06.07.2011
Często komentowane 113 Komentarze

Battlefield 3: Silnik Frostbite powodem braku narzędzi dla moderów

Battlefield 3: Silnik Frostbite powodem braku narzędzi dla moderów
Narzędzia moderskie znacznie przedłużają życie gier, do których są wydawane - nie doczeka się ich jednak Battlefield 3. W jednym z w jednym z wywiadów twórcy gry stwierdzili, że głównym „winowajcą” jest silnik Frostbite, z którym moderzy po prostu by sobie nie poradzili.

Patrick Soderlund, prezes studia DICE, w wywiadzie udzielonym magazynowi GameStar, oświadczył, że Battlefield 3 nie doczeka się narzędzi dla moderów. Jak mówi:

W chwili obecnej, nie mamy zamiaru robić narzędzi moderskich. Jeśli spojrzysz na silnik Frostbite i to, jak bardzo jest on złożony, trudno byłoby ludziom modyfikować grę. Głównie ze względu na naturę naszego systemu określającego ustawienia poziomów, destrukcji i wszystkich tego typu rzeczy… jest to dość trudne. Uznaliśmy więc, że zrobienie moda byłoby dla ludzi zbyt wielkim wyzwaniem.

113 odpowiedzi do “Battlefield 3: Silnik Frostbite powodem braku narzędzi dla moderów”

  1. Narzędzia moderskie znacznie przedłużają życie danej gry. Nie doczeka się ich jednak Battlefield 3. W jednym z w jednym z wywiadów twórcy gry stwierdzili, że głównym „winowajcą” jest silnik Frostbite, z któryn nie poradziliby sobie moderzy.

  2. O tym, jak wielkie to wyzwanie, powinni zdecydować sami moderzy… trochę szkoda.

  3. Za chwilę będzie tu lament fanbojów. Ale to samo było przy BC2, i jakoś nikomu to nie przeszkadzało naparzać na tych mapach, które były.

  4. No dobrze, obsługa enginu jest trudna, ale może ludzie sami zadecydują czy ogarną, czy nie?

  5. Ojj, nie tędy droga, drogie DICE.

  6. @Czechoslaw | |Ja oczekuję od modderów Crsysisa 2 masy ciekawych „cudów”. Od Battla 3 można by jeszcze więcej… | |No ale – lepiej „ładnie” powiedzieć – „wg. nas modderzy daliby sobie radę, jednak my chcemy sprzedać DUUUUŻO DLC, to też narzędzi do modowania nie będzie. Nie obchodzą nas dotychczasowe osiągnięcia modderów – dla nas jesteście za tępi do naszego najnowszego silnika- płaćcie i tyle”… | |Innego wyjścia chyba nikt się nie spodziewał – przecież DLC musi się sprzedać…

  7. Przepraszam ? Nie poradzili by sobie modderzy ? To chyba EA i DICE nie znają Polskich modderów. 😀

  8. mistrzu2101 6 lipca 2011 o 11:45

    „W jednym z w jednym z wywiadów twórcy gry stwierdzili…”|macie blad w drugiej linijce tekstu ;P

  9. Jakoś nie specjalnie jestem fanem modów ale co złego w patrzeniu jak „gópi gracze” łamią sobie głowy nad ich tworzeniem?

  10. Zbojnik2010 6 lipca 2011 o 11:48

    @KMyL – dobrze prawi. Każdy wie tzn sporo osób co sie takimi bajerami interesuje że chodzi im o „kesz bejbe” oni sa tacy cudowni a my idioci co powinni tylko być zdolni do wł komputera i zainstalowania ich gry.

  11. Brawo. Gra pctowa bez pctowych podstaw. No ale „silnik jest skomplikowany”. Czekamy na wysyp DLC po premierze:)

  12. Chciałbym takie project reality w BF3

  13. Ja i tak bardzo rzadko używam modów, mody to tylko problemy, gra się tylko zawiesza, czy wywala do Windowsa lub po prostu nie chce się odpalić. A to takich gier jak Battlefield to nawet nie chce instalować modów, bo co tam można takiego zmienić. Mody to fajna rzecz w grach sandboksowych typu GTA czy w grach RPG, a nie w takich. tutaj to można jedynie coś zepsuć.

