Anthem: Po ostatniej aktualizacji gra ma poważne problemy na konsolach Sony

Ech, BioWare… Niegdyś królowie gatunku RPG, tworzący klasyk za klasykiem, swoista gwarancja jakości. Niedawne potknięcie w postaci Mass Effecta: Andromedy wielu fanów uznało za wypadek przy pracy i mimo sporej dozy sceptycyzmu wszyscy czekali z ciekawością na Anthema. Oczywiście nie bez obaw. Pomysł, by żenić loot shooter z klasyczną grą fabularną, niejednemu wydał się karkołomny, ale hej – to samo mówiliśmy przed premierą pierwszej części przygód Sheparda.
Niestety tym razem było inaczej – Anthem zebrał przeciętne recenzje (najgorsze w historii BioWare’u!), a i sprzedał się umiarkowanie dobrze. Rozgoryczeni fani zaczęli bombardować grę niskimi ocenami, zwłaszcza gdy dopatrzyli się zmian w grafice między obecną wersją tytułu, a prezentacją na E3 w 2017. Dodajmy do tego sporą liczbę bugów (wyeliminowanych w dużym stopniu przez premierowy patch, ale część pecetowców zaczęła grać już tydzień wcześniej), a sytuacja zaczęła przypominać zamieszanie wokół innego sieciowego tytułu dużego wydawcy, który ostatnimi czasy zawiódł nasze oczekiwania – Fallouta 76.
Nie jest to jednak koniec problemów Anthema. Niedawny patch, który zawitał na serwery z końcem lutego, sprawił, że część posiadaczy PS4 nagle zaczęła mieć spore problemy ze stabilnością gry. Przez cały weekend w internecie pojawiały się kolejne doniesienia o tym, iż tytuł nagle wyłącza konsolę i nie pozwala jej ponownie uruchomić przez kilkadziesiąt sekund. Niektórzy domagali się z tego powodu zwrotu pieniędzy za grę od Sony, które rzekomo oferowało go „bez zadawania pytań”. Dzisiejszej nocy Electronic Arst w końcu zareagowało na coraz liczniejsze skargi, informując, że przygląda się sprawie i prosząc o współpracę graczy, których dotknęła usterka.
We’re aware of a crashing issue some of you have been reporting for #AnthemGame. We’re investigating and ask that you share your crash data reports when prompted. If you have, we’ll be reaching out to gather info; if not, please reply to this thread on AHQ:https://t.co/36P21YFjYL
— EA Help (@EAHelp) March 4, 2019
Jeżeli przydarzyła Wam się podobna przygoda, możecie to zgłosić tutaj. W tej chwili wątek założony 12 godzin temu ma już 59 stron i blisko 600 wypowiedzi, co sugeruje, że problem może być powszechny.
Czytaj dalej
39 odpowiedzi do “Anthem: Po ostatniej aktualizacji gra ma poważne problemy na konsolach Sony”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Bioware zdecydowanie nie radzi sobie z frostbite lepiej jakby wrócili do swojego silnika z serii ME a tak to widać po Andromedzie jak i po tym że Bioware nie radzi sobie z tym silnikiem i next genami …
Są również głosy, że w niektórych przypadkach Anthem potrafi załatwić konsolę nie na kilkadziesiąt sekund, tylko na amen.
@urbanzone03-wygląda raczej jakby nie mieli kodu źródłowego silnika. Wtedy by go zmodyfikowali.
Żeby tylko BioWare miało problemy z Frostbite… sami jego twórcy z DICE mieli problemy mniejsze i większe przy każdej premierze Battlefield wynikające z ułomności i niestabilności Frostbite. Do tego seria NFS z beznadziejnie drętwą fizyką, kiepskim modelem jazdy i nienaprawialnymi bugami typu spadanie pod mapę co jest też zasługą tego niedorobionego silnika. EA ma go za jakiś święty Graal i forsuje w prawie każdym tytule AAA. Kolejna lekcja dla wielu: nie kupować gier EA po premierze a najlepiej to w ogóle
@tommy50|I miałeś 100% rację. Poprzednia generacja po takim stażu na rynku miała naprawdę dopracowane produkcje a dziś problemy z wydajnością czy bugami na konsolach stają się powoli standardem. Cegiełkę do tego dorzucają właśnie takie silniki jak Frostbite – niestabilne nastawione na wodotryski wydmuszki. Jestem pewien, że 100x lepiej radziłby sobie dopracowany CryEngine. Destrukcja Frostbite to też wydmuszka oparta na skryptach, to dałoby się odtworzyć też w innych silnikach dziś na podobną skalę.
