CD-Action 04/2022 już w sprzedaży! Sprawdź zawartość wydania
W CDA 04/2022 (już w sprzedaży w wersjach drukowanej za 34,50 zł oraz cyfrowej za 15 zł) przyglądamy się Starfieldowi i innym grom zaprezentowanym podczas czerwcowych streamów, bierzemy na tapet najważniejsze produkcje z ostatnich miesięcy (także niezależne), proponujemy dużo zróżnicowanej publicystyki i polecamy najlepsze myszki oraz klawiatury dla graczy.
Przeczytaliśmy wszystkie komentarze, jakimi zalaliście nas po premierze pierwszego wydania kwartalnika, i w nowym CDA wprowadziliśmy pewne zmiany, które – mamy nadzieję – spodobają się Wam. Domagaliście się, byśmy większą część magazynu poświęcili grom jako takim, więc zmieniliśmy proporcje między Publicystyką i pozostałą częścią numeru, dodatkowo ograniczając treści niezwiązane z grami lub nawiązujące do nich luźno. W dziale Intro znajdziecie przegląd nadchodzących tytułów zaprezentowanych na online’owych zamiennikach E3 oraz obszerny artykuł o Starfieldzie, do Gramy trafiło natomiast o wiele więcej produkcji niż poprzednio, w tym gry niezależne, których wielu z Was brakowało w CDA 03/2022. Przywróciliśmy też Magazyn Kulturalny oraz poświęciliśmy więcej miejsca na dział sprzętowy, w którym znalazł się m.in. megatest myszek i klawiatur dla graczy. Tyle tytułem wstępu – przejdźmy do szczegółowej zawartości CDA 04/2022.
O czym przeczytasz w CD-Action 04/2022?
INTRO
• NiE3 – przegląd niemal 30 gier zaprezentowanych w czerwcu w ramach Summer Game Festu i innych streamowanych pokazów

• Starfield – Krigor przygląda się największej grze w historii Bethesdy

• Pod ostrzałem – przybliżamy sylwetki dwójki naszych redaktorów
GRAMY
• Inwazja boomer shooterów – przedstawiamy sześć FPS-ów retro, którymi warto się zainteresować (autorzy: DaeL, Eugeniusz Siekiera, b-side)

• Postal: Brain Damaged + wywiad ze scenarzystą gry (autor: Eugeniusz Siekiera)

• The Centennial Case: A Shijima Story (autorka: Ranafe)
• Roller Champions (autor: spikain)
• The
Quarry (autor:
Eugeniusz Siekiera)
• Lego Gwiezdne Wojny: Saga Skywalkerów (autor: Krigor)
• Vampire: The Masquerade – Swansong i Bloodhunt (autorka:
Ranafe)
• Diablo Immortal (autor: Krigor)

• King Arthur: Knight’s Tale (autor: Cursian)
• Świeże, dobre, niezależne – przegląd 10 gier niezależnych, o których
warto wiedzieć (autorka: 9kier)

PUBLICYSTYKA
• Księga bolesnych wspomnień z Cichego Wzgórza – rajmund odgrzebuje rozczarowujące
gry z cyklu Silent Hill
• Kochamy je nienawidzić. Cyberpunkowe światy w grach – Bartłomiej
„Archigame” Baranowski spogląda na cyberpunkowe metropolie okiem specjalisty od
architektury

• Oddajcie mi moją samotność – Berlin tłumaczy, dlaczego zmiany
dokonane w zakresie narracji w Subnautice: Below Zero były złym
pomysłem
• Legenda rewolweru. Elegancka broń na barbarzyńskie czasy – DaeL
przybliża historię słynnej broni i wskazuje grzeszki, jakich twórcy gier (nawet
westernów!) dopuścili się, przedstawiając sześciostrzałowce

• Felieton: Niespokojny sen o wyborach (autor: rajmund)
• Felieton: Nie kupuję już flagowców (autor: Allor)
• Po-Po Power-Up! – Arkadiusz „Cascad” Ogończyk nakreśla zwięźle
historię power-upów
• Gry łączą, nie alienują. Rozmawiamy z Marcinem Gortatem
(autor: b-side)
• Felieton: Jedzenie, toaleta, spanko (autor: Arkadiusz „Cascad”
Ogończyk)
• Między grą a filmem. Wywiad z Davidem Cage’em

• Muzeum Zabawy – tym razem Bartłomiej Kluska zaprasza na nostalgiczną podróż do czasów tazosów i kolejek PIKO

• Nie każda gra musi być olbrzymia. Josh Sawyer (Obsidian Entertainment) opowiada
o Pentimencie (autor: Dominik Gąska)
• Gametelmeni – Bastian informuje o ciekawej inicjatywie
polskich jutuberów, w której też wzięliśmy udział
• HotA, topka i ogórki, czyli jak grać w Heroes III w sieci
– Marcin „Kosixon” Kosikowski z ekipy H3.GG pomaga wejść do świata
sieciowych rozgrywek nieśmiertelnego Heroes of Might and Magic III
• Comic Sans – Smuggler przedstawia historię najbardziej
znienawidzonego fontu
• Wkurzający Bob… i jego upierdliwi przyjaciele – opowieść
Smugglera o Microsoft Bobie, czyli ciekawym, ale ostatecznie niewydarzonym
pomyśle giganta z Redmond

• Polskie specjalności – Mateusz Witczak, Jakub Mirowski i Witold
Tłuchowski rozmawiają z przedstawicielami większych i mniejszych
polskich firm z branży gier (Techlandu, GOG-a, Petums, Feardemica, Hyperstrange’a,
Mechanistry, Carbon Studio, Phobia Game Studio i QLOC-a)
• Magazyn Kulturalny – recenzje
filmów, seriali, książek i komiksów

TECHNOLOGIE
• Technologia microLED. Święty Graal ekranów – Marcin „Tokamakk” Kwiecień przygląda się
nieorganicznym diodom LED, czyli przyszłości wyświetlaczy
• Megatest: Klawiatury i myszki dla graczy – Krigor poleca po 12 modeli myszek i klawiatur z szerokiego przedziału cenowego

• Słuchawki Corsair HS55 Surround – test sprzętu
• Słuchawki Razer Barracuda – test sprzętu
• Laptop Asus Zenbook 14X OLED – test sprzętu
ENDGAME
• Action Redaction – sześć stron listów od Czytelników i odpowiedzi na nie
• Szpile: Przegląd kwartału – dwustronicowy wybór Szpil z ostatnich
miesięcy
CD-ACTION 04/2022 – WERSJA CYFROWA
Po cyfrową wersję CD-Action 04/2022 (w cenie 15 zł) tradycyjnie zapraszamy do naszego sklepu.
CD-ACTION 04/2022 + RETRO #3 W ZESTAWIE TANIEJ
Zamawiając wysyłkowo w naszym sklepie drukowane edycje CDA 04/2022 i Retro #3 w zestawie, oszczędzisz 10%, płacąc za całość 44,99 zł + koszt wspólnej wysyłki (od 4,30 zł w zależności od wybranej opcji dostawy).
Oczywiście możesz też kupić u nas oba magazyny w wersjach drukowanych osobno: CD-Action 04/2022, Retro #3.
Czytaj dalej
Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.