23.10.2011
Często komentowane 55 Komentarze

BlizzCon 2011: Diablo III – nowe informacje. Podziemia, lokacje, fabuła, poziom trudności, umiejętności, wersje konsolowe i gameplay [WIDEO]

BlizzCon 2011: Diablo III – nowe informacje. Podziemia, lokacje, fabuła, poziom trudności, umiejętności, wersje konsolowe i gameplay [WIDEO]
Na tegorocznym BlizzConie w trakcie panelu dyskusyjnego poświęconego Diablo III Blizzard ujawnił kilka nowych informacji odnośnie gry. Dowiedzieliśmy się co nieco o podziemiach, fabule, nowych lokacjach i poziomie trudności. Opublikowano także nowy gameplay.

Pierwszym aspektem, który poruszono w trakcie panelu były podziemia. Jak już wspomniano na ubiegłorocznym BlizzConie, w Diablo III większość lochów będzie losowa. Kevin Martens, główny projektant zawartości, wyjawił, że w przeciwieństwie do poprzedniej części, w podziemiach natkniemy się na więcej zadań fabularnych. W jednej z misji będziemy musieli odeskortować do wyjścia poszukiwacza skarbów Boltara, który zgubił się w starych ruinach. Początkowa i końcowa lokacja zawsze będzie taka sama, jednak droga pomiędzy nimi będzie już losowa. Nawet w innych, mniej losowych miejscach – takich jak poziomy związane z Templariuszami, które znalazły się w becie – ścieżka z punktu A do B będzie generowana automatycznie.

Z kolei Chris Metzen, wiceprezes ds. rozwoju w Blizzardzie, ujawnił, że udostępniono osiem stron pierwszych fragmentów Book of Cain – książki zawierającej informacje o fabule i świecie Diablo, a także grafiki koncepcyjne. Dostępne są one pod TYM adresem.

Według Metzena, wraz z postępami w pracach nad Diablo III, Blizzard musiał uporządkować wszystkie historie i wątki z tego uniwersum stworzone przez licznych pisarzy i scenarzystów. Stąd wziął się na Book of Cain. Ci, którzy przeczytają książkę, dowiedzą się o poważnych zmianach, jakie zaszły w świecie gry. Metzen ma nadzieję, że po ich odkryciu w „trójce” weterani cyklu nie będą „zasmuceni”.

Zarówno w Diablo III, jak i w Book of Cain dowiemy się także nieco więcej o Aniołach – na nich Blizzard położył bowiem większy nacisk niż wcześniej. Jak pamiętamy, fabuła serii toczy się wokół odwiecznego konfliktu pomiędzy Niebem, a Piekłem, w którym stawką jest świat śmiertelników. W „dwójceAnioły kontrolowały Pandemonium, obszar, w którym istnieje świat ludzi, znany też jako Eye of Anu.

W trakcie panelu zaprezentowano nowe lokacje na obszarze Sanctuary. Jedną z nich jest Caldeum, zwane też jako Jewel of the East. Miasto to rządzone jest przez młodocianego imperatora, który ciągle walczy o utrzymanie tronu i życia. Przez jakiś czas władca chroniony był przez znanych z Diablo II najemników z organizacji Iron Wolves i kapłanów Zakarum. Dotychczasowi ochroniarze zostali jednak wyrzuceni z pałacu i zastąpieni przez nowych strażników.

Samo Caldeum jest centrem handlowym świata i jest domem dla trzech grup – każda z nich walczy o władzę nad częścią miasta w różny sposób. Lokacja ta ma także zarówno bogate, jak i biedne dzielnice. Jednym z pokazanych obszarów Caldeum jest Dahlgur Oasis – hodowlany region pełen wody i palm, który kontrastuje z surową pustynią zwiedzaną przez graczy w akcie drugim.

Przedstawiciele Blizzarda zapewnili także, że w Diablo III nie powrócimy do lokacji zwiedzonych w poprzedniej części. Co prawda możemy trafić do tych samych regionów, ale nie poziomów.

Następnym punktem panelu były umiejętności, które w grze mają być znacznie lepiej przedstawiane. Np. Demon Hunter będzie miał latającego wokół i walczącego z przeciwnikami nietoperza. Z kolei Barbarzyńca będzie mógł przyzwać Ancients, którzy będą pomagali nam w walce w formie spektralnej. Lepszej wizualizacji mocy mają doczekać się przeciwnicy – Goat Shamani dysponować będą świecącą tarczą odbijającą w naszym kierunku wyprowadzane przez nas ataki. Będzie też mógł wezwać spod ziemi ogromnego robaka. Blizzard zamierza także poprawić możliwość zmiany posiadanej umiejętności w czasie walki.

Poruszono także kwestię poziomu trudności. Najniższym będzie – co ciekawe – normalny, nie będzie więc standardowego „łatwego”. Pierwszy akt będzie pełnił rolę samouczka, a częstotliwość ataku potworów i ich świadomość będzie niska. Ograniczone będą także umiejętności bohatera kierowanego przez gracza, ale wraz z przechodzeniem do kolejnych rozdziałów zwiedzane lokacje i napotykani przeciwnicy będą stanowić trudniejsze wyzwanie. Wraz z postępami w rozgrywce prócz zmierzymy się nie tylko z typowym mięsem armatnim, ale także z trzema rodzajami wrogów – piekielnymi, rzadkimi i czempionami – każdy z nich posiadać będzie do czterech umiejętności.

Blizzard ujawnił również, że na poziomie normalnym aż 70% przedmiotów nie będzie dostępnych dla graczy. Dlatego też osoby nie bojące się wyzwań, powinny od razu przeskoczyć na wyższy level. W Diablo III znajdzie się wiele opcji indywidualizacji naszego bohatera – twórcy gry twierdzą, że będzie ponad 2,8 miliardów możliwości rozwoju postaci.

W trakcie panelu Blizzard potwierdził, że studio zatrudniło konsolową ekipę, która przygląda się możliwościom przeniesienia Diablo III na X360PS3. Po raz kolejny Jay Wilson, główny projektant produkcji, oznajmił, że firma testuje implementację konsolowego sterowania do gry, dodając, że sterowanie ruchem na padzie działa lepiej niż na klawiaturze i myszy. Zaznaczył jednak, że celowanie wciąż jest pewnym problemem – najprawdopodobniej do tego wymagany będzie celownik, a Blizzard nie jest zwolennikiem takich rozwiązań. Według niego, wydania na Xboksa 360PlayStation 3 zostanie oficjalnie zapowiedziane tylko wtedy, gdy developerzy będą pewni ich jakości, ponieważ nie powinny one ustępować w żaden sposób wersji PC, a gra powinna wyglądać tak, jakby od początku tworzona było z myślą o konsolach.

W trakcie dyskusji zaprezentowano także nowy gameplay z Diablo III:

55 odpowiedzi do “BlizzCon 2011: Diablo III – nowe informacje. Podziemia, lokacje, fabuła, poziom trudności, umiejętności, wersje konsolowe i gameplay [WIDEO]”

  1. Czekam juz nie moge sie doczekać a oni mnie olewaja xd

  2. @Vantage – Nie, nie wyklucza się. Bo wersję na PC robią tylko na PC od podstaw i z myślą o PC, a nad wersją konsolową chcą pracować osobno, budować ją na nowo :f

  3. Czy ktoś wie co to za skill doktorka który przyzywa tego potwora z którym biegnie 2:40?

  4. Świetnie wygląda grafika w D3! Akurat w listopadzie i grudniu ogarnie się MW3, Batmana, AC, Skyrim i w nowym roku można uwagę skupić na D3 <3

  5. AWESOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. Miód dla moich oczu. Więcej takich lokacji!!

  7. Przecież już chyba 10 raz mówią, że „wersja konsolowa tylko jak będzie równie dobra co PC” i „na razie badamy możliwość przeniesienia i nic więcej”. Nihil novi.

  8. „Blizzard ujawnił również, że na poziomie normalnym aż 70% przedmiotów nie będzie dostępnych dla graczy. Dlatego też osoby nie bojące się wyzwań, powinny od razu przeskoczyć na wyższy level”- Nie jest czasem tak że każdy musi zacząć od najłatwiejszego poziomu trudności po to aby później po skończeniu gry na poziomie normal odblokował się wyższy poziom trudności.

  9. @ghostartur-http:eu.battle.net/d3/pl/class/witch-doctor/active/gargantuan – chyba to ten skill

  10. Ne1than będzie dokładnie tak jak mówisz. Po za tym dlaczego to, że najłatwiejszy poziom trudności nazywa się „normalny” jest dziwne? Było tak w dwójce i prawie na pewno jedynce i nic nie wskazywało na to żeby miało się to zmienić.

  11. To będzie Gra Roku 2012. Bez dwóch zdań.

  12. „2,8 miliardów możliwości rozwoju postaci” > WoooW!!

  13. Kurde, moglibyście posprawdzać dokładnie te newsy, zanim je wystawicie… Tylu baboli już dawno u was nie widziałem:|”Wraz z postępami w rozgrywce prócz zmierzymy się nie tylko z typowym mięsem armatnim, ale także z trzema rodzajami wrogów”. Skąd to „prócz”?|”Według Metzena, wraz z postępami w pracach nad Diablo III, Blizzard musiał uporządkować wszystkie historie i wątki z tego uniwersum stworzone przez licznych pisarzy i scenarzystów. Stąd wziął się na Book of Cain.” „Skąd to „na”, chyba powinno być „za”.

  14. Dalej:|”Demon Hunter będzie miał latającego wokół i walczącego z przeciwnikami nietoperza. Z kolei Barbarzyńca będzie mógł przyzwać Ancients, którzy będą pomagali nam w walce w formie spektralnej. Lepszej wizualizacji mocy mają doczekać się przeciwnicy – Goat Shamani”, raz angielskie, raz polskie określenia, warto by się zdecydować…|A przecież wystarczyło przeczytać ten tekst raz czy dwa przed wystawieniem…

  15. Zawsze dziwił mnie fenomen Diablo… w tej grze nie było niczego odkrywczego nawet jak po raz pierwszy zagościła na rynku… Skyrim, Mass Effect 3, Dragon Age 3 na te gry warto czekać…

  16. Takie nijakie.

  17. @onizuka81|I właśnie to jest jej fenomenem, osobiście preferuje produkcje składającą sprawdzone elementy rozgrywki, idealnie dopracowaną, w rozbudowanym uniwersum, z nastrojową muzyką i wciągającą fabułą, niż gry które w ciągu 3-4 lat dorobiły się już trójki przy tytule i które są po prostu niedopracowane.

  18. @onizuka81 , niicc ? Owszem, Diablo 3 może i nie być tak….cudowne. Bo to będzie widzę mocno ulepszony i rozszerzony Diablo 2 [jak się mylę niech ktoś poprawi, nie czytam o niej za wiele]. Ale własnie Diablo 2….wielkim światem, rozwojem postaci itp itd. A pierwsze Diablo, praktycznie zapoczątkowało [jak nie dosłownie, też nie pamiętam] gatunek hack’n’slash. Tak….nie cRPG !!! DIABLO JEST HACK’n’SLASHEM !! Więc jak go porównywać z ME, TEoS czy Gothicem ? ;]

  19. CzlowiekKukurydza 23 października 2011 o 15:55

    @onizuka81 Był coop dla 8 graczy (nie wiem dla ilu max miała jedynka), losowy generator przedmiotów i lokacji, poziom trudności 'Piekło’ był wyzwaniem (powiedzmy…), itd. Tego nie zobaczysz nawet w Mass Effect 6 (dla mnie właśnie ta seria jest strasznie przereklamowana – to taki KoTOR z mniejszą ilością broni i z prawie zerowym rozwoje postaci no ale są czaderbomberskie animacje podróży między układami słonecznymi, można powiedzieć '[beeep]’ albo dać komuś w mordę podczas dialogów; innowacja goni innowację.

