BioWare: Studio przygotowuje „Anthem 2.0” i nowego Mass Effecta
Do dwóch razy sztuka?
Umówmy się, ostatnia gra legendarnych developerów nie była zbyt udana. Pewnie, sprzedała się dobrze, jednak i tak poniżej oczekiwań Electronic Arts. Doszło do tego, że Anthem po kilku miesiącach od premiery trafił do EA Accessu, co raczej nie spotkałoby odnoszącej sukces za sukcesem produkcji. Tytuł ten nie jest jednak porażką porównywalną z Falloutem 76 (a wiele osób tak uważa) i chociaż nie zachwyca, to wciąż można się przy nim dobrze bawić.
Twórcy zresztą również nie spisują go wbrew plotkom na straty. Jak donoszą trzy niezależne od siebie źródła Kotaku, Bioware przygotowuje się do kontrataku. Poważnej przebudowy doczekać mają się chyba wszystkie aspekty gry: informatorzy mówią o planach dotyczących poziomu trudności, systemów łupów i rozwoju, zadań czy oraz sposobu interakcji z innymi graczami. Spore zmiany potencjalnie czekają mapę świata – twórcy chcą np. podzielić ją na segmenty tak, aby gruntowne zmiany w jednej części, nie zwiększały ryzyka wystąpienia błędu w innych lokacjach. Do tego w planach jest pozbycie się obowiązkowych powrotów do fortu Tarsis (głównego huba) po każdej misji.
Jednocześnie źródła zaznaczają, że pomysłów jest cala masa i studio sporo eksperymentuje, ale w tej chwili nie ma żadnych konkretów. Zmiany mają być jednak całościowe i uzasadniać w ten sposób określenia „Anthem Next” czy „Anthem 2.0”.Fanów ucieszy jednak bardziej inna informacja – BioWare Edmonton, czyli główna placówka firmy, pracuje nad kolejną częścią naszej ulubionej space opery, Mass Effecta. Tytuł powstaje pod wodzą Michaela Gamble'a, jednego z producentów Andromedy oraz Anthema. Gra jest dopiero na „bardzo wczesnym etapie rozwoju”, więc na jej oficjalną zapowiedź poczekamy pewnie długo. Premiery powinniśmy się więc spodziewać dopiero podczas następnej generacji, ale to chyba nikogo nie zaskakuje. W końcu plany Electronic Arts na przyszły rok skupiają się raczej na „ekscytujących remasterach”.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.