10.05.2012
Często komentowane 20 Komentarze

BioShock Infinite: Premiera opóźniona przez… GTA V i multiplayer?

BioShock Infinite: Premiera opóźniona przez… GTA V i multiplayer?
Wczoraj niespodziewanie i ku rozczarowaniu wielu graczy Take-Two przełożyło premierę BioShock Infinite z października na luty przyszłego roku. Choć zaznaczono, że twórcy gry potrzebują czasu, by ją dopracować, analityk Michael Pachter twierdzi, iż opóźnienie związane jest z październikową premierą GTA V. Pojawiły się też solidne podejrzenia, że powodem może być… chęć dodania multi.

W komentarzu do wczorajszego opóźnienia debiutu BioShock Infinite Michael Pachter z agencji Wedbush Morgan stwierdził, że gra mogła paść „ofiarąGrand Theft Auto V. Po przełożeniu premiery nowej produkcji Kena Levine, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wydać GTA Vpaździerniku.

Jak pisze Pachter:

Wierzymy, że październik jest preferowanym miesiącem premiery GTA V dla twórców gry z Rockstar Games, jako że studio każdą poprzednią część serii wydawało właśnie w tym miesiącu (z wyjątkiem GTA IV, którego premiera opóźniła się na kwiecień 2008 ze względu na błędy wersji na PS3). Spekulujemy, że kiedy Rockstar Games poinformowało Take-Two o tym, iż GTA V będzie gotowe na październik, firma dała studiu Irrational Games możliwość przeznaczenia większej ilości czasu na dopracowanie BioShock Infinite. Choć jesteśmy pewni, że obie gry sprzedałyby się w milionach egzemplarzy w sytuacji kiedy ukazałyby się w krótkim odstępie czasu , uważamy, że opóźnienie złagodzi obawy klientów o wydatki, zaś obie produkcje otrzymają niepodzielną uwagę od zarządu Take-Two i działów marketingu, zapewnione zostanie też odpowiednie wsparcie detaliczne.

Pachter uważa, że jednym z argumentów potwierdzających te przewidywania jest brak aktualizacji planów Take-Two odnośnie wyników finansowych za 2013 rok rozliczeniowy, a obecnych wyników nie da się osiągnąć bez BioShock Infinite lub właśnie GTA V.

Według Pachtera, Take-Two powinno ujawnić datę premiery nowej odsłony gangsterskiej serii najwcześniej 22 maja w trakcie prezentacji raportu finansowego za czwarty kwartał 2012 roku rozliczeniowego lub w czasie tegorocznych targów E3. Analityk dodaje, że jeśli w obu przypadkach nie otrzymamy terminu debiutu, premiera Grand Theft Auto V w tym roku będzie mało prawdopodobna. Dodatkowo gra powinna sprzedać się w przynajmniej w 18 milionach egzemplarzy. Niewykluczone jednak, że produkcja osiągnie wynik 24 milionów sprzedanych kopii.

Przewidywania Pachtera nie są pozbawione sensu. Zarówno Grand Theft Auto V, jak i BioShock Infinite to dla Take-Two ogromne przedsięwzięcie i jedne z najważniejszych gier w katalogu wydawniczym firmy. Teoretycznie więc spółka chciała uniknąć konfliktu, wydając obie produkcje w podobnym okresie.

Powód poślizgu może być jednak nieco inny. W ofercie pracy umieszczonej w serwisie Gamasutra studio Irrational Games poszukuje – uwaga – programisty sieciowego, który miałby dołączyć do ekipy odpowiedzialnej za BioShock Infinite, a konkretniej zespołu pracującego nad kodem sieciowym gry. Potencjalny kandydat musi mieć na swoim koncie choć jedną produkcję z systemem matchmakingu, śledzeniem statystyk i multi. Oznaczałoby to, że ekipa Kena Levine’a po cichu pracuje nad trybem sieciowym do BioShock Infinite. Przypomnijmy, że jak dotąd nie zapowiedziano multiplayera. Może to oznaczać, że grę opóźniono ze względu na chęć dodanie właśnie tej opcji rozgrywki.

Oczywiście oba powody nie muszą się wykluczać. Take-Two mogło – jak twierdzi Pachter – przełożyć datę premiery BioShock Infinite, oczyszczając tym samym drogę dla Grand Theft Auto V i dając jednocześnie studiu Irrational Games czas na dopracowanie swojej produkcji. A konkretnie – multiplayera. Są to jednak na razie czyste spekulacje. Musimy uzbroić się w cierpliwość – targi E3 już za niecały miesiąc, może na nich dowiemy się więc czegoś więcej.

20 odpowiedzi do “BioShock Infinite: Premiera opóźniona przez… GTA V i multiplayer?”

