Na dwa dni przed oficjalną zapowiedzią gry Assassin’s Creed III w sieci pojawiły się pierwsze konkretne informacje na jej temat, te same, które znalazły się w najnowszym numerze amerykańskiego magazynu Game Informer. Jeśli narzekaliście, że w Revelations seria zjadała swój ogon… będziecie mile zaskoczeni! Uwaga: JEST TROCHĘ MAŁYCH SPOILERÓW.
Wszystkie informacje o Assassin’s Creed III standardowo w punktach:
nowym bohaterem będzie Connor, pół Indianin (po matce), pół Brytyjczyk (po ojcu), którego imię brzmi w języku Indian: Ratohnhake’ton. W grze dane nam będzie zapoznać się z fragmentem z jego dzieciństwa – Connor mieszkał na amerykańskiej granicy i był wychowywany przez plemię Mohawków. Wioska Indian, w której mieszkał, została spalona przez kolonistów, co zmusiło bohatera do przeciwstawienia się „tyrani i niesprawiedliwości”;
zmodyfikowane zostanie poruszanie się bohatera – Connor będzie mógł bowiem nie tylko wspinać się i skakać po budynkach, ale także po drzewach. Free-running (czyli po prostu bieg i pokonywanie przeszkód) ma być płynniejszy – asasyn będzie mógł np. wyskoczyć przez okno wprost na drzewo, a z niego dostać się na dach kościoła. Pojawi się też możliwość skakania ponad wagonami i prześlizgiwanie się pod przeszkodami;
gra napędzana będzie nową wersją silnika Anvil (którą można uznać za edycje 2.0) – pozwoli ona wyświetlać na ekranie do tysiąca osób jednocześnie (wcześniej: do stu);
bohater ma otrzymać „tysiące” nowych animacji, a walka będzie bardziej ofensywna, mniej oparta na dyskrecji. Connor znajdzie oczywiście na swoim wyposażeniu ukryte ostrze, będzie też można ulepszać jego zbroję. W czasie starć będzie dysponował dwoma broniami, a tomahawk i nóż będą nieodłącznym elementem walk. Pozwolą one zadawać podwójne obrażenia i wyprowadzać kilka finiszerów na raz. Nie będzie auto namierzania – teraz gra sama wykryje kolejnego przeciwnika. Connor będzie też mógł wykorzystać wrogów jako żywe tarcze, pojawi się też wiele dodatkowych ataków, takich jak strzał z pistoletu. Dzięki nowemu systemowi biegu, łatwiej będzie można uciec przed oponentami, a także zabić ich w ruchu. Kamera ma dynamiczniej podążać za bohaterem;
w grze pojawią się historyczne postaci. Wśród ujawnionych są odgrywający kluczową rolę dla fabuły George Washington, będący odpowiednikiem Leonarda Da Vinci Benjamin Franklin oraz generał Charles Lee;
akcja zostanie osadzona w latach 1753-1783. Główną osią fabuły nadal pozostanie konflikt pomiędzy asasynami, a templariuszami. Nie jest to jednak jednoznaczne z podziałem koloniści/Brytyjczycy – nie wszyscy koloniści zostaną przedstawieni jako dobrzy ludzie, także nie wszyscy Brytyjczycy będą traktowani jako opresorzy;
akcja koncentrować się będzie wokół dwóch dużych miast – Bostonu i Nowego Jorku. Pojawi się też duża, rozległa przestrzeń, zwana przez twórców gry Pograniczem. Będzie ona 1,5 razy większa niż cała mapa z Brotherhooda (!), choć nie będzie tak pusta, jak podobny obszar z „jedynki”. Na niej znajdować się ma jedna trzecia dostępnych misji. Na Pograniczu pojawią się też kolonialne osiedla, takie jak Lexington i Concord oraz wioska plemienia Mohawków;