  14. Teraz albo będzie krzyk albo bronienie BF’a jaki to on cudowny jest. Decyzja Dice jest tak samo logiczna jak powód (a raczej jego brak) nie dodania tworzenia map w narzędziach do Black Ops’a.

  15. Krzyczę, że Battlefield jest cudowny, a decyzja Dais mieści się w granicach logiki!!!

  16. Kurde, Arma 2, PC-towa tylko gra stworzona przez BIS, posiada rozległe wsparcie modów, ich wszystkie gry już od czasów Flashpointa go miały, i patrzcie państwo nawet DLC są (do Arma 2 rzecz jasna) i również się sprzedają. No nie ma to jak lanie w banie.

  17. @matiyyy Ty chyba naprawdę nie widziałeś modów do chociażby BFa 2. PR chociażby. BF2 ciągnie swój żywot dzięki modderom właśnie. Chociaż w przypadku takim, jakim jest BF3, modderzy może i nie będą mieli co robić ? Oj, żartuję, bo mnie zjecie zaraz, że mody są zawsze potrzebne. Chcą kasę, a niech trzepią. Byle było lepiej niż u Acti, bo tam ostatnia gotówka z mojej ręki wpłynęła po BlakOpsie, gdzie jako wierny 'wiatrak’ serii, zawiodłem się, że Hej-ho.

  18. @Mateolen: to kup sobie Armę…|Ja boleję że nie będzie FH3… Rozwalanie kamienic w Berlinie z artylerii…

  19. @Mr0Buggy Odnoszę wrażenie, że jednak silnik Army2 jest 'nieco’ mniej skomplikowany od tego, który zaimplementowano do BF3…

  20. @Mr0Buggy: Preject Reality jest teraz tworzony właśnie do ArmA 2. Ba. Jako, że w modzie ma znaleźć się strona brytyjska, która została wprowadzona w dodatku DLC koniecznie był rozmowy z BI, ale przebiegły dość pomyślnie.|Ale nie ma się coś też dziwić brakowi tego typu narzędzi w B3. Jako, że silnik jest rozbudowy to i takie narzędzia musiałyby być rozbudowane. Samo przygotowanie narzędzi moderskich pewnie pochłonęłoby kawał czasu.

  21. @Ayeeto00: pod względem tego co widzimy na ekranie ArmA 2 jest mniej skomplikowana, ale sam silnik niekoniecznie. A warto dodać, że ArmA 3 jest już w produkcji i doda dość sporo rzeczy.

  22. Jak wczoraj oświadczyli, że nie będzie wsparcia dla moderów, to właśnie tak myślalem że to przez silnik, dla ludzi, którzy nie są developerami, nawet moderów ten silnik jest zbyt skomplikowaną technologią

  23. Czytając poniższe komentarze zaczynam twierdzić , że co druga osoba nie potrafi logicznie myśleć.|Powiedzcie czy jeśli wpakowalibyście w silnik kilka lat ciężkiej pracy i kilka milionów dolców, to czy pozwolilibyście jakimś „kmiotkom” grzebać przy silniku ?|Chyba nie, więc całkowicie nie dziwi mnie decyzja DICE.|I patrząc obiektywnie zanim jakiś konkretny mod by się ukazał (jeśli w ogóle) to minęły by wieki.

  24. I tu DICE popełniło błąd. Moderzy już nieraz udowadniali, że złożoność kodu nie jest dla nich zbytnią przeszkodą. Czasem sami tworzyli narzędzia potrzebne do modyfikacji. Przykładem może być GarrysMod do Source. Zamiast ułatwiać moderom zadanie, (dzięki czemu można dodatkowo zarobić), DICE (ciekawe czy zarząd Elektroników nie miał z tym nic wspólnego) woli je utrudniać…

  25. @szczawikx – popieram całkowicie, metafora – Jeśli byście przez 6 lat robili marmurową rzeźbę i wydali na nią powiedzmy że 7 cyfrową kwotę, to byście nikogo nie dopuścili, żeby przy niej majstrował, najwyżej podziwiał

  26. crytek jakoś nie miał problemów z wypuszczeniem sdk i nikt mi nie powie że cry engine’y nie są skąplikowane i wielowarstwowe|czyżby dlc do bf 3 były tak słabe że jest obawa że sie nie sprzedadzą |bez obawy drodzie dice

  27. Alpharadious 6 lipca 2011 o 12:49

    Idioci.