  1. Wczoraj niespodziewanie i ku rozczarowaniu wielu graczy (w tym wyżej podpisanego) Take-Two przełożyło premierę BioShock Infinite z października na luty przyszłego roku. Choć zaznaczono, że twórcy gry potrzebują czasu, by ją dopracować, analityk Michael Pachter twierdzi, iż opóźnienie związane jest z październikową premierą… GTA V. Z kolei pojawiły się też solidne podejrzenia, że powodem może być… chęć dodania multi.

  2. Kapitan Fandom 10 maja 2012 o 10:48

    Jakoś wątpię, by GTA 5 wyszło w tym roku…

  3. Nie obraziłbym się, gdyby…

  4. Battlefielder 10 maja 2012 o 11:19

    @MegaStorm ja bym baaaardzo chciał!Najlepsza seria gier 4ever ( no,może jeszcze Mario ^^)

  5. Bioshock zagrozenie do GTA V? Te dwie gry nie maja tej samej grupy docelowej graczy. To juz bardziej FC3 moze tutaj namieszac. Dwa dobre innowacyjne tutuly.

  6. @blitz01 – te dwie gry maja IDENTYCZNA grupe docelawa – graczy. A tak sie sklada, ze prawie kazdy gracz gra w kilka roznych gatunkow gier i jest w stanie kupic gre, ktora nie nalezy do jego ulubionego gatunku, jesli widzi, ze jest lepsza lub zostal do tego odpowiednio zmotywowany marketingowo.

  7. Dishonored i GTA na święta? 🙂 CUDOWNIE!

  8. Prędzej mi kaktus na ręce wyrośnie, niż GTA V będzie wydane w tym roku. Co do Pachtera, to naprawdę nierozumiem gościa. Te dwie gry są skrajnie różne i skierowane do skrajnie różnych klientów. Przeciętny GTA kid nie zrozumie nic z Bioshocka.

  9. @Professor|To tak jakby mówić, że Fiat i BMW mają IDENTYCZNĄ grupę docelową – kierowców. O rly?

  10. Wczoraj byłem mocno zażenowany przełożeniem premiery nowego Bioshocka ale patrząc na to z tej perspektywy to taki uklad mi odpowiada – jeszcze bardziej jaram się nowym GTA i milej będzie mi widzieć właśnie je już w październiku niż Infinite. Obie produkcje będzie dzielić ponad 4 miesiące także Take-Two daje nam sporo czasu na spokojną zabawę przy GTA V, a i oczekiwanie na Bioshocka będzie milsze (no i przy wydaniu go aż w lutym jest szansa, że będzie jeszcze bardziej dopracowany).

  11. @Czechoslaw – i naprawde myslisz, ze porownanie gier to produktow za dziesiatki tysiecy zlotych ma sens? Wez pod uwage tez to, ze jest znaczna roznica w cenie Fiata, a BMW. Gry kosztuja tyle samo i bezposrednio ze soba rywalizuja. Obie marki samochodow sa nastawione na zupelnie rozne grupy klientow. Faktem jest, ze tylko garstka ludzi gra w tylko i wylacznie jeden gatunek gry bez wzgledu na ich jakosc. Jesli myslisz, ze sie myle to wysil sie na tyle, zeby zrobic jakies rozsadne porownanie miast pisac bzdury

  12. GTA V > Bioschock… Jakoś nigdy poprzednie części tej drugiej gry mnie nie jarały. Taki lepszy Quake to był.

  13. Ja i tak czekam tylko na GTA niż jakieś BioShocki ! Ale w każdym razie dopracowanie powinno być dominującym czynnikiem przy ustalaniu daty premiery a nie jak w przypadku SKYRIMA – EPICKA DATA 11.11.11. PHI

  14. wujeksocjal 10 maja 2012 o 20:58

    Wcale nie dziwię się T2. I wątpię, żeby w Bioshocku był multi, w tej grze o strzelanie chodzi akurat najmniej.

  15. Czy ktos wogole sie slucha tego Patchera? Moze mi ktos wymienic ile prognoz sie sprawdzialo a ile nie?

  16. mądre posunięcie, po co konfrontować 2 mocne tytuły ze sobą?

  17. Dla Pachtera każde wydarzenie w branży gier ma związek z GTA

  18. Ma to sense, ale rownie dobrze decyzja mogla nalzezec do Kena Levine|Nie po to dali mu cale studio, i pelna kontrople nad marka zeby mu dyktowac kiedy ma gre wydac

  19. To trzeba było przesunąć GTA, a Bioshocka zostawić w spokoju -.-

  20. spidymaster 11 maja 2012 o 19:49

    @Nezi23 – nic dodać, nic ująć

Dodaj komentarz