02.05.2012
Często komentowane 54 Komentarze

Call of Duty: Black Ops II – garść nowinek: „dedyki”, e-sport i fabuła

Call of Duty: Black Ops II – garść nowinek: „dedyki”, e-sport i fabuła
Dzisiaj w nocy oficjalnie zapowiedziano Call of Duty: Black Ops II. Szef studia Treyarch zdążył już udzielić kilku wywiadów, w których zdradził parę nowych informacji o grze. Dowiedzieliśmy się m.in. czegoś o wsparciu dla sceny e-sportowej i o tym, że produkcja nie będzie powiązana z Modern Warfare.

Mark Lamia, prezes studia Treyarch, w rozmowie z serwisem Ausgamers wyjaśnił, że choć Call of Duty: Black Ops II będzie dzieliło elementy wspólne dla całej serii – takie jak m.in. filmowość i przywiązanie do realizmu – to akcja gry osadzona zostanie w uniwersum stworzonym przez jego ekipę. Nie ma więc mowy o połączeniu z Modern Warfare.

Fabuła produkcji opowiadana będzie przez kilku narratorów, a jednym z nich będzie widziany na opublikowanym w nocy trailerze sierżant Frank Woods, bohater znany z pierwszej części Black Opsa, który obecnie przebywa w zakładzie dla emerytowanych agentów CIA. W trakcie rozgrywki ma często nawiązywać do wydarzeń z poprzedniej odsłony.

Natomiast w rozmowie z community managerem Activision, Danem Amrichem, Lamia zdradził, iż najnowsze wcielenie trybu zombie ma być „największe i najbardziej ambitne do tej pory”. Nie ujawnił jednak większej ilości szczegółów. Wiemy za to, że na pewno gra zostanie zintegrowana z usługą Elite.

Z kolei w wywiadzie dla PC Gamera Lamia wyjawił, że Treyarch rozważa – tak jak w pierwszej części – implementację serwerów dedykowanych w wersji PC. Twórcy gry chcieliby bowiem, żeby gracze mieli swobodę dostosowania rozgrywki do własnych potrzeb, jednak obawiają się, że może to wpłynąć na zwiększenie liczby oszustów w multi. Developerzy nie wykluczają też pojawienia się wsparcia dla zabawy po LAN-ie, dodając, że przyglądają się możliwości przystosowania Call of Duty: Black Ops II do rozgrywek e-sportowych.

W rozmowie z serwisem VentureBeat Lamia ujawnił natomiast, że nad grą pracuje w sumie 300 osób. Oczywiście nie wszyscy pochodzą z Treyarchu – samo studio posiada „tylko” 250 pracowników. Reszta to ludzie pracujący na kontrakcie na zlecenie i testerzy. Ekipa wymienia się także doświadczeniem z innymi zespołami pracującymi nad rozwojem serii Call of Duty – m.in. z Infinity Ward.

Treyarch ujawnił także coś, co powinno zadowolić przede wszystkim posiadaczy PC. Gra w wersji na komputery ma doczekać się usprawnień graficznych – twórcy obiecują m.in. obsługę DirectX 11.

54 odpowiedzi do “Call of Duty: Black Ops II – garść nowinek: „dedyki”, e-sport i fabuła”

  1. theMarianek 2 maja 2012 o 18:31

    No rzeczywiście 250 to tylko. W Ubisoft Montreal pracuje 2 i pół tysiąca, i pracują nad 3 grami.

  2. @SlowedGiant041 Nie doszukasz się realizmu w grach typu CoD czy Bf, gdyby te gry były realistyczne byłby co najmniej nudne.

  3. janstolinski007 3 maja 2012 o 07:01

    sądząc po „screenach” pewnie będzie etap z jakimś „latadłem”, bo widzę tam mnóstwo dronów.’

  4. @ SlowedGiant041 :”Znaczy no modele broni były odwzorowane realistycznie pod względem wizualnym no ale reszta to prawie sci fiction jest ” Pudło, pukawki były wyjątkowo marnie przedstawione, nic wspólnego z realizmem nie miały.

Dodaj komentarz