Były szef PlayStation uważa, że duże firmy powinny inwestować w małe, eksperymentalne projekty. „Nikt nie wie, jaka gra odniesie sukces”
Nie jest sekretem, że większość gier AAA nie porywa w ostatnich latach oryginalnością. Mają większy budżet i dzięki niemu lepszą realizację, ale na ogół to małe, niezależne projekty wprowadzają na rynek prawdziwe designerskie innowacje. Shuhei Yoshida, dawny szef Sony Interactive Entertainment, w wywiadzie z MiniMap wyraził opinię, że z tego powodu to właśnie mniejsze zespoły powinny cieszyć się wsparciem ze strony dużych firm.
Na pytanie o to, w jaki sposób studia mogą zachować kreatywność, Yoshida odpowiada, że przede wszystkim potrzebna im swoboda ze strony wydawcy. W dalszej części odpowiedzi na pytanie były szef PlayStation skręca jednak w ciekawym kierunku.
Nikt nie wie, jaka gra odniesie sukces. Nawet zespoły do spraw marketingu tego nie wiedzą, bo opierają się na danych z przeszłości, a nowe pomysły są z definicji niespodziewane. Dlatego uważam, że duże firmy powinny inwestować w mniejsze, eksperymentalne projekty, wspierając je przez model wydawniczy. Dla twórców niezależnych praca pod większą jednostką może być korzystna. Koniec końców, kreatywność rodzi się w środowiskach zbudowanych na zaufaniu i współpracy.
Shuhei Yoshida
Jako przykład firmy, która według niego robi to dobrze, Yoshida podaje Nexon. Firma ta nie ingeruje ponoć w ogóle w decyzje kreatywne studiów, z którymi współpracuje. Jak mówi Yoshida:
Nie wiem, czy to dosłowna prawda, ale w zupełności zgadzam się z tą filozofią. Swoboda kreatywna powinna pozostać nietknięta.
Shuhei Yoshida
Niestety inwestycje tego typu stają się coraz rzadsze, a na niestabilnym rynku gier wideo nadal dla wielu studiów najbardziej kuszące jest po prostu powtarzanie tego, co się już raz sprzedało.
Czytaj dalej
-
Sony zapowiedziało gamingowy monitor dla PC i PS5. Premiera w przyszłym...
-
„The Super Mario Galaxy Movie” na pierwszym zwiastunie. Wąsaty hydraulik...
-
ARC Raiders z pierwszą dużą aktualizacją. Nowa mapa, przeciwnicy i…...
-
Fallout 4: Anniversary Edition rozczarowało graczy. Użytkownicy Steama nie mają...
