08.07.2011
Często komentowane 122 Komentarze

Battlefield 3: Wygrywać z klasą

Battlefield 3: Wygrywać z klasą
Możecie już zacząć obmyślać strategię do sieciowych potyczek w Battlefield 3. Na oficjalnej stronie gry pojawiły się informacje dotyczące każdej z czterech klas, jakie będą dostępne w trybie multiplayer.

Assault to typowy żołnierz pierwszego kontaktu, który poza zdolnościami bojowymi posiada również umiejętności medyka. Od naszego gustu zależy, czy będziemy rozwijać przede wszystkim umiejętności bitewne i siać popłoch w szeregach wroga, czy też skoncentrujemy się na wsparciu i przywracaniu do walki naszych sprzymierzeńców.

Engineer to ważna i dość wszechstronna klasa. Z jednej strony potrafi naprawiać pojazdy i tworzyć osłony, za którymi skryją się członkowie jego drużyny podczas wymian ognia. Z drugiej strony zaś, Engineer potrafi władać ciężką bronią i niszczyć pojazdy, które są niewrażliwe na regularną amunicję.

Support, podobnie jak Assault, może stanowić decydującą siłę ognia, jednak ma bardziej stacjonarną rolę. Otóż ta klasa potrafi przenosić lekkie karabiny maszynowe w różne miejsca i prowadzić ciężki ostrzał z jednej pozycji.

Twórcy przedstawili też dwie nowinki przy okazji prezentacji klasy Support Bipods Suppresive Fire. Bipods to specjalnie ulokowane na mapach miejsca, w których można stabilnie umieścić karabiny i oddać 200 strzałów nie spuszczając palca z „cyngla” i nie martwiąc się o nadmierny odrzut.

Z kolei Suppresive Fire to mechanizm, który pokazuje pociski wystrzeliwane serią z lekkiego karabinu maszynowego w postaci smug, jeśli prujemy w pobliżu wroga. Przeciwnik widząc smużącą amunicję będzie wiedział, że lepiej nie wystawiać głowy poza osłonę, gdyż z pewnością coś mu do tej głowy strzeli. Poza tym znalezienie się w zasięgu Suppresive Fire wpływa negatywnie na celność.

Ostatnią klasą jest Recon, którego można określić jako typowego snajpera. Aby jednak pozbawić graczy wrażenia, że gra tą klasą to czysty egoizm, przegląd pola bitwy, jakim dysponuje Recon, może okazać się znaczący dla całej drużyny i przyjmowanej przez nią taktyki.

Charakterystyczne cechy klas w Battlefield 3 stanowią podstawę do ich dalszego rozwoju i dostosowywania przez graczy do własnych potrzeb.

122 odpowiedzi do “Battlefield 3: Wygrywać z klasą”

  1. Możecie już zacząć obmyślać strategię do sieciowych potyczek w Battlefield 3. Na oficjalnej stronie gry pojawiły się informacje dotyczące każdej z czterech klas, jakie będą dostępne w trybie multiplayer.

  2. innymi słowy med na ma już m60 ani innych tym podobnych gnatów XD

  3. Roberto19983 8 lipca 2011 o 16:39

    Na multi będzie fajnie, lecz szkoda, że nie pokusili się o coś nowego:-(

  4. Będzie się działo.|Już wiem, że będe grał albo Szturmowcem ( medykiem ) lub Wsparciem.

  5. Support bardzo ciekawy. Już sobie to wyobrażam… Ta gra zespołowa… Lecą szturmowcy i medycy do przodu, czyszczą wszystko, a support zabezpiecza teren, który potem snajperzy ogarniają. Support to właśnie to czego brakowało Battlefield’owi ;d (oczywiście na konsoli… na pc każdy fps to zwykły DM ;d)

  6. SeArcher095 8 lipca 2011 o 16:43

    Recon to coś dla mnie , choć Assault jako medyk też będzie w sam raz.|A tak poza tym to w końcu będzie można stworzyć swojego żołnierza znaczy się czy będzie można mu zmienić wygląd czy tam zasłonić twarz ?

  7. dobrze, że nie będzie już medyka z m60

  8. nieboszczyk 8 lipca 2011 o 16:48

    hmmm ciekawi mnie support… ale połączenie medyka i szturmowca to zły pomysł.

  9. Wszystko fajnie ale mogli by wkoncu pokazac jakis konkretny gameplay multiplayera. Chyba że mają zamiar prawie nic nie pokazywać aż do bety

  10. No i fajnie RECONE to co lubię siedzieć w miejscu i wyczekiwać na cele.:)

  11. Do Adziora – 'Bipod’ to nic innego jak dwójnóg, coś na czym wspiera się RKM, a nie specjalne 'miejsca na mapie’. Support będzie mógł rozłożyć dwójnóg w każdym miejscu, gdzie będzie się mógł położyć.

  12. Zaplacone zamowione.

  13. @deffik: I jeszcze na różnych murkach itp.

  14. burakgalazka 8 lipca 2011 o 17:14

    Wymieszali tylko role, w tym że Szturmowiec mieć będzie karabin szturmowy z granatnikiem oraz możliwość leczenia/reanimacji, a Wsparcie będzie mieć karabin maszynowy i skrzynkę z amunicją.

  15. hmm jak dla mnie to tylko zamienili bron medykowi i szturmowcowi:)

  16. VanHelsingPL 8 lipca 2011 o 17:17

    Hmm… „Od naszego gustu zależy, czy będziemy rozwijać przede wszystkim umiejętności bitewne i siać popłoch w szeregach wroga, czy też skoncentrujemy się na wsparciu i przywracaniu do walki naszych sprzymierzeńców.”Ja to rozumiem w sensie że albo wyexpie postać w medyka albo w strzelca ?

  17. Cieszy mnie że znowu będę mógł grać szturmowcem i leczyć kompanów zupełnie jak w BF 2142 🙂

  18. Z nowych rzeczy na pewno, ciekawe będzie tworzenie osłon Mechanika. Obstawiam, że support z dwójnogiem, będzie ładnie kosił wroga, o ile pokieruje nim jakiś bardziej doświadczony gracz. Chociaż i tak zdecydowanie najwięcej na serverach będzie medyków i zwiadowców.

  19. Aargh ofkors znów nieudolnie próbuje dyskredytować [beeep]iaszcza grę. Na rysunku oczywiście nie ma „medyka z granatnikiem” ale troll zawsze coś wymyśli by zburzyć spokój:D Support będzie przygniatał ogniem wroga za osłonami a szturmowcy będą flankować.. o to chodzi. engi zajmą się naprawą i niszczeniem pojazdów a recon to zwiad i czyszczenie na dystans. COD vs BF – BF wins again:D

  20. wojtekwlodyka28 8 lipca 2011 o 17:32

    superaśnie

  21. Jeśli jakiś gracz będzie was cały czas uśmiercał grając Engineer to wiedzcie że to ja !!!:P 😀 :P:D:P

  22. @dracollo Chyba mówisz o CoD’zie… Tam to każdy lata w kółko i wali gdzie popadnie, magazynek za magazynkiem… W BF ( a przynajmniej BC2, w resztę nie grałem) to gra zespołowa jest na poziomie… Jakimś… 😛 Chociaż by dzięki skrzyniom z amunicją i medykamentami, czy tam wiertarkami mechaników czujnikami ruchu snajperów i tak dalej… |Co do klas, to już widzę się jako medyk… 🙂 Szybki bieg pod ostrzałem pomoc przyciśniętemu kumplowi… Tak, to jest klimat. 🙂

  23. burakgalazka 8 lipca 2011 o 17:40

    Aha i jeszcze jedna znacząca zmiana, teraz Inżynier będzie mieć Czapkę, Szturmowiec klasycznie Chełm, Wsparcie Chełm, a Snajper będzie bez Ghillie 😛 – to oczywiście w wersji US

  24. Mam nadzieję, że naprawią snajpera, i Baretta będzie zabijała na raz z 500 metrów, bo teraz nawet ze 100 nie zabije na raz, jeśli nie trafisz w głowę, tylko w brzuch na przykład.

  25. Hahaha. juz widze jak wszyscy beda biegac albo z sniperem (taaa recon.. wlasnie widzimy jak sie sprawdza w bc2) albo z eng. |Supporta nikt nie bedzie uzywal. jak tylko rozmiesci swojego „bipoda” dostanie kulke w leb od snipera. A pociski smugowe i tak nikomu nie beda przeszkadzac ;)Eh cos czuje ze musza jeszcze nad tym popracowac

  26. KrzywyBimber 8 lipca 2011 o 17:44

    Fajny design posatci

  27. @Sneil- chcialbym kiedys zobaczyc w bc2 Medyka albo assault ktory mi podaje med/ammo pack jak go prosze a nie wystrzele 2 magazynki w tepy leb 🙂 |Chcialbym rowniez zobaczyc ta gre zespolowa i te motionball! Z tego co pamietam (a gralem 1h. temu) to recon/sniper siedzi sobie cieplo z tylu i wali z m95. a motionball to tylko ja rzucam…|”Szybki bieg pod ostrzałem pomoc przyciśniętemu kumplowi” Pieknie to ujales! to sie chyba nazywa Ramborevive!

  28. @Vysogota – beretta 1shot-1kill….? Czlowieku! Wszyscy beda latac z beretta i siedziec po katach jesli tak zrobia!|Ludzi, czy Wy nie gracie w bc2? JA tam widze zero teamplay! Dopiero jak sie zbierze dobra ekipe znajomych na ts3 albo skypie to wtedy jest gra zespolowa. A tak? po prostu wiekszy Cod tylk oze od czasu do czasu eng. Ci naprawi tanka albo medyk Cie revive (oczywiscie pod ostrzalem 😉 )

  29. burakgalazka 8 lipca 2011 o 17:57

    Dobór klas zależy od Mapy np: Arica Harbor (Gorączka) to na początku sami Mechanicy i Snajperzy, dopiero później wchodzą Medycy i Szturmowcy. Arica Harbor (Podbój) i Oaza (Podbój) to najczęściej Szturmowcy i Medycy a w Arica jeszcze Snajperzy. Heavy Metal (Podbój) i Pustynia Atakama (Podbój) to też praktycznie sam Mechanik i Snajper. A Isla Inocentes to na początku marzenie dla Snajperów 😛 |A Zatoka Nelsona to głównie Medycy i Snajperzy oraz Szturmowcy. |Więc podsumowując, wybór klas zależy od Mapy.

  30. xenofobik321 8 lipca 2011 o 18:00

    @latouffe masz rację, sam mam BC2 i jak się ze znajomymi w 30 osób zbierzemy to jest bosko, sami sobie ustawiamy zasady, ustawiamy limit snajperów, nie ma biegania z gustavem, a wreszcie jest praca zespołowa

  31. @latouffe, bo właśnie trzeba grać ze znajomymi osobami, żeby był teamplay. Co do Baretty (beretta to broń krótka ; p), to DICE chwali się jaka to ich gra jest realistyczna, a karabin snajperski takiego kalibru, nie zabija po jednym strzale w korpus? O,o ocb? Już nie mówię, żeby zabijało po strzale w nogę. latouffe, jak chcesz teamplaya, to zbierz znajomych i z nimi graj. Poza tym, czasem można spotkać graczy, którzy grają zespołowo ; ).

  32. proszę o wybaczenie, barretta powinno być ; p

  33. Bardzo fajnie wyglądają wszystkie klasy, snajper jest świetny.

  34. Ciekawe czy Assault będzie miał defibrylator? Mam nadzieję że nie bo mnie to wkurzało jak jełopy mnie podnosili w głupich momentach i zaraz znowu ginąłem. Zresztą nawet braknie na to slot, bo Assault ma przecież granatnik.

  35. xenofobik321 8 lipca 2011 o 18:04

    @Vysogota jak już to karabin wyborowy M95 Barrett [jeszcze 2xR 😉 ], i fakt, kaliber 12,7 mm jest w stanie po trafieniu w bark spokojnie rękę urwać…

  36. Kolejne pytanie, czy Support będzie mógł strzelać ze swojego karabinu ze stójki, tak jak w Bad Company 2 czy będę musiał rozstawiać się z nim za każdym razem, albo walić z biodra.

  37. burakgalazka 8 lipca 2011 o 18:06

    @latouffe – racja, ja gram na X360, ale w sumie nie jest tragicznie, rzucają mi skrzynki gdy poproszę, reanimują, ale widać że to zasługa Punktów Doświadczenia, inaczej to bym chyba się nie doczekał.|Też mi brakuje tego zespolenia drużyny, np: jedna grupa do A druga do B – coś takiego. |Też wnerwia mnie gdy wróg Przejął wszystkie punkty i dobiera nam się do HQ, a połowa moich to Snajperzy którzy co najwyżej mogą zatrzymać atak – w takich sytuacjach trzeba Kontry, bo inaczej to wyjdzie Wojna Pozycyjna.

  38. Szybko w to nie pogram ale i tak jak już gram w tego typu gry to maxuje wszystkie klasy po takim zabiegu grał bym Szturmowcem i nie dla tego żeby biegać i leczyć a dla tego że gra mi się tym najprzyjemniej w BC2 tak samo only szturm a jak chcą meda to niech sobie znajda innego 😛

  39. piotrek23567 8 lipca 2011 o 18:12

    fajnie bo w BC2 medyka zwalili on powinien mieć właśnie lekką broń a nie jak rambo jakieś działo. Ten Assasult to najlepszy pomysł będe tylko nim grał

  40. Podzial klas jak w BF2142, milo bedzie wrocic na stare smieci.

  41. @Vysogota – wg. mnie Barretty w ogóle nie powinno być bo to broń tak silna ze właśnie powinna zabijać w korpus na 1 strzał, a jak by tak było to była by strasznie przegięta. Zresztą w realu jest ona tak ciężka że strzelanie z pozycji stojącej jest prawie niemożliwe i bardzo nieefektywne. No chyba że celownik by latał jak zwariowany. Jeśli już Barrett to jako broń stacjonarna, rozstawiona na mapie w rożnych dogodnie snajperskich miejscach, mile też w takiej roli by była widziany samopowtarzalny Barrett M82.

  42. Szkoda że medyk nie ma lekkiego karabiny maszynowego, bo w BC2 grałem głównie nim, a teraz nie będę miał już apteczek. Szkoda bo można było się nimi szybko leczyć.

  43. xenofobik321 8 lipca 2011 o 18:19

    @matiyyy 11kg waży całość 😛 ale odrzutu wczle tagiego dużego nie ma

  44. Od czasów BF2 grałem albo medykiem, albo inżynierem, ale po tym jak wprowadzili regenerację HP granie tym pierwszym straciło sens, więc teraz pewnie tak samo jak w BC2 będę grać mechanikiem. Lubię tą klasę ze względu na jej wszechstronność, inne denerwują mnie ym, że np. w przypadku spotkania się z czołgiem są praktycznie bezbronne.

  45. To w BC2 jest regeneracja zdrowia? O.o

  46. xenofobik321 8 lipca 2011 o 18:38

    @Dives kolega chyba nie gra na hardcore 😉

  47. Recon rlz

  48. Jeśli nie chce wam się czytać to pozwólcie, że streszczę: Assault – standardowy żołdak: zależnie, jak go będziecie uczyć to będzie miał apteczkę lub paczkę z amunicją na podorędziu; Engineer – mniej standardowy żołdak: zamiast w/w paczek będzie dysponować wiertarką do naprawiania oraz rakietnicą/miną ppanc. Support – klasa, która ze względu na swą niemobilność spodoba się niektórym kamperom oraz ludziom, którzy kochają dostawać headshoty od byle łajzy. Recon – 10% umiejący strzelać goście, reszta: w/w łajzy

  49. Beznadzieja, tak samo jak w Bad Company 2. Powinni dac stare dobre klasy z BF2. Brakuje roznorodnosci. Gracze nie powinni miec dostepu do klas samowystarczalnych. Potem biega taki noob z tuba, i rzuca sobie amunicje pod nogi, albo medyk z LMG i kosi wszystko. Itd. itp. Idotyzm.

  50. @kadel |Dzięki 😀

Dodaj komentarz