@tommy50: Święta racja.
Te porównania Bioware kiedyś a dzisiaj: tych legend już w Bioware niema, to już jest inne studio. Do tego Wątek ma 600 wpisów. Sprzedali 6? milionów więc trzeba zrobić aferę bo kilka osób miało błąd, no k tragedia.
Jak mnie śmieszy to narzekanie, że gra nie wygląda jak na pierwszych prezentacjach. To tak jakby się urodzili wczoraj i nie wiedzieli jak działa marketing. Wystarczy porównac dowolny produkt z reklamą w tv, żeby wiedziec że każdy koloryzuje 😛 Ale już wkurza mnie negatywne ocenianie całej gry z powodu takiej głupoty. Tak samo jak z Andromedą i jej twarzami. A potem tacy na forach udają inetelektualistów i wypisują że „grafika nie ma znaczenia”
I zanim mi ktoś wyleci z tą wspaniałą destrukcją we Frostbite… Geo Mod 2.0 i w pewnym stopniu Avalanche Engine/Apex to jest destrukcja a nie znikanie elementów maskowane cząsteczkami i spawnowaniem 4 cegieł które się turlają przez 3 sekundy i znikają.
Co do silnika, były problemy z początku ale bez jaj, poradzą sobie Battlefield 5, i 1 działają bardzo dobrze. I utrzymywanie jednego silnika jest tańsze od wielu silników do każdej serii.
I zanim mnie ktoś zjedzie, nie twierdzę że Anthem jest bez wad. Po prostu ogólnie mówię że wkurza mnie oczernianie gier tylko z powodu jakiejś jednej, tak naprawde nie zbyt ważnej rzeczy
@asasyn12334|Tylko że ten silnik się do pewnych gier absolutnie nie nadaje. Choćby ten nieszczęsny NFS, nie wiem ile pracy trzeba by włożyć żeby stworzyć na nim sensowny model jazdy na nim. Widać w nim ogromny problem z kolizją obiektów nierozwiązany od lat, zobacz choćby co się dzieje w Battlefield gdy wjedziesz czołgiem na duży kamień. To widać też w singlu. Jak dla mnie powinien pójść do kosza już w okolicach 2016.
Może poprostu ekipa robiąca NFS nie potrafi zrobić dobrej gry? Może to jest ten problem? A nie silnik.
@EastClintwood wielki znawca silnika Frostbite, a pewnie w życiu na oczy go nie widział. Ale oczywiście w Internecie każdy jest specem. Nigdy nie weźmie się pod uwagę, że może devsi po prostu się do implementacji nie przyłożyli, tylko od razu. Ludzie śa nieomylni, wszystko to wina silnika, który w ogóle na śmietnik powinien trafić.
@Patroneq|Odezwał się obrońca i spec. Co to tak ciężko zobaczyć jak gry na tym silniku chodzą? Tak ciężko dostępny? haha. Gram w serię BF od 2 części i wszystkie odsłony od kiedy zawitał Frostbite na PC mam w małym palcu. W takim FPS się sprawdza, nie bez błędów. Jeśli nie widzisz ogromnej ułomności w wykrywaniu kolizji które są od lat w grach DICE i we wszystkim co EA wepchnęło na ów silnik to jesteś po prostu ślepy.
Widać niektórzy się do marnej jakości potrafią przyzwyczaić, oby tak dalej. EA i Ubisoft was wychowają, jeszcze będziecie płacić za patche.
@EastClintwood|Tak, EA powinno”wywalić do kosza” jeden z najbardziej zaawansowanych silników graficznych na rynku, bo poprawna implementacja fizyki wykracza poza możliwości DICE. Mało tego, koronnym argumentem rzekomej nieprzydatności Frostbite ma być ostatni NFS, gra położona pod każdym możliwym względem, do tego kontynuująca trwający ponad dekadę cykl niszczenia tej niegdyś zasłużonej serii. Niech i tak będzie.
@EastClintwood|Ach, no i chciałbym nieśmiało zauważyć, że problem, który nazywasz „ułomnością w wykrywaniu kolizji” (!) w rzeczywistości nie ma nic wspólnego z wykrywaniem kolizji oraz, wbrew temu co piszesz, wcale nie występuje we „wszystkim, co EA wepchnęło na Frostbite”, a właśnie w produkcjach DICE. Przypadek? No nie sądzę.
Pokaż mi gry na Frostbite które nie były technicznymi bublami poza serią BF i prostą FIFĄ. Nie ma.
Ktoś w to jeszcze gra? Przecież ta gra ma zero end contentu.
Jeśli nie ma z tym nic wspólnego to proszę jaśnie panie wszechwiedzący mi wytłumaczyć na czym polega on w NFS gdzie wszystko pływa jak w galarecie
@EastClintwood|No więc tłumaczę: niekompetencja twórców. Wystarczy? Co do poprzedniego pytania, musisz najpierw zdefiniować co rozumiesz przez ” techniczny bubel”.
@Shaddon|”Wykracza poza możliwości DICE”. EA DICE jest autorem tego silnika. W Shooterach sprawdza się świetnie, ale przy innych grach pojawiają się problemy, bo silnik nie jest tak elastyczny jak Unreal Engine czy Unity.|”When BioWare first got its hands-on Frostbite, the engine wasn’t capable of performing the basic functions you’d expect from a role-playing game, like managing party members or keeping track of a player’s inventory. BioWare’s coders had to build almost everything from scratch.”
Jeśli sami autorzy nie potrafią ogarnąć swojego silnika to ja nie wiem kto potrafi… przesadziłem z wyrzucaniem go do kosza ale tam potrzeba POWAŻNYCH poprawek i wiele pracy, widać to co najmniej od premiery BF 4.
Frostbite to silnik pod shootery, a nie RPG czy wyścigi i tu leży główny problem. EA jednak uważa go za świętość i każe robić wszystko na nim, co nie kończy się zwykle dobrze. To jakby ktoś dał Ci nowe model Ferrari i kazał jeździć w rajdach.|Ubi się jakoś ogarnęło, więc może EA też coś zacznie dobrego robić, bo na ten moment, to najlepszymi jakościowo grami są indyki, które jedynie wydają, a ich ostatni sukces, czyli Apex Legends nie powstał na Frostbite.
@Scorpix|Tyle, że rozmawialiśmy tu konkretnie o przypadkach szwankującej fizyki w Battlefieldach, przyczyn których osobiście dopatrywałbym się w generalnym braku kontroli jakości, nie zaś silniku. Zauważ również, że Frostbite stosowany był już z powodzeniem zarówno w grze RTS (C&C), wyścigach (cztery części NFS), jak i trzecioosobowych grach akcji (Plants vs Zombies), czy nawet grach sportowych (FIFA, Madden). Przyznasz, że jest to całkiem szerokie portfolio jak na silnik skrojony rzekomo wyłącznie pod FPS
„drobne potknięcie w postaci Mass Effecta: Andromedy” Bardzo dziwny zapis zdania „monstrualnie absurdalnie wielkie potknięcie”
@Redsun|Jak bardzo byś z tą hiperbolą nie zaszalał, nie zmieni to faktu, że średnia ocen w okolicach 70/100 nie jest powodem do popełnienia grupowego samobójstwa przez twórców. Oczywiście w połączeniu z naprawdę słabym przyjęciem Anthem jest to już jakiś powód do snucia rozważań nad sensem dalszego istnienia tego studia bez przeprowadzenia gruntownych zmian kadrowych, ale to osobny temat.
