29.06.2011
Często komentowane 236 Komentarze

Call of Duty: Modern Warfare 3 – wersja konsolowa w 60 klatkach na sekundę. Prztyczek dla Battlefielda 3?

Call of Duty: Modern Warfare 3 – wersja konsolowa w 60 klatkach na sekundę. Prztyczek dla Battlefielda 3?
Twórcy Call of Duty: Modern Warfare 3 w jednym z wywiadów zdradzili, że na konsolach gra chodzić będzie płynnie w 60 FPS. Jest to swoisty prztyczek w nos dla developerów z DICE, którzy niedawno ujawnili, że Battlefield 3 na X360 i PS3 będzie działał "jedynie" w 30 klatkach.

Glen Schofield, prezes Sledgehammer Games, studia wspierającego Infinity Ward w pracach nad Modern Warfare 3, w wywiadzie dla AusGamers oznajmił, że gra na konsolach będzie wyświetlała 60 klatek na sekundę. Przy okazji skrytykował podejście konkurencji, która skoncentrowała się na technologicznej stronie swojej produkcji.

Jak mówi:

Możesz pokazać i nazwać swój silnik i określać go jakkolwiek tylko chcesz. Robiłem to wielokrotnie i widziałem tego typu sztuczki. Najważniejszą rzeczą jest fakt, że nasza gra będzie działać w 60 klatkach na sekundę. Nie jestem pewien, czy jakikolwiek nasz konkurent będzie mógł się tym pochwalić.

Jak dodaje:

Nie jestem pewien, czy widziałem jakiegokolwiek naszego rywala, uruchomionego na konsolach w 60 klatkach na sekundę. I w tym momencie – w czerwcu – byłbym lekko przerażony, jeśli czekałbym na grę, która byłaby na konsolach i nie chodziłaby w 60 klatkach. Myślę, że to nasza przewaga i nie zapominajcie o tym. Nie wydajesz silnika, tylko grę.

Choć nie padła żadna konkretna nazwa, nie ma wątpliwości, że „konkurentem” jest Battlefield 3. Niedawno twórcy gry ujawnili, że na konsolach nie będzie ona działała w 60 klatkach na sekundę, a w 30.

Schofield poruszył także kwestię doniesień, według których Call of Duty: Modern Warfare 3 w wersji PC nie będzie obsługiwało serwerów dedykowanych. Jak wyjaśnia:

To tylko plotki. Nie wiem, skąd one się wzięły, bo nie rozmawialiśmy o tym, ba, sami jeszcze nie podjęliśmy ostatecznej decyzji… Prawda jest taka, że tak wiele rzeczy jest jedynie spekulacjami, że bardzo chcielibyśmy pokazać wam je i o nich opowiedzieć. Poczekajcie jednak aż zaprezentujemy mutli – pojawi się nie jedna, ale kilka niespodzianek… to będzie wspaniała, nowa gra.

236 odpowiedzi do “Call of Duty: Modern Warfare 3 – wersja konsolowa w 60 klatkach na sekundę. Prztyczek dla Battlefielda 3?”

  1. Najlepsze jest zakończenie wypowiedzi pana Schofield’a. 😛

  2. Samaelvonhell 29 czerwca 2011 o 16:27

    @sebogothic mnie się nie pytaj. Z konsol miałem kiedyś PSX, a do niej miałem… MYSZKE!! i zagrywałem się w Syndicate Wars, Diablo, Warhammer Shadow of the hornet Rat i odkładałem kieszonkowe na swojego pierwszego PC by grać normalnie ;].

  3. @Zwirz Dokładnie, prawda w oczy kole!

  4. I co z tego, skoro i tak nie zauważysz żadnej różnicy. Zobaczymy, jeszcze jaka będzie fabuła w MW3, czy jednak znowu kupią ten odjechany na maxa proszek od Hindusa na rogu i dadzą scenarzystom.|@ sebogothic – Yyyy… chyba jakieś kilkanaście milionów ludzi, sądząc po statystykach.

  5. @sebogothic, z tym, że w gry nie gra się po to, żeby mieć przewagę, tylko, żeby grać z przyjemnością. Pady są bardzo wygodne, a że mniej wydajnie? W multiplayerze każdy ma pada, więc to nie problem. Zresztą na padzie jakoś realistyczniej to wygląda nawet – ruchy są bardziej płynne.

  6. i 30 jest płynnie i w 60 jest płynnie. a zrobić grę na 5letnim silniku śmigającą w 60 to żaden wyczyn.

  7. Samaelvonhell 29 czerwca 2011 o 16:34

    a tak zdziebko off topic. Czemu do współczesnej generacji konsol nie ma normalnych myszy tylko jakieś kombinowane adaptery. Pod PSX jak już pisałem normalna mysz z wtyczką jak pady była.

  8. @Frendli93 To żaden wyczyn 60 fps na 5 letnim silniku, ale robić grę na 5 letnim silniku i wytrzymywać taki nawał krytyki to mistrzostwo.

