CD-Action 03/2023 już w sprzedaży. Także jako audiobook! Sprawdź zawartość
Na 164 stronach CDA 03/2023 (dostępnego jako magazyn drukowany za 34,50 zł, PDF za 15 zł i kompletne wydanie cyfrowe z audiobookiem za 30 zł) recenzujemy wiele głośnych tytułów, dzielimy się wrażeniami z dodatku do Cyberpunka 2077, podsumowujemy czerwcowe pokazy, opowiadamy o japońskim rynku gier, przybliżamy zjawisko dysonansu ludonarracyjnego, wracamy do złotego wieku LucasArts, świętujemy urodziny Famicoma (NES-a) i polecamy sprzęt na lato. A to nie wszystko!
O czym przeczytasz w CD-Action 03/2023?
INTRO
• CD-Action EXPO
– zapraszamy na święto graczy, które organizujemy w weekend 1-2 lipca we
wrocławskiej Hali Stulecia
• niE3 – przyglądamy się 21 wybranym grom zaprezentowanym na Summer Game Fescie i innych czerwcowych pokazach
• Pod ostrzałem – prezentujemy sylwetki dwóch osób z naszej ekipy
GRAMY
• Cyberpunk 2077: Widmo wolności
(wrażenia z wersji przedpremierowej, autor: rajmund)
• House Flipper 2
(wrażenia z wersji przedpremierowej, autor: Mac Abra)
• Diablo IV (autor: Cursian)
• Darkest Dungeon II (autorka:
9kier)
• Dead Island
2 (autor: Eugeniusz
Siekiera)
• Redfall (autor: Otton)
• The Lord of
the Rings: Gollum (autor:
Cursian)
• The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (autor: spikain)
• Everspace 2 (autorka: Ranafe)
• System
Shock (autor: DaeL)
• Crime Boss:
Rockay City (autor: Eugeniusz
Siekiera)
• Terra Nil (autor: enki)
• Star Wars Jedi: Ocalały (autor: Krigor)
• Wildfrost (autorka: 9kier)
• Wartales (autor: Cursian)
• Metroid
Prime Remastered (autor:
Eugeniusz Siekiera)
• Resident
Evil 4 (autor: Ninho)
• Street Fighter 6 (autor: Otton)
• Świeże, dobre, niezależne – przegląd dziewięciu gier niezależnych, którymi warto się zainteresować (autorka: 9kier)
PUBLICYSTYKA
• Demoniczna inspiracja. Skąd się wzięła
mitologia Diablo? – DaeL dowodzi, że seria Diablo nie
stałaby się fenomenem, gdyby nie specyficzna atmosfera i biblijne inspiracje
pierwszej odsłony
• Ludonarracyjny zawrót głowy – Paweł Kicman omawia zjawisko dysonansu ludonarracyjnego w grach
• Z życia wzięte. Gry obyczajowe –
Łukasz Morawski poleca siedem gier, w których na pierwszym planie postawiono
wątki obyczajowe
• Felieton. Mózg elektronowy w chińskim
pokoju (autor: Mac Abra)
• Felieton.
What a time to be afraid! (autor: Ninho)
• Tak gra Japonia. O tym, jak gry wyszły z domu – Otton rozpoczyna nasz nowy cykl artykułów, w których przedstawiać będziemy specyfikę zagranicznych rynków gier wideo
• Bombowa gra. Historia Sapera – tradycyjnie barwna i obszerna opowieść Smugglera o narodzinach słynnej gry Saper dołączanej przez 20 lat do kolejnych wersji Windowsa
• Gry wiecznie żywe: BioShock (autor:
Eugeniusz Siekiera)
• Dałbym dychę: Bioshock Infinite – Burial
at Sea (autor: Eugeniusz Siekiera)
• Nie
tylko Gwiezdne Wojny. Początki i złoty wiek LucasArts – Smuggler zaprasza na nostalgiczną
podróż do czasów potęgi legendarnego studia LucasArts
• Niesłusznie zapomniane: DJ Hero (autor: Wokulski)
• Dokąd zmierzają adaptacje gier? – Łukasz Morawski porusza budzący od dekad duże emocje temat ekranizacji gier
• Przenośna perełka animacji. The Act
– Wokulski przypomina niezwykłą „grę osobowościową”, którą można pomylić z
kreskówką Disneya
• Złap ich więcej. Spin-offy Pokémonów – Kaladin pomaga zorientować się w licznych grach spoza głównej serii Pokémonów
• Wiele enterów po nic. Historia Enter the
Matrix – z okazji 20-lecia premiery Enter the Matrix rajmund
zastanawia się, czy to niezbędny element uniwersum Matriksa, czy tylko bubel na
popularnej licencji
• Famicom. Legenda – Bartłomiej Kluska składa hołd jednej z najważniejszych platform w historii (znanej na Zachodzie jako NES), obchodzącej w lipcu tego roku 40. urodziny
• Muzeum Zabawy: Karaoke
– Bartłomiej Kluska tym razem zaprasza do sali poświęconej popularnej zabawie
imprezowej
• Filary (nie)wieczności. Historia Pillars of Eternity – Karol Wilczek przybliża historię marki Pillars of
Eternity
• Z
dymków w piksele. Gry na podstawie komiksów – Gruby AL przypomina kilkanaście wartościowych
gier opartych na komiksach
• Magazyn Kulturalny – dział z recenzjami książek, filmów, seriali, płyt i komiksów
TECHNOLOGIE
• Kontrapunkt: Otwarty ekosystem Apple’a – Chen Pi i Krigor rozpatrują wady i zalety otwarcia iOS-a na aplikacje spoza App Store’u
TESTY
• Megatest: Sprzęt na lato – Krigor omawia 15 urządzeń przydatnych podczas wakacyjnych wypadów, w tym pecetowy handheld Asus ROG Ally
• Gainward GeForce RTX 4060 Ti Ghost OC
• AMD Radeon
RX 7600
• Palit
GeForce RTX 4070 Dual
• Asus
GeForce RTX 4070 TUF Gaming
ENDGAME
• Action Redaction –
sześć stron listów od
Czytelników i odpowiedzi na nie
• Szpile: Przegląd kwartału – dwustronicowy wybór
Szpil z ostatnich miesięcy i pasek komiksowy Śledzia
WOLISZ PDF?
Po CD-Action 03/2023 w postaci pliku PDF (w cenie 15 zł) tradycyjnie zapraszamy do naszego sklepu.
KOMPLETNE WYDANIE CYFROWE Z AUDIOBOOKIEM
Wraz z Pulp Books przygotowaliśmy pierwsze w historii kompletne wydanie cyfrowe CD-Action składające się z audiobooka, ebooka i pliku PDF, między którymi da się swobodnie przeskakiwać. Obecnie zestaw taki można kupić za 30 zł wyłącznie w aplikacji PulpUp dostępnej na smartfonach i tabletach z Androidem (POBIERZ) lub iOS-em (POBIERZ). W prezencie otrzymali go też wszyscy aktywni prenumeratorzy, kod powinien czekać na mailu (w razie czego sprawdźcie folder Spam).
Koniecznie dajcie nam znać, jak podoba Wam się CDA w wersji audio!
Z przyczyn technicznych w audiobooku może w dniu premiery (27.06) brakować pojedynczych artykułów. Powinny one pojawić się na serwerze w przeciągu kilkunastu godzin. Z racji formy nie znajdziecie w nim też testów technologicznych i niE3 (przeglądu gier z czerwcowych pokazów) – oczywiście zawarte w pakiecie ebook i wersja PDF je zawierają.
Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.