23.06.2011
Często komentowane 111 Komentarze

Arma: Cold War Assault – nowa wersja pierwszego Operation Flashpoint w drodze

Arma: Cold War Assault – nowa wersja pierwszego Operation Flashpoint w drodze
Czeskie studio Bohemia Interactive poinformowało, że z okazji dziesiątej rocznicy swojej działalności na rynku PC-towych symulatorów, zamierza wydać ponownie Operation Flashpoint: Cold War Crisis z 2001 roku. Jako że ekipa nie ma praw do serii, gra pojawi się pod zmienionym tytułem.

Jak poinformowali przedstawiciele Bohemii Interactive, wkrótce w usługach dystrybucji cyfrowej ukaże się… Arma: Cold War Assault. Będzie to nowa wersja Operation Flashpoint: Cold War Crisis. W zestawie znajdzie się również wydany w 2002 roku dodatek o nazwie Resistance.

Najważniejsze, że posiadacze oryginalnej gry (w edycji standardowej, jak i Game of the Year) będą mogli pobrać nową wersję całkowicie za darmo.

A tymczasem studio wydało już darmową wersję Army II. W Arma II: Free możecie zagrać pod TYM adresem.

111 odpowiedzi do “Arma: Cold War Assault – nowa wersja pierwszego Operation Flashpoint w drodze”

  1. @skoczny – ja tylko patrzę na „tytuł gry”, więc mnie jakoś mało obchodzi co dalej w nagłówku jest napisane 😉 Tylko, że kiedyś (bardzo dawno temu, gdy jeszcze nie było tutaj recenzji www), nie było taki nagłówków, a ruch w komentarzach i tak był 🙂 ale uważam, że bezsensu jest tworzyć grupę antyfanów nagłówków CDA 😀

  2. @Berlin|Za recenzję DNF jeszcze powinieneś zapłacić… ale to Twoja recenzja, Twoje zdanie, więc… 😀 |Co do Interii, to że Acti wydaje Cody nie znaczy, że je produkuje 😉 Nikt nie jest zły na IW (CDA), że produkuje klony, ale na Acti (Interia), które zmusza biednych producentów 😀

  3. @kimr „nic nie widziałem, nic nie słyszałem, nie mam nic do powiedzenia” na temat „Acti (Interia)” 😉

  4. @Berlin|A i tak najbardziej winnymi są sami klienci, bo sami do tego stanu rzeczy doprowadzili 😉

  5. @Berlin, co do DNF, to Tobie psuł się też dźwięk jak nie zdążył się teren dokońca doczytać? Tzn. trzeszczeć w głośnikach w grze, a potem w Windowsie to zostawało? Wiem, że jak się używa cracka tak się robi, ale na oryginalnym DNF :/ Doświadczyłeś takiego czegoś?

  6. *w grze -> podczas gry

  7. @kimr|Mnie się w tej grze wszystko psuło 😉 . A tak serio – nie, akurat dźwięk się nie psuł. Parę razy zepsuli się wrogowie, parę razy zakopałem się pod ziemię uciekając pod wodą przed bossem, parę razy strzelając do kogoś zastrzeliłem siebie, dwa razy miałem BSoD i dwa razy gra mi wyleciała do pulpitu. Tyle technikaliów.

  8. @kimr: no właśnie. Ja mam to samo, więc jeśli rzeczywiście niektórych może to przyciągnąć, a nie razi to po oczach przeciętnego czytelnika to dlaczego przestać to stosować. A działać pewnie działa, bo na blogach pary razy mnie zaciekawił jakiś tytuł.|@Berlin: no fakt. Offtop konkretny 🙂 Ale przynajmniej miła i kulturalna rozmowa, więc nie ma co narzekać 🙂 Szkoda, że nie napisałeś o zwolnieniu cię pod Duke’iem 🙂 Ciekawi mnie jaka byłaby reakcja (a w zasadzie czy byłaby zgodna z moimi przewidywaniami)

  9. @Berlin|Mi się ani jedna z tych rzeczy nie wydarzyła – nie licząć doczytywania tekstur po alt+tab, ale to taki urok UE – więc chyba DNF mocno czuły jest na konfig kompa. Pewnie k. dźwiękowa nie współgra z DNF :/

  10. @skoczny|Zostałem zaniemówiony 😉 … Zresztą, tam już nie trzeba było nic mówić ;D|@kimr|A nie wiem, całkiem możliwe – ale te tekstury prawda, chociaż u mnie to sekundę trwało i dopiero za którymś tam razem zauważyłem.

