22.06.2009
Często komentowane 13 Komentarze

Biuro gier zaginionych: Prospero – nieznane dzieło studia Valve

Biuro gier zaginionych: Prospero – nieznane dzieło studia Valve
Zbierając materiały do artykułów CD-Action trafić można na wiele różnych ciekawostek. Na przykład szkice koncepcyjne nieznanej gry studia Valve, która miała ukazać się równolegle z pierwszą częścią Half-Life´a.

Mowa tu o grze Prospero, nad którą założyciele studia, Gabe NewellMike Harrington, pracowali równolegle z Half-Life.

Według pierwszych założeń tytuł ten miał ukazać się zaraz po premierze „Połowicznego rozpadu”. Miała to być gra akcji stawiająca duży nacisk na eksplorację rozległych poziomów oraz walkę przy użyciu mocy psionicznych. Bohaterką Prospero miała być młoda kobieta opisywana w dokumentach koncepcyjnych jako Aleph (prekursorka Alyx?) albo Librarian (czyli Bibliotekarka), która posiadała niezwykłe moce uzyskane za sprawą wzmacniaczy fal mózgowych zainstalowanych w jej ciele.

Prace nad grą Half-Life okazały się jednak na tyle zajmujące, że projekt Prospero został odłożony na boczny tor. Nieco później powrócono do tego pomysłu, ale w zupełnie inny sposób – twórcy wymyślili sobie, że gracze otrzymają możliwość tworzenia własnych światów, udostępnianych innym (jak w Spore!) za pomocą cyfrowej dystrybucji. Choć i w tej wersji Prospero nie ujrzało światła dziennego, doświadczenia zdobyte podczas prac nad tym projektem pomogły Valve w projektowaniu usługi Steam. Gra więc nie zaginęła bezpowrotnie – pozostał po niej najpopularniejszy system cyfrowej dystrybucji na PC oraz kilka koncepcyjnych szkiców (jeden towarzyszy temu tekstowi).

13 odpowiedzi do “Biuro gier zaginionych: Prospero – nieznane dzieło studia Valve”

  1. Zbierając materiały do artykułów do CD-Action natrafić można wiele różnych ciekawostek. Na przykład na szkice koncepcyjne nieznanej gry studia Valve, która miała ukazać się równolegle z pierwszą częścią Half-Life´a.

  2. Lol, nie wiedziałem.

  3. Ha, a ja pamiętam pierwsze zwiastuny Halo jeszcze jako Prax Wars… I popatrzcie na to: http:www.youtube.com/watch?v=GDYRahM_GQM Into The Shadows full 3d ROK PRZED QUAKE.

  4. huuuuh? od kiedy to sami producenci robia z firmy erpega…

  5. No pewnie byłaby tak genialna,jak Half-Life

    Co jak co ale valve ma łeb na karku

  6. Moim zdaniem dobrze, że tego nie skończyli i skupili się na Half-Life. Dlaczego? Dzięki temu HL jest taki, jaki jest!! 😀

  7. Szkoda że oni nie robią kontynuacji SIN Episodes 🙁

  8. A tu inny szkic z Prospero:

    http:www.unseen64.net/wp-content/gallery/prospero-pc/prosperoproto01.jpg

  9. Wiadomo, Valve pod koniec XX wieku wyprzedzało świat swoim geniuszem.

    Hmmm, a mi się jakoś tak wydaje, że ten Prospero to nic innego jak wczesne wersje Half-Life’a, typu Quiver czy coś?

  10. Były to bardzo zbliżone produkcje ze względu na zbroje, które są identyczne. ta zielonkawa kula przypomina mi spawn Obcych z HL.

  11. Hmm…wygląda jak scena z drugiego filmu o Larze Croft 😀

  12. kórek ma dobre gry, trzeba przyznać, lecz największym dziełem był imho half-life 🙂

  13. HL jest tak genialny że przechodzę go 4 raz pod rząd 😀

Dodaj komentarz