Call of Duty: Modern Warfare 3 – wersja konsolowa w 60 klatkach na sekundę. Prztyczek dla Battlefielda 3?

Glen Schofield, prezes Sledgehammer Games, studia wspierającego Infinity Ward w pracach nad Modern Warfare 3, w wywiadzie dla AusGamers oznajmił, że gra na konsolach będzie wyświetlała 60 klatek na sekundę. Przy okazji skrytykował podejście konkurencji, która skoncentrowała się na technologicznej stronie swojej produkcji.
Jak mówi:
Możesz pokazać i nazwać swój silnik i określać go jakkolwiek tylko chcesz. Robiłem to wielokrotnie i widziałem tego typu sztuczki. Najważniejszą rzeczą jest fakt, że nasza gra będzie działać w 60 klatkach na sekundę. Nie jestem pewien, czy jakikolwiek nasz konkurent będzie mógł się tym pochwalić.
Jak dodaje:
Nie jestem pewien, czy widziałem jakiegokolwiek naszego rywala, uruchomionego na konsolach w 60 klatkach na sekundę. I w tym momencie – w czerwcu – byłbym lekko przerażony, jeśli czekałbym na grę, która byłaby na konsolach i nie chodziłaby w 60 klatkach. Myślę, że to nasza przewaga i nie zapominajcie o tym. Nie wydajesz silnika, tylko grę.
Choć nie padła żadna konkretna nazwa, nie ma wątpliwości, że „konkurentem” jest Battlefield 3. Niedawno twórcy gry ujawnili, że na konsolach nie będzie ona działała w 60 klatkach na sekundę, a w 30.
Schofield poruszył także kwestię doniesień, według których Call of Duty: Modern Warfare 3 w wersji PC nie będzie obsługiwało serwerów dedykowanych. Jak wyjaśnia:
To tylko plotki. Nie wiem, skąd one się wzięły, bo nie rozmawialiśmy o tym, ba, sami jeszcze nie podjęliśmy ostatecznej decyzji… Prawda jest taka, że tak wiele rzeczy jest jedynie spekulacjami, że bardzo chcielibyśmy pokazać wam je i o nich opowiedzieć. Poczekajcie jednak aż zaprezentujemy mutli – pojawi się nie jedna, ale kilka niespodzianek… to będzie wspaniała, nowa gra.
Czytaj dalej
-
48% graczy to kobiety, a gaming mobilny triumfuje nad konsolowym czy pecetowym. Nowy...
-
EA kpi z fanów Dead Space’a. Isaac Clarke powrócił w grze...
-
Asasyni walczący z Ku Klux Klanem? Ubisoft podobno skasował „zbyt polityczny”...
-
Fallout Day 2025 nadchodzi. Bethesda zaprasza na specjalną transmisję z okazji...
236 odpowiedzi do “Call of Duty: Modern Warfare 3 – wersja konsolowa w 60 klatkach na sekundę. Prztyczek dla Battlefielda 3?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@smd87 ja widzę jak po patchu z dx11 i teksturami mi w Crysisie 2 w wielu miejscach spada poniżej 60, aż do czasem 40tu. No ale cóż, ja jestem tylko zbokiem, który pewnie dla tych klatek nie ma konsoli tylko ładuje oszczędności które mógłby zostawić wnukom w jakiegoś kosmicznego PCta.
„Nie wydajesz silnika, tylko grę.” No to co sie chwalą ilośćą klatek na sekunde?
@smd87 Widać, ze są tacy ludzie jak ty, którzy nie potrafią się pogodzić z tym, ze ludzie nie kupują gier dla FPS’ów, a np. dla grafiki (w tym przypadku nie wymienię żadnej osoby, bo nie wiem 😀 ), fabuły (np. ja MW 3 dla fabuły kupuje), grywalności (to samo co z fabułą), no i innych równie ważnych lub bardziej, albo mniej ważnych rzeczy.
Te przechwałki o 60kl/s przypominają zakrywanie kupy listkiem papieru toaletowego.
różnice między 30 a 60 fps zdecydowanie widać zróbcie sobie taki eksperyment|odpalcie duke nukem forever multi z frapsem najpierw pograjcie normalnie a potem włączcie nagrywanie w 60 fps gra sie płynniej i (przynajmniej ja lepiej fraguje)
może i 60 fpsów, ale to dla tego, że łatwiej o optymalizacje bo graficznie CoD jest kiepskie zwłaszcza w porównaniu z battlefieldem. Poza tym co to za różnica 30 czy 60 skoro 30 fpsów zapewnia całkowicie płynną rozgrywke
Jestem fanem Battelfield i gram tyko na PC i cieszę się z tej dobrej nowiny.
