08.07.2011
Często komentowane 122 Komentarze

Battlefield 3: Wygrywać z klasą

Battlefield 3: Wygrywać z klasą
Możecie już zacząć obmyślać strategię do sieciowych potyczek w Battlefield 3. Na oficjalnej stronie gry pojawiły się informacje dotyczące każdej z czterech klas, jakie będą dostępne w trybie multiplayer.

Assault to typowy żołnierz pierwszego kontaktu, który poza zdolnościami bojowymi posiada również umiejętności medyka. Od naszego gustu zależy, czy będziemy rozwijać przede wszystkim umiejętności bitewne i siać popłoch w szeregach wroga, czy też skoncentrujemy się na wsparciu i przywracaniu do walki naszych sprzymierzeńców.

Engineer to ważna i dość wszechstronna klasa. Z jednej strony potrafi naprawiać pojazdy i tworzyć osłony, za którymi skryją się członkowie jego drużyny podczas wymian ognia. Z drugiej strony zaś, Engineer potrafi władać ciężką bronią i niszczyć pojazdy, które są niewrażliwe na regularną amunicję.

Support, podobnie jak Assault, może stanowić decydującą siłę ognia, jednak ma bardziej stacjonarną rolę. Otóż ta klasa potrafi przenosić lekkie karabiny maszynowe w różne miejsca i prowadzić ciężki ostrzał z jednej pozycji.

Twórcy przedstawili też dwie nowinki przy okazji prezentacji klasy Support Bipods Suppresive Fire. Bipods to specjalnie ulokowane na mapach miejsca, w których można stabilnie umieścić karabiny i oddać 200 strzałów nie spuszczając palca z „cyngla” i nie martwiąc się o nadmierny odrzut.

Z kolei Suppresive Fire to mechanizm, który pokazuje pociski wystrzeliwane serią z lekkiego karabinu maszynowego w postaci smug, jeśli prujemy w pobliżu wroga. Przeciwnik widząc smużącą amunicję będzie wiedział, że lepiej nie wystawiać głowy poza osłonę, gdyż z pewnością coś mu do tej głowy strzeli. Poza tym znalezienie się w zasięgu Suppresive Fire wpływa negatywnie na celność.

Ostatnią klasą jest Recon, którego można określić jako typowego snajpera. Aby jednak pozbawić graczy wrażenia, że gra tą klasą to czysty egoizm, przegląd pola bitwy, jakim dysponuje Recon, może okazać się znaczący dla całej drużyny i przyjmowanej przez nią taktyki.

Charakterystyczne cechy klas w Battlefield 3 stanowią podstawę do ich dalszego rozwoju i dostosowywania przez graczy do własnych potrzeb.

122 odpowiedzi do “Battlefield 3: Wygrywać z klasą”

  1. burakgalazka 9 lipca 2011 o 19:31

    A mnie dziwi, że w serii Bad Company nie ma miejsca dla klasyków takich jak M4 czy Ak47/74/10x.|Zamiast tego są nowsze Hk416, AEK971 i AN94. Też mnie drażniło podejście do Granatników i Bezodrzutowych wyrzutni. Nie ma (chyba) M136 AT4 kierowanych optycznie, tak samo Cral Gustav nie strzela pociskami kierowanymi. I o dziwo Carl Gustav jest gorszy przeciw czołgom od RPG-7 -dziwne (w grze użyto PG7-VM lub PG7-V, a te są słabsze od Pocisku Carl`a Gustav`a) !

  2. Nasza Kklasa do boju?

  3. Recon for life

  4. Recon i „Endżinir” 😀

  5. Engineer z pewnością 😀

  6. Adzior drobny błąd Bipod to dwójnóg a nie specjalne miejsce 🙂 pozdro

  7. Sry za post pod postem, ale Recon też bedzie miał Bipod

  8. Asałlt

  9. smierciozerca51 10 lipca 2011 o 16:55

    Wg. mnie to troche głupi podział klas. Assault i Support to medy i szturm z BC2 tylko, że z innymi brońmi. Mechanik też ma inną broń. licze na Support’a z możliwością zmiany na karabin szturm.

  10. Chyba wezme Assault lub Support. Zobacze którym mi się będzie lepiej grało, bo w BFBC2 nie grałem w multi to będę musiał wszystko obadać ;P

  11. Racja troche dziwne te klasy ja bym zrobił oddzielnie Assaulta i Medyka: / Ale niejest źle

  12. Fajnie, że będzie można stawiać inżynierem osłony 🙂

  13. Uahahahah! No rzeczywiście , co za cudowna odmiana 😛 , takie klasy postaci to absolutnie świeży powiew w FPS-ach 😛 lol, tyle że to powiew taki bardziej z kierunku starego i mocno używanego TOI TOI-a – omg ciągle, bez żenady wciskają nam to samo – naprawde nie stac twórców Fps-ów na nowe pomysły? ręce opadają 🙁

  14. stamper2495 10 lipca 2011 o 20:16

    a ja uwazam ze to bardzo dobry podzial klas. @havker bipod to faktycznie dwojnog ale w tym wypadku beda one tylko e kulku miejscach na mapie. recon z bipodem to juz nie przejdzie jesli on tez bedzie mial na to tylko specjalnie ulokowane miejsca. snajper powinien byc imo w nieprzewidywalnych miejscach a nie tam gdzie tworcy bipoda umiejscowili.|a ja juz wiem ze bede gral saportem albo inzynierem

  15. @smierciozerca51 będzie możliwość grania supportem z zwykłym karabinem+latarką|@le_Fey co rozumiesz przez nowe pomysły? Bo szczerze mówiąc, twój komentarz dał mi wyobrażenie blasterów i granatów leczących (?) w BF jako nowość. 🙂

  16. Ja zazwyczaj gram snajperami.

  17. @Williams ja zazwyczaj TKuje snajperów. 🙂 Żeby przestali się kampić. Po za tym patch do mojego streszczenia: Assault – błędna nazwa, to jest medyk:karabin szturmowy+granatnik/defibrylator+apteczka;Engineer – pistolet masz.+rakieta+wiertarka;support – LKM(opcja ognia zaporowego w wybranych miejscach)/karabin szturmowy(z latarką)+paka z ammo;Recon – pistolet masz./snajperka+C4/moździerze+detektor ruchu(kulka do rzucania). Niestety, nie wiem kto będzie mieć miny ppanc. ppiech. i czy coś jeszcze będzie.

  18. @stamper2495 bipod będzie można wykorzystywać automatycznie po przejsciu do „czołgania się” oraz na wszystkich murkach, podwyższeniach terenu, oknach itp

  19. A wiecie co mnie śmieszy to że wszyscy narzekają na klasy zaś tak naprawdę to jest przybliżony* podział specjalizacji w prawdziwym wojsku|*-bo powinien być jeszcze snajper obok zwiadowcy,|nie ma w wojsku kogoś takiego jak mechanik co najwyżej jest obsługa pojazdu,|granatnik to rzecz wyboru przydzielane są 2 -3 na drużynę 5 osobową bez snajpera i zwiadowcy, wiec jak medyk se weźmie to dobrze i mniej więcej każdy jest mini medykiem każdy ma apteczkę wiec ten podział jest bardziej realny.

  20. Oprócz tego, że są żołnierze oraz, że są takie same bronie (ew. podobne) to podział specjalizacji z rzeczywistością ma niewiele wspólnego. I muszę Cię z błędu wyprowadzić, bo w wojsku jest mechanik, jak również mechanik-kierowca. Pojazdy same się nie naprawiają, a zapewniam Cię też, że inżynierowie generalnie po polu walki nie biegają, gdyż tacy oficerowie tego w zwyczaju nie mają (chyba, że jest to zwykły wojak, tylko po prostu wykształcony w tym kierunku, lecz zbyt kiepski z niego inżynier).

  21. Coś się o specjalne zmiany nie pokusili w stosunku do BC2. Natomiast w stosunku do BF2 to klas jest o 3 mniej.|Tylko co oznacza sformułowanie „rozwijać (…) umiejętności bitewne (…), czy też (…) wsparciu i przywracaniu do walki naszych sprzymierzeńców”? To będą jakieś punkty doświadczenia jak w RPGu? A może będzie do wyboru: apteczka i słaby gun, bądź odłamkowy i mocny gun? I w jednym i w drugim przypadku to będą dalej dwie klasy tylko szturmowiec i medyk będą po prostu wyglądali identycznie.

  22. Do tych którzy nie zrozumieli:|Grając assaullt’em mamy do wyboru wyposażenie medyczne lub granatnik do karabinka.|i jeszcze jedno:|Assault z ekwipunkiem medyka nie będzie wyglądał tak samo jak Assault „prawdziwy” 🙂 |Twórcy chcą aby medyk szedł na pierwszej linii razem z oddziałem szturmowym, a nie kampił gdzieś z kaemem.

Dodaj komentarz