Call of Duty: Modern Warfare 3 – rozgrywka na mapach będzie płynniejsza i odstraszy camperów

Mark Rubin, producent Call of Duty: Modern Warfare 3, w trakcie imprezy Call of Duty XP wyjaśnił, że w „dwójce” mapy były bardziej poziome, przez co gracz mógł zostać zastrzelony z różnych punktów, co utrudniało rozgrywkę – należało bowiem przez cały czas mieć się na baczności. To się zmieni w nadchodzącej części serii.
Jak wyjaśnia:
W przypadku Modern Warfare 3 zdecydowaliśmy wziąć najfajniejsze elementy z pionowego układu map i starć, nie chcieliśmy jednak, żeby było to na tyle skomplikowane, abyś bez względu na to, gdzie biegniesz, był pod ciągłym ostrzałem lub aby niebezpieczeństwo nadciągało z każdego miejsca. Chcieliśmy, żeby mecze były płynne i myślę, że właśnie to jest to, z czym CoD 4 sobie nieźle poradziło. Uważam, że Crash jest jedną z najlepszych map spośród wszystkich multiplayerowych FPS-ów. Rozgrywka na niej była płynna, więc nasi projektanci spędzili wiele czasu przyglądając się świetnym lokacjom ze starszych odsłon Call of Duty i innych gier. Chcieliśmy ustalić, co we wspomnianej płynności jest przyjemne i interesujące. Jeśli mapy będą zbyt proste, nie będą ciekawe. A jeśli będą zbytnio skomplikowane, nie będą przynosić zabawy.
Według Rubina, dzięki płynniejszej rozgrywce gracze poczują się bardziej komfortowo. Ponadto ujawniony w trakcie Call of Duty XP nowy tryb Kill Confirmed ma zachęcać graczy do ciągłego biegu. W wariancie tym głównym zadaniem jest zebranie jak największej liczby nieśmiertelników z ciał poległych wrogów – by tego dokonać, trzeba być cały czas w ruchu.
Rubin uważa, że w samym trybie Kill Confirmed pojawią się różnego rodzaju gracze. Jak wyjaśnia:
Pierwszy typ to goście, którzy biegną i starają się podnieść nieśmiertelniki, próbując zabić kilku przeciwników. Pojawią się także osłaniający tych pierwszych oraz gracze wykorzystujący nieśmiertelniki jako przynęty. Na przykład zobaczysz jeden leżący obok ciebie, ale nagle pojawi się ktoś, kto użył go jako wabika.
Jak dodaje:
Zachodzi tu wiele dynamicznych zmian na polu walki, nie chodzi tu więc tylko o zrobienie różniących się od siebie map, ale stworzenie wokół nich bardziej zróżnicowanej rozgrywki – nie polegającej tylko na campieniu.
Czytaj dalej
63 odpowiedzi do “Call of Duty: Modern Warfare 3 – rozgrywka na mapach będzie płynniejsza i odstraszy camperów”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Camperzy to zmora każdego multiplayerowego shootera, także gier z serii Call of Duty. Przedstawiciele Infinity Ward zdradzili, że w Call of Duty: Modern Warfare 3 mapy pozwolą na płynniejszą rozgrywkę i odstraszą uciążliwych snajperów.
boże znowu news o CoD….ileż można. Ja sam po przejściu obu Crysisów rzygam tą monotonną siekaniną, która pewnie niedługo zaatakuje mnie z lodówki.
monotonna siekanina to oczywiście CoD a nie Crysis 🙂
Ehh, pomimo ze camperzy są dobijający to w przypadku snajpera jest to w pełni uzasadnione:) |W sumie koncepcja słuszna, szczególnie dla tych, którzy ze mną by się nie zgodzili. |Ale zaraz… jeżeli zobaczę nieśmiertelnik to zaczaje się na kogoś kto chciałby go zabrać. to nadal nie jest camping?
Super! Jeszcze tylko „bunny hopping” i mogą zmieniać nazwę na Quake 5 : Modern Warfare
Jak narzekają na snajperów to po co istnieje taka klasa?,skoro snajper jedynie na takich mapkach może kampić albo biegać i robić quick scope…
Quickscoping w MW2 zniszczyło całą gre,niech sobie z tym poradzą,oczywiście Komando,1ManArmy i Last Stand też czasami są denerwujące ale quickscoping to już przesada,nie da sie normalnie grać w tą gre jak w lobby jest 3/4 snajperów.
Skoro dodają karabiny snajperskie to co po utrudniają życie snajperom? Z resztą od World At War i tak trudno się snajpi:/
Taaa a jak „zaczaisz się” i użyjesz go jako wabika to to już nie jest camperstwo.