Cóż, pamiętając że Call of Duty to wciąż modyfikowany przestary engine z coda 2 to nie ma co się dziwić. W sumie pamiętam, że chyba w jakiejś recenzji CoD2 było napisane, że cod2 korzysta z mocno zmodyfikowanego silnika cod1, można więc stwierdzić wręcz, że MW3 działa na mocno zmodyfikowanym silniku quake 3 😀
@Artem2033 „Widać, ze są tacy ludzie jak ty, którzy nie potrafią się pogodzić z tym, ze ludzie nie kupują gier dla FPS’ów” A czy ja kupuje gry dla FPS-ów? W Killzone, Uncharted grało mi się bardzo fajnie pomimo tego, że działały w 30 FPS-ach. Bo to w żaden sposób nie wpłynęło na wygodę rozgrywki. Niektórzy posiadacze Xboxa zagrywają się w świetne Gearsy też pewnie nawet nie wiedząc, że działają one w 30 FPS-ach, bo im nikt tego wcześniej nie powiedział. Naprawdę różnica pomiędzy 30 klatkami a 60 klatkami
…jest na tyle mało zauważalna, że liczy się coś innego (silnik graficzny, rozwiązania przedstawione w grach itp.) Crap może mieć nawet 150 klatek na sekunde, a nie będzie mi się grało w niego lepiej niż w naprawdę dobrą grę w 30 klatkach.
Byle animacja nie klatkowała i była płynna, to ja będę zadowolony. Zresztą BF3 i tak raczej nie kupię na konsole, tylko na PC. 😛
Lol,wpierw chwalą się nową grafiką,nawet było chyba w CD’a jako news na stronie ofkors,teraz dopalają ze będą mieli połowe więcej FPSów niż BF a nawet nie zobaczli że ich engine to odgrzewany stek z czasów dwójki…PS widzieliście obrzydliwe wybuchy w black opsie?Z daleka wyglądają fajnie,a z bliska jak jakiś dym z kuchenki
@smd87 Widać, że się nie zrozumieliśmy. Ja nie uważam, ze TY kupujesz gry dla FPS’ów. Ja mówię, że ty twierdzisz, że ludzie, którzy chcą kupić MW 3 robią to tylko dlatego, ze będzie miał 60, a nie 30 FPS’ów, a to jest kompletna bzdura. 🙂
Artem2033 => A to też nieprawda. Różni ludzie są i mają swoje powody by kupić COD-a. Mi tam nic do tego. Nigdzie też nie napisałem, że twierdzę, że wszyscy ludzie kupują COD-a tylko dla tych klatek.|Co najwyżej śmieszy mnie trochę ta podnieta tymi klatkami u NIEKTÓRYCH.
@smd87 To też prawda, chociaż ja powiem szczerze, że mnie też śmieszy oprócz tego ta podnieta grafiką BF 3. No dobra, nie powiem, BF 3 ma [beeep]ista grafikę i prawdopodobnie będzie też grą z fajną fabułą. Tyle, że dam porównanie: Jakbym miał do wyboru grę nr.1 Fajna grafika jak w BF 3, ale kiepska grywalność i nudna fabuła vs gra nr.2 Gorsza grafika niż w grze nr.1, ale zdecydowanie lepsza fabuła – Ja bym wybrał drugą opcję. RZECZ JASNA nie sugeruje, że BF będzie kiepski, po prostu podaje taki przykład.
Przecież człowiek w zasadzie nie jest w stanie zauważyć różnicy! Cholerne 30 klatek to dla naszego oka płynny obraz. Wspaniale grało mi się w poprzednie MW, bez wątpienia jestem też fanem CoDa po całości, ale widząc animacje ruchu w BF3, tamtejsze cienie… Gdzie tu zwycięstwo technologiczne chłopaków z Infinity Ward?
Zaczyna to przypominać polski sejm, gdzie ludzie chwalą się wszystkim, nawet jeśli nie ma to praktycznego przełożenia na rzeczywistość (np kolejną grzecznościową wizytą X w USA, pocałowanie w rączkę Obamy albo innego Putina i cieszenie sie z prestiżu na arenie międzynarodowej.. ta..). Silnik nowego CoD jest po prostu przestarzały, więc muszą go w jakiś sposób sprzedać ludziom, którzy uwierzą że te 60 klatek (zauważcie z jaką emfazą powtarza ten zwrot Schofield) przesłoni wiek silnika…a tak lubiłem CoDy…
Nooo to i tak sukces skoro silnik z 99r a oni się chwalą że 60klatek nowy COD będzie mieć 😀 |Przy tej kwadratowej grafie to i tak za mało.
Cholera, wszystko ponad 25 FPS to płynny obraz, więc widać jak chamsko IW chce wkręcić swoich fanów, że ich zacofanie technologiczne to plus…. Nisko upadają, a próbując się podnieść na siłe wpychają resztki swoich znużonych fanów w macki DICE i EA… Ironia losu….
