20.05.2019
8 Komentarze

Capcom: Na RE Engine powstaje obecnie „wiele gier”, a on sam jest gotowy na kolejną generację

Capcom: Na RE Engine powstaje obecnie „wiele gier”, a on sam jest gotowy na kolejną generację
Wszyscy chyba liczymy na to, że jedną z nich jest remake Resident Evil 3, prawda?

Początek roku ostatecznie udowodnił wszystkim niedowiarkom, że „Capcom is back”. Recenzenci oraz gracze świetnie przyjęli Resident Evil 2 Devil May Cry 5, a one same sprzedają się świetnie. Chociaż na ten ogromny sukces złożyło się wiele różnych czynników, jednym z nich była na pewno świetna technologia opracowana przez firmę. Patrząc na przyszłe plany twórców, widać, że nie jest to bynajmniej ostatni raz, kiedy zobaczymy ją w akcji.

Podczas konferencji prasowej urządzonej z okazji opublikowania przez wydawcę raportu finansowego za rok fiskalny 2018 znalazły się również pytania dotyczące RE Engine, silnika napędzającego ostatnie hity studia. Jak się dowiedzieliśmy, powstawał on również z myślą o przyszłych konsolach.

Od wczesnych etapów budowania tego silnika zachowaliśmy zdolność do rozszerzenia go na potrzeby rozwoju nowej generacji; jako taki postrzegamy RE Engine jako jedną z naszych mocnych stron, która przyczyni się do tworzenia gier nowej generacji.

Zapytano także o konkretne tytuły powstające w tej chwili na tej autorskiej technologii. W odpowiedzi usłyszeliśmy jedynie, że w tym momencie „wiele tytułów jest rozwijanych wewnętrznie przy pomocy RE Engine”. Nie jest to oczywiście nic dziwnego, ponieważ w branży standardem jest opracowywanie silników, której później wykorzystywane są przez większość studiów danego wydawcy (nie zawsze z najlepszymi skutkami). Patrząc po remake’u drugiego Resident Evil oraz DMC5 widać jednak, że Capcom dysponuje całkiem potężną bronią, która świetnie sprawdza się w grach TPP, dzięki czemu możemy być spokojni przynajmniej o jakość techniczną nadchodzących, niezapowiedzianych jeszcze tytułów.

8 odpowiedzi do “Capcom: Na RE Engine powstaje obecnie „wiele gier”, a on sam jest gotowy na kolejną generację”

  1. Terminus223 20 maja 2019 o 10:27

    EA musi się ich spytać jak zrobić silnik,który jest dobry na każdym polu.Może by przebudowali frostbite a nie wymuszali produkcję między innymi rpg na silniku battlefielda

  2. O, REmake 3 to chcą ludziska. Ja tam będę czekał na Dino Crisis.

  3. A ja i RE3, i na Dino Crisis… I Onimushę:)

  4. Zrobili genialny silnik, to i niech sypią gierkami robionym pod niego.

  5. Silnik aż tak dobry nie był wizualnie… Pod względem optymalizacji to jak najbardziej, ale to one trick pony. Wszyndzie odbicia, wszyndzie kałuże, wszyndzie, na dodatek to nie prawdziwy SSR, tylko cubemapsy. A jakość tych „nonessential” tekstur to jest jakaś tragedia. Ale same giereczki na tym silniku jak dotąd miodne, ale to nie do końca zasługa silnika ¯\_(ツ)_/¯

  6. +Maciejka01 podobno REmake 3 ma być pokazany na tegorocznych targach E3 na wakacje przez najęte studio zapewne to będzie Tose, które odpowiadało z RE Revelations 1 oraz 2 , również bym chciał ograć ponownie Dino Crisis na RE Engine nowy model fizyki jest mięsisty idealnie nadaje się dla dinozaurów 😛

  7. CzlowiekKukurydza 20 maja 2019 o 16:54

    @Dantes Wątpię żeby Capcom dał robić nowego Nemesisa ludziom od Revelations. No i trochę chyba za wcześnie na zapowiedź; chyba, że zrobią teaser na 15 sekund z samym tytułem i 'STARS!!’ w tle. Swoją droga to mogliby w końcu zrobić coopowe Revelations 3 z rozwojem postaci w stylu tego z Revelations 2, ale zarazem nie tak 'majkelbejowe’ jak RE6 czy nawet 5.

  8. @CzlowiekKukurydza|Plotki głoszą, że development odświeżonego RE3 wystartował razem z produkcją ostatniego RE2.|Prawdopodobnie na e3 Capcom uchyli rąbka tajemnicy.

Dodaj komentarz