Praktycznie nigdy nie gram w COD jako snajper, ale jak dla mnie niech zostawia kampiacych snajperow, a usuna z mechaniki gry niedorzeczny quickscoping. Snajper to snajper – ma zajac dobre miejsce i kampic jak na ta klase przystalo. Nie oczekuje od serii CODa realizmu, ale odrobina wczucia sie w te konkretna klase nie zaszkodzi. Zreszta mapki w COD i tak sa zazwyczaj zbyt male i zbyt ciasne by moc sensownie pograc jako snajper. Pod tym wzgledem duzo lepiej i „prawdziwiej” sprawdza sie jednak BF. 🙂
@Tesu, prawdziwy snajper powinien zmieniac miejsce kampy a nie w jednym i tym samym miejscu. Inaczej ejst po prostu camperem D:
@gulasz „snajper powinien zmieniac miejsce kampy. Inaczej jest po prostu camperem” to bardzo mądre co powiedziałeś 😛
Gulasz mądra rada.|Dobrze, że zrobią mapy, gdzie mniej kamperów będzie (nie licząc snajperów).
1. Snajper snajperem, camper camperem, ale za to kill camy to jest największa porażka sieciowych rozgrywek. Dla mnie problem camperów najlepiej rozwiązać osobnym trybem rozgrywki, gdzie takie osoby by grały przy jednoczesnym „nagradzaniu” przemieszczania się.|2. Fakt – quickscope to porażka.|3. Mapka Crash to też porażka… Derail, Wasteland, Salvage i Pipeline for live…|4. Zdrzaźnie was, ale choć lubie pograć w CoD’a, to BF’y są o niebo lepsze.
W MW 2 są 2 mapki gdzie da się grać snajperem a mianowicie Derail i Quarry , w BC2 funkcja snajpera sprawdza sie znakomicie , ja w Codzie jestem typowym runnerem , bawienie się w camperstwo jest nudne
Rozwiazanie na kamperow jest bardzo proste i nieraz sie spotkalem z tym w mw2 na alteriwnecie. Na niektorych serwerach przy kampieniu odlicza czas 5 sek. i dostajesz rany. Jak licznik spadnie do 0 – giniesz. Proste i genialne.
kudlaty@ Salvage i Pipeline z jakiej to gry bo nie kojarze ?
Tak, i jak rzucam care packa to padł w butach, durne rozwiązanie.
@Dimbeg|To napisz na forum battlefielda, że snajper się świetnie sprawdza to zobaczysz co ci odpiszą
@ Dimebag Salvage to MW2, a Pipeline MW. Co do BC2 to snajper sprawdza się zawsze w obronie w rushu, i w ataku w celu pokrycia podłożonych ładunków. W conquest nie gram to się nie wypowiadam, a squad rush i sqtdm to śmiech…
Ja bym chciał jedna mapkę podobna do Nuketowna z Black opsa| 🙂
@oskaer1-albo do Rush z MW2,jedna taka mapka ok,ale nic wiecej.
@kudlaty – widze, ze sie znasz jak stara babka na ukladaniu torow -.-
Nigdy nie rozumiałem za co tak ludzie nienawidzą camperów. W realu też oczekujecie, że wróg ci wlezie pod lufę? Czasami to idiotycznie wygląda, jak pchają się przez otwarte pole w ogóle nie kryjąc się, jak nafaszerowane kokainą króliki. Część zapewne chce przejść przez mapę jak ruski czołg, kosząc po drodze wszystko co napotka. Ja się nie wnerwiam na camperów, to po prostu inna taktyka, zgodna z filozofią Sun Tzu. Dobry gracz i campera ubije. Camperzy po prostu wykorzystują nieuwagę gości z ADHD.
Nie wiem co macie do „kamperów” wystarczy że cię raz zabije i już wiesz gdzie jest, a zazwyczaj taki gracz nie rusza się z miejsca więc można go łatwo zabić.
faren89 zgadzam sie w 100%
Eh. Kolejna gra w której gra snajperem wygląda jak w cs… @faren89 Popieram.
Ja kocham mapę Rust z MW2
@faren89 masz absolutną rację
@faren89 faktycznie camperzy są tacy sprytni że potrafią wykorzystać każdy błąd przeciwnika … czekając w krzakach i nie ruszając się przez cały mecz. Jak można powiedzieć że kamperzy nie przeszkadzają? Psują szybką rozgrywkę na jaką jest nastawiony CoD, CS itp. Kampić to można sobie w BF gdzie to ani nie przeszkadza ani nie pomaga.
omg , MW i camperzy? przecież to już dawno jest gra dla ludzi z ADHD, tam camper minuty nie przetrwa to teraz już w ogóle bedzie rozgrywka jak w quake arena. Tym oto sposobem moga zapomnieć o mojej kasie nawet za pare lat jak stanieje w jakiejś promocji steamowej, nie tkne tego kijem.
