Apple przejmuje pierwsze studio tworzące gry. Nadchodzi nowa era w historii technologicznego giganta?
Doniesienia mówią też o nowej aplikacji do gier.
RAC7 to dwuosobowe studio, pod którego egidą powstało Sneaky Sasquatch, hit usługi Apple Arcade, w której było dostępne od premiery. To także od niedawna pierwsza firma zajmująca się produkcją gier, jaką przejęło Apple i nie wiadomo, czy ostatnia.
W rozmowie z Digital Trends rzecznik Apple komentuje tę decyzję.
Kochamy Sneaky Sasquatch i ekscytuje nas, że dwuosobowa ekipa RAC7 dołączyła do Apple i będzie dalej z nami pracować. Nadal będziemy dostarczać graczom Apple Arcade świetne doświadczenie z setkami gier od najlepszych twórców na świecie.
Nie oznacza to, że Apple zamierza wykupować teraz wszystkie studia, które tworzą lub tworzyły gry dla Apple Arcade. Jak podaje Digital Trends, firma zastrzega, że sytuacja jest wyjątkowa i ma zamiar dalej współpracować ze studiami z zewnątrz. Może to jednak oznaczać, że giganta coraz bardziej interesują gry, szczególnie biorąc pod uwagę inne doniesienia na temat jego strategii.
Według Bloomberga podczas konferencji Worldwide Developer Conference Apple ma zamiar ogłosić nową aplikację do gier na urządzenia iPhone, iPad, Mac oraz Apple TV. Ukazać ma się ona we wrześniu, razem z nową wersją iOS. Bloomberg donosi, że zastąpi ona Game Center i że będzie można z jej poziomu otwierać gry dostępne w App Store.
Aplikacja ma działać podobnie do tej należącej do Xboksa, to znaczy pozwalać przeglądać aktywność znajomych, własną bibliotekę, a także szukać nowych tytułów. W przypadku komputerów Mac, będzie działać również z grami pobranymi poza App Store.
Pierwsze doniesienia o tym, że Apple może pracować nad czymś takim, pojawiły się już w zeszłym roku – choć wtedy sądzono, że nowy software nie zastąpi Game Center, ale się z nim połączy. Komentujący podejrzewali i podejrzewają nadal, że to oznaka zwiększonej inwestycji w rynek gier również w przyszłości.
Na razie nie wiemy, jakie będą dalsze kroki Apple. Pozostaje nam czekać i obserwować uważnie, bo wszystko wskazuje na to, że to nie ostatni raz, jak słyszymy o tym gigancie w tym kontekście.
Czytaj dalej
Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.