  11. Ależ się późno zrobiło. Żegnajcie, rodacy.

  12. Hesusmaria, już prawie czwarta.

  13. 4:54… Dobra idę spać : )

  14. Najważniejsze, że posiadacze oryginalnej gry (w edycji standardowej, jak i Game of the Year) będą mogli pobrać nową wersję całkowicie za darmo.Ciekawe czy dotyczy to też wydania z Kolekcja Klasyki.

  15. Taa super do ostatniego CDA dali Arma II a teraz Arma II za free ;d

  16. tylko że Arma II za free jest okrojona jak jasna cholera

  17. Ja tam do Berlina nic nie mam… No może poza jego stylem bycia ,,jestem wielkim pecetowcem, konsolwcy to cieniasy!” (przynajmniej ja tak zrozumiałem gdy zobaczyłem pewno zdanie w recenzji albo DNF albo OF:RR. A te błędy Piotrka to chyba każdy wie, że są specjalnie ;D (lub ze zmęczenia)…

  18. @ michalk001Mój Cd-key z „kolekcji klasyki” nie działa ale działają te z CDA (numer z flashpointem)|Ale to jest też w formie łatki tak mi się wydaje zatem spróbuj najpierw zainstalować flashpointa z kk a potem dopiero tego CWA(może pomoże ale nie obiecuję)@PolandkillerJak pisali wcześniej nie porównuj free do zwykłej army w free nie działają mody a to główny atut każdej Army (zresztą nie tylko to jest okrojone – gdzieś była tabela co jest w której wersji dostępne)

  19. ArmaII to syf

  20. @gabol2008: pięknie uargumentowana wypowiedź 🙂 Załamał mi się światopogląd, ponieważ ja twierdziłem, że jest to świetna gra, chociaż dla wąskiego grona odbiorców. A tu taka wypowiedź i dotarło do mnie jak bardzo marnowałem czas 🙂

  21. Po co czytelnikowi CDA ArmA II:Free, skoro ma numer 1/2011? 🙂

  22. @skoczny no widzisz jak komentarze zmieniają ludzi. Teraz już do coda od tej miernej army w której tylko chodzisz i zabijasz,dowodzisz,sterujesz pojazdami i takie mierne rzeczy których wcale w ograniczonym codzie nie ma.

  23. Czy ta wersja ze starego CDA zalicza się jako ogryginalna gra?

  24. @Alucard667: raczej tak

  25. To wspaniała wiadomość. Osłodziła gorzką pigułę jaką była zapowiedź ARMY 3, mającej się toczyć w przyszłości. Jeśli chodzi o moje zdanie, to seria powinna zahaczyć o obszary z najbardziej znanych modów do jedynki (Flashpointa), czyli Wietnam i II Wojna Światowa.

  26. @plusq: czy ja wiem. Ja się 3 jednak jaram 🙂 Na pewno wolę coś takiego niż to co wspomniałeś (czyli drugą wojnę i Wietnam). Nie da się ukryć, że trzeba byłoby przemodelować większą część rozgrywki, żeby oddać jej klimat. Albo zrobić znacznie większą zręcznościówkę.

  27. @skoczny Każdy ma swoje gusta. 🙂 Mnie bardziej jarał swego rodzaju realizm. Trudno będzie o takim mówić w trójce. Pewnie chcą wykorzystać dość niezłą obsługę dron i wszelakich trybów wizualnych które już stworzyli w dotychczasowych częściach. Ale cała ta futurystyka nie pasuje mi akurat do tej serii. Co najwyżej do spin-offu. A Wietnamu i II wojny z realizmem army jeszcze nie było w żadnej grze (poza wspomnianymi modami do flashpointa).

  28. @plusq: nie było bo ciężko z tym… To nie były w miarę spokojne i przemyślane ataki jak w grach Bohemii. Tam podczas bitew jednak panował dość duży chaos. Albo długie spokojne oczekiwanie. Ciężko to realistycznie przenieść na grę.|A co do trójki – to nie znaczy, że nie będzie realizmu. Dostaniemy po prostu nowocześniejszy sprzęt i nowe możliwości z nim związane. Drony? Nie wiem czy w ogóle się pojawią. A jeśli już to raczej nie będą miały takiego wpływu. Oglądałeś gameplay z E3? To wciąż ta sama ArmA…

  29. tyle, że z nowocześniejszym sprzętem.

