Baldur’s Gate 3: Zagramy w 2020 roku, to już pewne!

Baldur’s Gate 3: Zagramy w 2020 roku, to już pewne!
Hasbro poinformowało także, że gra ma pojawić się w ramach steamowego wczesnego dostępu.

Hasbro to spółka matka Wizards of the Coast, czyli właścicieli praw do marek Dungeons & Dragons oraz Baldur’s Gate. Podczas trwających targów New York Toy Fair firma wyjawiła, że Baldur’s Gate 3 trafi na Steama jeszcze w tym roku i podobnie jak poprzednie gry Larian Studios (z serii Divinity: Original Sin), zadebiutuje w ramach wczesnego dostępu.

Ponadto Hasbro wyjawiło, że poza wydaniem Dark Alliance w 2020, w planach jest wypuszczanie co roku jednej gry opartej na systemie Dungeons & Dragons.

Na więcej informacji na temat Baldur’s Gate 3 musimy poczekać do 21:30 27 lutego, na kiedy to Larian Studios zaplanowało stream, podczas którego Swen Vincke wraz z „bardzo specjalnym gościem” uchylą rąbka tajemnicy. Podczas startujących tego samego dnia targów PAX East zaprezentowany zostanie również pierwszy gameplay.

24 odpowiedzi do “Baldur’s Gate 3: Zagramy w 2020 roku, to już pewne!”

  1. Trzymam za nich kciuki i jednocześnie martwię się. Baldur’s Gate to dla niektórych seria niemal święta. Obawiam się, że chcąc wprowadzić nowe mechaniki lub uwspółcześnić stare, mogą ściągnąć sobie na głowy kilotonę hejtu ze strony zatwardziałych fanboyów, dla których chociażby zaprojektowanie trawy innej niż w poprzednich częściach gry to już gwałt na ich ukochanej serii.

  2. @ArekJakub Trawy lepiej niech nie ruszają. Po co naprawiać coś co nie jest zepsute? Poza tym trzeba naprawdę dogłębnie znać świat Forgotten Realms i poprzednie gry z serii żeby w ogóle rozpatrywać jakiekolwiek zmiany dotyczące trawy. A jeszcze jak w imię politycznej poprawności zrobią czarną trawę to już w ogóle można postawić krzyżyk nad BG3. bg3 classicgrass ;)))

  3. Na szczęście BG3 nie robi Bioware tylko Larian , więc jestem o ten tytuł spokojny.

  4. (spacja przed przecinkiem wynika z niemożności edycji komentarzy)

  5. Wiele duchowych spadkobierców Baldur’s Gate za mną od icewind dale 1 i 2 po aż Pillars of Eternity II, liczę na udoskonalone podejście kipiące od D&D lore i zerową inspiracją ścieżką dźwiękowej z Divinity orygronal sin 1i2, bez nadmiernie komediowych dialogów a prawdziwe heroic fantasy z śnie zarysowanymi tymi złymi. A i oczywiście pre-order.

  6. Przed Larianem duże wyzwanie. Do tej pory fabuła w ich produkcjach nie była wysokich lotów, a przy BG3 należałoby się jednak postarać. Trzymam kciuki.

  7. Obsydian by zrobił to lepiej:)

  8. Obsydian obsydian dobrze zrobił Pillars of Eternity 2, nawet lepiej niż 1ke ale gracze po niej nie dali im drugiej szansy. Do BG3 trzeba innowacyjnego podejścia i wszystko zapowiada na 3D a być może i fotorealizm.

  9. @GeDo|Bardzo mało prawdopodobne.

  10. Zastanawia mnie jak early access ma wygladac w tej grze. Pare pierwszym godzin gry, czy jak? Bo nie widze tego.

  11. @LordPoland zapewne tak samo, jak to miało miejsce w przypadku original sin 1 i 2

  12. @LordPoland|Zapewne obszar gry będzie ograniczony wyłącznie do lokacji startowej, jakiejś wioski, czy miasteczka. Podejrzewam zawartość na kilkanaście godzin gry, co podobnie jak w przypadku Original Sin 2 może być ledwie rozgrzewką.

