Battlefield 3: Silnik Frostbite powodem braku narzędzi dla moderów

Narzędzia moderskie znacznie przedłużają życie gier, do których są wydawane - nie doczeka się ich jednak Battlefield 3. W jednym z w jednym z wywiadów twórcy gry stwierdzili, że głównym „winowajcą” jest silnik Frostbite, z którym moderzy po prostu by sobie nie poradzili.
Patrick Soderlund, prezes studia DICE, w wywiadzie udzielonym magazynowi GameStar, oświadczył, że Battlefield 3 nie doczeka się narzędzi dla moderów. Jak mówi:
W chwili obecnej, nie mamy zamiaru robić narzędzi moderskich. Jeśli spojrzysz na silnik Frostbite i to, jak bardzo jest on złożony, trudno byłoby ludziom modyfikować grę. Głównie ze względu na naturę naszego systemu określającego ustawienia poziomów, destrukcji i wszystkich tego typu rzeczy… jest to dość trudne. Uznaliśmy więc, że zrobienie moda byłoby dla ludzi zbyt wielkim wyzwaniem.
Czytaj dalej
113 odpowiedzi do “Battlefield 3: Silnik Frostbite powodem braku narzędzi dla moderów”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Lordexo14: Eee… co w tym dobrego, że ich nie wydadzą? Jakie widzisz tego plusy? :/
@Janek91728 Słusznie prawisz mości panie!
Moderzy sobie nie poradzą… Phi… Niech przejrzą na oczy że większość moderów jest bardziej utalentowanych od nich… Twórcy będą pewnie robić jak acti. Czyli dlc, mapapck = forsa. Lecz czuję że scena moderska wnerwi się na tą wypowiedź i pokaże na co ją stać 😉
Gra nastawiona na PC bez wsparcia dla modderów to nie jest gra nastawiona na PC. ;p
Strzał w kolano. Widać, że panowie z DICE nie chcą by ktoś grzebał im w grze. Po co fani mają tworzyć własne mody i mapki, jak będzie można je kupić od twórców gry? 😀 Coś czuję, że w BF3 nie doczekamy się darmowych mapek w patchach. EA zacznie kosić dolce za każde rozszerzenie…
Mi osobiscie to wisi czy to będzie czy nie. Nawet jesli by dali to i tak bym tych map nie sciagal bo pewnie by były brzydkie.
Ciezko mi uwierzyc, zeby moderzy sobie nie poradzili. Ba, zaloze sie, ze niedlugo powstana nieoficjalne edytory ^^
Nieoficjalne edytory? Pojechałeś grubo 😉
@kuba9519 zasadniczym i największym plusem tego że nie wydadzą TERAZ narzędzi moderatorskich jest to że skupią się na produkcji gry a nie tych narzędzi. Ja wolę kupić dobrej jakości grę niż średniej jakości grę plus narzędzia dzięki którym gimnazjum to będzie poprawiać a potem będziecie gadać jak tu że moderzy są lepsi od programistów. To nie jest normalne. Decyzja DICE jest słuszna. Koniec kropka.
co do wypowiedzi gunardan’a także się tego obawiam twórcy wyciągną kaskę z gry i jeszcze będą chcieli z patchów wyciągnąć oby do tego nie doszło bo to nie będzie miało sensu.
A SKĄD on wie że moderzy sobie nie poradzą. Przecież nie wie czy taki moder nie jest z wykształcenia informatykiem. SKĄD ja się pytam.
Glownym powodem nie wydania narzedzi moderskich jest to, ze Frostbite 2 korzysta tez z innych technologii, a nie tylko DICE, a wykupienie licencji na umieszczenie ich w mod toolsie bardzo duzo by kosztowalo.
Coś mi się tak wydaje , że ta gra będzie ładna , ale będzie słaba tak jak multum innych fps’ów. Tylko ten ku*ewski Frostbit zachwalają….. ,,nie wydamy narzędzi , bo silnik jest tak potężny , że głupi gracze napewno go nie ogarną. A do tego zarobimy krocie na płatnych mapkach itp”
@Sweethardcore – dice prawdopodobnie nie prowadzi polityki płatnych map za parenaście dolców. Do tego widać, że nie grałeś w żadnego bf’a ponieważ jeśli mechanika i system rozgrywki jest taki sam jak w poprzednich częściach to nie ma się czego obawiać.
Widzę że EA dalej będzie na moim rankingu pieprzonym wsysaczem kasy tak samo jak Acti. To tak jak pokazać komuś piaskownicę „PATRZ JAKA EPICKA!” i zakazać w niej robić nic. „NIC NIE RÓB BO NIE WIESZ JAK!!!1!”. Miło panowie. Właśnie skróciliście żywot BF3 o jakieś kilka dobrych lat. Powiem tylko kilka słów : LONG LIVE UBISOFT & VALVE. (Tak wiem Ubi też nie wydaje narzędzi moderskich ale przynajmniej nie są tak rządni kasy jak EA i Acti)
@SummonerXP|I tak 5% ludzi grałoby na modowanych serwerach. Widać to w CoD4. Niby mody są, ale serwerów z nimi to ze świecą szukać. 90% ludzi siedzi na zwykłych, w dupie mając jakieś promody. A porównanie z piaskownicą nietrafione. Pozwalają się w niej bawić, ale nie pozwalają zalewać jej betonem dla własnych upodobań.
„… jest on złożony…Głównie ze względu na naturę naszego systemu określającego ustawienia poziomów, destrukcji i wszystkich tego typu rzeczy… jest to dość trudne” czytaj: „panowie sorry ale znowu 'skopcymy’ optymalizację”
@SummonXP – Ubi nie jest rządne kasy? A wycięcie z AC2 dwóch sekwencji i sprzedawanie ich jako DLC? A wycięcie z POPa ZAKOŃCZENIA? i sprzedania go jako dlc oczywiście, niedostępne na pc.
@SummonerXP suxx spójrzcie też co napisał readher. I ma racje. Mówiłem o kosztach i o czasie. I też kurde wkurza mnie te głupie gadanei arargh że niech zrobią oddzielną ekipę. a a to kosztuje a i sprawia, że cześć ludzi nie zajmuje się tym czym powinna czyli tworzeniem świetnej gry. Prawda jest taka że w tej cenie gry dodając do tego od razu duże DLC czyli Back to Karkand. Nic lepszego nie dostaniemy a i tak EA pokazuje że jest hojne i nie pazerne jak właśnie Acti czy Ubisoft czy nawet Valve.
Pazerność Acti każdy zna, Ubisoft opisał kolega post niżej, a Valve od lat nie rozumie tego że Dolar to nie to samo co Euro (na korzyść ofkors ich sakiewki). Ea wydaje BF3 od razu z dużym DLC za free. DLC które przy premierze jeszcze będzie robione i wyjdzie później dopiero co świadczy o tym że to jest prawdziwe DLC a nie wycinek właściwej gry. Zresztą tematyka dodatku też to potwierdza. Przestańcie się czepiać DICE i EA bo żal d*** ściska.
Moderzy potrafią wszystko
Dodam też że ta właśnie oddzielna ekipa robi nie narzędzia moderatorskie tylko właśnie te bezpłatne DLC. I co do cholery jest lepsze? darmowe, fajne i profesjonalnie zrobione DLC w które będzie grała duża liczba osób czy te narzędzia moderatorskie przy których pobawią się nerdy i gimnazjum a efekty zagra 5% ludzi jak ktoś słusznie zauważył? Żal mi waszego zrzędzenia.
Kto przepraszam powiedział że Back to Karkand będzie za free ? przecież jest dodawane tylko dla pre orderowców…|No ale tak tak kupujcie dalej to obudzicie sie w końcu z ręką w nocniku.
Co do modów i dlc to przypominam że BioWare udostępnił i narzędzia dla modderów i dlc. i co? i nic? dlc się sprzedawały i dalej się sprzedają.
@Hedrox87|Jakbyś potrafił czytać ze zrozumieniem to byś wiedział, że ” Back to Karkand ” jest tylko dla zamawiających pre-ordery. Potem trzeba będzie dokupić…
@LozaSzydercow Modtools ? Niby do której gry ?
Jest za free dla preorderowców? Jest. Da się mieć za free? Da. Wiec nie widzę problemu. Inni biorą za to kasę ZAWSZE. To jest oddzielny dodatek, robiony przez oddzielny team, który ma nawet oddzielny boxowy cover i będzie oddzielnie później sprzedawany. Całować DICE, że robi wiernym fanom takie prezenty. Albo jak wolicie to sobie dalej ponarzekajcie jak to typowe polaczki robią.