tak jak w Red Dead Redemption gracze będą mogli polować na zwierzęta zdobywając skóry i mięso, co przyniesie ze sobą specjalne nagrody;
– w Assassin’s Creed III będziemy mogli wziąć w historycznych wydarzeniach, takich jak wielki pożar Nowego Jorku, czy odwiedzić dolinę Valley Forge okupowane przez wojska Washingtona;
świat gry będzie zmieniał się wraz z upływem czasu. Wiąże się to też z pojawieniem się pór roku. Każda lokacja będzie przedstawiona zarówno w wersji zimowej, jak i letniej, co wpłynie oczywiście na rozgrywkę. Śnieg spowolni przeciwników, a zamarznięte rzeki dadzą nowe opcje taktyczne;
pojawią się specjalne kluby i grupy zlecające nam zadania, które będą funkcjonowały poza głównym systemem misji. Zaproszenia od nich dostaniemy dokonując pewnych wyczynów – np. gdy będziemy polować, skontaktują się z nami myśliwi;
w grze znajdzie się nowy system ekonomii;
pojawi się wiele fragmentów z Desmondem związanych ze współczesnym Nowym Jorkiem i zakończeniem Revelations. W czasie zabawy natkniemy się na nowe zagadki w perspektywie przerwszoosobowej przypominające… Tetrisa;
Animus zostanie zaktualizowany do wersji 3.0, a za jego bazę danych odpowiedzialny będzie (oczywiście wirtualnie) Shaun Hastings, nieszczędzący sobie komentarzy na temat udziału Brytyjczyków w Amerykańskiej Rewolucji;
pojawi się więcej sekcji platformowych;
powróci zabawa w „pełną synchronizację”, ale zostanie ona nieco zmodyfikowana. Teraz misje będą miały checkpointy (jeśli więc zawalimy przed końcem i spełnimy wymaganego warunku, by ukończyć zadanie w 100%, nie będziemy musieli go zaczynać go od początku). Teraz będzie ona miała nie tylko wymiar symboliczny – za osiągnięcie pełnej synchronizacji Connor otrzyma pewne dodatkowe umiejętności/bonusy;
pojawi się też podobny do Brotherhooda system rekrutowania asasynów;
znikną sojusznicze grupy (np. najemnicy, złodzieje, itd.). W ich miejsce ma pojawić się coś nowego, ale nie wiadomo jeszcze co dokładnie. Zrezygnowano też z mini-gier typu tower defense.
w grze znajdzie się 2,5 godziny przerywników filmowych. Twórcy twierdzą, że zostały one wykonane w stylu Naughty Dog, a więc sceny zostały wyreżyserowane, nagrane i przeniesione do Assassin’s Creeda III.
w pracach nad grą developerzy konsultują się z Indianami, by przenieść charakterystyczny styl ich dialogów;
Assassin’s Creed III powstaje dłużej niż pierwsza część, na grę przeznaczono także więcej pieniędzy i roboczogodzin niż w przypadku Revelations;
pierwsza wersja gry powinna być gotowa w ciągu kilku najbliższych tygodni, a więc na jej doszlifowanie i naprawienie ewentualnych błędów developerzy będą mieć jeszcze kilka miesięcy.
@Iskier|Właśnie nie rozumiem tego, przecież to jest to samo. O_oCo do newsu. Już się nie mogę doczekać. Poprzednie odsłony pozostawiły mi niedosyt, a AC III narobił mi takiego smaku, że nie mogę się doczekać, bo nawet jeżeli 50% z tego to prawda to i tyle mi starczy do szczęścia.
po cholerę gra się nazywa „Assassin´s …” jeśli gra ma być jeszcze bardziej mniej dyskretna.
taki fan jak ja (wszystkie części na półce) na pewno ją kupi . Ciekawi mnie tylko jedna sprawa: jaka będzie ocena w cd action ?
Trzeba by w końcu zagrać w pierwszą część.. … kiedyś.
