02.05.2012
Często komentowane 54 Komentarze

Call of Duty: Black Ops II – garść nowinek: „dedyki”, e-sport i fabuła

Call of Duty: Black Ops II – garść nowinek: „dedyki”, e-sport i fabuła
Dzisiaj w nocy oficjalnie zapowiedziano Call of Duty: Black Ops II. Szef studia Treyarch zdążył już udzielić kilku wywiadów, w których zdradził parę nowych informacji o grze. Dowiedzieliśmy się m.in. czegoś o wsparciu dla sceny e-sportowej i o tym, że produkcja nie będzie powiązana z Modern Warfare.

Mark Lamia, prezes studia Treyarch, w rozmowie z serwisem Ausgamers wyjaśnił, że choć Call of Duty: Black Ops II będzie dzieliło elementy wspólne dla całej serii – takie jak m.in. filmowość i przywiązanie do realizmu – to akcja gry osadzona zostanie w uniwersum stworzonym przez jego ekipę. Nie ma więc mowy o połączeniu z Modern Warfare.

Fabuła produkcji opowiadana będzie przez kilku narratorów, a jednym z nich będzie widziany na opublikowanym w nocy trailerze sierżant Frank Woods, bohater znany z pierwszej części Black Opsa, który obecnie przebywa w zakładzie dla emerytowanych agentów CIA. W trakcie rozgrywki ma często nawiązywać do wydarzeń z poprzedniej odsłony.

Natomiast w rozmowie z community managerem Activision, Danem Amrichem, Lamia zdradził, iż najnowsze wcielenie trybu zombie ma być „największe i najbardziej ambitne do tej pory”. Nie ujawnił jednak większej ilości szczegółów. Wiemy za to, że na pewno gra zostanie zintegrowana z usługą Elite.

Z kolei w wywiadzie dla PC Gamera Lamia wyjawił, że Treyarch rozważa – tak jak w pierwszej części – implementację serwerów dedykowanych w wersji PC. Twórcy gry chcieliby bowiem, żeby gracze mieli swobodę dostosowania rozgrywki do własnych potrzeb, jednak obawiają się, że może to wpłynąć na zwiększenie liczby oszustów w multi. Developerzy nie wykluczają też pojawienia się wsparcia dla zabawy po LAN-ie, dodając, że przyglądają się możliwości przystosowania Call of Duty: Black Ops II do rozgrywek e-sportowych.

W rozmowie z serwisem VentureBeat Lamia ujawnił natomiast, że nad grą pracuje w sumie 300 osób. Oczywiście nie wszyscy pochodzą z Treyarchu – samo studio posiada „tylko” 250 pracowników. Reszta to ludzie pracujący na kontrakcie na zlecenie i testerzy. Ekipa wymienia się także doświadczeniem z innymi zespołami pracującymi nad rozwojem serii Call of Duty – m.in. z Infinity Ward.

Treyarch ujawnił także coś, co powinno zadowolić przede wszystkim posiadaczy PC. Gra w wersji na komputery ma doczekać się usprawnień graficznych – twórcy obiecują m.in. obsługę DirectX 11.

54 odpowiedzi do “Call of Duty: Black Ops II – garść nowinek: „dedyki”, e-sport i fabuła”

  1. Dziś w nocy czasu polskiego oficjalnie zapowiedziano Call of Duty: Black Ops II. Szef studia Treyarch udzielił kilku wywiadów, w których zdradził kilka informacji o grze. Dowiedzieliśmy się m.in. o wsparciu dla sceny e-sportowej i tym, że produkcja nie będzie powiązana z Modern Warfare.

  2. Hejterzy zapraszam do bezsensownej dyskusji.

  3. Dlaczego bezsensownej? Po 1 Black Klopsie zraziłem się do CoD’a, ale ulepszony silnik graficzny mnie zaciekawił, co do BO2. Ale i tak wytknę błąd – Woods NIE ŻYJE. Wyskoczył z Krawczenko i jego pasem odbezpieczonych granatów przez okno – takiej eksplozji NIE DA SIĘ PRZEŻYĆ.

  4. Nikt się nie będzie kłócił o 1635728975 odcinek tego samego, albo ktoś to lubi albo nie i już. Zainteresowani wyrobili sobie zdanie o tej serii i raczej dyskusja pod info już go nie zmieni, nie ma co liczyć na nawrócenia w którąkolwiek stronę.

  5. IceColdKilla1 2 maja 2012 o 09:45

    @kmm101|A co, widziałeś na własne oczy takie wydarzenie jak rzekoma śmierć Woodsa?|To tylko gra człowieku. Tylko gra…|Jak chcieliby Napoleona Bonaparte strzelającego z laserów do T-Rexów, to też by coś takiego wstawili.|Ich gra – ich fabuła – ich prawo

  6. plbioshock 2 maja 2012 o 09:47

    @ kmm101:|W tym komputerze w BO pisało jak wół, że Woods przeżył i jest przetrzymywany gdzieś tam (nie pamiętam) i że uratujemy go w BO 2. Pewnie to będzie jakaś retrospekcja, która przestawi jak przeżył i jak został uratowany.

