CD-Action 01/2024 już w sprzedaży. Sprawdź zawartość wydania
Na 164 stronach CDA 01/2024 (dostępnego jako magazyn drukowany za 34,50 zł i PDF za 15 zł; kompletne wydanie z audiobookiem ukaże się w późniejszym terminie) podsumowujemy niezwykle udany rok, recenzujemy gry wielkie i małe, ale zadziorne, obchodzimy urodziny Call of Duty, Dooma i Google’a, zachęcamy do sięgnięcia po papierowe erpegi, testujemy procesory Intela 14. generacji...
...i jak zawsze proponujemy dużo, dużo więcej, niż mógłbym upchnąć we wstępie newsa, o czym przekonacie się, spoglądając na poniższe omówienie zawartości nowego numeru.
O czym przeczytasz w CD-Action 01/2024?
INTRO
• Co za rok! – podsumowujemy rok 2023 na ponad 10 stronach pękających w szwach od naszych prywatnych odczuć
GRAMY
• Assassin’s
Creed Mirage (autor:
Cursian)
• Twierdza: Edycja ostateczna
(autor: b-side)
• Lies of
P (autor: Ninho)
• Marvel’s Spider-Man 2
(autor: Eugeniusz Siekiera)
• Chants
of Sennaar (autor:
enki)
• House
Flipper 2 (autorka:
Ranafe)
• The Crew
Motorfest (autor:
Cascad)
• Mortal
Kombat 1 (autor:
Krigor)
• Lords of
the Fallen (autor:
Huwer)
• Sonic
Superstars (autor:
SztywnyPatyk)
• Goodbye
Volcano High (autorka:
Ranafe)
• Alan
Wake II (autor:
Ninho)
• Jusant (autor: Cascad)
• The Talos
Principle II (autor:
Eugeniusz Siekiera)
• Total
War: Pharaoh (autor:
DaeL)
• Super
Mario Bros. Wonder (autor:
Otton)
• World of
Horror (autor: Paweł Kicman)
• RoboCop: Rogue City
(autor: Łukasz Morawski)
• Like a
Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name (autor: Witold)
• The
Invincible (autor: Mac
Abra)
• Call of
Duty: Modern Warfare III (autor:
Krigor)
• Ghostrunner II
(autor: Eugeniusz Siekiera)
• Gothic
Classic (autor:
Łukasz Morawski)
• Świeże, dobre, niezależne – 9kier przybliża siedem
gier niezależnych, którymi warto się zainteresować
PUBLICYSTYKA
• Znienawidzona i uwielbiana. 20 lat Call of Duty – Łukasz Morawski wspomina losy serii, którą można lubić lub nie, lecz nie sposób odmówić jej spektakularnego sukcesu
• Rekin biznesu – Bobby Kotick –
Arkadiusz „Cascad” Ogończyk prezentuje sylwetkę odchodzącego szefa Activision
Blizzard przez pryzmat 10 ważnych wydarzeń w jego karierze
• Tak gra Australia. To nie przejdzie – w
kolejnej części swojego cyklu poświęconego zagranicznym rynkom gier Otton opowiada
o Krainie Kangurów
• Tak rodziła się zagłada. 30 lat Dooma – Smuggler
przypomina narodziny legendarnego studia id Software i gry, która wstrząsnęła
branżą
• Ziemie jałowe. Gry nie lubią Kinga –
Eugeniusz Siekiera omawia zaskakująco nieliczne próby ożenienia prozy króla
horroru z grami
• Felieton. Kolekcja Metal Gear Solid. Podwójnie
dzieło swoich czasów (autor: Arkadiusz „Cascad”
Ogończyk)
• O Trzmielu, który dał komputer masom. Jack
Tramiel – Bartłomiej Kluska wspomina urodzonego 95 lat
temu w Łodzi biznesmena, który dowodził po obu stronach wojny Commodore’a z
Atari
• Z wycieczką po twierdzach – DaeL
przedstawia kilka słynnych prawdziwych zamków, które trafiły do dzieła Firefly
Studios
• Felieton. Remastery? Remaki? Poproszę wszystkie!
(autor: Łukasz Morawski)
• Nie tylko Assassin’s Creed. Nietypowe gry
Ubisoftu – Łukasz Morawski udowadnia, że choć wydawniczy
gigant kojarzy się przede wszystkim z bezpiecznymi tasiemcami, w jego katalogu
nie brakuje pozycji oryginalnych i zaskakujących
• Muzeum Zabawy: Resoraki – tym
razem Bartłomiej Kluska proponuje wykład na temat obiektów westchnień małych
chłopców i dużych kolekcjonerów
• Gry wiecznie żywe: Wolfenstein – Enemy Territory
(autor: Paweł Kicman)
• Niesłusznie zapomniane: Świątynia Pierwotnego Zła
(autor: Cursian)
• Rzuć na wyobraźnię. Papierowe RPG –
Paweł Kicman wyciąga pomocną dłoń do tych, którzy chcieliby spróbować
papierowych erpegów
• Słusznie zapomniane: Deus Ex – Invisible War
(autor: DaeL)
• Nie musisz tego guglać! 25 lat Google’a – Smuggler
zaprasza na podróż do początków firmy, która zmieniła internet za sprawą przełomowej
wyszukiwarki
• Od Spartakusa po battle passa. Battle royale – Wokulski
przypomina początki popularnego trybu wieloosobowego w czasach przed PUBG-iem
• Pajęcze komiksy warte poznania –
Gruby AL doradza tym, którym wciąż mało Spider-Mana
• Magazyn Kulturalny – dział z recenzjami książek, filmów, seriali, płyt i komiksów
TECHNOLOGIE
• Kontrapunkt: Strumień reklam –
Chen Pi i Krigor dyskutują na temat wprowadzania reklam do płatnych usług
streamingowych
• Ekstremalnie Wielki Teleskop –
Krigor opowiada o powstającym największym obserwatorium astronomicznym w
historii ludzkości
TESTY
• Procesory Intela 14. generacji –
Krigor dzieli się wynikami testów procesorów Core i9-14900K, Core i7-14700K i Core
i5-14600K oraz płynącymi z tych testów wnioskami
• Telefon
Tecno Pova 5 Pro
• Smartwatch
Huawei Watch GT 4 Elite
• Kontroler
Razer Kitsune
• Kontroler
Turtle Beach React-R
• Router
TP-Link Archer AX80
• Klawiatura
Corsair K70 Core
• Komputer HIRO ZKG-i7Z790-INTEL
ENDGAME
• Action Redaction –
sześć stron listów od
Czytelników i odpowiedzi na nie
• Szpile: Przegląd kwartału – dwustronicowy wybór
Szpil z ostatnich miesięcy i pasek komiksowy Śledzia
CD-Action 01/2024 – edycja drukowana
Drukowane CDA 01/2024 znajdziesz w punktach sprzedaży prasy w cenie 34,50 zł lub zamówisz wysyłkowo już teraz w naszym sklepie.
Wolisz PDF-a?
Po CD-Action 01/2023 w postaci pliku PDF (w cenie 15 zł) tradycyjnie zapraszamy do naszego sklepu.
Kompletne wydanie cyfrowe z audiobookiem
Kompletne wydanie cyfrowe CD-Action (składające się z audiobooka, ebooka i pliku PDF, między którymi da się swobodnie przeskakiwać) przygotowane wspólnie z Pulp Books ukaże się w późniejszym terminie. Zestaw taki można będzie kupić za 30 zł wyłącznie w aplikacji PulpUp dostępnej na smartfonach i tabletach z Androidem lub iOS-em. Oczywiście damy Wam znać, gdy będzie dostępny. Przepraszamy za obsuwę.
Czytaj dalej
Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.