Call of Duty: Mobile zarobiło 480 milionów dolarów podczas pierwszego roku na rynku
Gdyby ktoś się zastanawiał – tak, to całkiem sporo.
Ostatni rok – jak zresztą wszystkie poprzednie – należał do Call of Duty. Tym razem jednak Activision miało o wiele więcej powodów do zadowolenia niż zazwyczaj: świetne wyniki Modern Warfare były zapewne do przewidzenia, ale eksplozja popularności Warzone zaskoczyła chyba nawet samą firmę. Świetna passa rozpoczęła się już wcześniej. 1 października na rynek trafiła mobilna przedstawicielka serii – i z miejsca zawojowała świat.
Call of Duty: Mobile zaliczyło najlepszy start w historii tego segmentu gier, w tydzień generując ponad 100 milionów pobrań oraz 17,7 miliona dolarów przychodu. Jak pokazują dane Sensor Tower, później produkcja wcale nie radziła sobie gorzej. Po pierwszym roku może się ona pochwalić 480 milionami dolarów pochodzącymi z wydatków graczy. Pobrało ją również blisko 270 milionów razy.
Jednocześnie grze Tencentu nie udało się przegonić na amerykańskim rynku głównych konkurentów. Call of Duty: Mobile w USA od października 2019 zarobiło 215 milionów dolarów, gdy PUBG Mobile wygenerowało w tym czasie 274 miliony dolarów, a Fortnite na Androidach i iOS-ie 239 milionów dolarów. Warto jednak mieć na uwadze to, że shootery nie są najpopularniejszymi produkcjami na urządzeniach mobilnych. Przykładowo tylko od stycznia w Candy Crush Saga gracze wydali 473 miliony dolarów w samych Stanach Zjednoczonych.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.