Z tym że Crash to fajna mapka koleś ma akurat racje ,z cod’a 4 fajne są też crossfire i strike (na SD).
po oglądnięciu gameplaya z BF i porównaniu go z CODem stwierdzam że nowy COD wygląda na resoraka przy pełnowymiarowym aucie zwanym BF
Zamiast kombinować w ten sposób mogli by po prostu zrobić drugi tryb gdzie by nie było tego gadziarstwa, również i od zwykłych broni odłączyć mogli by w tedy te celowniki i by było gites.
@Sokar – dokladnie. ALE… IW wypuszcza co chwile cody. A ostatni BF byl dawno… Wiec nie weszliby z gra 'slabsza od coda’.
Uh, chyba mogę odetchnąć z ulgą. W końcu może będzie mniej camperów. Zapowiada się ciekawa mapa 🙂 . Nie mogę się doczekać listopada i października 🙂
@ka48 no bo w Codzie to dalej ten sam silnik z 1 : D
Kamperzy nie są źli… aż tak…. o ile jest to kampienie typu 1 kill = 1 move, bo przez caaałyyy mecz w jednym miejscu to przesada. Ja się zastanawiam, czy to im przynosi satysfakcję?
@stary ale jary. Ważne że będzie chodziło nam „biednym” polakom. 😛
ważne jest, że CoD zbytnio się nie zmienił już od jakiegoś czasu, a od kiedy treyarch dorwał się na stałe do wersji pc’towych jest tylko gorzej (od World at War), w stosunku do starego IW byli bardziej zacofani, bo robili to tylko na konsole, a że to widać choćby po silniczku, lub strachu przed innowacją to nic nie mówię.|Natomiast jeśli chodzi o BF’a, to Dice może nie robi wielkiej rewolucji, ale idzie do przodu, dodaje coś nowego i to się sprawdza.
@Virley a co do wymagań, to również kwestia optymalizacji, jest taki fajny 'samodzielny mod’ na silniczku queka jedyneczki, który jest całkiem ładny, a minimum RAMu to bodajże 512…|…bodajże nexuiz, ale ręki nie dam sobie za to uciąć 😀
„rozgrywka na mapach będzie płynniejsza i odstraszy camperów” haahahaha ale się uśmiałem 😀
@Mumin|Wiesz co piszesz?|CoD4 i CoD6 miały inne silniki graficzne, a MW3 ma silnik z MW2 czyli CoD6.|Wiem, że grafika jest wtórna, ale bez przesady.
@MiChu01 To ten sam silnik tylko, że MW ma wersję 3.0, a MW2 4.0. Tuningują tego starego malucha i tuningują mimo, że konkurencja już dawno się Mercedesami wozi…
Jednym z wielu plusow coda w tym roku jest to ze nie musisz 1000+ zl doplacac na lepszy sprzet zeby ci poszedl :>
@CzlowiekKukurydza – i dzieki temu, ze uzywaja starego sprawdzonego silnika, nie trzeba zmieniac kompa, bo gra chodzi w max detalach rowniez i na starszym sprzecie. Tymczasem konkurencja zmienia silnik w kazdej odslonie gry powodujac dramatyczny spadek wydajnosci, podczas gdy sama grafika. oraz to co widac na zapowiedziach, i tak nie roba wiekszego wrazenia.
Dokładnie , co mówią koledzy za mną , COD nie wymaga zmiany kompa co dla mnie jest ogromnym plusem mam nadzieje że pójdzie na moim radeonie z 256 mb .
Nieśmiertelniki? Hmmm też macie wrażenie, że zreżneli ten pomysł z pewnej gry, która jest dla WM3 największą konkurencją?
I CoD i BF mają swoje plusy: BF ma o-s-z-a-ł-a-m-i-a-j-ą-c-ą grafikę, ale niestety ludzie z XP i słabymi kompami co najwyżej pudełko położą na półce.|CoD nie ma słabej grafiki tylko po prostu x-razy wygląda tak samo, ale pójdzie (no pomijając Treyarcha wypociny) na słabych kompach. Sam się o tym przekonałem, jak mogłem na 1 rdzeniowcu jeszcze 2,2ghz,512 ramu i słabej karcie 256 (już nazwy nie pamiętam) grać w Coda (pomijam wypociny T, gdzie na Athlonie x2 4200+ i karcie średniej jakości 512mb nici z gry)
@krex no masz rację…w końcu EA opatentowało jako pierwsze na świecie dogtagi i w ŻADNEJ innej grze czegoś takiego nie było…mam wrażenie, że to lekka prowokacja była do flamewaru.