18.10.2011
Często komentowane 102 Komentarze

Call of Duty: Modern Warfare 3: „Silnik graficzny tej produkcji to Porsche”

Call of Duty: Modern Warfare 3: „Silnik graficzny tej produkcji to Porsche”
Niezależnie od tego, po której stronie barykady jesteście w rozpętanym przez EA cyrku o nazwie "BF3 vs MW3", warto przeczytać tę wypowiedź. Glen Schofield z Sledgehammer Games opowiada bowiem o silniku graficznym nowego COD-a z czułością i fantazją. Niemal jak Jeremy Clarkson...

To słowa tak piękne, że właściwie nie trzeba ich komentować – same są dla siebie świadectwem. Jak mówi Schofield:

„Pracowałem z wieloma silnikami graficznymi w życiu […] ale ten, to Porsche. Chcę przez to powiedzieć, że wszystko tu ma sens, wszystko jest tak cholernie czyste. Od razu widać, że ktoś nad tym pracował od lat. Łatwo to podkręcić. Pracowaliśmy już wcześniej z silnikami, które były jak pieprz@ne spaghetti. Nie dało się popracować nad jednym elementem i włożyć go z powrotem do całości, bo wszystko zaczynało się sypać. Przede wszystkim jednak my nie dostarczamy silnika graficznego. My dostarczamy grę. Dlatego o tym chcemy rozmawiać. Oczywiście można rozmawiać na temat silnika, ale nie na tym polega zabawa. Ale proszę bardzo: jeśli porównasz Modern Warfare 2 i Modern Warfare 3 zobaczysz wielką różnicę. Popatrz na modele postaci, na modele broni, na odbicia świetlne, na wodę. Dodaliśmy tyle rzeczy, że jeśli ktoś mówi, że zrobiliśmy tylko Ctrl+C i Ctrl+V to nawet nie chce mi się tego komentować. Ci ludzie po prostu nie znają się na rzeczy. Nie mają pojęcia o czym mówią”.

Pieprz@ne spaghetti?

102 odpowiedzi do “Call of Duty: Modern Warfare 3: „Silnik graficzny tej produkcji to Porsche””

  1. porshe z odzysku przerobione z malucha

  2. I tak najważniejsza jest grywalność, grafika to element dodatkowy, który gracze czczą jakby bez niej nie było rozgrywki..

  3. W 2009 roku mówili, że MW2 wyciśnie ostatnie soki z konsol. http:www.cdaction.pl/news-6637/e3-09-modern-warfare-2-wycisnie-ostatnie-soki-z-x360.html |My tu mamy już rok 2011 a COD nadal w tyle …

  4. @Grim, tylko ignorant nie zauważy różnice pomiędzy poszczególnymi generacjami Porsche.

  5. @Banan1 zamiast patrzeć z bliska, zrób parę kroków w tył i obejrzyj sobie Porshe, z pewnością dostrzeżesz że się praktycznie nie różnią bo każdy wygląda tak jak poprzednik. Dalej będę twierdził że kolejne Golfy różnią się bardziej niż kolejne Porshe.

  6. @Grim, pierdoły, Porsche ma dość znaczne zmiany w każdym modelu, bryła się nie liczy, bo jeżeli o to chodzi to każde nowe Lambo z silnikiem V12 ma praktycznie taką samą bryłę vel. Reventón i Aventador.

  7. robią grę na tak słabym silniku graficznym, żeby wiecej ludzi grało=wiecej kasy do kieszeni

  8. A silnik Battlefielda 3 to Bugatti Veyron, to którego wolicie za tą samą cene?

  9. Słówko odnośnie Jeremiego, rzeczony pan zarzuca stylistom niemieckiej marki, że zmiany poczynione przez nich na przestrzeni lat są czysto kosmetyczne. Ten sam pan lekce sobie waży fakt, iż dokładnie tak samo jest w przypadku wielbionego przezeń Astona (przynajmniej oficjalnie, bo prywatnie takowym nie jeździ). Astona który nie dość, że osiągami odstaje od większości modeli konkurencyjnych stajni, to jeszcze z uwagi na ów grill z przodu wygląda jak spasiony bernardyn. To nic innego jak hipokryzja.