Świadomego klienta nie powinno interesować to, co/kto jest powodem problemu. Kupował produkt, który był reklamowany tak a nie inaczej i ma prawo oczekiwać sugerowanej jakości. Pomimo, że jest to po części wina nieegzekwowania swoich praw przez kupujących, naprawdę szkoda, że odnośnie jakości, rynek gier w dzisiejszych czasach nie uczy się od przemysłów telekomunikacyjnego, samochodowego i lotniczego. Przetarli szlaki i tylko korzystać z ich rozwiązań. Może kiedyś gracze też doczekają standardu 3,4 PPM…
@Shaddon|W grze RTS nie zastosowano tego silnika, chyba że coś źle kojarzę. Frostbite to dość prosty silnik. Mocny, ale nie został stworzony do tak skomplikowanych gier jak tytuły RPG i to widać. BioWare powinien dostać możliwość pracy na własnym silniku, a nie dostosowywać grę do silnika, który nie został stworzony z myślą o bardziej złożonych grach.|Ta gra powinna być w produkcji co najmniej z rok, aby zapełnić ją zawartością.
wystarczyłby tytuł „Anthem: gra ma poważne problemy”
Nie żebym w jakikolwiek sposób chciał bronić tej gry ale weźmy pod uwagę że to redddit więc pewnie połowa komentarzy to fake.| |A tak na marginesie mimo że błąd pojawia się również na xo to większe szkody powoduje na PS4, żadna niespodzianka playstation już od ery ps3 nie jest odporne na nagłe wyłącznie konsoli, po jednym takim incydencie musiałem wgrywać system przez USB, podczas gdy Xboxy są jak skała można odłączać go od gnizdka wielokrotnie a on nawet nie zająknie 😀
@Scorpix|Sugerujesz, że silnik graficzny stoi za sprawą kiepskiej fabuły, kompletnie iluzorycznych „wyborów” kwestii dialogowych, sztampowej konstrukcji zadań, nieprzemyślanego systemu progresji, żałośnie nijakiego lootu (w looter shooterze!), słabiutkiej AI i generalnego rozkroku pomiędzy trzecioosobową grą akcji a pierwszoosobową RPG? Odważna teza. Sęk w tym, że nawet kulejąca na jedną nogę Inkwizycja każdą z tych rzeczy robiła lepiej, a przecież nie powstawała przez 6 bitych lat jako najważniejsze IP EA.
To było jasne, że ta gra nie wypali. Skoro już destiny 2 nie dało rady to wiadomo, że nowy zawodnik też sobie na rynku nie poradzi
@Despero23 To tak jakbyś się urodził wczoraj i nie wiedzieł jak działa marketing. Jak okłamujesz swoich konsumentów to coś jest nie teges.
Sama autorka Uncharted, Amy Hennig która pracowała nad grą Star Wars, którą EA oczywiście skasował łącznie ze studiem Visceral, stwierdziła że Frostbite to nie silnik pod rozbudowane gry. No ale jeśli ona się myli, to już nie wiem kto jest odpowiednim autorytetem. BioWare jest już nim tylko z nazwy. Zresztą jak można było tak skopać sobie premierę Anthem, wydając najpierw darmowy Apex Legends, który okazał się hitem. Choć z drugiej strony, EA ma już gdzieś tą grę, miliony z Fify, Maddena, Apexa już mają.
Bioware kiedyś miało prosty system. Najpierw fabuła, potem gameplay a na końcu grafika. Teraz wydaje mi się, że zmienili się o 180 stopni. 6 lat powstawała gra, która jest gorsza od modów do Skyrima. Już nie można na nic liczyć ani od EA, ani od Bethesdy czy Blizzard Activision. Kto następny? EA wmawia jeszcze, że linearne gry przestają się cieszyć zainteresowaniem (ekhem… Doom).
Celowa zagrywka Microsoft ten sam numer był z Wiedźminem 3 (wtedy wydali sporo kasy na marketing) gdy grała chodziła gorzej na konsoli Sony w końcu trzeba się jakość odgryźć za przegraną wojnę konsol 😛
Po raz kolejny, news bez dobrego sprawdzenia tematu. Największy problem nie był w tym, że konsoli nie dało się włączyć przez kilkadziesiąt sekund, problem leżał w tym, że konsole już w ogóle nie wstawały po wyłączeniu się. https:youtu.be/9xdfbiozjMw