@burakgalazka bo mimo wszystko nadal gra sie asasynem 🙂 Tylko ten woli akcje w stylu Maxa Payne’a 😀
widać że nie mają pomysłu jak to skończyć i się silą na jakieś rewolucje. coś jak Lost – fajne na początku ale z czasem ten smaczek brzydnie. a teraz fani AC mnie zjedzą, ale ktoś obiektywny przyzna rację że na AC2 ta seria stacza się i rozdrabnia, oceny CDA to potwierdzają
AC od początku był jak LOST. Bez sensu
prawie jak red dead redemption
Revelations mnie bardzo zniesmaczyło i odrzuciło od Assassynów ale mimo wszystko trójkę pewnie kupie, bo obietnice twórców są naprawdę ciekawe. Choć oczywiście to tylko obietnice a kolejnym gwoździem do trumny może być to, że gra tworzona jest pod ściśle ustalony termin i to mnie martwi. No cóż, poczekamy na kolejne zapowiedzi i zobaczymy jak to będzie 😉
Według mnie pierwsza część była bardzo dobra, druga genialna, Brotherhood, cóż, rewolucyjny nie był, ale grało się przyjemnie, a Revelations, mimo że starał się coś więcej tam wprowadzić to jednak był ciut na siłę (ale i tak grałem z przyjemnością), ale widzę, że w 3 szykuje się niezła rewolucja. Dosłownie i w przenośni 🙂
Moja wyobrażenia o grze, zostały właśnie pomnożone przez sporą cyferkę 😀
Jak się tylko modliłem, żeby usprawnili ten silnik, bo 3 gry praktycznie takie same pod względem technicznym to już przegięcie. Jak dla mnie za dużo dali info, to nie w ich stylu
Ciekawe czy wymagania będą większe, ale pewnie tak skoro mają „ulepszyć” silnik gry. Mam nadzieje, że gra będzie miała podobne wymagania do poprzedniej wersji gry, ale lepszą grafikę.
Po pierwszym obrazku wszyscy wieszali na nowym AC psy i głosili upadek serii a teraz każdy wychwala pomysły twórców i wieści wielki sukces i najlepszą grę serii. Tylka ja czegoś nie rozumiem ?
A mnie zastanawia, jak będą wyglądać asasyni rekrutowani przez Connora, i jak będzie wyglądać jego „legendarna” zbroja ;P
@NihilusR a jak już odpalisz grę to zostaną podzielone przez jeszcze większą 😀 Czyli jak zawsze… Naprawde po tylu latach grania ktoś jeszcze wierzy w obietnice twórców?
@CriticalCombo Może po prostu ci co wieszali koty mieli bardzo błędne wyobrażenie o ogólnym kształcie gry a ten News rozwiał ich wątpliwości i podniósł na duchu ? Bo mówi on bardzo wiele o tym w jakim kierunku brnie seria. Mi czas w którym będzie rozgrywać się III jak najbardziej odpowiada tylko ta część zdania ” […] a walka będzie bardziej ofensywna ” jest mało pokrzepiająca. No cóż, chyba jeszcze za wcześnie na wyrabianie sobie opinii o grze ale mam nadzieje, że twórcy nauczyli się czegoś po Revelations
narazie to sie ciekawie zapowiada nowy Asasyn ale chce to wszystko zobaczyć w ruchu, wtedy sie oceni 🙂
Iskier|Błędne tłumaczenie. Powinno być „Nie będzie namierzania (target locking) za to będzie auto-namierzanie.”
Mam pytanko o SPOILER w sprawie Embers,do kogo mógłbym napisać na pw by otrzymać odpowiedź?.
@DevX|Revelations nie było takie złe. Właściwie było prekursorem do bardziej ofensywanej walki (chodzi o ewolucje z ostrzem z hakiem)
Plakat na okładce przypomina którąś z grafik Skyrima. Gra faktycznie zapowiada się na rewolucje w porównaniu do poprzednich części, sam jestem jej ciekaw. Zastanawiam się czy będą kowboje 😀 Tak też patrzę jak kolejne gry idą w czasie, to AC4 będzie albo 2WŚ albo Desmond będzie grywalny. Osobiście liczyłbym na Londyn z końca XIXw.
@down do mnie
Dla mnie cała seria byłaby lepsza bez cofania się w czasie, bez Pradawnych cywilizacji i tych rajskich jabłek.. Po prostu fabuła oparta tylko na 1 asasynie, a nie na Desmondzie.
@macWic|Na tym polega wielowątkowość fabuły.
mój poprzedni post był oczywiście skierowany do Adorianu 🙂
„za osiągnięcie pełnej synchronizacji Connor otrzyma pewne dodatkowe umiejętności/bonusy” – a do czego je wykorzystać, skoro już wszystko zrobiliśmy?
