Brakuje wam następcy Populousa i Black & White? Ich duchowy spadkobierca Fata Deum niedługo wyjdzie we wczesnym dostępie
Podobnie jak Black & White Fata Deum pozwoli wcielić się w dobre lub złe bóstwo i kierować losami zwykłych śmiertelników.
Populous wprowadził do świata gier koncepcję „zabawy w boga”, ta zaś została rozwinięta w późniejszym Black & White. Obie gry miały swoich naśladowców, a bodaj ostatnią szerzej rozpoznawalną próbą stworzenia czegoś nowego w tej formule był Spore z 2008 roku. Od wielu lat żaden z podobnych projektów nie zyskał dużej popularności, co będzie próbował zmienić najnowszy duchowy spadkobierca wspomnianych tytułów.
Fata Deum już w swoim podtytule zdradza, z jakich gier czerpie najbardziej – God Sim. Skojarzenia z Black & White budzić będzie identyczna perspektywa patrzenia na świat, a także „plac zabaw” stanowiący górzystą wyspę zamieszkałą przez ludzi. Wzorem produkcji Lionhead Studios rozgrywka będzie polegać na przybraniu roli boga, miłosiernego lub brutalnego, w zależności od naszego wyboru. W tym celu musimy pomagać w rozwoju osad i bronić ją przed zagrożeniami lub samemu stać się źródłem cierpienia i zsyłać na wioskę deszcz meteorytów.
Pierwszą zauważalną różnicą między Fata Deum a Black & White jest cykl dobowy – poszczególne pory dnia odpowiadać będą danej fazie, a w ich trakcie wykonamy różne czynności (np. nocą będziemy mogli manipulować snami śmiertelników). Na wyspie nie będziemy też jedynymi bogami, a jednym z czterech bóstw rywalizujących o władanie nad światem. Wszystko to nadejdzie wraz ze wczesnym dostępem gry niemieckiego studia 42 Bits Entertainment, który rozpocznie się 15 września.
Fata Deum miało swoją kampanię na Kickstarterze i dzięki niej twórcy gry uzbierali prawie 60 tys. euro, czyli mniej więcej 250 tys. złotych. Początkowo tytuł ukaże się na pecetach i komputerach Apple. W zależności od tego, jak dużą popularność zyska, studio rozważy wydanie wersji konsolowej.
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.