  9. Ludzkiemu oku wystarczą 24 FPSy, ale większa ilość klatek daje ich rezerwę na wypadek efektów np. wybuchów itd. W przypadku CoD te FPSy są jak słodka wisienka na kupie gó*na (tako porzekadło głosi). Po za tym, DICE ma jeszcze czas na pracę nad wydajnością. Czy wspomniałem o fakcie, że jako pctowiec mam na to w sumie wywalone? U mnie Bad Company 2 na full hd ciśnie „tylko” 30 FPS i to mi starczy do trzaskania killstreaków. To nie wina DICE, że konsole to złomy nie będące w stanie udźwignąć nowości i tyle.

  10. Napromieniowany 29 czerwca 2011 o 16:40

    „Nowa gra”… tak… chyba taka opcja w menu będzie – „nowa gra”.

  11. marakeusz nie ruchy nie sa bardziej plynne, tak naprawde na myszce to plynniej wyglada niz na analogu, a poza tym granie na padzie na daje wiekszego poczucia realizmu(bo wstrasy przy umieraniu czy czys takim mozna by bylo zamontowac w myszki i klawiatury. Ale dlaczego to nie jest robione? Bo to glupi pomysl tylko utrudniajacy rozgrywke)

  12. Straaaaaaaaszne!!! O nie!!! Frajerzy, myślą, że jak wyskoczą z 60 klatkami(które pojawiły się w tej wypowiedzi niemal co zdanie) to przebiją frosbita 2! Większość tego nawet nie zauważy, a poza tym ten silnik jest nowy i na 100% pojawią się patche poprawiające wydajność!

  13. Samaelvonhell 29 czerwca 2011 o 16:48

    @Aargh no tak, pewnie wychodzą teraz z założenia, że jak komuś pad nie pasuje to niech se PCta kupi i spie… i tak mamy dziesiątki milionów klientów. Onegdaj się starali by konsolowiec się lepiej poczuł, pamiętam jak wkurzałem znajomego: Ja też mam Diablo i tak samo jak Ty se gram, a w przerwach Yoshimitsu 10-cio hitowe combosy wale a Ty nie możesz ;].

  14. SweetHardcore 29 czerwca 2011 o 16:50

    Jak jest płynne 30fps bez spadków to jest optymalnie dla mnie.

  15. Pewnie znowu będzie wyglądać „prawie tak” jak Modern Warfare pierwszy więc po tylu latach mogli znależć jakiś sposób na to by w końcu osiągnąć dużą liczbę klatek na konsolach…

  16. @Xarads995, wstrząsy można wyłączyć, więc nawet jeśli się podobają, to nie są problemem. Jak dla mnie pad jest kwintesencją płynności. W prawdziwym świecie nie obracasz się o 180 stopni (czy o ile tam chcesz) w ułamku sekundy.

  17. Och, niesamowita nowość. Chyba graczom bardziej zależy na piękniej grafice w 30 FPS niż na przestarzałej grafice i wałkowanym od kilku lat silniku w 60 klatkach na sekundę? Twórcy chcą się pochwalić czym mogą bo już wiedzą, że walka z nowym Battlefieldem będzie ciężka.

  18. |Już mam dosyć tego Call Of Duty, każda część niczym nie różni się od poprzedniej i do tego jest jeszcze na tym samym silniku. Ja w tym roku kupię Battlefield’a 3, który będzie o wiele lepszy 🙂

  19. Panowie sprawdźcie sobie jakie to płynne 60 😀 Nie raz mamy dropy do 30….. Dziękuję za takie 60 …

  20. A podobno grywalność jest ważniejsza niz grafika… co jak co ale akurat grywalnosci CoD nie mozna odmowic… tak więc przestańcie sie spuszczać nad silnikami i fps i poczekajcie na końcowe produkty…

  21. @Yorki To co powiedziałeś to chyba była najinteligentniejsza wypowiedź jaką tu usłyszałem.

  22. Mają silnik sprzed 5 lat, więc jak im się dziwić, że gra może osiągnąc 60 fps…

  23. I znów pojawiają się fanoboye BF3.

  24. I pojawią się fanboye COD.

  25. Nie no powiem to. I nie brać mnie przez ta wypowiedź za fanboya COD’a bo to co powiem to prawda: Zauważyłem, że w tych wszystkich newsach, jak ktoś mówi, że BF3 jest w porządku i w ogóle to jest cacy, wszyscy lubią takiego kogoś. Za to kiedy ktoś mówi, że kupuje COD’a i zaczyna się sprezczać z fanami BF’a to od razu jest z niego fanboy.:)

  26. @Artem2033 5 letnim silniku 😉 chyba nie początki kodu tego silnika pamiętają quake 3 arena|IW engine powstał w oparciu o licencję gpl id tech 3 I tak dokonali cudu że całość wygląda tak dobrze i jeszcze jakoś się trzyma

  27. sprezczać* Powinno się zrobić jakąś petycję o dodanie możliwości edycji komentarzy.

  28. @DARTHORK Czepiasz się szczegółów. Ja tam nie pamietam kiedy dokładnie silnik COD’a powstał, bo mi on nie przeszkadza.

  29. BF3: Lepszy silnik|MW3: 4/5-letni silnik|BF3: Duże mapy i samochody|MW3: Małe mapy i brak samochodów|BF3: Destrukcja otoczenia|[Fanboy Mode On] Co jest takiego w COD? Fabuła, a właściwie jej brak opowiadająca o dzielnych żołnierzach z Ameryki broniących swojego kraju? Multiplayer? Przecież w Bad Company 2 jest o wiele więcej graczy.|[Fanboy Mode Off] Sami sobie porównajcie obie gry.|Nie jestem fanboy BF3, ale COD już mnie zawiodło i w tym roku kupuję Battlefield’a 3.

  30. @Yorkiem ma racje gra może mieć silnik z przed 20 lat ale najważniejsza jest grywalność.

  31. @ Mati6477 Widać, że nie jesteś fanboyem po tym tekście „Co jest takiego w COD? Fabuła, a właściwie jej brak[…]”. Czemu? Ponieważ fabuła jest w każdej grze, w której jest opowiedziana jakaś ogólna historia, czy przygoda. Może być w mniejszym lub większym stopniu położony nacisk na fabułę, lecz fabuła jest.

  32. tak tak, fabuła nie jest ważna, odmienność się nie liczy, ważne że 60 klatek 🙂

  33. Lol,najlepiej żeby ubisoft teraz zrobił gre opowiadającej o wojnie [bezsensownej] między Acti a EA 😛

  34. Jesli MW3 ma wygladac jak poprzednicy to 60 klatek na sekunde nie robi najmniejszego wrazenia. Poza tym teraz tak zachwalaja swoje 60 klatek, a z tego co pamietam to w BO i MW2 bylo tylko 30….

  35. Mati6477|Fakt w tym roku BF3 bedzie po prostu lepszą grą 🙂 ale nie dla każdego większe mapy i pojazdy to +, dla mnie dynamika rozgrywki w COD bardzo się podobała, jednak fakt od czasow Call of Duty MW twórcy nic ciekawego nie pokazali, a każda część to tylko odgrzewany …sprzedający się kotlet…

  36. Samaelvonhell 29 czerwca 2011 o 17:51

    @ Mati6477 Przyznam szczerze, że jakkolwiek z przyjemnością wytykam słabiutkie punkty CoDa i w wiele gier z serii grałem to seria BF mnie nigdy nie wciągnęła i tylko ją widziałem. CoD to takie zjawisko jak Dragons Lair którego będąc amigowcem zazdrościłem PCtowcom. Ot taki interaktywny filmik gdzie czasem trzeba coś nacisnąć a reszta dzieje się sama. W sam raz gdy jesteś zmęczony czy jakoś inaczej nie w pełni potencjału manualnego.

  37. Poza tym EA, teraz tak zachwala tę destrukcję terenu, a z tego co pamiętam to w BF2 nie było destrukcji terenu…

  38. Samaelvonhell 29 czerwca 2011 o 17:57

    Oczywiście mówiłem o singlu CoDa, bo w multi takie grzyby jak ja to tylko wypoczętym i po kawie mogę miejsce jakieś w środku zająć.

  39. Spoko. Niech wypuszczą kolejną część na silniku pierwszego Call of Duty, będą się mogli chwalić nawet 120. klatkami…

  40. @Aargh Z tym, ze w MW było od razu, a w BO dopiero po kilku łatkach 😉

  41. Ale mi prztyczek, porównajmy może grafikę w obu tych grach, no i porównajmy postęp od ostatniej części z serii…i chyba mamy zwycięzcę.

  42. Nie chce mi się już czekać na następne info! Mogliby je podać już niedługo …

  43. @marakeusz. Eeeee…. bo bf2 nie był na silniku frostibe??

  44. Ktoby chciał ogłądać jak spływa kupa po monitorze w 60 klatkach na sekundę?Nie jestem masochistą, odpuszczę sobie tą grę.

  45. @marekeusz|Rotfl, masz rację, lecz BF2 ma 6 lat. Może chodzi Ci o BC2, w którym Frostbite był i ma się dobrze.

  46. unreal dostaje update co miesiąc to oczywiście nie przekłada się na konkretne wersje developerskie. source też jakoś podratowali ale nie grałem w portal 2 to nie jestem w stanie powiedzieć w jakim stopniu. cry enginy i frostbity to wersje rozwojowe tym czasem różnica między iw engine 3 (mw waw) a iw engine 4 jest taka że ten najnowszy dostał bloody screena i w powietrzu latają gazety zero fizyki interakcji technologiczny trup. source mimo że wyglądał gorzej przynajmniej jest wspierany przez havoka

  47. A mi Mario chodzi w 1000 FPS 🙂

  48. Samaelvonhell 29 czerwca 2011 o 18:44

    @jacu to dobrze, w końcu Mario wymiata i widać bije grywalnością oba tytuły skoro tak szybko chodzi ;].

  49. I znowu – gdyby nie fanbojska zaczepka Piotrka66, news nie miałby nawet 10 komentarzy. Ale w końcu na tej stronie nie liczy się już wartość merytoryczna newsa, a odsłony -_- Brawo CDA.

Dodaj komentarz