenzenci spodziewali się po loot shooterze kolejnego Mass Effecta. Stawiam na to drugie, bo innego wytłumaczenia nie widzę.

    29. @shaddon|A czy w grze pojawil sie juz w miare interesujacy (takze wizualnie!) loot i czy jest dostepnych wiecej opcji zmiany wygladu pancerza? W demie giwery wygladaly bardzo podobnie, a wariantow poszczegolnych elementow wygladu pancerza byly po cale dwa…

    30. @Tesu|W ciągu tygodnia ma się pojawić patch dodający jako nagrodę za ukończenie fortyfikacji skrzynkę z (nowymi) elementami wizualnymi javelinów.

    31. @Shaddon To ani dobry looter shooter, ani dobry „Mass Effect”. Moim wytłumaczeniem jest to, że musisz mieć bardzo niskie oczekiwania, jeśli ta fabularna papka i gameplayowy design rodem z umysłu zakompleksionego gimnazjalisty Ci się podobają. Ja tam wolę zostać na ziemi i nie płacić za wycieczkę w kosmos, tylko po to, żeby się przekonać, że ziemia nie jest płaska. Wystarczająco dowodów mamy, żeby nie musieć sprawdzać takich rzeczy samemu.

    32. @ lAtarenl|Czyli, jeśli dobrze rozumiem, nie grałeś, ale jednocześnie „wiesz lepiej” od grających, czym Anthem jest, a czym nie? Niech i tak będzie. Parafrazując twą wypowiedź, ja udałem się w kosmos, bo nie wierzyłem, że Ziemia jest płaska i wolałem ujrzeć prawdę na własne oczy zamiast przyjmować jako pewnik teorie snute przez zupełnie przypadkowych ludzi. Tak się bowiem składa, że opinia nie jest, nie była i nigdy nie będzie „dowodem”, ani teoretycznym, ani tym bardziej „wystarczającym”.

    33. Pogrozili, że ich zamkną jak się nie sprzeda to ludzie rzucili się kupować z samego sentymentu dla studia.

    34. @Shaddon|Ta gra ma swietny gameplay i tego sie ukryc nie da, ale pod wieloma innymi wzgledami lezy. Gdzie ta wspaniala fabula i interesujacy swiat, ktore obiecali, roznorodny loot, wypadajacy na lewo i prawo, fajne zadania, ciekawy end-game. Po prostu nie ma. Zapewne kiedys bedzie, ale w tym samym czasie taki The Division 2 ma juz na starcie o wiele wiecej zawartosci, a tez dojdzie nowa zawartosc.|BTW: Tydzien po premierze bylem w sklepie z uzywanymi grami. Stos z grami Anthem na PS4 mocno rzucal sie w oczy

    35. Ta gra to obecnie glowny kandydat do nagrody rozczarowania roku. Obiecywano za duzo, a do tego BioWare nie specjalizuje sie w tego typu grach i to nie moglo sie dobrze skonczyc.

    36. @Scorpix|Mnie natomiast mocno rzucały się w oczy pustki na serwerach The Division, gdzie dosłownie miesiąc po premierze aktywni byli już tylko teleportujący się po całej mapie cheaterzy. Cieszę się, że tym razem Massive zadbało o jakąkolwiek aktywność po ukończeniu kampanii, szkoda tylko, że musiałbym kupić drugi raz tę samą grę by się niż cieszyć. Inna rzecz, że cała ta „zawartość” opiera się na jednym i tym samym schemacie, a ciągłe ostrzeliwanie się zza zasłon specjalnie angażujące nie jest.

    37. No i jest jeszcze kwestia tego osławionego „zróżnicowania” lootu, sprowadzającego się w istocie do perków i statystyk. Po ograniu dema „dwójki” zakładam, że model strzelania przeniesiono z pierwszej części gry bez żadnych widocznych zmian, co pozwala mi wywnioskować, iż tak na dobrą sprawę ze wszystkiego wciąż strzela się jednakowo anemicznie. Broni w The Division po prostu brakuje mocy, nawet jeśli chodzi o sam dźwięk wystrzału (porównaj tutejszego miniguna z tymi z Anthem – niebo i ziemia).

    38. The Division 2 to z pewnością kompetentny przedstawiciel gatunku, ale nie zamierzam kłaniać się Massive za dostarczenie obiecywanej gry dopiero po latach prób i błędów. BioWare zresztą też nie, bo nie da się ukryć, że premiera Anthem była katastrofą, której studio mogło i powinno było uniknąć. Nie zmienia to jednak faktu, że o ile demo The Division 2 przyprawiało mnie o ataki narkolepsji, o tyle w Anthem bawię się znakomicie. Na dobrą sprawę tylko to ma znacznie.

    39. @Shaddon|Mnie demo Anthem przyprawialo o ataki narkolepsji. Spedzilem w nim ok. 8 godzin, o jakies 6 za duzo. 😉

    Dodaj komentarz