  10. nic dziwnego że to porshe skoro dopracowywano go z 7 lat bo nic się w nim nie zmieniło od czasów cod MW no a pracze nad nim zaczęli przed premierą mw

  11. @CzarnySmerf |Wybieram Porsche, bo trochę mniej spala 🙂

  12. Szkoda tylko, że większość ludzi słysząc „silnik” myśli tylko o grafice. |Gdyby CoD zmienił swój silnik, to nie byłby już CoDem. A to, że bazuje na technologii Quake 3 (jakkolwiek stara by nie była) to tylko i wyłącznie plus dla grywalności. |Wolę idTech ze skillowym movementem i przejrzystością niż niewiele oferujący hardcorowcom FrostBite 2. Czekam na lincz :<

  13. Może i w tyle, może i star to porshe.|Ale, „pojedzie każdemu”. 🙂

  14. @IceColdKilla1|Ode mnie aprobata. 😛

  15. Tak w ogóle jaka jest wasza ulubiona cześć CoDa?|Dla mnie niedoścignionym wzorem w takich grach jest CoD 2 🙂 Może słabszy graficznie od MW2 itd. ale wymiatał, wymiata i będzie wymiatał. Takiej grywalności nie ma w żadnej innej strzelance.

  16. Kurde, myślałem że ten screen w tytule to z MW2 jest… Oczywiście Activi$ion ma „Porsche” które na przestrzeni lat mało się zmieniło, kiedy konkurencja już dawno temu jeździ „”Ferrari”.

  17. @AveKaja a jak ja patrzę na screeny z BF3 i na Crysis 2 to myślę że jednak to zwykły MOD. Jak powiedział przedmówca słowo „silnik” oznacza dla wielu grafikę. Skoro tak ją cenicie to dlaczego CS1.6 oraz gry od Valve tak są sławne? Soldier Of Fortune 2. Grafika słaba jak na te czasy. Tak własnie tak by ocenił tą grę typowy człowiek który kojarzy silnik – grafika. Tylko albo mi się wydaję, albo BF3 reklamuje się tak jak MW2. A każdy wie jakie to MW2 jest dobre w porównaniu do COD4:MW.

  18. @CzarnySmerf – żadnego… Wolę kupić sobie linke z hakiem, pelerynkę i batarangi…

  19. Ehh… Porsche? To Frostbite 2 to Bugatti Veyron? 😉

  20. @Defhel: Po becie mogę stwierdzić że Frostbite 2 wcale nie jest taki ładny 🙂

  21. Skoro ten silnik to Porsche, to Frosbite 2 to Normandia z ME : )

  22. Bardzo obiektywny artykuł Panie Hut :3

  23. @NoNamePL ale w becie dużo opcji graficznych nie było więc wszystko okaże się w dzień premiery.

  24. A raczej news 🙂

  25. Skoro to jest porshe to Frosbite 2 trzeba porównywać do rakiety kosmicznej.

  26. Wiele osob pisze ze BF 3 to tez odgrzewany kotlet, ale mozna sie zastanowic przez pol minuty i dojdzie sie do wniosku, ze chyba nic wiecej dac nie mogli. Mamy destrukcje (ulepszoną), pojazdy (nowy wyglad), may WIEKSZE MAPY (co chyba juz zmienia fakt „odgrzewanego kotleta”) mozna powiedziec ze kolosalne, nowe bronie, jednak inny klimat, na PC 64 graczy, no i grafika oraz silnik. Wymięcie w MW 3 jakies nowosci…

  27. @qweas123|wymiĘcie? Haha, to chyba jakiś żart, tak?

  28. Bardzo dobrze mówi. To nie jest to samo, co poprzednie CoDy, ta gra ma swoją duszę i swój inny, lepszy wygląd, MW3. Ja o tym wiedziałem i byłem/jestem przekonany.

  29. Kiedy zrozumiecie, że acti ma za cel dostarczenie produktu, który będzie na każdej platformie docelowej wyglądał tak samo: PC,X360,PS3. Na PC trochę lepiej jak zawsze. DICE miał za cel pokazać, że konsole są za słabe na takiego potwora jak FB2. Silnik z od czasów MW został wzbogacony o kilka elementów, usprawnień ale nie na tyle aby to był nowy silnik. To jest nadal Q3A po mocnych modyfikacjach, ze słabym AI wrogów i strasznymi skryptami. Na nowy silnik poczekamy aż pojawia się nowe konsole.