  20. Ze niby Oblivion 2, wykastrowane Gearsy w kosmosie z dialogami czy popłuczyny ze świetnego Dragon Age I mają być lepsze od Diablo 3? A się uśmiałem.

  21. WE LOVE YOU BLIZZARD! :*

  22. Ten Witch Doctor coraz bardziej mi się podoba. Hehe wielka żaba zjadajaca wrogów. Ja to lubię. 😀

  23. Może to tylko moje odczucie, ale czy Demon Hunter nie wygląda czasem na praktycznie niegrywalnego w singlu, a Monk jest OP? Pierwszy niczego nie ubił, tylko uciekał. A drugi unicestwił wszystko co się ruszało w mniej niż 10 sekund. Oby to tylko była wina różnicy poziomów…

  24. Jakos DS3 działa na konsoli i inne h&S więc w kulki lecą wszystko jest gotowe w jakieś 80% na konsole.

  25. Blizzard szanuje graczy i nie wciska im tego samego szitu. Stara sie jak najmocniej by stworzyc dzieło sztuki na miare poprzedniego „diabolo” 🙂

  26. @Zdrowy – znaczy się, że Acti też szanuje graczy i nie wciska im tego samego szitu, czy daje Blizzardowi wolną rękę?|Zresztą WoW – powinien dawno się skończyć, bo wydawanie ciągle kolejnych dodatków to kiepski pomysł. |Starcraft 2 – unowocześniony i ulepszony Starcraft|Diablo 3 – czy to aż tak bardzo się różni od dwójki? Nawet część dźwięków ta sama.Tylko jest też pytanie, czy oczekujemy po tych grach kolosalnych zmian. Np przeniesienia Diablo w klasyczne 3d i widok z pierwszej osoby. Ja sobie tego nie wyobrażam.

  27. Diablo III pewnie nie zawiedzie, jednak wydaje mi się, że graficznie ustępuje starszym tytułom. Taki Titan Quest chyba prezentuje się ładniej, a niektóre lokacje z Diablo wyglądają bardzo podobnie jak te z Torchlight. No ale jeśli ma to się przełożyć na wymagania sprzętowe to nie mam nic przeciwko.

  28. Nie oceniajmy gry przed premierą. Nawiasem mówiąc już samo odejście od standardowego drzewka rozwodu jest tak jak to wprowadza Guild Wars 2 czymś nowatorskim a miałem przyjemność pograć w betę by się przekonać i sprawdza się to znakomicie, wymusza dużo taktyki i myślenia niż nawalanie do utraty many lewego i prawego przycisku myszy *czytaj dwóch umiejętności na zmiane

  29. Tylko ja zauważyłem, że gdy na filmiku pierwszy raz pojawia się WD to biega taki dzik, który jest copy – paste z WoWa?

  30. Dzik jak dzik

  31. to bedzie swietna gra, czekam z niecierpliwoscia, kazda klasa mi sie podoba, napierw standardowa barbarzynca pozniej zagram sobie witch doctorem, monkiem, wizardem i demon hunterem:)

  32. @2real4game a ktora gra rozni sie od poprzedniczki ?|gdyby diablo nie mialo takiego samego klimatu co poprzedniczki, tych samych dzwiekow etc. to bym nie kupil (starzy wyjadacze beda wiedziec o co chodzi).|@TommyDe nie dziwie sie ze deamonhunter ucieka skoro gra lukiem 🙂 (to nie barbarzynca) takie samo zjawisko bylo w D2.PS do osob ktore porownuja diablo do torchlight > w czyms sie wam chyba poprzewracalo.|diablo jest jedyne w swoim rodzaju i dlatego takie dobre. Dobrze ze nic nie zmianiaja tylko….

  33. …unowoczesniaja gre tak jak to zrobili ze starcraftem.

