08.07.2011
Często komentowane 122 Komentarze

Battlefield 3: Wygrywać z klasą

Battlefield 3: Wygrywać z klasą
Możecie już zacząć obmyślać strategię do sieciowych potyczek w Battlefield 3. Na oficjalnej stronie gry pojawiły się informacje dotyczące każdej z czterech klas, jakie będą dostępne w trybie multiplayer.

Assault to typowy żołnierz pierwszego kontaktu, który poza zdolnościami bojowymi posiada również umiejętności medyka. Od naszego gustu zależy, czy będziemy rozwijać przede wszystkim umiejętności bitewne i siać popłoch w szeregach wroga, czy też skoncentrujemy się na wsparciu i przywracaniu do walki naszych sprzymierzeńców.

Engineer to ważna i dość wszechstronna klasa. Z jednej strony potrafi naprawiać pojazdy i tworzyć osłony, za którymi skryją się członkowie jego drużyny podczas wymian ognia. Z drugiej strony zaś, Engineer potrafi władać ciężką bronią i niszczyć pojazdy, które są niewrażliwe na regularną amunicję.

Support, podobnie jak Assault, może stanowić decydującą siłę ognia, jednak ma bardziej stacjonarną rolę. Otóż ta klasa potrafi przenosić lekkie karabiny maszynowe w różne miejsca i prowadzić ciężki ostrzał z jednej pozycji.

Twórcy przedstawili też dwie nowinki przy okazji prezentacji klasy Support Bipods Suppresive Fire. Bipods to specjalnie ulokowane na mapach miejsca, w których można stabilnie umieścić karabiny i oddać 200 strzałów nie spuszczając palca z „cyngla” i nie martwiąc się o nadmierny odrzut.

Z kolei Suppresive Fire to mechanizm, który pokazuje pociski wystrzeliwane serią z lekkiego karabinu maszynowego w postaci smug, jeśli prujemy w pobliżu wroga. Przeciwnik widząc smużącą amunicję będzie wiedział, że lepiej nie wystawiać głowy poza osłonę, gdyż z pewnością coś mu do tej głowy strzeli. Poza tym znalezienie się w zasięgu Suppresive Fire wpływa negatywnie na celność.

Ostatnią klasą jest Recon, którego można określić jako typowego snajpera. Aby jednak pozbawić graczy wrażenia, że gra tą klasą to czysty egoizm, przegląd pola bitwy, jakim dysponuje Recon, może okazać się znaczący dla całej drużyny i przyjmowanej przez nią taktyki.

Charakterystyczne cechy klas w Battlefield 3 stanowią podstawę do ich dalszego rozwoju i dostosowywania przez graczy do własnych potrzeb.

122 odpowiedzi do “Battlefield 3: Wygrywać z klasą”

  1. NorbissBoss 8 lipca 2011 o 19:21

    Beznadzieja? Z tego co widzę to wszytko będzie bardzo rozbudowane zastanawiają mnie te punkty .|Mi się podoba na pewno będzie lepiej niż w BC2

  2. xenofobki321, odkąd gram w BC2 u siebie, to jeszcze nigdy nie rozegrałem normalnego meczu ; P.

  3. kaczmwoj1994 8 lipca 2011 o 19:27

    Już mi się nie podoba. Medyk i szturmowiec w jednym? Idiotyzm. Zapewne będzie jak w BC2, powoła to Recony – łajzy, a druga łajzy z najlepszymi karabinami i jeszcze apteczkami na podorędziu.

  4. Z opisu zapowiada się tak że Medyk nie będzie miał LMG tylko bronie Asfalta i apteczkę lub skrzynkę.|Zwiadowca albo snajper to klasa dla ludzi którzy grać potrafią a nie liczą tylko na fragi. W BC2 grając zwiadem zawsze wychodziłem z 2000-3200. Recon to dobra klasa jak komuś komp nie styka aby siedzieć w centrum walki 😛

  5. kaczmwoj1994 8 lipca 2011 o 19:32

    S4nch3z|Nie „komuś” ale połowie teamu i to bynajmniej nie z powodu słabych kompów, a chęci samolubnego zarabiania punktów, bez współpracy z drużyną.

  6. KrzywyBimber 8 lipca 2011 o 19:56

    @kaczmwoj1994 to, że ktoś gra lepiej od Ciebie nie oznacza od razu, że jest łajzą.

  7. medyk i szturomowec w jednym to troche głupie bo teraz będzie to najpraktyczniejsza klasa i wszyscy będą grać nią. Recon Engineer tez fajne ale ten support jest dla mnie nijaki. Troche brak wyważenia między klasami

  8. BC2 miał jedną ogromną wadę- bardzo mała nagroda za zwycięstwo twojej drużyny. 200 pkt? C’mon… Nie ma co się dziwić, że gra zespołowa była bardzo rzadkim zjawiskiem. Gdyby każdy członek drużyny zwycięskiej miał podwojoną ilość expa- wtedy by się ludzie prześcigali we wspieraniu kompanów.

  9. Wydaje mi się, że po prostu support będzie dostarczał amo a „asalta” nie będzie tak jakby wcale. Z resztą medyk nigdy mi się z LKMem nie kojarzył.

  10. Ehh, i znów jakieś wydziwiaste stroje i szpej, zamiast kontraktowego. Dziekuje wracam do Army 2 ;D|Pociski smugowe daja minusy do celonosci dla ludzi co sie przed nimi chowaja ocb 0,o? Tez atrakcja jak tylko w kilku miejscach bede mogl rozstawic bron na dwojnogu, gracze zapamietaja gdzie to po 5 rundach i granaty itp beda tam leciec non stop tak dla pewnosci.

  11. w BF2 były najlepsze klasy. Zrównoważone. A nie jak teraz, szturmowiec jako medyk? A support? Będzie znając życie niegrywalny jak bd musiał to cacko rozstawiać.

  12. Szkoda że wypowiadają się tutaj ludzie których znajomość z Battlefield-ami skończyła się na BF2 albo BC2 , większość komentarzy jest tak przykra ,że aż szkoda gadać.Podział klas jest świetny , sprawdziło się to w 2142 sprawdzi się i tutaj.

  13. @qndzio masz i nie masz racji. 🙂 Pomysł fajowy (jest OKejka), ale z drugiej strony teamy nie są mixowane co rundę (o! wymyśliłem usprawnienie), żeby nie było klasycznej akcji – jedna drużyna wymiata, druga daje się farmić. Z tego, co pamiętam, rzadko kiedy runda kończyła mi się wynikiem bliskim remisu właśnie z tego powodu.

  14. @Kaszub |Nie zapominaj , ze mapy w bf są dość duże , i wcale nie jest tak łatwo , ot tak machnąć granat gdzie ci się tylko podoba ;]|Mi osobiście bardzo się podoba że nie będzie medyka z bc 2 . Za łatwo się nim nabijalo punkty i był trochę nie zbalansowany pod tym względem.|A sniper nie wyglada jak sniper.

  15. czemu następuje powolne spłycanie mechanizmów gier?Mogliby zrobić jeszcze bardziej „kompaktowy” model. Jedna klasa, z możliwością wyboru broni i kilkoma slotami na modyfikacje broni, apteczki itp. ;P

  16. Minimalne wymagania sprzętowe Battlefielda 3: | HDD: 15 GB wolnego miejsca dla wersji płytowej lub 10 GB dla wersji cyfrowej | System operacyjny: Windows Vista lub Windows 7 | Procesor: Core 2 Duo, 2.0GHz | RAM: 2GB | Karta wideo: Nvidia lub AMD ATI, kompatybilna z DirectX 10 lub 11

  17. Co do strojów i szpeju też mnie to trochę denerwuje. Z kolei Arma 2 nie ma takiego multi

  18. Minimalne wymagania sprzętowe Battlefielda 3: | HDD: 15 GB wolnego miejsca dla wersji płytowej lub 10 GB dla wersji cyfrowej | System operacyjny: Windows Vista lub Windows 7 | Procesor: Core 2 Duo, 2.0GHz | RAM: 2GB | Karta wideo: Nvidia lub AMD ATI, kompatybilna z DirectX 10 lub 11

  19. wtosiegrajak 8 lipca 2011 o 20:48

    Medyk powinien być osobną klasą, ale nie z jakąś ciężką bronią, tak jak w BC2, ale karabinem miotającym strzykawkami.

  20. @Kadel- racja- w takim razie punkciory 2x dla drużyny zwycięskiej + miksowanie teamów co rundę. To mogliby zrobić tak jak w Black Opsie, bo akurat tam ten system świetnie działa (ustawianie graczy tak, aby suma wyników z poprzedniego meczu była równa po obu stronach).

  21. Bałem się bardzo takiego okrojenia ilości klas, byłem zwolennikiem systemu z oddzielnym medykiem, ale im więcej o tym BFie czytam tym bardziej widzę, że sprawę mimo wszystko przemyśleli. Zrozumcie to co czytacie, klasy są cztery, ale każda ma niejako minimum dwie drogi, może nie tyle rozwoju, co ustawienia zawartości ekwipunku, co koniec końców daje nam niemalże oddzielne podklasy. Chcesz medykować bierzesz apteczkę, chcesz niszczyć i palić bierzesz ammo i granaty, to będzie działać. personalizacja.

  22. Minimalne wymagania sprzętowe Battlefielda 3: | HDD: 15 GB wolnego miejsca dla wersji płytowej lub 10 GB dla wersji cyfrowej | System operacyjny: Windows Vista lub Windows 7 | Procesor: Core 2 Duo, 2.0GHz | RAM: 2GB | Karta wideo: Nvidia lub AMD ATI, kompatybilna z DirectX 10 lub 11

  23. Ja nie mam kłopotu z wyborem klasy, czy taktyki. Dla mnie istnieje tylko snajper, a zasada jest jedna: 'one shot. one kill’ 😉

  24. @qndzio|Miksowanie teamów to zło.

  25. Wydaje mi się, że te klasy to tylko kalka specjalizacji w Battlefieldzie toczonym w xx stuleciu, co mnie nawet cieszy. Właśnie takie połączenia klas z pierwszego Pola Bitwy mi najbardziej odpowiadają. W futurystycznym battlefieldzie grałem wyłącznie inżynierem i medykiem, zaś już w BC 2 wyłącznie medykiem. Nie podobało mi się tam, że medyk został połączony z klasą kolesia od ciężkich giwer i ciesze się, że tutaj ponownie będzie trzymał lżejsze pukawki.

  26. @Czechoslaw- why?

  27. Może żeby trochę wyjaśnić, Assault musi wybierać pomiędzy apteczkami a granatnikiem, nie będzie żadnych rambo wysadzających wszystko dookoła i jednocześnie ożywiających kolegów (swoją drogą reanimacja ma teraz zająć trochę więcej czasu). Poza tym karabiny szturmowe najprawdopodobniej będą dostępne dla wszystkich klas oprócz Recon. Support będzie mógł wtedy zamontować na swoim gnacie latarkę która oślepia wrogów na krótkich dystansach w ciemnościach.

  28. Recon bardziej jako zwiadowca aniżeli strzelec wyborowy – to mi pasi! 😀

  29. I jeszcze jedno dla tych którzy nienawidzą snajperów: podczas celowania luneta będzie odbijała promienie słoneczne. Gdy połączyć to z efektem przyduszenia ogniem (który mogą wywołać wszystkie klasy nie tylko Support) powinno zniechęcić snajperów do campienia i zmusić do trochę aktywniejszej gry.

  30. @qndzio|Przerabiałem to w MW2. Kompletnie zarzyna zaangażiwanie wynikające ze współpracy i ścierania się z tymi samymi ludźmi przez dłuższy czas. Miałbym podawać amunicję noobkowi, na którym mecz wcześniej wbiłem Nemezisa?^^ No way.

  31. Bezimienny666 9 lipca 2011 o 01:17

    W BC2 najlepiej mi się śmiga inżynierem, pistolet maszynowy + rpg i naprawa jakoś fajnie ze sobą współgrają. Pewnie w BF3 też nim będę grał.

  32. NorbissBoss 9 lipca 2011 o 07:02

    Ludzie nie rozumiecie ? assault nie bedzie nie wiadomo czym zdaje mi sie ze bedzie to taki szturmowiec z bc tylko z apteczka a supporta jak nazwa wskazuje bedzie mial amunicje itp

  33. Prostacky92 9 lipca 2011 o 07:05

    W BC zakochałem się w medyku 😀 jejku te „kałasze” defibrylatorek i apteczka dla kumpli to jest to :] nim wbijałem pierwsze „asy” ehhh no i oczywiście engineer 🙂 tak to druga ulubiona klasa… chciałbym grać nimi w BF3 ale zobaczymy czy mi będzie chodził ;]

  34. codename666 9 lipca 2011 o 07:47

    Dla mnie bomba. Wydaje się o wiele lepiej przemyślane niż w BC2. Już zacieram rączki ^^

  35. ja mam nadzieję na więcej modeli każdych klas,bo w Bad Company 2 było ich chyba po 2 na każdą drużynę ;/

  36. @SmileMan|Przestań rozgłaszać fałszywe informacje.

  37. Wreszcie snajper to nie chodzący krzak. Poza fajny wygląd klas, odliczam dni.:)

  38. W końcu powrócili do systemu klas z BF2 . Bardzo z tego powodu się cieszę.

  39. @MiChu01 SmileMan nie kłamie. Co prawda te informacje potwierdzone nie są, ale ogólną orientacje dają http:www.gram.pl/news_8A3jHuq4_GameStop_podaje_wymagania_sprzetowe_Battlefielda_3.html

  40. Jak zwykle będę grał Reconem 😀 O ile w ogóle kupię tę grę ;/

  41. Klasy te same, ale „wszechstronniejsze”. I dobrze.

  42. gromaniak15 9 lipca 2011 o 11:22

    @jankes1994 Właśnie, że nie. W Bf2 było więcej klas: Snajper, komandos (podkładał C4), szturmowiec, strzelec wsparcia (lkm i amunicja), grenadier (miał wyrzutnie rakiet), mechanik (naprawiał i podkładał miny) i medyk. Czyli łącznie 7 klas. Nie jestem pewien, mniej klas to lepiej, czy gorzej, a na pewno jest to ukłon w stronę konsol, gdyż na nich będzie można grać w mniej osób, dlatego też więcej klas oznaczałoby mniejsze zróżnicowanie na mapie.

  43. burakgalazka 9 lipca 2011 o 13:41

    Optimum dla mnie byłoby 6 klas (podobne jak w Bf2):|-Szturmowiec/Grenadier (kar. szturmowy z granatnikiem, gr. dym., jednorazowy Granatnik)|-Komandos/Specjalista (pist. masz./karabinek/strzelba, C4, Tracer Gun, Tłumik)|-Snajper/Zwiad (Kar. Wyb., Tracer Gun, Wsparcie Artylerii lub C4 lub Mina PPiech.)|-Medyk (kar. auto., def., apteczka, gr. dym.)|-Wsparcie Ogniowe (kar. masz., amunicja)|-Mechanik/Saper/Grenadier |(pist. masz/strzelba, naprawiacz, Miny PPanc i/lub Granatnik/PPanc Pocisk Kierowany i/lub C4)

  44. Nie wiem czemu wszyscy czepiają się tego, że snajper wygląda jak chodzący kszak tzn. ma na sobie ghillie suit. Przecież w rzeczywistości właśnie tak snajper wygląda (oczywiście nie na terenie zurbanizowanym)

  45. RuX niebyłbym taki pewien jeśli chodzi o snajpera bo przecierz snajper w terenie trawiastym będzie nosił ghillie suit xD więc sie nie nastawiaj

  46. asrudy popieram cie asrudy

  47. Mnie osobiście ten podział bardzo odpowiada. Dokładnie taki sam był w BF 2142. Tylko, że tam czujnik ruchu miał support, a recon mógł stawać się niewidzialny. Tutaj raczej to nie przejdzie i to recon dostanie czujnik.|Co do Recon’a mam nadzieję, że poprawią spotowanie, bo w BC2 nieraz kogoś widzisz i nie da rady spotnąć, a nieraz nie widzisz i go oznaczy…

  48. Hmm chyba będę grał supportem lub Reconem (o ile pójdzie na moim złomku 😛 )

  49. @mat4176 Twórcy zapowiedzieli że w trójce nie zobaczymy już wookie suit, ponieważ chcą położyć większy nacisk na współpracę z drużyną, a nie bezczelne rąbanie statów z kilometra. Stąd też dużo większa ilość karabinów półautomatycznych dla Recon mających wspierać walkę na średnich dystansach i sprawić że będą chcieli podążać za resztą drużyny, a nie siedzieć w krzakach. Zapowiedzieli też dużo gadżetów pomagających w wykonywaniu zadania zwiadowcy.

  50. A ja będę grał każdą z klas. 😀

Dodaj komentarz