  30. Cod był przynajmniej wciągający a ArmaII tak niesamowicie nudny że miałem ochotę go wyłączyć od razu. Kiepski podkład muzyczny i całkowicie źle dopasowany na tym statku wojskowym mnie doprowadzał do szaleństwa. Do tego dochodzi kiepska oprawa graficzna i wiele bugów. Widać grę twórcy tworzyli tak aby MAKSYMALNIE zminimalizować wydatki na ludzi od dubbingu. Rozkazy są wydawane poprzez dodawanie pojedynczych słów (każde brzmi inaczej). Niesamowicie sztucznie to wszystko wygląda. Skończył mi się limit znaków;/

  31. Tak jak mówiłem – gra w ogóle nie wciąga – system strzelania jeszcze ujdzie, ale celownik już nie. Mam nadzieję że nie wszystkie gry taktyczne są takie jak ta. Wystarczy ?

  32. @gabol2008: kiepski podkład muzyczny na statku? Hans Zimmer to nie był, ale podkład spełnia rolę poboczną. Co więcej – spełniał swoją podstawową rolę – był i nie przeszkadzał. Bugi były, ale w wersji 1.0. Obecnie ciężko się na cokolwiek natknąć. Kiepska oprawa graficzna? Crysis to może nie jest, ale fakt faktem, że ładniejsze FPSy od czasu premiery gry można policzyć a palcach jednej ręki (Metro… Crysis 2… pod pewnym względem Bad Company 2… ups. To chyba tyle).

  33. Jeśli chodzi o dubbing to część jest nagrana w całości a część składana na bieżąco w trakcie. Te drugie brzmią sztucznie, ale nie są z potrzeby oszczędzania. Po prostu jest to wymuszone tym, że dane tam podawane są zgodne z rzeczywistą sytuacją na polu walki. W wypadku gdyby nagrywać każdą możliwą kombinację gra zajmowałaby znacznie więcej i zapewne wymagała większego wkładu komputera w wyszukiwaniu odpowiedniego pliczku dźwiękowego. Celownik… No nie jest to krzyżyk znany z innych strzelanin…

  34. …ale pełni także znacznie większą rolę.|Ja rozumiem, że gra nie każdemu może przypaść do gusty, ale na litość boską… Powiedz gra mi się nie podoba, a nie jest słaba. Tym bardziej, że rzeczy, które wymieniłeś na dobrą sprawę są mało istotne.

  35. Mógłbym wymieniać dalej ale szkoda mi czasu. Zapomniałeś wybronić głównej (oczywiście według mnie) wady: gra nie mnie wciągnęła. Nic a nic nie zainteresowało mnie intro i następne przerywniki. Nie ma żadnych porządnych zwrotów akcji lub jakiś większych opisów wzbudzających ciekawość.

  36. @gabol2008: ciebie nie wciągnęła, ponieważ oczekiwałeś nie tego co ta gra oferuje. Zwroty akcji w fabule? Opisy wzbudzające ciekawość? Na litość boską. Ta gra ma oddać działania zbrojne… Czy zawodowy żołnierz spotyka się ze zwrotami akcji w jego życiu? Nie. Za to w zdarzają się losowe zdarzenia podczas samej misji. I to gra oferuje. Grając za drugim razem nie będziesz miał tego samego. Jeśli ktoś chcę taktyczną (chociaż mało realistyczną) strzelaninę z fabułą niech sięga po GR: Advanced Warfighter.

  37. Hmm cuż a czy gier się nie tworzy po to aby wciągały i wzbudzały ciekawość co zachęca do dalszego grania? Wątpię aby twórcom zależało aby gracz sobie chwilę pograł i rzucił grę w jakiś kąt po czym o niej zapomniał.

  38. Strach pomyśleć co by było jakby ktoś dał ci, którąś z pierwszych części Rainbow Six, gdzie fabuła jakaś była, ale nikt nie zwracał na nią uwagi. A na samych misjach spędzało się niewielki procent gry. Ta gra to w zasadzie było jedno wielkie planowanie i niewiele więcej a mam wrażenie, że dla ciebie minusem byłaby w ogóle cała opcja planowania.