  28. Fakt Faktem silnik Frostbite 2.0 jest naprawdę bardzo zaawansowany technologicznie. Sami psioczycie, że do tego potrzebny jest komp z NASA, to i i engine z NASA i programowanie z NASA jest… i modderzy nie zrobią nic konkretnego bez specjalistycznego przeszkolenia w obsłudze zaawansowanego kodu który nie jest dostępny publicznie. To tyle. Nie ma się co czepiać i mówić, że to bullshit nastawiony na zdzieranie kasy. Wiedza potrzebna do stworzenia wybitnej gry jest poza zasięgiem pospólstwa i tyle. Finito.

  29. Ale faktycznie, jeśli przyczyna decyzji jest czysto biznesowa to na pewno to wpływ EA a nie wewnętrzna decyzja DICE. Chociaż nadal obstawiam, że jak się kupuje Audi R8 V10 Spyder to naprawia go się w ASO a nie w przydomowym garażu. To samo tyczy się kosmicznej technologii Frostbite 2.0.

  30. skoczny-> jeszcze oprócz Project Reality dla Arma 2 ma być zupełnie oddzielna gra Project Reality 2 (http:www.realitymod.com/pr2.html). Ja już sam nie wiem czym się oni obecnie zajmują, ale na razie jest tylko Project Reality do Battlefield 2.

  31. Ostro pojechali po moderach, jak po jakichś neokidach ;D

  32. @Hedrox, nie wiesz chyba o czym mówisz, jest masa modów, które przerosły gry na których były bazowane i oferują niejednokretnie lepszą i bardziej rozbudowaną rozgrywkę. Świetny przykład – Nehrim do Obliviona. Robili go 4 lata, zrobili cały porównywalny wielkością świat gry do oryginału, ale robiony ręcznie a nie generowany, mają więcej VO, bardziej rozwiniętą fabułę…można wymieniać. Jest masa gier, które dzięki modom tylko żyją, albo mody przedłużają ich żywotność. Jesteś daleko od racji.

  33. @ZnudzonY|Nie porównuj sandboxowego rpga do fpsa|@Aargh|Taaa podaj mi nazwę moda który ma więcej graczy/jest lepszy niż oryginalna gra.

  34. narzedzia dla „modderow” nie pasuja do obecnej polityki firm wydajacych te wielko budżetowe FPSy. Jakby ludzie zaczeli robic wlasne mapy i udoskonalenia to DICE ( IW tez sie to tyczy) nie moglo wydawac swoich super DLC i dodatkow, zbijajac na tym sporo $$.

  35. @szczawikx DoTa do WC3 ;]

  36. @ZnudzonY Wiem o czym mówię. Ten silnik jest na prawdę next-genowy. To już nie taka prościzna co kiedyś. Kiedyś fajne gry pisały 10 osobowe zespoły albo i mniej. Teraz to pracuje nad tym setki ludzi. Nad tym kodem gry pracowali długimi latami. Poza tym uproszczenie teraz tych narzędzi programistycznych, tych specjalnych zajęło by masę czasu i też dużo kosztowało. Być może je wydadzą póxniej. Ale teraz to nie ma co na to liczyć. Muszą się skupić na priorytetach. To normalne. Przestańcie narzekać „polaczki”.

