rek

Ark: Survival Evolved – Twórcy będą płacić modderom

Ark: Survival Evolved – Twórcy będą płacić modderom
Dzieła objętych programem modderów mogą nawet zostać wydane jako oficjalne DLC.

Pamiętacie słowa Gabe’a Newella o tym, że modderom należy się zapłata? Twócy Ark: Survival Evolved zaproponowali własny model wynagradzania modderów za ich pracę. W swoim nowym programie będą płacili im 4 tysiące dolarów miesięcznie, a mody mogą ukazać się jako oficjalne, płatne DLC.

Propozycja takiego programu spotkała się z pozytywnym odzewem samego Gabena. W tym przypadku gracze przyzwyczajeni do darmowości modów nie są „pokrzywdzeni”, a modderzy otrzymują stosowną zapłatę za czas spędzony na tworzeniu i cyzelowaniu modyfikacji.

W ostatni piątek główny programista i dyrektor kreatywny studia Wildcard, Jeremy Stieglitz, wyjaśnił, jak ma działać ów program wspierania twórców rozszerzeń. Każdego miesiąca studio wybierze 15 modderów, którzy dostaną po 4 tysiące dolarów. Z upływem kolejnego miesiąca studio oceni ich pracę i zadecyduje, którego obdarzą finansowym wsparciem w kolejnym miesiącu. Rozważą też, jakich twórców dołączyć do puli piętnastu szczęśliwców, kiedy na liście zwolni się miejsce.

Poniżej prezentujemy pierwsze piętnaście wyróżnionych modów:

NPC Bush People, autor: Swords
Scorched Earth Decor, RP Decor, eco In Wonderland oraz ecoTrees, autor: eco
Ragnarok, autor: Excited Kangaroo
Structures Plus, Platforms Anywhere, Platforms Plus, autor: orionsun
Steampunk Mod, autor: iSpeZz
Roraima, autor: Jeff
Castles, Keeps, and Forts Architecture, autor: enc | ExileAcid
Survival Plus, autor: Tao
Ark Moon Survival, autor: DavidBC
Shigo Islands, autor: ExilogUploader
Madagascar Evolved, autor: Hey my team rules!
Thieves Island wraz z Skies of Nazca, autor: Tkat5200
MRRadTools.Inc, autor: MRRadioactiv
Ark Postal Service oraz Offline Raid Protection, autor: jslay
Advanced Admin Command Menu, autor: Woeful Macabre

6 odpowiedzi do “Ark: Survival Evolved – Twórcy będą płacić modderom”

  1. Platne mody oznaczaja wojne na rynku. Dla przykladu ja za darmo przetlumaczylem 2 ulubione mody do Doty2. Gdybym wiedzial ze tworca ma dostac za to kase to ja na dzien dobry tez bym chcial dostac od niego pieniadze za moja prace. I w ten sposob rozpada sie spilecznosc modderow gdzie zwykle ludzie sobie pomagaja i wspolnie cos tworza. Co do samego ARKa … Ta gra to rak. Early access z platnymi DLC xd

  2. Hm, wolny rynek rządzi się swoimi prawami, ale też uważam, że to spowoduje niezgodę, bo każdy będzie widział w tym szansę zarobku i zaczną się konflikty, oskarżenia o kradzież assetów itd. Inna, ale bardzo ważna sprawa: Jak będzie z prawami własności? Bo to brzmi tak: oni wybiorą 15 i każdy z nich dostanie po 4k na głowę za stworzonego moda. Załóżmy, że w kolejnym miesiącu zrezygnują z usług takiej osoby. Co się stanie z stworzonym modem? Zostanie usunięty, czy prawa automatycznie przejdą do Wildcard?

  3. Nie powinno być żadnych konfliktów, bo większość modderów to nie cebulaki polaki którzy dostają zawału słysząc o czyimś sukcesie. I jak to co stanie się ze stworzonym modem? Dalej będzie w warsztacie, po prostu wyróżniona osoba dostanie hajs i tyle.

  4. @MadMoose, to by była sytuacja jak z fanowskim tłumaczeniem gier, więc g*wno byś miał do gadania 😛

  5. Ja parę razy pomagałem moderom przy animacjach za darmo, ale przy płatnych modach to nie będzie możliwe… Nie mam zamiaru ryzykować tym, że zostanę darmowym robolem i jakąś dramą.|Tam gdzie pojawia się kasa atmosfera zaczyna się robić bardziej toksyczna i to nie jest wielka filozofia, tylko oczywistość.|Sądzę że wspieranie tylko wybranych i tylko naprawdę ambitnych modów może być dobrym i w dużym stopniu minimalizującym problemy rozwiązaniem, tylko że nadal ciężko jakoś sensownie to zaimplementować…

  6. Płacenie za mody dla wybranych zmniejszy ilość modów do gry, jeśli nie będą to duże mody.

Dodaj komentarz