  34. @Cyrax22 bezapelacyjnie tak. Tytuly Blizzarda staly sie tak klutowe ze wcale nie trzeba zbyt duzo wysilku zeby stworzyc kontynuacje, powiekszyc rzesze fanow i stworzyc kolejne arcydzielo. Ludzie narzekali na Starcrafta 2: ludzie.. to gra ktora chodzi na 3/4 komputerow to po 1 a po 2 po co zmieniac cos co jest defakto NIEMAL IDEALNE? Z Diablo jest to samo – zaden sylabizujac ZA DEN HnS nie pokona tego tytulu chodzby nie wiadomo jak sie staral. Klimat, rozgrywka, pomysly.. – Diablo to niekwestionwoany krol!

  35. No wszystko ładnie 🙂 Każda z postaci ma coś do zaoferowania 🙂 Może być ciekawa gra na kolejnych parę ładnych lat 🙂

  36. @Avake – mylisz sie… Przypomnij sobie jaka Marka byl PES i jak nagle zaczela go bic FIFA. Nagle wyrobiona marka przestala miec znaczenie…

  37. a swoja droga jedyne realne zagrozenie jakie widze dla Diablo to Path of Exile

  38. @Avake Metka/Marka Blizzard nie jest przyszywana do byle g***a. Gra musi mieć minimum jakości. Zawsze tak było. Daj mi znać kiedy to się zmieni i Blizzard wypuści gniota.

  39. Każdy myślący musi mi przyznać rację. Inna sprawa, że Diablo 3 to nie to co kiedyś, stary team się rozsypał, dusza gier Blizzarda Matt Uelmen robi muzykę do Torchlight.. wszystko stało się bardziej WarCraftowe..Jeszcze inna sprawa że podobno stary team nie dawal rady. Może nie do końca Diablo3 będzie z mojej bajki, ale kupą nie będzie.

  40. Grafika, tu się zgadzam, niestety mimo że artystycznie ok, technologicznie ssie

  41. do przedmówców :banał na dziś – grafika to nie wszystko, być może diabełek dostarczy po prostu dobrej rozrywki podlanej klimatycznym sosem:)

  42. grafika to ja sie moge jarac i moge wymagac w crysisach, codach czy innych bf. diablo nie potrzebuje grafiki z kosmosu tak jak 90% gier.

  43. Grafika to nie wszystko ale Blizzard to nie jest indie studio a firma z potężnym kapitałem więc jakiś graficzny standard powinien być zachowany. W Diablo 3 tak nie jest, jakość grafiki i animacji jest przeciętna. Mogło by być o wiele lepiej lecz oni nie muszą się sprężać bo lud i tak kupi. Sam pogram w D3 ze względu na gameplay ale moim zdaniem Blizzard powinien bardziej się postarać.

  44. tak, grafika moglaby byc lepsza ale nikt od d3 tego nie wymaga. do premiery jeszcze daleko i mam nadzieje ze wszystko idzie w dobrym kierunku. witch doctor :*

  45. Ech, Diablo ma mieć wyjebisty gameplay, klimat i historię w niej zawartą! Kto patrzy na grafikę? Bo ja nie..

  46. @Avake spoko czoko luz i spontan, ale powiedz mi kiedy to Zamieć w swoich produkcjach serwowała nam piękną grafikę? Bo ja sobie nie przypominam. Oni najwidoczniej starają się żeby ich gry były, że tak się wyrażę lekkie i miały małe wymagania sprzętowe.

  47. @luq8912-podzielam w 100% w twoje zdanie,nigdy nie patrzałem pod kątem grafiki na gry Blizzarda,dla mnie zawsze liczył się gameplay klimat,świat,ciekawe postacie i przede wszystkim historia…

  48. @diedog666 czyli patrzysz się na to, co w grach najważniejsze. Szkoda tylko, że nie wszyscy myślą takim tokiem myślenia…

  49. @down Mógłbym napisać to samo, słowo w słowo.

Dodaj komentarz