@Artem2033 Tylko, że w CoD „Skrypt skrypta skryptem pogania” :pBF według mnie daje więcej możliwości na pokonanie przeciwnika. Mapy nie są tak ograniczone jak w COD. Chociaż jakby tak spojrzeć na współczesnego BFa i na BF 1942, to wielkość map i ilość sposobów w jaki można było zaskoczyć przeciwnika w multi uległa znacznemu pogorszeniu.
@Artem2033 w przypadku tych 2 gier nie wiem po co mowa o fabule:P. Te gry kupuje się do MP, ja osobiscie singla BFBC2 przeszedłem po 9 miesiacach posiadania gry, jak mi neta na chwile odcieli:P. A tymi klatkami się chwalą bo nie maja czym innym. Oko ludzkie i tak nie widzi róznicy. CoD bedzie mial 60 fps, a BF bedzie mial pojazdy, zniszczenia, grafike, grywalnosc, fizykę i wiele innych rzeczy. Dla mnie wybór jest prosty.
Żenua, żeby to jeszcze jakoś przeszkadzało… 60FPS i odgrzewany kotlet, czy 30FPS i rozróba na całego, hmm… Zaufałem że Black Ops będzie powrotem do bardzo dobrych CoD’ów, zawiodłem się i ponownie wrobić się nie dam. Środkowy palec dla IW
@szelma 60 a 30 to różnica niebo a ziemia. Choćby tzw. „input lag” jest mniejszy, kiedy masz 60 klatek (masz 1/60 okazji na to, żeby nacisnąć przycisk, a nie tylko 1/30). Poza tym – chodzi o odświeżanie monitora (czy telewizora). Jeżeli masz 30 klatek na monitorze z 60Hz, obraz będzie się wydawał ślamazarny – nawet pomimo tego, że jak piszesz – ludzkie oko w teorii nie widzi różnicy.|http:www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm tutaj masz sporo o klatkach na monitorach i telewizorach.
A ile jest tych gier, które korzystają z 60 klatek na konsolach? Uncharted, Killzone, Gears of War, RDR, L.A. Noire, seria Halo… one wszystkie mają 30 klatek. Czy to ludziom przeszkadza? Nie dajmy się zwariować tym wyścigom cyferek, bo w grach chodzi chyba o ważniejsze rzeczy.
Ale za to Modern Warfare 3 będzie miało gorszą grafe i brak „zniszczalności” terenu! ;]|I jeszcze brak dedyków… Ehhhh… Znowu się sprzeda dzięki reklamom i opiniom fan-boyów CoD’a…
Mogą ustawić 30 bo mają silnik o którym dinozaury opowiadały w legendach… też mi prztyczek…
Co wam z roznicy 60 a 30 jezeli grafika i fizyka pozostaje w codzie ta sama. Patrzac na trailery BF widze realizm a nie to co u coda od 4lat. Zastanawia mnie tylko to ze amerykanie wybrali za najlepsza wlasnie teg ocoda ktory wymieka.
patrzac na gameplaya niewidze roznic graficznych miedzy mw3 a mw2! Jezeli ta gra jest robiona tylko poto zeby szybko chodzila na konsolach to bardzo dziekuje ale wracam do COD4.
mozna smialo powiedziec ze grac w coraz nowszego coda to jakby jesc tego samego kotleta dzien w dzien.
jezli najbardziej im zalezy na fps-ach to niech dadza silnik graficzny z cod1 :]
Nie rozumiem. Przecież to są dwie różne gry.|Cod może i jest zacofany, ale taki już pozostanie. Każdy wie, czego się może po nim spodziewać i prawdopodobnie to dostanie w kolejnej części, oczywiście z jakimiś dodatkami.|CoD’a włącza się, jak chce się bezboleśnie powymiatać na jakimś serwerze, rozgrywka jest dość prostoliniowa, ale baardzo przyjemna i angażująca (piszę tylko o multi).|Battlefieldy to inna bajka, zbiera się znajomych, pakuje do jednego składu i gra taktycznie aż głowa boli ; D|Dwie różne gry.
rage będzie mieć 60 fps na konsolach |i ma być najładniejszą grą na konsolach ever|więc żeby mieć 60 fps na konsoli trzeba|a) mieć stary silnik |b) być geniuszem jak john carmack|http:www.youtube.com/watch?v=W224pxaRtpg
PS2.Do mojego posta,widzicie ten obrzydliwy screen z coda?Ten samochód to jest jak jakiś plastikowy,|booże..
Nic dziwnego że MW3 będzie lepiej chodziło, skoro będzie brzydsze, mniej zaawansowane techniczne, generowało mniejsze otoczenia i będzie maiło przestarzały silnik.
Gdyby gra battlefield się zacinała na konsolach to by ją nie wydali
Oby także nie było ścin (spadków fps) przy wybuchach jakieś na pewno będą ciekawe ile oby nie mniej niż 25 fps