Mnie zastanawia, czy Ubisoft naprawdę zakończy serię Assassin’s Creed, trójką, wydaną przed 'końcem świata'(również w świecie AC), czy jednak coś jeszcze zrobią. Bo, z jednej strony- dobra już jest dość tych zabójców, ale z drugiej „Kurcze, pierwszą część od razu skończyli, dwójkę ciągnęli przez wieki, a tu ma wyjść trójka, gdzie nowy silnik, gra dłuższa, nowa historia(wreszcie poza Europą) ale na tym kończymy. To tak jakby zrobić nowe Sims-y bez dodatków.
@kapsel1997|Może chodzi o pełną synchronizację w danych sekwencjach?
A, i mam nadzieję, że Multi będzie mogło rozgrywać się na większych przestrzeniach, np, cześć. to by było miasto, a część las. Albo jeszcze co-op
kapsel1997 pełnej synchronizacji podczas wykonywania poszczególnych zadań
szkoda, ze nie wykorzystano w pelni sredniowiecza (tylko w jedynce i w wydaniu wschodnim) albostarozytnosci,np taki babilon jaki byl w two thrones. Jak kolega nizej,rowniez sadze, ze te motywy z rajskimi jablakmi i cala ta fantastyka sa niepotrzebne,pamiec genetyczna ok bo daje to spojnosc serii. Co do przyszlych czesci to licze na cos w klimatach steampunkowych i WWII, natomiast zwienczenie oczywiscie wspolczesnie. Renesans byl zrobiony wysmienicie,ale potencjal Ezio sie wyczerpal,dobrze,ze odswiezajaserie
btw ide o zaklad,ze bedzie misja oparta o slynna bostonska herbatke 🙂
Shut up and take my money!
Silnik daje możliwości, jakaś bitwa?
Takie pytanie – czy ktoś wymówił 3 razy szybko nazwisko nowego asasyna? A tak poza tym, chciałem napisać tylko jedno – nie mogę się już doczekać!
No pięknie,więc jak najbardziej czekam 🙂
Czy ktoś jeszcze wierzy, że będzie to ostatnia część serii? Ubi nie tworzyłoby tak ciekawego (przynajmniej na papierze) bohatera i nowy silnik dla jednej części cyklu.
Sporo tych informacji, zapowiada się nieźle 😉
„pojawi się więcej sekcji platformowych” nieeeeeeeeeeeee
Jeśli będzie tak jak na papierze to będzie to genialna gra. Aż mam dreszcze.
Wreszcie coś nowego! nowy bohater nowe miejsca to będzie hit!!!
Ciekawe czy będzie coś o Kościuszce.
ciekawia mnie te sekwencje platformowe no bo ma nie byc duzych budynkow przeciez. Mam nadzieje ze nie wcisna nam kitu ze assassini byli w ameryce przed indianami i pobudowali katakumby
Jeśli będzie naprawdę dobry system wspinania się na drzewach, czyli leśnego parkouru to może to być świetna, wręcz genialna gra. Ważne, żeby było dużo wspinaczki, bez konieczności schodzenia na dół.
Mam nadzieje, że miasta będą zróżnicowane. w BH Rzym był tak piękny, że z pamięci prawie chodziłem, ale w Revelations ten Konstantynopol… średni ale w ogóle wydawało by sie, że wszystko jest takie samo nie pamiętam żadnej lokacji
@Nyrath skąd wiesz że będzie ciekawy? ;]
@Thrall997 – Dla ciebie Rzym był lepszy od Konstantynopola? Ja mam przeciwne odczucia. Konstantynopol jest ciasny, ale przez to pozwala na bieganie po dachach i ma się wrażenie, że jest ogromny, wręcz niezmierzony. Natomiast Rzym miał mnóstwo pustej przestrzeni, bardziej opłacało się jeździć na koniach niż biegać po dachach. Na dodatek Konstantynopol jest piękny i niezwykle kolorowy, a Rzym był dość ponury, budynki w nim były w takich samych barwach. No, ale to kwestia gustu, pewnie i tak w ACIII będzie
jeszcze inny typ miasta.
Może, mi ktoś wytłumaczyć czemu Jerzy Waszyngton który był członkiem Loży Wolnomularskiej mającej wywodzić się z templariuszy będzie stał po stronie asasynów?