19.05.2011
Często komentowane 33 Komentarze

Arma III: Kolejna odsłona symulatora militarnego zapowiedziana

Arma III: Kolejna odsłona symulatora militarnego zapowiedziana
Po kilku dodatkach do Arma II wreszcie nadszedł czas na jej pełnoprawną kontynuację. Czesi z Bohemia Interactive ogłosili, że latem 2012 roku na rynku ukaże się kontynuacja ich sztandarowej serii niezwykle realistycznych FPS-ów – Arma III.

Arma III zaoferuje graczom rozgrywkę w otwartym, „najbardziej szczegółowym środowisku w historii serii”. Akcja przeniesie nas na śródziemnomorską, wzorowaną na istniejącej, wyspę na której trwać będzie akurat operacja NATO. Niestety – operacja nie powiedzie się, więc jako kapitan Scott Miller będziemy musieli wraz ze swoim, dobrze uzbrojonym oddziałem jakoś przetrwać, przystosować się do sytuacji i… wygrać.

Do gry powrócą środki transportu, którymi będziemy mogli sterować – statki, samoloty i pojazdy na czterech kołach. Pojawi się także tryb kooperacji i multiplayer, wspierający obsługę serwerów dedykowanych. Gracze będą mogli z kolei dostosowywać stroje swoich żołnierzy i ich broń do własnych potrzeb, gustów i guścików.

Do Arma III dołączony zostanie także „łatwy w użyciu” edytor misji.

Gra oparta będzie na zupełnie nowym silniku graficznym. Jak mówi Marek SpanelBohemii:

Zwiększony potencjał silnika powinien pozwolić Arma III zostać najlepiej wyglądającym, najbardziej szczegółowym i innowacyjnym militarnym symulatorem.

O tym, czy tak rzeczywiście jest można się po części przekonać już teraz, dzięki pierwszym opublikowanym screenom. Znajdziecie je oczywiście w naszej GALERII.

Arma III pojawi się na PC (WindowsLinux) latem przyszłego roku.

33 odpowiedzi do “Arma III: Kolejna odsłona symulatora militarnego zapowiedziana”

  1. Po wydanych kilku dodatkach do ArmA II wreszcie przyszedł czas na pełnoprawną kontynuację. Czesi z Bohemia Interactive ogłosili, że latem na rynku ukaże się kontynuacja ich sztandarowej serii niezwykle realistycznych FPS-ów – ArmA III.

  2. To w końcu latem tego roku czy 2012 roku? W każdym razie must-have.

  3. marsjanin98 19 maja 2011 o 17:29

    Mała poprawka: Linux, przez ,,x” ;]

  4. Linux? Nie wierzę. No nie wierzę. Chyba, że chodzi o pliki do stawiania serwera na pingwinie a nie pełnoprawny produkt.Nowy silnik? Oby. Brak rag dolla i fizyka rodem z końca dwudziestego wieku w grze która ukazała się w 2008 roku to skandal.Pożyjemy, zobaczymy, ale w cuda nie wierzę.

  5. marsjanin98 19 maja 2011 o 17:39

    @qndzio w 2112, 0 w 2012 zaburza układ ;]

  6. burakgalazka 19 maja 2011 o 17:40

    Jest Jest Jest !!! 🙂

  7. burakgalazka 19 maja 2011 o 17:50

    Po Screenach z Głównej strony Arma 3, można stwierdzić że gra będzie wyglądać wzorowo. Wiem ze to całkowicie za szybko o tym mówić, ale w przypadku Bohemii mam 100% zaufanie, u nich gra zawsze wygląda tak jak na Screenach. (widać ze to screeny z Silnika a do tego bez żadnych korekt)

  8. Nie potrzebuję lepszej grafiki, potrzebuję lepszego sterowania. I interfejsu.

  9. Mam nadzieję, że w ArmA 3 wróci KLIMAT z OFP:CWC.

  10. Wee…! Nurkowie! W końcu nie zostanie się wystrzelanym z karabinu maszynowego, będąc na łodzi, za nim się dotknie lądu… I mam nadzieję, że będą jednostki w Multicam… Ale skoro będzie można „dostosowywać stroje swoich żołnierzy i ich broń do własnych potrzeb, gustów i guścików.”. To powinno być git.

  11. zanim*

  12. burakgalazka 19 maja 2011 o 18:14

    @Spectre12 – prawda, nie trzeba lepszej grafiki, ale trzeba przyznać ze jest na wysokim poziomie.|Dla mnie dobrze by było poprawić Animacje (postacie tak czasem drętwie się ruszały), Fizykę (pojazdów, kolizji, trochę więcej zniszczeń), no i efekty/wybuchy, bo one bardzo średnio wyglądały. Przydałoby się odwzorowanie fali uderzeniowej, która będzie poruszać gałęzie na drzewie, krzaki, trawę (jak w Crysis czy Far Cry 2), oraz aby przewracała ludzi 😛

  13. Może by pomyśleli najpierw o optymalizacji zamiast szczegółach.

  14. Szeregowy Skoczny melduje chęć wzięcia udziału w przyszłorocznej misji. 🙂

  15. @Wadziu: optymalizacja obu części (szczególnie po patchach) jest bardzo dobra. Na pewno nie ma powodów do narzekań. Na 3 letnim PC, który w chwili zakupu był ze średniej półki gram z poustawianą większością detali na wysokie, nieliczne mając na średnich. Biorąc pod uwagę grafikę (która jest co najmniej solidna) i to, że jest symulatorem przyczepić się nie mogę

  16. burakgalazka 19 maja 2011 o 19:05

    @skoczny – pełna racja, silnik był zoptymalizowany bardzo dobrze. Nie ma się co dziwić że tam przytnie lub spadnie płynność. Gra generowała ogromną otwartą mapę, dziesiątki wrogów (to nie CoD że przeciwnicy się pojawiają wraz ze skryptem, lub doczytaniem mapy), bardzo szczegółowe modele wraz z Teksturami, oraz Fizyka.

  17. @burakgalazka: po patchach już nie skacze. Fakt, że nie powinno skakać już w wersji 1.0 i musiało odbić się to na ocenach i być opisane w recenzjach. Tyle, że pisanie tego teraz już mija się z celem… Czy pobranie patcha z 500 MB to aż taki kłopot, że nadal trzeba narzekać na optymalizację?

  18. Ja stawiam na Cypr. Te czołgi wyglądają jak Merkavy, a koło trupa widać TAR-21 – izraelski karabinek szturmowy. Dalej mamy Abramsa, Apacza, Mi28, RAH66 Comanche (co dziwne bo akurat ten projekt został anulowany). A wojacy mają chyba FS2000 i LR3000. No i w końcu będzie można sobie popływać!

  19. @Spectre|Co racja, to racja, sterowanie w boju nap. plutonem czołgów jest bolesne.|@Bronex|Tego klimatu nie da się powtórzyć, takie gry jak OFP:CWC trafiają się baaaardzo rzadko.

  20. Jeśli gra nie będzie cierpiała na choroby wieku dziecięcego, to sprzeda się znakomicie, bo sporo osób ma już dość FPS-ów prostych jak budowa cepa. Niestety ArmA2 po premierze była momentami diablo irytująca, by nie powiedzieć niegrywalna.

  21. Nowy silnik, swietnie, ale mogliby sie postarac o lepsza optymalizacje niz poprzednio, bo bez tony patchy nie dalo sie w to grac.

  22. @sadpanda : Jeżeli tam jest Mi28 to ja jestem święty, zwróć uwagę że nie ma z tyłu rotora. Co do ArmA3 nie mogę się doczekać

  23. mogliby na AI posiedzieć bo jak w OFP miał problemy w miastach tak i w Armach jest to samo.|Tam na trybie skradania trochę lepiej sobie radzą bo szukają przeszkód za którymi mogą się chować pod budynkami ale do ideału daleko z flankowaniem też ma problem mały jak mu się tego w WP nie wstawi

  24. Pogieło ich… idą w „Future” jak w Ghost Recon, lecą joby na forum, Comanche – ok istnieje (garażowany) , ale na jednym screenie jest heli który se wymyślili, już go forumowicze nazwali – Hakum / Hovac (mix mi28-havoc i Ka50 Hokum) pogieło ich, plus wymyślony karabin… połączenie FN2000 (tył) i FN P90 (przód). Nie wiem jak innym, ale do mnie te wizje jakoś słabo przemawiają…

  25. Jako weteran Operation Flashpoint na poziomie Trudny mogę śmiało powiedzieć, że żadna gra mnie nie przerośnie na najwyższym poziomie trudności. Drodzy gracze! Po 3 miesiącach bez problemu można dowodzić nie plutonem, a kompanią czołgów (35 sztuk). Trzeba „jedynie” grać 3 miesiące co dziennie i na dodatek przeplatać to partyjkami w Company of Heroes!Kto jest równie szalony jak ja ? 😉

  26. A, gwoli ścisłości: Jestem weteranem Operation Flashpoint Cold War Crisis. Dragon Rising to profanacja marki!

  27. Ta gra potrzebuje systemu fizyki, a nie ciagle powtarzajacych sie animacji!

  28. @DUSTDEVIL, chwalisz się czy żalisz?

  29. maciek220896 20 maja 2011 o 05:13

    Pierwsze słysze o tej seri…

  30. Hagan<== od tego są COD'y , operation flashpoint(od codemaster'a) i inne.|ARMA był, jest i będzie symulatorem pola walki.

  31. @KoweK Chwalę się swoimi umiejętnościami i jednocześnie żalę, że OFP nie jest już tym OFP’em co kiedyś 🙁

  32. Ciekawe jak z wymaganiami, stary silnik był paskudny, wczytywanie tekstur i ladowanie obiektow trwalo dlugimi sekundami, majac 4 GB ramu pozadna grafike i 4 rdzeniowy procesor..

  33. Sama Arma to słaby symulator, symulatorem za to jest z modem ACE.

Dodaj komentarz