  30. @qweas123 to co wymieniłeś to zawartość ogólna a nie szczegółowe dane techniczne opisujące silnik graficzny i co za jego pomocą można uzyskać. Jak wyjdzie MW3, odpal sobie MW i MW3 tak abyś widział obraz obu produkcji zobaczysz znaczącą różnice w obrazie. Tak samo jest z gears of war 1 i 3 widać znaczącą poprawę w obrazie. W alpha/becie BF3 jakoś nie było widać ulepszonej destrukcji jak nie mogłem kosza na śmieci przesunąć, zniszczyć na mapie metro, w BFBC2 przynajmniej się po podłodze turlały a w BF3 nic.

  31. hahaha. ta słabizna call of giot ma dobry silnik? proszę was, już tibia ma lepszy

  32. @Wcogram i dobrze napisałeś „w becie” dziękuje i miłego wieczoru. CoD marnieje, a dzieci mogą sobie pisać co chcą. wszystkim to zwisa. Bo prawda jest ogółem znana.

  33. Tyle, ze Porsche przy swojej czystosci i sensownosci moze rywalizowac z konkurentami. Silnik z CoDa nie bardzo. @wcogram – naprawde uwazasz, ze celem DICE bylo pokazanie, ze konsole powinny odejsc do lamusa? Jestes pod wplywem czegos, czy sobie za przeproszeniem jaja robisz?

  34. Dzieci Tibi jakim jest marcusfenix345 prosze o nie wypowiadanie się na temat sztuki zrobienia silnika graficznego…. CoD BF MoH RULES! ;D

  35. W którymś z wywiadów producent z DICE powiedział, że wiodącą platformą dla BF3 jest PC gdyż na obecnej generacji konsol nie są wstanie uzyskać tego czego chcą i przez to chcą pokazać, że MS i sony powinno coś z tym zrobić. Obecnie większość gier wygląda tak samo na 3 platformach. PC ma textury wyższej rozdzielczości a dość często są to słabe porty. Ja nie mówię że powinny odejść do lamusa. Obecna generacja jest za słaba pod względem względem kontrolera i wydajności.

  36. CzlowiekKukurydza 18 października 2011 o 15:55

    Dla mnie osobiście CoD się skończył (w najlepszym wypadku zatrzymał). Ciągłe te ich gadanie o tym jak to wiele czasu i pracy włożyli w kolejny update tego starego jak PS2 silnika chyba już nikogo normalnego nie rusza. Co z tego, że teraz jest jeszcze ładniej jak mapy nadal małe (albo 'duże’ z wyraźnym podziałem na dwie czy trzy strefy), rag doll lipny strasznie (to co czasem potrafią odwalić postacie, np. po trafieniu nożem woła o pomstę do nieba),

  37. CzlowiekKukurydza 18 października 2011 o 16:01

    nie można zniszczyć nawet najprostszych elementów otoczenia (nawet bombardowanie ich nie rusza), animacje samochodów, beczek i innego badziewia które wybucha zawsze wyglądają tak samo (do tego strasznie mi się kojarzą z CoD1) map mało i wszystkie są używane we wszystkich trybach gry (nie ma dedykowanych map dla CTF czy Domination albo wielgaśnych map na których można by użyć pojazdów jak w UT czy BF), brak edytora, po premierze twórcy nie starają się balansować streaków czy broni, itd., itd…

  38. @norcon Uprzedziłes mnie z odpowiedzią;]|a W temacie jak ja kocham gadki-szmatki producentów że ich gry sa MEGA;]A każdy wie jak to jest;]

  39. @Wcogram – nie napisalem, ze mowisz, ze konsole powinny odejsc do lamusa. napisalem, ze smieszy mnie Twoja teoria. Celem DICE i EA jest sprzedanie BF3 w mozliwie najwiekszej liczbie egzemplazy, takze na konsolach. Stad tworcy nie moga sobie pozwolic na 'pokazanie’ roznic miedzy platformami i przez to BF3 nie bedzie wygladal takze dobrze, jakby mogl. To, ze jednym z wywiadow powiedzieli cos takiego, jest jedynie chwytem marketingowym, ktory mial zwrocic uwage na produkcje.