  37. @kamil950: tak, ale na Project Reality 2 raczej nie liczę w ciągu najbliższych paru lat.Tym bardziej, że pracuje nad nim mała grupka osób odpowiedzialnych za BF2: PR. Co do Project Reality: ArmA II wg newsa sprzed miesiąca możliwe, że w lipcu ukaże się wersja 0.1. A już nawet jeśli się opóźni to spokojnie będzie w tym roku. Do tworzenia tego moda zdaje się, że zostali wzięci także nowi ludzie, więc ekipa pewnie jest dość spora.

  38. @all|”Nikt nie ogarnie zabezpieczeń do PS3 bo one są tak [beeep]iste” pomyśleli sobie ludzie z Sony.@szczawikx Counter Strike (mod do HL zanim Valve zatrudniło/wykupiło jego twórców) chociażby. A takżę cytat z wywiadu:|”We will not deliver mod tools in the way that we delivered them for Battlefield 2 … Creating mod tools today – dumbing them down – takes a lot of energy and what we are discussing more every day is, 'Where do we put our focus?’ …”

  39. Kontynuacja Cytatu:|”Right now our focus is to create the best possible multiplayer, single-player, and co-op game the core game of Battlefield 3,” he added. „We’re still discussing how we handle modifications of any kind.”

  40. Moderzy to naprawdę zdolne bestie, a mówienie że nie poradzą sobie z silnikiem to mydlenie oczu (boją się o DLC?). Jedynie faktem jest, że stworzenie narzędzi dla moderów byłoby czasochłonne i za pewnie kosztowne (bez przesady na pewno nie fortune)

  41. @szczawikx: PR do BF2 🙂 Kurde [beeep]fajnie by było gdyby kiedyś powstał PR do BF3, to by dopiero była gra 🙂 |@skoczny: z tego co wiem to już są gry treningowe w PR do Army 2 🙂

  42. @szczawikx|jeszcze CS i ET

  43. @Patrick Soderlund – Guten żarten, panie prezes. Nie ma takich rzeczy, z którymi moderzy sobie nie poradzą. Ale DLC to się chce sprzedawać, nie?

  44. Oh oczywiście, jako, że jedynie Twórcy BF3 są tak utalentowani i inteligentni by móc operować tym jakże trudnym do obsługi silnikiem. Bo przecież Modderzy to takie beztalencia.

  45. @MantroX „Facepalm”. Całkowicie o tym zapomniałem:P Zapewne ma to całkiem sporo wspólnego z niewypuszczeniem narzędzi modderskich.

  46. @szczawix chodziło o stwierdzenie, że pospólstwo nie wie jak robić wybitne gry, a umie często lepiej od twórców|każda nowa generacja silników niby miała problem tego typu, że to kosmos i 8-ścienna kostka rubika|jest to tylko kolejny nowy silnik, nad którym wystarczy trochę posiedzieć i z nim sobie ludzie poradzą. Jakby był taki skomplikowany to sami by mieli z nim problem 🙂 Ludzie już sobie radzili bez narzędzi do modów, i teraz sobie poradzą. Ale można im to ułatwić a przez to podnieść atrakcyjność tytułu

  47. IMO To nie chodzi o to że ludzie z DICE myl, że stworzyli jakiś niewiarygodnie boski silnik i plebs(bez obrazy dla nikogo) nie dałby sobie rady. Myślę że chodzi o to, że jest zbyt złożony aby moderzy chcieli się nim zająć na wystarczającą skalę aby wogóle opłacało się tworzyćtakie narzędzia moderskie, a jak wiadomo wszem i wobec „czas to pieniądz” dla grubych ryb ;p

  48. A co to ma współnego przecież to zasrane DLC można mieć w pre-orderze, a dopiero później będzie za kasę, więc przynajmniej nie opieprzają tak ludzi jak Acti i dobrze że nie zrobią narzędzi moderskich

  49. Nie wiem nawet o co ten płacz w komentarzach, zapewne mniej niż połowa graczy zagrałaby w jakiegokolwiek moda ,a jakieś 5% może kiedykolwiek wzięłoby się za tworzenie go.|Już wole wydać 50zł za DLC w stylu Vietnama niż czekać na brzydki niedopracowany mod.

  50. @Aargh|(I sense a troll here…..)

Dodaj komentarz