  7. „przywiązanie do realizmu”? HAHA 😀 Call of Duty nigdy nie było realistyczne. Jak to, że kilku żołnierzy w każdej części ratuje świat można nazwać „realizmem”?

  8. „…przywiązanie do realizmu…” eee to był żart prawda?

  9. Ja zawsze narzekam że wciąż to samo, że krótkie, ale i tak przejdę tą grę, tak jak przeszedłem wszystkie pozostałe CoD-y 🙂

  10. @plbioshock – Ciekawe, ciekawe – przegapiłem parę rzeczy, trudno. A na screenie Woods(?) z wycofanym, prototypowym karabinem USMC – XM8 🙂

  11. okularki111 2 maja 2012 o 09:52

    Jezeli tworcy mowia, ze zyje, to znaczy, ze zyje. Nie wiem po co gadasz glupoty.

  12. Dalej stary silnik-BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU! 😀

  13. Mam jednak nadzieję, że nie zepsują tej gry, bo Black Ops to moje ulubione Call of Duty. Tam była najlepsza fabuła, a nie jakieś „Mydło i nieśmiertelny Price idą ratować świat!”.

  14. alien102471 2 maja 2012 o 09:56

    Pan Piotrek66 chyba sie pomylil wiec tutaj jest teoretyczne sprostowanie. Prosze o pozytywne rozpatrzenie: Call of Duty: Spalony KLOps II – garść nowinek: „dedyki ktorymi bedziesz hostem”, e-sport to zart, w to sie nie bawimy i fabuła, tak dla jaj aby wydoic znacznie wiecej niz normalnie. Dziekuje

  15. SystemVoodoo 2 maja 2012 o 10:01

    „przywiązanie do realizmu” has made my day. Jeżeli naprawdę będzie realistyczny, to faktycznie jest to rewolucja CoDa|@IceColdKilla1 „Ich gra – ich fabuła – ich prawo” może i tak, ale czy ktoś zabrania im czegoś takiego umieścić w grze? kmm101 wyraził jedynie krytykę tego pomysłu. Serio, czy ktoś mógłby przeżyć taką eksplozję? Inna sprawa, że CoD nigdy nie był realistyczny, ani w single, ani w multi. I chyba nic to nie zmieni. Ja czekam jedynie na „Uber Desu Akimbo Plasma Rifle Which Will Blow Ur Head Off”

  16. Ooo… już flame trwa ;] idę wrzucić popcorn do mikrofali ;]a swoją drogą – dajcie sobie z tym wszystkim spokój. Jak ktoś lubi CoD, to kupi tę grę. Jeżeli nie lubi CoD, to jej nie kupi – proste jak konstrukcja cepa (choć jak widzę dla znacznej części cep jest chyba bardzo skomplikowanym urządzeniem). Realizm? A która gra go posiada? Może jedynie profesjonalna, przygotowana dla wojska, wersja ARMA II (choć ciężko ją nazwać grą). Fabuła? Filmy z Bondem bywały bardziej naciągane, a nikt się nie czepia…

  17. IceColdKilla1 2 maja 2012 o 10:07

    @kmm101|To nie jest XM-8|Podobny, ale to nie to|Porównaj sobie ze zdjęciami

  18. plbioshock 2 maja 2012 o 10:07

    @kmm101:|To nie jest Woods, przecież on ma 95 lat i jeździ na wózku. To jest inna postać, pewnie jakiś syn Woodsa czy coś xd

  19. plbioshock 2 maja 2012 o 10:11

    Dokładnie, ludzie zrozumcie że to tylko gra, gry nie mogą być realne, chyba że symulatory. Właśnie o to chodzi, żeby gra była nie realna i widowiskowa, żeby człowiek mógł przeżyć chociaż wirtualnie to, czego nie da się przeżyć w realu, to samo jest z filmami, one też pokazują takie nie możliwe rzeczy i właśnie o to w tym wszystkich chodzi, to ma dawać przyjemność i cieszyć oczy, a nie symulować prawdziwy świat.

  20. A co do spluwy – to prawdopodobnie deczko podrasowana przez stylistów Masada ACWS 😉

  21. dragonrider01 2 maja 2012 o 10:16

    „elementy wspólne dla całej serii – takie jak m.in. filmowość i przywiązanie do realizmu” O tak, CoD zawsze był mega realistyczny… Czekam na info o multi, bo narazie zmiany dotyczą głównie singla, a tego przechodzi się w pare godzin i koniec. Jak multi znowu będzie copy-paste to BO2 będzie kolejnym syfiastym DLC do czwórki. No i oczywiście znowu mamy prehistoryczny silnik i tekstury momentami wyglądające jakby je robiono w programie do obróbki dzwięku. Znowu kupa ludzi kupi, ale mało kto będzie grał

  22. @Olaf|Zgadzam się z tobą w 100%, black ops miał niesamowitą fabułę… nie to co modern warfare

  23. @dragonrider|Myślę, że z tym „przywiązanem do realizmu” chodzi raczej o modele broni itp. Wiesz, że nawet BF3, którego tak chwalili za realizm itp. tak naprawdę nie jest realistyczny ? Wystarczy porównać silnik lotu microsoft flight z tym w helikopterach w BF3. Widać różnicę ? Nie ? A może by tak założyć okulary od czasu do czasu ?