  13. Mam nadzieję, że konstrukcja świata w finalnej grze nie będzie przypominać Boringinal Sin, tylko właśnie Baldur’s Gate 1 albo chociaż 2. Niestety o swobodzie eksploracji Vincke wypowiadał się porównują co D:OS 2, czyli mamy to chyba rozumieć, jako level gating i liniowo wytyczona ścieżka przez kolejne obszary. Co za tym idzie, pewnie nie będzie swobody, by potężne przedmioty zdobywać wcześniej, pokonując wyzwania jak w BG1 i BG2.

  14. W BG1 nie było problemu zrushować po Zgubę Pająka czy Ashideena, w dwójce szybko zdobyć Cep Bojowy Wieków, Furię Niebios czy Karsomira albo parę innych przedmiotów z endgame’u. Przy konstrukcji świata z DOS2 jakoś tego nie widzę.

  15. Dawniej nie grałem w Baldury, a teraz jak próbuję to są zwyczajnie nudne, cieszę się że Larian się za to wziął bo po OS jakoś się nie obawiam o ich gry.

  16. Oby walka była fajna jak w OS:2 ale, żeby fabułą była jak w Baldurach, a niue jak w OS:2 odgrzewany kotlet

  17. Darku22,|Nie narzekaj, Darku, nie narzekaj. BG3 mógł być robiony przez Obsidiana, to dopiero byłby festiwal nudy.

  18. @Xellar Przez twórców Kotora, F:NV, Pillarsy, Tyranny? no rzeczywiście oni są mega nudi…

  19. *nudni

  20. Darku22,|Prehistoria. Szczególnie te F:NV i Kotor. Kotor też tylko dwójka, która była słabsza od jedynki. Ich najnowsze dzieła więcej o nich mówią i tutaj tylko Tyranny było ciekawe i innowacyjne fabularnie. Pillarsy (szczególnie dwójka) i The Outer Worlds to straszne nieloty fabularne.

  21. @Xellar słabością pillarsów było low fantazy i zbyt duże analogie do historii kolonializmu

  22. Xellar – nie znasz widzę historii KOTora 2 i jaki on miał być, jakby Ci wycięli pół budżetu to też byś miał problem ukończyć poprawnie projekt, akurat KOTOR 2 miał lepszą, mroczniejszą i mniej jednoznaczną fabułę.

  23. Scouser,|Wymówki, wymówki. W tych Obsidian faktycznie jest świetny. Każda ich gra mogła być przełomem, gdyby nie to, gdyby nie tamto. Takie Anthem (BioWare) też mogło być grą roku, ale to poszło nie tak, tamto poszło też nie tak. I w sumie to nie ich wina, bo to im pracowników podkradano, a to pomysły. Co mnie to obchodzi? Ostatecznie liczy się efekt końcowy. Poza tym, kiedy ten KOTOR miał premierę? Eony temu. Ostatnie gry Obsidianu są co najwyżej średnie w jakości, za to gargantuiczne w pretensjonalności.

  24. @Scouser|Xellar ma trochę racji, bo w temacie dokonań Obsidianu nader często wspomina się o tym, jakie to wiekopomne byłyby te wszystkie dzieła studia, gdyby tylko dostało więcej czasu/pieniędzy na ich dokończenie. Rzecz w tym, że przy Pillarsach nikt chłopakom nad głowami nie stał, a mimo to wyszły z tego gry co najwyżej niezłe, nie wspominając już o, moim zdaniem, totalnie przereklamowanym The Outer Worlds. IMO Obsidian może szczycić się dwiema produkcjami: NWN 2 i Tyranny – te wspominam bardzo ciepło.

Dodaj komentarz