Nie jest dla wybranych. Dla wszystkich. W ramach wyrazu wdzięczności za wierność fanów i ich wiarę w sukces gry (co okazują kupując pre order) dostaną oni ten dodatek za darmo. Nie będzie go na płytce z BF3 tylko będzie do ściągnięcia oddzielnie w późniejszym czasie gdy zostanie ukończony. Żadne zdzierstwo czy oszustwo. Aargh masz ze sobą problem. Widzisz zło tam gdzie ludzie robią dobre rzeczy. Jesteś typowym polaczkiem z metrowym kijkiem w tyłku i nieuleczalnymi hemoroidami. Trudno.
Dodatek jest oderwany tematycznie od BF3 i celuje w wiernych fanów poprzednich rdzennych części BFa czyli bezpośrednio w BFa2. Stąd danie go za darmo takim osobom które potwierdzają robiąc preorder że takimi fanami są wydaje się w 100% godnym chwalenia pomysłem. Idę do kibla wymiotować… żółć z komentów Aargha na mnie źle działa.
Powinno pisać – nie chce nam się robić jakiegokolwiek wsparcia jeśli chodzi o naukę, a edytor jest strasznie nieintuicyjny więc nie ma szans żeby zdobył popularność – szkoda fatygi.
Kolejny argument za tym że DICE nie ma czasu ludzi i kasy na to by robić narzędzia moderskei teraz? Ogłosili że pracują nad kolejnym Mirrors Edge. Na to też pewnie wydzielili ludzi. I co lepsze? Narzędzia moderskei czy Mirrors Edge? DZizzas wszystko przemawia za tym że DICE podejmuje wzorowo poprawne decyzje. W 100% usprawiedliwione. A wasze doszukiwania się w tym jakiś przekrętów świadczą tylko o tym że w wakacje wam brakuje kozłów ofiarnych by je zlać żółcią.
@Hedrox|Tylko, że w ten sposób jestem zmuszony do kupienia pre-ordera, który jest dużo droższy niż gra, którą kupię po premierze w takim Media-Markcie. Skoro ty nazywasz nas Polaczkami to ja równie dobrze mogę cię nazwać głupim fanbojem EA zapatrzonym bez własnego zdania.
Szkoda sobie psuć nerwy na fanboja…
@Aargh | |A czy ty wiesz co piszesz ? Bo przykładowo ja wiem, że DLC „back to karkand” będzie dostępne dla wszystkich, tyle tylko, że preorderowcy będą go mieli w cenie preordera w podzięce właśnie za preordera… | |I takie DLC nie może być „wycięte”, ponieważ nie stanowi „całości” BF’a 3 – jest to taki remake map z BF’a 2, a nie mapki z singla ( prawdopodobnie) więc nie rozumiem o co się rzucasz :O
@CriticalCombo | |A kto cię zmusza ?! Albo co ?! Jak chcesz możesz nawet w ogóle nie kupować BF’a 3 ! ROTFL ! Ile to firm do gier dzisiaj rzuca jakieś dodatki do preorderów… | |Do Bf’a 3 i tak zapowiedzieli masę DLC ( i takiej ilości w sumie trzeba się spodziewać) więc twoje żale są niezrozumiałe, jak autorstwa Aargh’a ^^
@Aargh DICE potrafiło wydawać gry kiedyś i bez pomocy EA. EA to tylko partner. Fakt, że wykładają część kasy ale budżet to nie jest studnia bez dna. Zwłaszcza jak się nie jest tak pazernym jak Acti. @Critical Combo do preordera nikt nie zmusza, poza tym ja swojego preordera zdołałem kupić za 119 PLN. Ze wszystkimi dodatkami. I co? W Media Markt kupisz taniej? No a i potem kup jeszcze ten dodatek Back To Karkand. też w MM. i kolejna kasa. Preorder jest najtańszy i tyle.
@KMyL masz słuszność. A apropo Back To Karkand to to jest zupełnie oddzielny niezwiązany z podstawką dodatek. Nie może być wycięty. Jest robiony przez nawet oddzielną ekipę która nie zajmuje się podstawką. W dodatku są właśnie remaki mapek z BF2, a także bronie i pojazdy z BF2.