  24. directx 11 do tego silnika ? ale po co szczerze przy crysis 2 nie wiedziałem zbytnie różnic a tutaj raczej nie będę wiedział czy jest włączony czy nie

  25. a hitboxy? nie sry to nie w tym stuleciu…

  26. przywiązanie do realizmu – zestrzelenie 6 śmigłowców z kałacha to realizm.

  27. To w trybie zombie będziemy strzelać do robo-terro-zombie ?

  28. aleksdraven 2 maja 2012 o 10:59

    dx11??ocb??????? Please dajcie coś wiecej niż tessalacje, machnijcie parallax Occlusion, te zajefajne światła i Bokeh DOF. Błagamy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  29. aleksdraven 2 maja 2012 o 11:00

    @ktoo- wole spytać- a sciagnałeś te wszystkie 3 pakiety do crysis 2??

  30. aleksdraven 2 maja 2012 o 11:01

    @MrPyro- machną Husks z ME i to się będzie nazywało zombie na miarę 21 wieku:)

  31. twórcy obiecują m.in. obsługę DirectX 11.ocb hahaha XD

  32. kicakS2000 2 maja 2012 o 11:30

    Ja chyba kończę z call of duty bo co parę miesięcy wychodzą nowe części i to prawie te same.

  33. @kicakS2000|Widać nie znasz się na kalendarzu.

  34. Black Shadow 2 maja 2012 o 11:45

    „przywiązanie do realizmu” Nie ma to jak dobry żart z rana 😀

  35. @Black Shadow: Właśnie miałem to napisać też mnie to rozbawiło 😀

  36. Pointer669 2 maja 2012 o 12:01

    Zawsze twierdziłem że Trayerch to największa porażka Activision i zdania nie zmienię. Dla mnie osobiście CoD BO to było dno. Grałem we wszystkie części CoDa i to te części wydane przez Trayerch były tragicznie wykonane. Optymalizacja BO to był największy fail ze strony producentów. Jedynie tryb zombi jest powodem dla którego można kupić CoD BO. I już wiem że tego kijem przez szmatę nie ruszę, a na pewno nie na premierze. Drugi raz nie mam zamiaru wydać 120zł na pokaz slajdów.

  37. OutlanderPoland 2 maja 2012 o 12:06

    DX 11 ? hahahahaa good joke, ID Tech 3 i DX 11 hahahahaa…

  38. @Pointer669|Zgadzam się, CoD od IW nie jest dobry, a z CoDem od Treyarch jest jeszcze gorzej.

  39. kicakS2000|Nie wiem o co ci chodzi. Wychodzą normalnie tak jak zawsze…

  40. MrBulletproof 2 maja 2012 o 13:31

    No i już po dedykach. „Nie wykluczają wsparcia dla LAN-u”. Toż to oczywiste już, że tego nie zrobią. Brak dedyków bo cziterów więcej będzie? Buahahaha!!! Toż to VAC wraz z iwnetem są największym siedliskiem takowych. Adios.

  41. CoD BO od Treyarch miał przynajmniej znośną fabułę.

  42. „Przywiązanie do realizmu” |Kekekekekeke, dobre, dobre. 😀 Twórcy kłamią w żywe oczy…

  43. aleksdraven 2 maja 2012 o 14:54

    @OutlanderPoland- niestety to kwestia techniczna, najnowszy batek jakoś ten dx11 miał. Inna sprawa że trochę masakrycznie go zaimplementowali.

  44. SlowedGiant041 2 maja 2012 o 15:40

    Całość mnie zaciekawiła, trailer był nawet fajny ale…. CoD… i przywiązanie do realizmu xD AHAHAAHAHAH AHAHAH A HAH AH AH AH AH…. dobry suchar…. Znaczy no modele broni były odwzorowane realistycznie pod względem wizualnym no ale reszta to prawie sci fiction jest 🙂

  45. Widzę, że seria zmierza w nowym kierunku, nie wiem jednak czy to dobry kierunek … Poczekamy do listopada, na razie mało wiadomo o samym multi i tutaj czekam na coś więcej (kampania praktycznie mnie nie interesuje).

  46. Hm, za sześciogodzinnego poganiacza to więcej niż 6 dych nie dam, ale jak będzie przecena, to kupię, i znając serię jestem pewien, że będę bawił się dobrze.

  47. piotrek23567 2 maja 2012 o 17:48

    Ten koleś na zdjęciu wygląda na miarę syna Franka Woods’a

  48. @ wonrz|W multi chyba limitu czasowego zabawy nie ma 😉

  49. A mi ten screen przypomina Gears of War ehehehe.

  50. a woods przypadkiem nie zginął w jedynce?

Dodaj komentarz