17.06.2011
Często komentowane 56 Komentarze

Carmack o Quake 5: „Myślimy nad powrotem do klimatów pierwszej części”

Carmack o Quake 5: „Myślimy nad powrotem do klimatów pierwszej części”
Wiemy już, że po wydaniu Rage firma id Software zajmie się tworzeniem czwartego Dooma. Ekipa Johna Carmacka nie zamierza jednak porzucać innej lubianej marki - Quake. Jak się okazuje, wstępne plany dotyczące piątej części już są obmyślane.

Carmack jednak niczego oficjalnie nie zapowiada, czemu nie należy zresztą się dziwić. Jak mówił redakcji Eurogamera:

Odeszliśmy od uniwersum Stroggów z Quake 2 i Quake 4. Teraz raczej rozważamy możliwości powrotu do szalonego, poplątanego i Cthulhu-owatego świata Quake 1 i ponownego obrania tego kierunku. […] Naszym zdaniem byłoby to ciekawsze oblicze gry, niż ponowne wykorzystywanie motywu Stroggów po Quake 4. Wielu ludzi w naszych szeregach chciałoby pójść tą drogą.

Ponadto prezes id Todd Hollenshead zapewnił, że fani serii Quake nie muszą się niepokoić o jej dalsze losy.

Ludzie nie powinni martwić się, że odpuścimy czy osierocimy Quake. Sami jesteśmy zagorzałymi fanami tej gry.

Czyżby zatem po Rage Doom 4 miał nadejść Quake 5?

56 odpowiedzi do “Carmack o Quake 5: „Myślimy nad powrotem do klimatów pierwszej części””

  1. Fajnie…

  2. Oho… nie ma jak szumne zapowiedzi na nastepną dekadę! Ha!|Jeszcze RAGE nie ma, a robią go już tyle…|A na Dooma 4 będzie trzeba parę lat pewnie czekać.|A co dopiero na KWAKA.

  3. @FvZ nad quake i doom im tak długo nie zejdzie w końcu silnik juz jest

  4. Obstawiam premierę Doom 4 na koniec 2013 roku a Quake5 w 2015 ;DZa parę lat się przekonamy czy miałem racje xD

  5. @FvZ to będziemy mieli drugiego Starcrafta lub DNF 🙂

  6. Najpierw niechże wyjdzie ten RAGE żebyśmy mogli ocenić co i jak 🙂 |Doom 4 jest faktycznie już robiony, pewnie na enginie tym samym co RAGE.|Jednak QUAKE na pewno nie będzie na tym samym silniku, nie wyobrażam sobie, żeby za parę lat był on nadal w łaskach, zwłaszcza, że będą nowe konsole, jak zaznaczył pan kolega Vantage 🙂

  7. @FvZ – nalezy tez zauwayc, ze Carmack wciaz udoskonala rozne rozwiaznia techniczne i zasypuje zespol nowymi pomyslami, o czym wspominano w kilku wywiadach. Nawet jesli podwaliny gry beda identyczne co w przypadku Rage lub Doom 4, to grafika w Quake 5 bedzie wygladac zupelnie inaczej.

  8. @Vantage – Na Duke’a czekali tylko najwieksi fani tej gry, bo tylko oni jeszcze o niej pamietali. A sredniak wyszedl z tej gry nie dlatego, ze byla dlugo robiona, a dlatego, ze powazne prace nad nia ruszyly stosunkowo niedawno (na zasadzie „trzeba to wydac jak najszybcie, bo zaduzo kasy na tym tracimy”). W przypadku Quake 5 takie3go problemu nie bedzie, bo id traktuje swoje obowiazki powazniej niz te darmozjady, ktore latami meczyly pierwotnego DNF. Poza tym id bedzie mialo znacznie wyzszy budzet.

  9. zapierdzieliście, jestem jak najbardziej za, stroggi są słabe, niech wrócą klimaten do jedynki, nie no, mega news!

  10. Ooo tak, na takiego newsa właśnie czekałem. Uwielbiałem pierwszego Quake’a głównie za ten klimat średniowiecznych zamczysk i nawiązania do H.P. Lovecrafta. Mam nadzieję, że piątka będzie równie klimatyczna co jedynka.

  11. I tak tylko tytuł będzie wspólny, bo napewno nie będzie ani apteczek, ani sekretów ani ukrytych poziomów, ani starych broni. W DNF chociaż bronie i humor pozostały nie ruszone.

  12. @kimr – a niby na podstawie, czego twierdzisz, ze nie bedzie apteczek? Juz przy okazji Rage tworcy wypowiadali sie, ze 'apteczkowy’ system zdrowia w grach znacznie bardziej im odpowiada niz automatyczna regeneracja.