  40. Wbrew pozorom DICE rowniez zalezy na osiagnieciu mozliwie najlepszej grafiki i wydajnosci na konsolach. Ze wzgledu na mniejsze piractwo i potencjalnie wieksze zyski (mimo ich 'koncentracji’ na rynku PC) to wlasnie wersje konsolowe sa lepiej optymalizowane, a w interesie tworcow wcale nie lezy tworzenie na PC gry, ktora zmiazdzy graficznie to, co ukaze sie na konsolach. @MrBulletproof – ze niby BC2 tak bardzo olsnilo jakoscia, ze zaczelo rywalizowac z CoD? Obie gry to totalne gnioty, wiec sie nie zgodze.

  41. Silnik z COD- Porshe|Frostbite 2.0- Bugatti Veyron lub Maybach

  42. @Maciox560 tylko i wtłącznmie jeżeli mówimy o takim porshe http:www.car-accidents.com/pics/carphotos/911_2_1-8-01.jpg

  43. No przecież każdy wie że silnik CoDa jest lepszy 😉 Gadajcie co chcecie ale modów w BF3 nieujżycie 😉

  44. MW3 pojdzie nawet na srednich maszynach, a BF3 z nowym, przepisanym uber-silnikiem, zarznie najszybsze maszyny wyswietlajac nawet najprymitywniejsze sceny z pierwszego Quake’a (o braku wsparcia dla DX9 i sredniawej grafice nie wspominajac) 😉 . Przepisywanie od zera czegos, co dopieszczalo sie latami najczesciej nie ma sensu.

  45. Co do wypowiedzi ” Czlowieka kukutydzy ” po twojej wypowiedzi moge sadzic ze nie grales w zadnego z ostatnich call of duty poniewaz to nie jest prawda ze wszystki gry sa we wszystkich trybach , np map jest tez wiecej w mw2 niz w bc2 . Patrzac na zniszczenia to jak sobie wyobrazasz mape po jakims konkretnym killstriku ?? nie bylo by zadnych budynkow , toczyli bysmy walke na polu ryzowym …

  46. @BoLLeK Fakt, może tych map jest więcej, ale są strasznie małe. Cóż, kwestia gustu. A za brak możliwości zablokowania granatników i niektórych innych broni twórcy zasłużyli na solidny kopniak w 4 litery. Mam nadzieję, że w MW3 pomyśleli o takiej możliwości, w końcu dedyki mają być to grzechem byłoby nie pozwolenie na tego typu modyfikacje. |@Konradzinski, BF3 ruszył (i to nie na 3 klatki/s, było 15-25) nawet na moim GF8600 więc nie przesadzajmy z tym „zarzynaniem”. 😛

  47. Tiktak masz 100% racje co do blokowania , nie da sie ukryc … A co do Mw 3 sa jakies nieporozumienia z dedykami rankingowymi , a jak wiadomo wiekszosc bedzie chciala wbic.lvl , do poki nie wbija maxymalnego.

  48. Tiktak musze sie zgodzic z Toba w 100% , a serwery dedykowane rankingowe to jedna wielka.nie.wiadoma bo sa jakies problemy … a przeciez wiekszosc bedzie chciala nabijac lvl do poki nie beda mieli maxymalnego

  49. CzlowiekKukurydza 19 października 2011 o 13:37

    Grałem w ostatnie Calle. I twórcy takie Black Ops (wiem, że to nie ta sama ekipa co od MW) powinni się zdecydować czy chcą mapy zniszczalne czy niezniszczalne, a nie pozwalać wybuchom bomb przebijać się przez dachy i sufity budynków (np. bomby spadające na dach chatek na Nuketown potrafią zabić kogoś kto kuca na parterze). A co do 'pola ryżowego’ to oczywiście masz rację, ale przydałaby się możliwość zniszczenia jakiegoś mostu czy ściany, a już na pewno płotów i innego małego badziewia.

  50. Świetnie,już nie mogę się doczekać tego maleństwa^^,a fanboje BF’a idźcie na swoje tematy i nie róbcie szaszoru -.-

Dodaj komentarz