Atari pozywa Nestlé
Czy KitKat znajdzie się na cenzurowanym?
Poszło o skierowaną na rynek angielski reklamę popularnych batoników. Według prawników Atari w kampanii reklamowej Nestlé wykorzystano koncept z legendarnego Breakouta (następca Ponga, nad którym pracowali Nolan Bushnell, Steve Bristow i Steve Wozniak).
W spocie grupa ludzi gra na kanapie w tytuł faktycznie przypominającą klasyka. Wydawca podnosi, iż producent słodyczy zastąpił jedynie oryginalne "cegiełki" własnymi batonikami.

Według Atari podobieństwa są na tyle duże, że nie można tutaj mówić o "niewinnym uchybieniu", a spot nawiązuje do "specjalnej pozycji, jaką Breakout ma wśród nostalgicznego pokolenia baby boomu, Generacji X, Millenialsów i post-Millenialsów". Nestlé zapowiedziało, że zamierza stanowczo bronić się przed oskarżeniami. Równocześnie przedstawiciele firmy podkreślają, że emisja reklamy zakończyła się w 2016 i spot nie będzie wznawiany.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.