  13. Quake 3 Arena v2?

  14. A w Rage są apteczki? Z tego co mi się wydaje to nie, a przecież ID tak lubi apteczki. Wątpię, aby w ciągu 4 lat gracze z USA zmienili zdanie, co do regeneracji zdrowia.Po prostu dopóki nie zobaczę, to nie uwierzę, że jakikolwiek twórca stworzy grę pokroju Q1, DN3D, czy chociażby Wolfa3d, Hexena albo Heretica. Prosty przykład DNF, niby oldschool, ale widać, że musieli grę dostosować do nowych czasów (2bronie,regen, brak sekretów/kluczy, mapa jako linia prosta – a nie „liniowy labirynt” jak 15lat tem

  15. Gdyby Q5 wrócił do korzeni, zrobili by sequela Q1 pełną gębą, a nie tylko z nazwy i w opisach, to byłbym w siódmym niebie. Nie chce remake Q1, ale chcę równie pokręconych, zróżnicowanych etapów jak w Q1,Q2, DN3D.W końcu ID zrobiło takiego Wolfensteina 3D, a kto grał to pamięta etap, gdzie twórcy zafundowali nam etap z samymi ukrytymi przejściami 😀

  16. To perfekcyjnie opisuje to, o czym mówię: |http:static.arstechnica.com/Gaming/leveldesignclassic.jpg

  17. Klimat starych, porąbanych FPSów, apteczki, mnóstwo broni naraz, wielkie, skomplikowane mapy?|No i się podjarałem. Nawet bardziej chciałbym zobaczyć nowego Quake’a niż Dooma.

  18. TAK!

  19. dokladnie to samo czuje @Sergi az zacieram raczki:D

  20. Kurcze, aż się łezka kręci! Takie natrzęsienie wspaniałych tytułów z dzieciństwa w ostatnich czasach, że po prostu milutko się robi w duszy.

  21. Do Dooma jeszcze daleko a tu już Quake ludzie myślą XD BTW stary dobry Q+nowa grafa i nic więcej do szczęścia nie trzeba ^^

  22. Szanuję Quake’a i uwielbiam klimat nawiązujący do Lovecrafta, ale jednak stroggów z dwójki bardziej pokochałem. No nic. I tak kupię w ciemno. Za 5-6… 10?… lat

  23. @kimr – pamietam wywiad z CDA, w ktorym wyraznie pisalo, ze w Rage nie bedzie regenracji zdrowia. Czy od tego czasu zmieniono koncepcje, to nie wiem. Pamitam jednak wyraznie, ze jeden z pracownikow wspomnial, ze id nie musi ulegac powszechnym trendom i uzywac popularnych rozwiazan, bo takie rozwiazania do ich produkcji niekoniecznie pasuja. Wracajac jednak do tematu – musze przyznac, ze kontynuacja historii o Stroggach wcale by mi nie przezkadzala. Co by o fabule nie mowic, spelniala swoje zadanie doskonale

  24. @FvZ: pierwsze info o Doomie 4 pojawiło się w 2008 (w CDA można było nawet zobaczyć drzwi za którymi gra powstawała) i w zasadzie już wtedy było wiadome to co napisałem i to co CDA umieściło w ostatnim newsie. Co do gry – id potwierdziło, że po Doomie 4 będzie robiło projekt na nowe i stare konsole. Więc wersje na nowe next geny będą zawierały tylko więcej efektów etc, ale będą na tym samym silniku.|@Professor: po niedawnych filmikach regeneracja można stwierdzić, że regeneracja jednak się pojawiła.

  25. Mnie tam się Quake 4 podobał – również pod względem klimatu i fabuły.

  26. @skoczny – to dzieki za update.:( Tak sie balem, kiedy o tym mowili, ze nie wytrwaja i przed premiera wprowadza ta regeneracje. A szkoda, bo w moim przekonaniu niszczy to rozgrywke, kiedy do kazdej potyczki startujemy z pelnymi zyciami. A kwestiwe apteczek mozna bylo w Rage latwo rozwiazac np. opatrunkami, w ktore gracz zaopatrywalby sie podczas gry. Szczegolnie, ze wybor miedzy dodatkowa/lepsza bronia, a jakimis pigulkami moglby sprawic, ze kwestie ekwipunku nie bylyby tak oczywiste.

  27. @Professor: chyba, że to jakiś element na konsolach albo występujący tylko na potrzeby prezentacji, ale wątpię. Ja już przyzwyczaiłem się do do regeneracji, chociaż nie mówię, że narzekałbym na klasyczne apteczki (ba. Jako, że większość gier w które gram jest dość starych to opierają się na apteczkach). No cóż. Przeżyję.|I jak coś to byłby wybór pomiędzy lepszą amunicją a nie bronią. 🙂 Bo okrajać graczy z tej ilości co jest raczej nie wpłynęło by pozytywnie. 🙂

  28. @Szajba666: mi jako fanowi drugiej części też. Chociaż sami Stroggowie nie byli już tacy obskurni jak w drugiej części 🙂 Ale to jednak kontynuacja była i nawet mimo, że nie robiło tego id wyszła świetna gierka, która niesłusznie została odrzucona przez sporą część osób.

  29. QIV to nawet fajny FPS, ale jedyne co mi przeszkadzało, to dźwięk broni, jakiś taki „płaski”, bez mocy był.

  30. Czwarta odsłona Kłejka to było MEGA porażka, niczym budżetówka. Miejmy nadzieję że już tego błędu nie popełnią.

  31. @Heywood – a niby co budzetowego bylo w Quake 4? I co sprawilo, ze gra byla porazka? Ja przeszedlem gre 3 razy i wciaz sie zastanawiam, co bylo w niej takiego zlego, zeby ja jechac, jak jakiegos gniota. Dziwne, ze ludzie, ktorzy ja krytykuja zazwyczaj nie sa w stanie podac choc jednego racjonalnego powodu…

  32. @Professor: no niestety. I nie wiem czego. Owszem. Może nie była to legenda na poziomie pierwszej części, ale świetna kontynuacja części drugiej (mojej ulubionej) ze świetnym multiplayerem bazującym na części trzeciej. Nic nowatorskiego, ale za to jak dobrze podanego i satysfakcjonującego

  33. Bo była za tania?

  34. @kimr: no w sumie. 79 zł w dniu oficjalnej polskiej premiery (pół roku po angielskiej). Za to dostępna wcześniej wersja angielska już taka tania nie była

  35. Nie wiem jak zagranicą, ale generalnie w opinii Polaków jak coś jest tanie to jest słabe. Gdyby Q4 kosztował tak jak CODy, Fify etc. co najmniej 130zł, to byłby ludzie nie uważali Q4 za budżetówkę.

  36. byłby=>by

  37. a ja tak sobie cichutko rozmyślam…czy doczekamy się nowego wielkiego Q jako ostrego multiplayerowego fragowania na miare Q3…?

  38. Za granicą kosztował normalne, ale wyszedł znacznie wcześniej. W Polsce cena była niska, bo gra wyszła pół roku po premierze i zapewne odbiłoby się to na sprzedaży. Zresztą to było tylko 2 dychy różnicy a cena od razy wydaje się znacznie niższa.

  39. Love QUAKE! fajno by było gdyby rzeczywiście miał już „wkrótce” wrócić… dużo bardziej wole Quaka niż Dooma…

  40. @Neveral: osobiście uważam, że na chwilę obecną jeśli chodzi o stricte rozgrywki multi id będzie dalej podtrzymywało QuakeLive’a. Owszem. W innych grach multi pewnie się pojawi i będzie całkiem niezły, ale raczej nie będzie tak nachalnie promowany i wątpię aby id robiło coś by próbować ponownie zrewolucjonizować granie multi. Chociaż nie powiem, że chciałbym aby spróbowali.

  41. @DEO: wkrótce czyli znając id około 2014 podadzą datę premiery 🙂 Oby nie, skoro planują grę po Doomie 4 wypuścić na obu generacjach konsol (także tych nieobecnych), ale jeśli do tej pory nie rozpoczęli prac nad grą – nie liczę na jej szybką premierę. Zresztą Dooma 4 pewnie jeszcze z 2 lata będą pieścić.

  42. Ja chce Quaka w uniwersum Stroggow. Jak dostaniemy Quaka V w klimatach jedynki to bedzie tak jak bysmy mieli 2 DooMy 4 z drobna roznica w fabule i czasie

  43. To kolejne 10 lat pod znakiem Q5…

  44. Klimat jedynki? YEAH!!!

  45. @Muppet95: wg mnie bliżej Stroggom do klimatów z Dooma 4. Takie jest przynajmniej moje zdanie. Klimat pierwszej części ciężko porównać do jakiegoś innego FPSa

  46. @skoczny – Popieram.

  47. Pragnąłbym zakrzyknąć „TAK!!!!”, ale po ostatnich wybrykach z powrotami legend, to jednak strach we mnie siedzi. W każdym razie plan to dobry, bo Stroggów chyba już nikt nie chce oglądać, a Q3 jest TYLKO jeden. 🙂

  48. @UncleKaNe: ja tam z miłą chęcią pozabijałbym jeszcze kilkuset (a biorąc pod uwagę przechodzenie parę razy kilka tysięcy) Stroggów. Ale narzekał nie będę 🙂 Wszak lekki powiew Lovecrafta nikomu nie zaszkodził, a nawet wręcz przeciwnie

  49. No nareszcie…Nie mogę się już doczekać,tym bardziej,że Quake był pierwszą grą,w którą zagrałem.Eh…Wspomnienia wracają…:)

  50. Tia zrobią gre podobną jak jedynka i ludzie będą rozpaczali jakie to nie nowoczesne jak w przypadku dnf…

Dodaj komentarz