No to coz albo nadrobia DLC’kami albo po jakims czasie gra sie zacznie nudzic, w ogole skad wiedza ze ludzie sobie nie poradza ? spojrzmy moze na modyfikacje do BF2 Project Reality – tam ludzie tak przerobili gre ze niemal wyglada jak oddzielna gra. Nie doceniaja innych a wiemy ze ludzi stac na bardzo duzo i nawet z FRSB 2 by sobie dali rade.
G**** prawda, modderzy to potęga, w przypadku takiego UE często zdobywali prace przy następnych projektach ;lub wydawali komercyjnie swoje mody. A stwierdzenie że jest to dla nich zbyt skomplikowane jest śmieszne. Pewno ten cały „skomplikowany system” opiera się na multimeschach z których składany jest budynek a następnie na wskutek trafień zmieniane są poszczególne części. Jeżeli jest to dużo bardziej skomplikowane to im współczuje że nie umieją osiągnąć prostoty. Tutaj powinien być cytat Einsteina ale KZ
Nie doceniają moderów.A może poprostu chcą sprzedawać 5 mapek za 15$ jak to robi „acti”?
Panowie z DICE chcieli powiedzieć, że zbyt trudnym wyzwaniem jest zrobienie narzędzi moderskich. Moderzy na pewno daliby radę.
Oczywiście od razu można wyczuć skok na kasę bo inaczej nie pieprzyli by takich głupot tylko dali te narzędzia.
@Aargh Konwersja w pewnych przypadkach zabiera więcej czasu niż tworzenie czegoś od podstaw. Czasem łatwiej jest zbudować dom „po swojemu” od podstaw niż przerobić coś gotowego w coś co będzie przypominało to „po swojemu”. Oni muszą przerobić stare mapy tak by działały na nowych zasadach i realiach. To zajmuje więcej czasu niż zrobienie nowej mapki.
@Aargh | |Takie pytanie – czy „back to karkand” będzie dostępny wraz z premierą BF’a 3 ?! NIE ! Zostanie udostępniony później… Więc przestań trolować… | |@Hedrox87 | Z ostatnim twoim zdaniem bym się nie zgodził – co prawda mapa jako zarys jest już gotowa, – większość problemu to przemodelowania i nowe technologie… | |A co do reszty – wy się na prawdę spodziewaliście narzędzi modderskich przy premierze ?! | |
MatBerserker, Amen bracie. TotalHalibut wykpił Dice w Mailbox i słusznie. A powód braku narzędzi? Komentarz Igoreszkina krótki acz treściwy.|samFTW -> Jakoś stworzono tę grę więc nie podejrzewam iż wypuszczenie narzędzi może być trudniejsze.
@Aargh |A co mieli powiedzieć ?! | |- że im się nie chce = lenie i flejm… |- że wolą sprzedać DLC = zdziercy i flejm… |- a tak = starają się dyplomatycznie wyjść z sytuacji i dostać ten „najlżejszy” flejm … | |Ty ( nie tylko) widać do tych „młodszych wiekiem” należysz i niezbyt rozumny jesteś, jeśli chodzi o to co i jak napędza rynek, życie itp. … | |PS : @kozirek | wg ciebie to nie fair… ty nigdy w szkole nie ściągałeś ?! aaaaa – to co innego.. Wszyscy są BE – tylko nie ja…
@Aargh | |Dyskryminacja ? WHY ?! Odpowiedz mi na to, bo widzę, żeś się już pogubił i tak na prawdę to próbujesz trollować na siłę… Plis odpowiedz dlaczego to dyskryminacja !
Ała, to błąd. :/ Nie wiem, jak będzie w BF3, ale w BC2 widać, że gra robiona jest z puzzli (np. Kilka modeli domków itd.), więc co to problem z edytorem? Ustawiasz typ terenu, pojazdy, drogi, kilka chatek, punkty abcd i gotowy cq. Chyba, że twierdzą, że domowy komputer nie uciągnie wielkich map do rushu.
nie jest to dyskryminacja, bo nikt ich do kupowania tego dodatku nie zmusza. Poza tym wyjdzie prawdopodobnie więcej niż „parę dni” później. Na kupno preordera jest tyle czasu że każdy może go sobie kupić. A w nagrodę za wiarę w produkt dostają za darmo pierwszy PRZYSZŁY dodatek do gry.
No bo teraz jest moda na nielubienie CoD i jeżdżą po nim wszyscy…