1
około 18 godzin temuLektura na 2 minuty

Baldur's Gate 3 naprawia kultowy błąd. Nowa łatka już dostępna

Gracze będą wręcz tęsknić.


Aleksandra „Doksa” Jung

Ostatnia duża aktualizacja do Baldur’s Gate’a 3 już za nami, ale twórcy obiecują, że chociaż zamierzają skupić się na następnej grze, w dalszym ciągu będą naprawiać różne błędy, które umknęły ich uwadze. Jak mówią:


Chociaż Patch 8 był ostatnią dużą aktualizacją, a my skupiamy się na produkcji naszej następnej gry, nadal bardzo nam zależy na tym, żeby każdy miał jak najlepsze doświadczenie z Baldur’s Gate 3.


W gąszczu naprawionych błędów skrył się prawdopodobnie najważniejszy – naprawiono kultowe już zepsute portrety postaci, które zamieniały się w niepokojące zbliżenia twarzy ich modelu. Z bugiem Larian próbował mierzyć się już parokrotnie, ale ten zawsze wracał. Tym razem twórcy zapewniają, że „teraz już chyba naprawdę”. Aż prawie łezka się w oku kręci…

Inna ważna zmiana to ułatwienie życia moderom, którzy po łatce będą mogli publikować większe modyfikacje bez napotykania błędów. Poza tym naprawiono opóźnienie przy korzystaniu z okrągłego menu na kontrolerze. 

Wśród innych, pomniejszych zmian: uporano się z licznymi crashami, bugami dotyczącymi zarówno solowej rozgrywki, jak i zabawy z przyjaciółmi, poprawiono tryb foto na kontrolerze, wprowadzono poprawki UI, wreszcie usunięto drobne wpadki graficzne. 

Trudno pogodzić się z myślą, że od teraz będziemy otrzymywać tylko takie aktualizacje. Od czasu premiery Baldur’s Gate 3 regularnie otrzymywał łatki pełne nowej zawartości, patch ósmy był jednak ostatnim. Zwycięzca Game of the Year za rok 2023 pozostanie mimo wszystko w naszej pamięci i sercach, podobnie pokraczne, zepsute portrety postaci pojawiające się czasem zamiast przewidzianych ilustracji.

Pozostaje uważnie przyglądać się poczynaniom Lariana i czekać cierpliwie na jego nową grę. Baldur’s Gate 3 sprawił, że cały świat ma wobec studia ogromne oczekiwania – zobaczymy, czy to brzemię nie okaże się dla niego zbyt ciężkie.


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksandra „Doksa” Jung

Graczka, twórczyni gier, kawał nerda. Kiedy nie gram, najczęściej piszę, czytam, programuję albo researchuję niszowe tematy, które akurat się nawiną. Rodzina i znajomi mają już dość słuchania o tym, dlaczego powinni zagrać w Pathologic 2, Disco Elysium i The Stanley Parable.

Profil
Wpisów107

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze