Bethesda: „Wciskanie multiplayera na siłę nie ma sensu”

Hines o bezsensowności wprowadzania multiplayera, który przerasta formę nad treścią, mówił na łamach magazynu Edge. Jak czytamy:
[Ludzie pytają nas] o Skyrim czy Prey 2 – dlaczego te gry nie mają multiplayera? My zadajemy twórcom gier odwrotne pytanie. Skoro wprowadzacie multiplayer, dlaczego to robicie? Co chcecie osiągnąć? […] Jeśli po prostu chcecie to odbębnić, bo każdy wydawca mówi, że powinniście mieć multiplayer, odpuśćcie i nie zawracajcie sobie głowy, to strata czasu, ogromne rozproszenie i ostatecznie dużo gorsza gra jako całość. My chcemy stworzyć najlepszą możliwą grę. Jeśli pracujesz nad grą singlową, której przejście zajmuje od 15 do 20 godzin, to ją zrób! Nie marnuj czasu na funkcjach, które wcale gry nie poprawią.
Czy muszę coś dodawać? Szczerze mówiąc, przemierzając światy w Morrowind i Oblivionie cieszyłem się ich odkrywaniem jak dziecko, które pierwszy raz wyszło z kołyski. I gdyby ktoś mi właził w paradę, kiedy zwiedzam kolejny zagajnik, dostałbym furii. Całe szczęście, że ekipa Bethesdy stara się myśleć rozsądnie.
Czytaj dalej
-
Netflix zaprezentował nowy zwiastun 4. sezonu „Wiedźmina”. Premiera już...
-
Cliff Bleszinski pobłogosławił fanowski remaster pierwszego Unreala. „Młodsi gracze...
-
Control z darmową aktualizacją na PS5 i Xboksach Series X/S. Twórcy udostępnili...
-
Oto 10 gier, które cieszą się największym zainteresowaniem na Steamie....
57 odpowiedzi do “Bethesda: „Wciskanie multiplayera na siłę nie ma sensu””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
No i mają rację. Po co wciskać na siłę tryb multiplayer, który ma być słaby, skoro można ulepszyć singla? Zresztą, dla mnie singleplayer to główna część gry.
Chciałbym żeby mieli jeszcze podobne zdanie na temat uproszczeń w grach. Po co zaczynają robić gry z zaniżonym poziomem trudności skoro fani serii oczekują komplikacji na poziomie Daggerfalla czy Morrowinda.
multi można by zrobić jako oddzielną grę, taki „quake 3: arena”, tyle że w świecie elder scrolls…
Brawo 1 raz w życiu z nim zgadzam .
I tak powinno być.
Jesli satysfakcjonuje ich sprzedaz na poziomie ~~200 tys. to spoko. „Po co robic slabego multiplayera” no skoro sie nie potrafi lepszego to zostaja tylko takie teksty :]
Racja. Dobrym przykładem na to są kiepskie i niepotrzebne multi w Assassins Creed Brotherhood albo w Duke Nukem Forever. Ale mam nadzieję że zrobią kiedyś oddzielne MMO w uniwersum The Elder Scrolls. Najlepiej ze światem gry takim jak w Arenie (The Elder Scrolls I)
Wciskanie multi na siłe jak w Dead Space 2 nie ma sensu, nie wyobrażam sobie Skyrim jako MMO, ale gdyby miało taki multiplayer jak Dark Mesiah, czyli Battlefield z mieczami i czarami zamiast karabinów było by super, Co jak co ale w grach RPG nie jest to może takie ważne ale że ten Prey nie ma multi to porażka, przejdziesz tą grę w 20 h i co ? Odłożysz na półkę a takie Call of Duty przejdziesz w 5 h a w multi spędzisz 300 h , Co się bardziej opłaca ?
15-20h? Toć „mega casualowy” i „niszczący wizerunek RPG” Mass Effect zajmuje lekką ręką 30h na przejście.
@ Darkoy: trochę chyba poniosła cię łajska fantazja z tymi 200 tys. 🙂
Te 15-20h to po prostu mnie rozwaliło. Mam nadzieję, że to spóźniony żart prima aprilisowy.
Wciskanie multi na sile sensu nie ma, ale dobry multi to zawsze plus. A Skyrim ma potencjal na dobry tryb multiplayer. Wystarczy na jedna mape wpuscic ok. 20 graczy i pozwolic im wspolnie wykonywac questy i wymieniac sie itemami. Takie polowiczne MMO byloby swietnym rozwiazaniem, w dodatku na rynku konsolowym bylaby to spora innowacja. Jesli jednak multi mialoby zostac wcisniete tak, jak to bylo ze wspomnianym nizej DS2, to rzeczywiscie lepiej dac sobie spokoj.
@Darkoy – Oblivion sprzedal sie raczej w milionach niz tysiacach, wiec smieszny jest Twoj komentarz. 200tys. sprzedanych kopii Skyrima? Chyba w pre-orderze…
Przydala by sie opcja edytowania komentarzy… BTW: Jesli maja dawac 15-20 godzin rozgrywki single, to jednak niech dodadza tego multi. Lepiej, zeby dali przecietne multi na drugie tyle czasu niz, zebym mial wywalac ponad 100zl (lub ponad £30 w moim przypadku) za ok. 20 godin gry… A moze to ich nowa strategia marketingowa? Wczesniej byly DLC, a teraz wydadza 10 rozszerzen pudelkowych dodajacych kolejne 10 godzin do historii? To nawet by wspolgralo z ich pomyslem odejscia od zwyklych DLC.
Ludzie, zrozumcie że Pete mówiąc 15-godzinnych grach nie miał na myśli Skyrim.
A ja bym chciał pochodzić po świecie Tamrielu z kolegą 🙁
Ale Mass Effect 3 multi mieć musi 😛
Jako osobna część – zgadzam się, może być TES MMO, czy TES Multiplayer, robiony np. Przez inne studio (Obsidian 🙂 ), ale na tryby multi w kolejnych częściach nie liczę, wolę żeby Singiel był jak najbardziej dopieszczony.
@Professor|Co do twojego 1 posta – Wychodzi na to, że ty chcesz Skyrima jako MMO, a nie RPG.
przecież morka można było przejść w 10 min, więc jego słowa można traktować z przymrużeniem oka :>
@zAchAr – a niby gdzie to przeczytales? Moze najpierw postaraj sie zrozumiec to, co napisalem, zanim sie do tego odniesiesz?
@Professor 200tys czy 2 mln to i tak sa male liczby ( ktore moge sobie mowic z glowy bo nawet premiery nie bylo ) w porownaniu do gier MMO. 12 mln aktywnych kont co miesiąc – mówi ci to cos? Stąd też moje wątpliwosci co do sprzedazy gry z 15 godzinnym singlem na PC. Powodzenia… 😀
Mogliby wcisnąć bez problemu tryb kooperacji.
@Darkoy – nie wiem, czy zauwazyles, ale ta gra wychodzi takze na konsole. Poza tym nie kazde MMO jest sukcesem z 12mln aktywnych kont. A 2mln to wcale nie jest mala liczba, jesli chodzi o sprzedaz gry.
@Kerdor – a ty za to bez problemu mógłbyś zbudować sobie prom kosmiczny
Pan Hines ma pełną rację.
do obliviona jest mod na multi więc jak ktoś chce se pograć to to nie jest problem. myslę że do skyrim tez takie coś wyjdzie wiec fani odwala za bethesde całą robote.
Jeszcze widać parę myślących developerów jeszcze zostało – cały urok TES polega na samodzielnym odkrywaniu świata, multiplayer zamordowałby cały klimat w 5 minut (no i kwestie modów – od czasów Morrowinda, granie bez nich to herezja). Jeżeli twierdzi ktoś inaczej – TES nie jest serią dla niego. Podobnie jak Gothic i Risen. Po prostu.
Kocham Bethesde, kocham Morrowinda, prawie równie mocno kocham Obliviona, na pewno będę kochać Skyrima 😉
Jak się nad tym zastanowić, to powinno być „paru myślących”. Pardon.
To prawda, niektóre gry nie powinny posiadać multiplayera. Bo i po co?
Mutli zasysa. Albo gra jest dobra na singla, albo na multi, mieszanki nie są fajne.
multi nie w stylu fps ale coop jak najbardziej
Nie wyobrażam sobie Skyrim-a albo Obliviona w multi. Jakby to niby miało wyglądać?
@Ope5 a co powiesz o np CoD:MW albo Gears of War? Gierki są świetne w single jak i w multi. Dla chcącego nic trudnego.
A po co multi? RPG sam tworzysz świat i oddziałujesz na niego. Inni tam nie pasują, bo twoje wybory mogą się im nie podobać.
Do tego dochodzi edytor świata, mogłyby powstać przeróżne mapki od przygodowych po logiczne , a nawet survivale. Ba nawet mini MMO jak to jest na serverach Neverwinter Nights.
I tak wyjdą mody pozwalające na multi, więc po co Bethesda ma sobie głowę zawracać? ^^
@Darion nie porównuj RPG ze FPS-em, to tak jak bym powiedział że NFS:MW jest do [beeep] bo nie ma tam potworków jak w Diablo.
jeśli multi w Skyrimie to tylko coś na wzór tego w Borderlands
Jacyś mądrzy ludzie wkońcu… 😉
Z ust mi to pan Hines wyjął. Bez skojarzeń.
@geralt1392|Gra w grupie jest zawsze przyjemniejsza od singla, jednak biorąc pod uwagę otwartość świata w TES, musieliby przerobić wszystkie misję, aby nadawały się dla wielu (1-4) graczy
@xqallanx Akurat zdanie o wyższości grania ze znajomymi nad singlem jest mocno naciągane – jedni mogą woleć odkrywać świat samodzielnie, inni wolą zapraszać do zabawy przyjaciół, nie można generalizować. Prywatnie nie cierpię momentów, kiedy w MMO muszę dla odmiany biegać z kompletnie nieznanymi dla mnie ludźmi, najczęściej nie komunikujących się i grających po prostu koszmarnie i wolałbym nie oglądać czegoś takiego w TES. Ty masz swoje zdanie, ja mam swoje – nie narzucajmy ich sobie nawzajem.
Jest nowy gameplay z Skyrima na youtubewatch?v=3R_3-uSaTHA
Modów na multi nie będzie nigdy bo to jest niemożliwe bez zmiany kodu gry.
Do poprzednich gier z serii były i jakoś problemów z tym nie było.
Ja tam jestem za multi. Ostatnio nawet myślałem o 'wielograczctwie’ w Gothicu 3.|W gruncie rzeczy chodzi mi o coop, a nie mmo. Wspólnie w 2-4 graczy byłoby fajnie.|Ale rozumiem ich decyzję i popieram pod pewnymi względami, nie ma sensu robić czegoś na siłę, lepiej ten czas spożytkować na rozwijanie singla.
Ja to bym chciał co-opa w jakimś falloucie (3 albo new vegas).
CO-OP w skyrim to jest to !