  39. Gdy mam zamiar sobie pograć, to sobie pograć a nie spędzać tyle czasu przy planowaniu dla jakiejś misji w grze.

  40. @gabol2008: dobra. Ale ArmA aspiruje do miana symulatora. Od takich gier nie oczekuje się by miały fabułę, zwroty akcji czy rozwijanie postaci. Od takich gier oczekuje się zdarzeń losowych oraz rozwijanie umiejętności samego gracza. Weź pod uwagę Lock On, Microsoft Flight Simulator i całą masę innych symulatorów. One nie są stworzone dla większości, ale są w stanie zaoferować znacznie więcej tym, którzy są targetem tych produkcji

  41. @gabol2008: no właśnie. I gra może ci się nie podobać. Ale to nie znaczy, że jest słaba, ale to, że twórcy nie robili tego dla ciebie. Bo rzeczy, które wymieniasz jako minusy w większości wypadków są plusami dla fanów tej rozgrywki.

  42. Szkoda że kampanii dla Army II nie dają. Bo trza będzie sobie misje robić. Ale w sumie trochę zabawy i można sobie swoją kampanie zrobić.

  43. @vus95: kampania jest w wersji płatnej. Każdy mieszkaniec Polski może jeszcze nabyć CD Action z pełną wersją za 15 zł (oczywiście jeśli nie chce mieć wersji pudełkowej)

  44. @skoczny: Skoro właśnie takie są wszystkie gry taktyczne i symulatory to od teraz będę je omijać szerokim łukiem. Nie wiem jak może się taka gra podobać, ale…

  45. @gabol2008: gry taktyczne tylko niektóre, za to symulatory powinny. W zasadzie to muszą bo jak nie będą to znacznie ucierpi na tym realizm. To nie są rzeczy dla każdego, ale dla wąskiego grona – nikt tu nie próbuje robić z ciebie idioty, gry nie przechodzą się same, przed graczem stawiane są konkretne wyzwania i wymagane są odpowiednie umiejętności. Dlatego też dają więcej satysfakcji osobą, które w nie grają. 20 lat temu większość gier była wyzwaniem, teraz głównie symulatory

  46. Właściwie, to to już wyszło. Nie jest to osobna gra, ale patch finalny w wersji 1.99 do starego dobrego Operation Flashpoint. Patch jest zbiorczy, waży pół giga i właśnie wylądował na moim dysku 🙂 Dla niedowiarków link : http:community.bistudio.com/wiki/Arma:_Cold_War_Assault|Jeden z klanów już pracuje nad dedykiem do multi 😀 Chyba nam gra trochę odżyje ^^

  47. Jednak jest to osobna gra korzystająca z plików oryginału… ciekawy sposób na ominięcie prawa 😀 Grunt, że bangla 😀

  48. @Alphanumerix: wyszło i było to już pisane w komentarzach, ale wyszło dla posiadaczy oryginalnego OF. Wersja do kupienia dla tych, którzy nie mają dopiero będzie dostępna na wakacjach

  49. @skoczny: przede wszystkim gratuluję Ci cierpliwości podczas konfrontacji z gabolem bo mnie już krew zalewała podczas czytania tylko kolejnych ignoranckich tekstów.|@gabol: widać żeś Ty młode pokolenie wychowane na Call of Duty i innych pseudo-zapychaczach czasu.|Smutno mi się robi widząc jak skoczny Ci wszystko dokładnie wyjaśnia a Ty nadal swoje jakbyś wogóle nie widział tych argumentów lub desperacko próbował nadal wmawiać, że on nie ma racji.|Skoro się nie znasz na temacie czyt. …

  50. …nie jesteś miłośnikiem militariów, nie interesuje Ciebie to, nie wiesz nic o współczesnym polu walki (bo to z CoD’a uwierz mi – to nie jest pole walki 😀 ), nie wypowiadaj się w ten sposób bo zamieniasz się w pospolitego hejtera i ignoranta.|Chcesz zwrotów akcji i hollywodzkiej otoczki to masz CoD’a lub BF’a.|Niestety ArmA to wymagające taktycznego myślenia produkty, które nie poprowadzą Ciebie za rączkę, nie przejdą za Ciebie misji. Albo wiesz w jakiej znalazłeś się sytuacji…

Dodaj komentarz