Arrowhead prototypuje tryb roguelite do Helldivers 2. „Fundamentalnie zmienia grę”
Helldivers 2 osiągnęło bezdyskusyjny i ogromny sukces (pomimo kilku drobnych wpadek, które zdarzają się każdemu studiu). Johan Pilestedt, dyrektor kreatywny Helldivers 2 i założyciel studia Arrowhead, poprosił na platformie X o sugestie dotyczące 4 następnych rozdziałów gry. Graczom nie trzeba było dwa razy powtarzać, z dyskusji wyniknęła jednak pewna niespodziewana deklaracja ze strony Pilestedta.
Jeden z fanów zasugerował dodanie do gry trybu nieskończonego inspirowanego roguelike’ami (czy też, jak kto woli, rogalikami). Usłyszał w odpowiedzi, że właściwie to coś takiego jest już w planach.
Choć Pilestedt wypowiedział się bardzo oszczędnie, jego słowa wprowadziły fanów w uzasadnioną ekscytację. Tak tłumaczy się jego odpowiedź:
Hej! Mamy prototyp trybu roguelite – fundamentalnie zmienia grę!
Johan Pilestedt
Niestety nic więcej nie wiemy. Rzeczony tryb jest w fazie prototypu, co oznacza, że równie dobrze możemy czekać na niego jeszcze latami – a może nie doczekamy się go nigdy, jeśli Arrowhead uzna, że nie jest to dobry pomysł (czego przyczyny mogą być różne).
Pojawiają się sugestie, że może dowiemy się więcej podczas zbliżającego się wielkimi krokami The Game Awards. Gala odbędzie się w nocy z dzisiaj na jutro w godzinach 1:30 do 5:00. Wydaje się to jednak mało prawdopodobne nie tylko ze względu na to, że tryb roguelite jest dopiero prototypem, ale także na swobodę, z jaką Pilestedt wyjawił plany studia.

