2
13.12.2022, 15:34Lektura na 3 minuty

Armored Core 6: Fires of Rubicon – FromSoftware twierdzi, że gra nie będzie soulslikiem

Właściwie to nim będzie, ale niby nie, chociaż wiele wskazuje na to, że mimo wszystko (trochę) tak. Zaraz wam to wyjaśnię...

Choć pewnie sporo osób o Armored Core słyszało (w końcu to seria obecna na rynku od 1997 roku), to FromSoftware zdecydowanie bardziej kojarzy nam się z grami typu soulslike czy soulsborne. Niezależnie od tego, czy nazywają się Dark Souls, Elden Ring czy Sekiro, pętla rozgrywki wygląda podobnie, a poziom trudności często bardziej zachęca do wyrwania sobie wszystkich włosów z głowy, niż kontynuowania rozgrywki. Dla jednych to trening cierpliwości, dla drugich – strata czasu.

Jeśli należycie do tej drugiej grupy, to spieszę z wiadomością, że zapowiedziane na TGA 2022 Armored Core 6 podobno soulslikiem nie będzie. Hidetaka Miyazaki, szef studia FromSoftware, wypowiada się w ostatnim wywiadzie o nadchodzącej produkcji w ten sposób:


Nie, nie staramy się stworzyć z tego gry typu soulsborne. Zasadniczym celem przy Armored Core było cofnięcie się i przyjrzenie koncepcji tego, co uczyniło tę serię wyjątkową. Chcieliśmy zająć się aspektem montażu, funkcją składania i personalizacji własnego mecha, a następnie możliwością sterowania tą maszyną i przeanalizować je pod kątem nowoczesnego środowiska.


Mimo wszystko developer nie zrezygnował z jednego z najbardziej ikonicznych elementów soulslike’ów, czyli walk z bossami. Masaru Yamamura opisuje to tak:


Walki z nimi są główną atrakcją tego tytułu. Bitwy, w których gracz odczytuje ruchy wroga, a następnie stara się na nie odpowiednio reagować, to typowa dla FromSoftware mechanika. W Armored Core 6 zarówno wróg, jak i twoja własna maszyna są agresywne oraz brutalne. Rozwijamy grę tak, by gracze mogli cieszyć się dynamicznymi i intensywnymi bitwami z bossami, które mogą zaoferować tylko mechy, a także unikalnymi aspektami tej serii, jak tworzenie własnej maszyny by stawić czoła najsilniejszym wrogom.


Czyli to jednak nie do końca tak, że From odżegnuje się od swoich korzeni... Nic dziwnego – ponad dekada tworzenia wielkich hitów z charakterystycznymi elementami wspólnymi musi odcisnąć swoje piętno na kolejnej grze. W pewnym momencie Yamamura przyznaje też, że mechy mechami, ale feudalna Japonia również ma tu swoją rolę do odegrania:


Nie ma w grze elementów odnoszących się bezpośrednio do Sekiro, choć obydwa tytuły dzielą tę samą esencję walki – jest szybka, agresywna i zorientowana na akcję.


Następnie twórca opisuje coś, co brzmi jak dostosowana do świata Armored Core mechanika kontry ze wspomnianego Sekiro, ale jednocześnie zaznacza, że to nie będzie to samo. Miyzaki także mu wtóruje, delikatnie dystansując się do początkowych deklaracji:


Trudne walki, tajemniczość, eksploracja i wszechobecny mrok to nie rzeczy typowe dla soulsborne’ów, a dla FromSoftware w ogóle (…). Nie chcemy za dużo zdradzać odnośnie do fabuły. Planujemy także stawiać przed graczem określony poziom wyzwania, jaki będzie dla niego satysfakcjonujący. To moje ogólne nawyki w tworzeniu gier i rzeczy, które czerpiemy z historii FromSoftware sięgającej King’s Field.


Nazywanie King’s Field soulslikiem byłoby sporym nadużyciem, ale współcześnie wielu graczy jest zdania, że właśnie ta seria położyła podwaliny pod największe hity studia. Tak więc Armored Core nie będzie należało do zapoczątkowanego przez studio gatunku, tylko w pewnym sensie trochę jednak będzie – dzieląc podobne decyzje projektowe – chociaż wcale nie. Z lekcji matematyki pamiętam, że dwa minusy dają plus i nie chce mi się wierzyć, że From złamie tę zasadę oraz będzie w stanie uciec z własnej, „soulsowej” pułapki – za to widzę sporą szansę na to, że w oczach wielu fanów poprzednich dokonań studia, Armored Core 6 stanie się tym dziwnym dzieciakiem, z którym nikt nie chce się bawić, ale po czasie wyjdzie na jaw, że tak naprawdę wcale nie różni się znacząco od reszty. Pożyjemy, zobaczymy. 


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1724

Obserwujących5

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze