14.01.2011
Często komentowane 960 Komentarze

CD-Action 2/2011 – zawartość

CD-Action 2/2011 – zawartość
Nie zwyczajowo we wtorek, lecz we czwartek, 20 stycznia trafi do kiosków najnowszy numer CD-Action (2/2011). Wydanie to będzie miało objętość 132 stron i kupicie je za standardową cenę 14,99 zł (w tym 8% podatku VAT).

Spoglądający groźnie z okładki Helghast zdradza, że tym razem grą numeru jest wielki exclusive PS3, z góry namaszczony na pretendenta do tytułu gry roku – Killzone 3. Czy spełnia pokładane w nim nadzieje? By to sprawdzić, zamknęliśmy enkiego w jednym pokoju z konsolą, a efektem tej operacji jest obszerna recenzja. Pierwsza na świecie!

Zanim jednak dojdziecie do działu recenzji, będziecie mieli okazję przeczytać aż 12 zapowiedzi, wśród których niemal każdy znajdzie coś dla siebie. Przyglądamy się zatem nowej, odmienionej Larze Croft, która w grze Tomb Raider zrywa z przeszłością. Męskie wcielenie Lary – Nathan Drake – ani myśli natomiast odcinać się od poprzednich odsłon serii Uncharted, bo „trójka” to więcej tego samego, lecz podane w jeszcze efektowniejszy sposób. Fani gier czysto pecetowych ucieszą się zapewne z Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad (bardzo wymagający FPS), remake’u Jagged Alliance 2 (Reloaded) i najnowszej strategii z serii Men of War (Oddział Szturmowy). A to wszystko zaledwie połowa działu zapowiedzi.

Recenzji mamy w tym wydaniu na pęczki, bo aż 36, a przekrój jest bardzo duży, zarówno gatunkowy, jak i platformowy. Pecetowcy mogą spróbować swoich sił w Rajdzie Polski (grze na licencji Polskiego Związku Motorowego), powrócić do przyszłości w Back to the Future: It’s About Time (nowa odcinkowa przygodówka studia Telltale), zapoznać z twórczością wielkiego pianisty w Music Master Chopin, zmierzyć ze staroszkolną platformówką Super Meat Boy, przywdziać szlachecki żupan w Ogniem i Mieczem: Dzikie Pola, odbyć wyprawy krzyżowe wraz z Ryszardem Lwie Serce w strategii Lionheart, siać, orać i zbierać w Symulatorze Farmy 2011, ograć Michała Wiśniewskiego w Poker Simulatorze, a także wraz z konsolowymi braćmi udać się do Wietnamu (Battlefield: Bad Company 2 – Vietnam) i powrócić do dowcipnie nakreślonej krainy fantasy w DeathSpank: Thongs of Virtue.

Również inne platformy sprzętowe nie zostały zaniedbane. Recenzujemy konsolowe gry duże (Killzone 3, LittleBigPlanet 2, Tony Hawk’s Shred, Epic Mickey), mniejsze (Dead Nation, echochrome II) i wznowione (Prince of Persia: Trilogy). Dla posiadaczy iPhone’ówiPodów touch wybraliśmy 9 najbardziej wartościowych tytułów z App Store’a (w tym Battlefield: Bad Company 2, Need for Speed Hot Pursuit i hit od studia EpicInfinity Blade), które udowadniają, że iUrządzenia coraz intensywniej rozpychają się na rynku mobilnego grania.

Obszerniejszy niż zazwyczaj jest w tym miesiącu dział publicystyki, w którym bryluje 14-stronicowe podsumowanie roku 2010, w którym wyliczamy, co nam się podobało i co nas zawiodło, a także – jakżeby inaczej – wybieramy najlepszą produkcję A.D. 2010. Na przeciwległym biegunie niż te wspominki leży test usługi OnLive (streaming gier na dowolne w zasadzie urządzenie podłączone do internetu), która ma szansę stać się przyszłością rynku gier. Czy to naprawdę działa? Sprawdziliśmy (w Polsce!) i podzieliliśmy się wrażeniami. Przyglądamy się również fenomenowi niezależnych twórców zbijających fortuny na oferowanych w App Storze grach na urządzenia Apple’a. Fani artykułów o tematyce historycznej mogą zapoznać się z owocami polskiej myśli informatycznej doby PRL-u (a były to komputery niekiedy o kilka długości prześcigające te zachodnie!), a także świętować wraz z nami 25-lecie systemu Windows. Wytykamy również brak profesjonalizmu ludziom, którzy w poważnych publikacjach pisali o grach, choć mieli o nich pojęcie takie, jak my o fizyce kwantowej (ja np. słyszałem o gwarkach… skrawkach… skwarkach… no, czymś takim).

Dział sprzętowy otwieramy bardzo atrakcyjnym megatestem, w którym bierzemy na tapetę programy służące do… tworzenia gier. I nie mamy tu na myśli narzędzi graficznych do rysowania tekstur i oprogramowania do projektowania modeli, lecz edytory pozwalające samodzielnie stworzyć kompletną grę. Oprócz tego przetestowaliśmy wiele nowych kart graficznych i dźwiękowych, notebooków, klawiatur, procesorów itd.

Na deser zostawiliśmy Action Redaction, Na Luzie i płytę DVD, na której znajdziecie pełne polskie wersje gier Tomb Raider: Anniversary oraz Devil May Cry 3: Dante’s Awakening – Special Edition, a także program edukacyjny Kurs Szybkiego Czytania.

Przypominam: czwartek, 20 stycznia, standardowa cena 14,99 zł. Podwyżkę podatku VAT bierzemy na siebie, Wam pozostawiając radość z lektury. 🙂

960 odpowiedzi do “CD-Action 2/2011 – zawartość”

  1. CromaC – wyszły.Dead Space 2, DC Universe Online,i wiele innych.

  2. @mintas11 – tyle, że nie 100% objętości CDA to recenzje 🙂 Więc od 132 stron odejmij: Publicystykę, W produkcji, sprzęt, Na Luzie, AR i zobacz ile po tym zostanie.

  3. słabiutki numer

  4. @Packbin – no są jeszcze takie mało znane gry jak Mirrors Edge, Mass Effect, Fallout 3, Beyond Good & Evil, Bloodrayne, Saints Row 2, Heavenly Sword, Portal…

  5. Biedny ten numer, oj biedny :/

  6. @mintas11 Nie czytałeś chyba dalej, nie dodałem gier multiplatformowych do tych 12 stron jeśli czytasz CDA powinieneś o tym wiedzieć. Szczerze mogłeś sobie podarować z tą matmą bo to dla mnie kłócenie się jak na demotywatorach ile jest 2+2×2.

  7. Cieszę się, że CD-Action nied podrożał z powodu podwyżki VAT’u. Czyli można nawet powiedzieć, że potaniał ;p Gry dobre, okładka dobra, recenzje dobre – dobry numer 🙂 A okładka to nawet bardzo dobra…

  8. Cormac, nie zrozum nas źle. My po prostu tęsknimy za czasami kiedy CDA było tylko PC-towym pismem, no ale stare dobre czasy już nie wrócą :/ Fajnie, że się dostosowujecie, ale zawsze niesmak pozostanie, wiadomo czemu 😛

  9. Pewnie, fajnie że się dostosowują. Agnieszka Chylińska też się ostatnio „dostosowała” i rezultat był podobny jak z CD Action – spauperyzowana masówka dla nastolatków.

  10. Ojjj za dużo konsol w tym naszym CDA, ten numer chyba przerwie moją ciągłość w nabywaniu CDA od paru lat. Po zapowiedzi uważam, że jest słabo, pozdrawiam.

  11. @Demilisz W tych 132 stronach są jeszcze reklamy, ale to wiadomo dlaczego. Dla mnie może być ich nawet 50 byle dawali wspaniałe pełniki i pisali resztę recenzji z pasją jak za dawnych lat. Ciekawi mnie czy w tworzeniu gier będzie o RPG Maker, ponieważ nie przypominam sobie by CDA kiedyś o nim wspominało a w tworzeniu gier naprawdę rządzi jeżeli chodzi o graczy staro szkolnych.

  12. Jak dla mnie numer jest jednym z lepszych jeśli chodzi o pełniaki a i z recenzjami nie najgorzej. |P

  13. Chciałbym tylko zyskać jakieś zapewnienie, że niedługo całe pismo nie będzie traktowało o konsolach. Mniejsza o Ten numer. Ale poprzedni… nie rozumiem po co te 12 stron o jakichś g…. mnie obchodzących gierkach typu Splatterhouse albo, pożal się Boże, Your Shape . Rozumiem GT5, ale reszta? Już wolę, żeby zmniejszyli o 9 stron objętość pisma i cenę.

  14. To kiedy te demka od x-klocka/ps na płycie? Coraz więcej konsol, które powoli zabijają rynek gier, naprawdę warto to promować?

  15. Smugglera zapewnienia to sobie można w dupę co najwyżej wsadzić. Kiedyś zapewniał, że pismo zawsze będzie w głównej mierze PCtowe. Ile jego słowo jest warte przekonaliśmy się już nieraz.

  16. Cos tak mysle ze Killzone 3 dostało 8 i w góre:)

  17. I pewnie Znak Jakosci…

  18. takkk…….w końcu okładka z killzone’kiem…yeah

  19. zabijają rynek ? ja tam tego nie odczuwam to że dobre gry co raz rzadziej na pc wychodzą nie znaczy że rynek gier umiera 😉

  20. Programy do robienia gier? Mam nadzieję że będzie coś o Multimedia Fusion

  21. jak to ktoś powiedział pismo idzie z duchem czasu, poza tym mówicie tak jakby pismo przemianowało sie na pismo w klimatach psxextrem czyli typowo konsolowe, a tu mozemy przeczytac mase info i zapowiedzi gier pecetowych + recenzji na pc jest zawsze wiecej, a te konsolowe sa traktowane pobocznie nawet najwięjszych produkcji + masa testów sprzętu komputerowego, nie wiem wam się w d u p a c h poprzewracało i szukacie dziury w całym,

  22. @Honster Może nie umiera, ale niszczy gry pc’ towe, np. Githic4, DA2, już nawet wiedźminowi się udzieliło trochę. Jakoś to nie działa w drugą stronę. Więc nie dziw się, że nie lubimy konsol.

  23. Przypomnę że większosć konsolowców przekłamuje pewne fakty. Bo często jako dowód swojej wyzszości pokazują jakaś grę. Ale ta gra wyszła tylko na jedną platformę. Więc PCtwcy jej nie mają ale i i np Xboxowcy również. Zresztą dobre gry(większość) są PC. Assassins Creed, Mafia II, Dead Space, CoD, Battlefield, Mass Effect,Crysis i inne|Konsole nie tyle zabijają rynek, co powodują udebilnianie gier. Zagrałem ostatnio w HL2 i naprawdę nie wyobrazam sobie tego tytułu na konsolach. Bo tam-o zgrozo trzeba pomyśec

  24. A ja mam takie pytanie. Może niektórzy uznają je za głupie ale ja zawsze wymawiam killzon podczas gdy większość moich kumpli mówi kajlzon. Jak się powinno mówić. Muszę wiedzieć bo będę babci do snu czytał 😉

  25. tak jak ty mówisz

  26. Jak dla mnie Killzone 3 minimum 9 dostał

  27. Super myślałem że będzie 18-stego… [beeep]!

  28. @Aargh a przypomnij mi ile lat po premierze PC ją wydali na konsole? I powiedz mi: jak sądzisz czy większość zagrała w HL2 na PC czy na konsoli(którejkolwiek)

  29. beznadzieja numer ;/ ale i tak kupie 😀

  30. A ja tylko czekam, aż zaczniecie dawać do CDA podobne tytuły, tyle że na konsole. W sumie szkoda w tym miesiącu, bo będzie trochę mało do czytania, ale od czego jest cdaction.pl ;D

  31. Kurde, z tymi pełniakami to przechodzicie samych siebie. Gdybym grał w wasze pełniaki (nie, żeby były złe) to bym się cieszył jak cholera.

  32. Kreek cholera..ty zawsze piszesz, to co ja chcę 😉 |od czytania takich komentarzy głowa boli : |Żyjemy rzeczywistością, kiedy na konsole TEŻ wychodzi sporo fajnych gier,więc o co chodzi???|A stwierdzenie,że na konsolach grają dzieciaki z IQ mniejszą od stonogi, to dla mnie obraza i dla innych konsolowców|RZal w Dupe Ściska!!!!!|(RZal specjalnie, wiem jak się piszę)

  33. Ekhm…uwazasz że gra z przed 3 lat(oferująca jeszcze nie skonsolizowaną rozgrywkę) dobrze sie sprzedała na konsolach? Przez te 3 lata kto mógł to zagrał na PC. na metacritic nie ma nawet średniej ocen z konsol. Przecież to oczywiste że Valve raczej wielkich kokosów nie zebrało.

  34. mintas wystarczy spojrzeć jakie gry wychodzą na konsole by spostrzec, że to nie jest zbyt wyrafinowana rozrywka intelektualna. A raczej z intelektem nie ma nic wspólnego.

  35. @Honster, najnowszy numer to doskonały przykład „pobocznego” traktowania konsol w CDA, popatrz choćby sam temat numeru, okładka – to akurat mało mnie interesuje, choć też jest dowodem na twą tezę…

  36. no panowie… pierwsze kilka slow i taki byk. WE czwartek?!

  37. a na konsole wyszedł 2007 roku. Matematyka i czytanie ze zrozumieniem się kłaniają kolego

  38. Amebix|czytaj do końca,bo to jest CYTAT jakiegoś użytkownika (z ostatnich stron)|Z tobą się zgadzam, nie ma to NIC wspólnego z IQ…

  39. czy w najbliższym czasie można się spodziewać jakiegoś info o Bible: Online Game ? ^^ nie żebym się specjalnie tym fascynował ale nie ukrywam, że jestem ciekaw co z tego wyszło ;p|A zawartość pisma definitywnie warta uwagi ;]

  40. czapel007 a co to ma do rzeczy? pisałeś, że nie wyobrażałeś sobie tego tytułu na konsolach, a wyszedł i na x360 i ps3 – na tym pierwszym poszło 2 mln ezgemplarzy orange boxa – jeszcze masz jakieś teorie spiskowe typu „na konsole to grają sami debile”? |i tak jak wspomniał kolega niżej – uproszczenia gier są spowodowane trafienia w gusta do na szerszą skalę – po prostu łatwiej jest wywalić z gry to i owo, dzięki czemu sprzedaż będzie wyższa.

  41. Mnie w konsolach boli to, że np. takie RPG jak DA 2 stanie się zwykłym slasherem… i to bynajmniej (to nie znaczy „przynajmniej”, tylko „wcale”) nie przez graczy PC – towych…

  42. tak btw. co rozumiesz pod pojęciem „nie skonsolizowana rozgrywka” bo chyba nie nazwiesz halflife 2 hardcorową produkcją co?

  43. @kaczmwoj – DA2 nie będzie slasherem|Ehh nie chcę walczyć w tej bitwie braku argumentów, ale trochę mi się smutno robi jak się gracza, który czas spędza przy konsoli przedstawia jako niezbyt rozgarniętego intelektualnie tępaka, który gra w ponga. 😉

  44. A czym będzie DA2? Rpgiem? Nie rozśmieszaj mnie.

  45. lubro|Nie będzie? A widziałeś filmik z pokazem stylów walki? Tak można grać taktycznie (też mi taktyka: spuszczanie deszczu strzał i ognia na swoich towarzyszy…. poziom easy czy very easy?), tyle że robienie dwumetrowych skoków ze sztylecikami pomiędzy wrogami pozwala ich zabić 10x szybciej. Jedyna nadzieja w fabule, ale ja po Mass Effect 2 ( na którym to twórcy DA 2 się wzorują, co jest pewne) mam już dosyć „legendarnych” bohaterów.

  46. @Amebix – nie będzie też slasherem jak Bayonetta czy Castlevania. Bezmyślnym mouse-smasherem typu Diablo też raczej się nie okaże. Więc tak, będzie to cRPG. 😉

  47. Eee dziwne. Na ultima.pl trafiłem na specjalną edycję Bulletstorm, a ponoć miała być tylko na x360… Chyba, że się mylę.

  48. Słabe pełniaki uuu 🙁 (|Aniversary mam i powiem że nudna a DMC nie podoba mi się ale i tak kupię do poczytania 🙂 |Może w końcu dadzą HL2 i Stalkra Cień Czarnobyla 🙂

  49. Dobry numer. Po pierwsze miłe zaskoczenie że wykosztowaliście się na ten 1% i nie podnieśliście ceny.|Co do recenzji i zapowiedzi nie wiele z nich mnie interesuje, ale podsumowywanie roku w waszym wykonaniu to rekompensuje. A tak poza tym to fizyka kwantowa polega na odpowiednim podgrzewaniu tych skwarków. Tyle w każdym razie z lekcji zrozumiałem.

  50. Pierwsza na świecie recka Killzone 3, zapowiedź uncharted 3 ? recenzja lbp 2 i pop trilogy ? Kupuję. Jak zawsze jest co czytać.Fajny dodatek na początek roku. Dwa kółka do rzucania 😉 bo niestety ale wasze płytki to odpalam głównie dla wszelakich kącików ,bonus packów itd. itp.

Dodaj komentarz