19
10.06.2018, 09:44Lektura na 3 minuty

Anthem: Liczba klatek, brak PvP, konieczność ciągłego połączenia z siecią

Poznaliśmy też przyszłość cyklów Mass Effect i Dragon Age.

Wczorajsza konferencja Electronic Arts (naszą obszerną relację możecie przeczytać w tym miejscu) powiedziała nam to i owo o Anthemie, zwanym też „być albo nie być dla BioWare”. Grze dla Elektroników szczególnie ważnej, bo to ona otworzyła i zamknęła prezentację.

Podsumujmy, czego dowiedzieliśmy się zarówno podczas oficjalnych wystąpień, jak i za targowymi kulisami oraz z materiałów Game Informera, którego dziennikarze mieli okazję przepytać developerów i ograć wczesnego builda produkcji.

  • Dostaliśmy zwiastun fabularny i nową datę premiery. Gra ukaże się 22 lutego 2019.
  • Zobaczyliśmy cztery minuty co-opowej eksploracji.
  • W grze nie pojawi się tryb PvP, co wyraźnie odróżnia nowy tytuł od Destiny czy The Division.
  • Singlową podszewkę tytułu sprawdzimy w hubie, wielkim mieście Fort Tarsus. Poza jego granicami wyruszymy na multiplayerowe prztyczki.
  • Game Informer twierdzi, że nie pojawią się romanse. Jak tłumaczy producent Mike Gable:

  • Nie ma romansów. Są przyjaźnie. Coś podobnego do tego, co zrobiliśmy z Mass Effectem – w szczególności w DLC Citadel – będzie masa momentów w rodzaju: ty i Garrus siadacie na moment, strzelacie – tego typu sceny. 


  • BioWare zamierza stale dostarczać nam kolejne fabularne DLC. Rozwój tytułu rozplanowano na lata do przodu.
  • W grze nie pojawią się loot boksy, mikropłatności ograniczą się do kosmetycznych przedmiotów.
  • Mark Darrah (producent wykonawczy) potwierdził na Twitterze, że gra będzie wymagać stałego połączenia z siecią.
  • Choć edycje na PS4 i XBO celują w 30 klatek na sekundę, na pecetach liczba fps-ów nie będzie zablokowana. 
  • W grze pojawi się kilka frakcji (na ten moment wiadomo o czterech: Scar, Dominion, Sentinels and Freelancers), które będą rywalizować o tytułowe Hymny, artefakty, które mają mieć wpływ na kształt świata. 
  • Casey Hudson (na łamach Game Informera) nie wyklucza powrotu innych nowożytnych marek BioWare’u (zresztą o tym, że Dragon Age w jakiejś formie powróci, wiemy nie od dziś).

  • Powiedziałbym, że większość ludzi w BioWare pracuje nad Anthem, ale mamy zespół, który zastanawia się, jak powinien wyglądać kolejny Dragon Age.


  • Co się zaś tyczy pewnej popularnej space opery...

  • To moje dziecko. Pomagałem z Mass Effectem od samego początku. Oczywiście, że chcemy, by w jakimś momencie wrócił.



    Czytaj dalej

    Redaktor
    Mateusz Witczak

    Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

    Profil
    Wpisów3463

    Obserwujących21

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze