22.07.2011
Często komentowane 57 Komentarze

Bethesda: „Wciskanie multiplayera na siłę nie ma sensu”

Bethesda: „Wciskanie multiplayera na siłę nie ma sensu”
Otwarte przestrzenie w grach z serii The Elder Scrolls teoretycznie aż proszą się, by wpuścić do nich więcej graczy. Skyrim, jak doskonale wiemy, będzie zawierać tylko tryb dla jednego gracza. Pete Hines z działu marketingu Bethesdy słusznie bowiem twierdzi, że wrzucanie multiplayera na siłę to strata sił i czasu.

Hines o bezsensowności wprowadzania multiplayera, który przerasta formę nad treścią, mówił na łamach magazynu Edge. Jak czytamy:

[Ludzie pytają nas] o Skyrim czy Prey 2 – dlaczego te gry nie mają multiplayera? My zadajemy twórcom gier odwrotne pytanie. Skoro wprowadzacie multiplayer, dlaczego to robicie? Co chcecie osiągnąć? […] Jeśli po prostu chcecie to odbębnić, bo każdy wydawca mówi, że powinniście mieć multiplayer, odpuśćcie i nie zawracajcie sobie głowy, to strata czasu, ogromne rozproszenie i ostatecznie dużo gorsza gra jako całość. My chcemy stworzyć najlepszą możliwą grę. Jeśli pracujesz nad grą singlową, której przejście zajmuje od 15 do 20 godzin, to ją zrób! Nie marnuj czasu na funkcjach, które wcale gry nie poprawią.

Czy muszę coś dodawać? Szczerze mówiąc, przemierzając światy w Morrowind Oblivionie cieszyłem się ich odkrywaniem jak dziecko, które pierwszy raz wyszło z kołyski. I gdyby ktoś mi właził w paradę, kiedy zwiedzam kolejny zagajnik, dostałbym furii. Całe szczęście, że ekipa Bethesdy stara się myśleć rozsądnie.

57 odpowiedzi do “Bethesda: „Wciskanie multiplayera na siłę nie ma sensu””

  1. gry bethesdy i tak są nudne

  2. ChowChowMurphy 23 lipca 2011 o 23:42

    Jakby było z kim pobiegać po pustyni Mojave, to by odrazu sie zrobiło raźniej 🙂

  3. Nie no nawet 20 godzin „fabularnych” jest ok przeciez jest jeszcze eksploracja swiata nie?|Poza tym brak multi to jest porazka i nie mowie tu o otwartym multi ale zeby coopa nie bylo?|Uwielbiam grac z dziewczyna albo z kolega i naprawde w dzisiejszych grach za malo laduja tej opcji i w ten sposob zostaje tylko granie w mmo 🙁 BTW zamiast polaczyc pare elementow z innych gier i dopracowac to wszyscy tworza teraz w swoim stylu wielkie K.py. Walka na koniu? M&B do tego troche wieska i customizacja rodem z mmo.

  4. Masa itemow i mozliwosci jak w H&S typu Diablo2 titan quest. Fizyka i wspinanie po wyzszych terenach jak w AC i elementy oskryptowane jak w MW.

  5. Majster1942 24 lipca 2011 o 18:05

    fable 3 cd key na allegro 25 zł sprzedaż hurtowa polecam jest coop profesjonalny ;]

  6. popieram Adziora! Ja także wolę się… „wtopić” samemu w taki piękny świat, jakie to już Bethesda zwykła robić. Multi w serii TES może by i zwiększył „popularność” tych gier, ale faktycznie- popsułoby to jakość ogólną całej produkcji. Chyba, że trybem „single” zajmowałby się obecny skład Bethesdy, a multi zajmowałaby się jakaś inna, nowa grupa pracowników…. Albo najlepiej by jednak było (dla mnie), gdyby w ogóle nikt się do tego nie brał….

  7. A ja pograłbym w Obliviona w coopie. Czy w fallouta. Nie w gówniane mmo, ale właśnie w pełnoprawna grę. Tak max do czterech graczy.

Dodaj komentarz