11.05.2011
Często komentowane 78 Komentarze

CD Projekt RED o DLC do Wiedźmina 2: „Wolelibyśmy zrobić pudełkowe rozszerzenie”

CD Projekt RED o DLC do Wiedźmina 2: „Wolelibyśmy zrobić pudełkowe rozszerzenie”
Podobnie, jak większość współczesnych gier, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów prędzej czy później doczeka się dodatków DLC. W jednym z wywiadów przedstawiciele CD Projekt RED stwierdzili jednak, że zamiast tworzenia małych dodatków, woleliby zaoferować graczom większe, pudełkowe rozszerzenia. Poruszono również kwestię wsparcia dla moderów.

Tomasz Gop, starszy producent Wiedźmina 2: Zabójcy Królów, w wywiadzie udzielonym czeskiej wersji Eurogamera, wyjaśnił, że twórcy woleliby zrobić większy, pudełkowy dodatek do gry, niż zwykłe DLC. Jak mówi:

Naturalnie bardzo chcielibyśmy zrobić pełnoprawne rozszerzenie, oferujące graczom kilka godzin dodatkowej rozgrywki. Na razie jednak naszym głównym celem jest upewnienie się, że Wiedźmin 2 będzie dopracowany w największym stopniu, gdy ukaże się 17 maja. Na razie jest więc zbyt wcześnie, by mówić szczegółowo o rzeczach, które ciągle są w planach i mogą ulec zmianie.

Dowiedzieliśmy się za to, że twórcy bardzo chcieliby dostarczyć graczom edytor do Wiedźmina 2: Zabójcy Królów. Szczególnie, że zdają sobie sprawę z tego, że podobne narzędzia są w przypadku gier RPG niezwykle ważne. A jak wiemy, program D’jinni, umożliwiający tworzenie własnych przygód w „jedynce” cieszy się wciąż sporą popularnością. Niestety Gop nie był w stanie podać konkretnego terminu premiery edytora do drugiego „Wieśka”.

Producent stwierdził też, że ekipie nie zależy na tym, by gracze próbowali przejść grę w ciągu kilku godzin. Dodał również, że sama produkcja jest znacznie większa od oryginału – nie tylko pod względem długości rozgrywki. Jak mówi:

Wiedźmin 2 jest dużą grą, bez względu na to, w jaki sposób w nią grasz. Niektóre z lokacji są tak wielkie i szczegółowe, że w kilku miejsach nasi beta-testerzy się gubili. Przejście głównego wątku fabularnego powinno zająć średnio około 40 godzin.

78 odpowiedzi do “CD Projekt RED o DLC do Wiedźmina 2: „Wolelibyśmy zrobić pudełkowe rozszerzenie””

  1. @kamill Tak.

  2. Pudełkowe rozszerzenie to tak, tylko niech nie robią taką siekę jak ME czy DA.

  3. aleksdraven 11 maja 2011 o 19:50

    no cóż po tygodniowym „urlopie” wypada coś powiedzieć. Powiem tak trzymać CD projekt.

  4. O tak! Pakiety kilku krótszych bądź jednej długiej przygody na wzór Wieśka pierwszego to dobry pomysł! DLC w postaci skarpetki zwiększającej przyrost XP o 0,5% przez 5 minut do gazu.

  5. Preorder wysłany dzisiaj, teraz tylko czekam na kuriera 😀

  6. aleksdraven 11 maja 2011 o 20:05

    tylko czekam na ten trailer z muzą chopinowską, no i oczywiście na samego wieśka też:)

  7. MMO w świecie Wieśka? Northern Kingdoms? 😀 Funasty pomysł, tylko jakoś nie widze opcji żeby po świecie wykreowanym przez Asa latali sami wiedźmini i czarodzieje, zepsułoby to klimat :/

  8. Jak ktoś nie lubi czekać, to może wejść na moddb.com i stamtąd pobrać dużą przygodę do pierwszego Wieśka, podobno starcza na kilka godzin grania 🙂

  9. Hellscream000 11 maja 2011 o 20:09

    Popieram obydwiedma ręcami

  10. do poniedziałku, byle do poniedziałku. I co dzień 10 zdrowasiek, żeby komputer nie odmówił współpracy xD

  11. MateushGurdi 11 maja 2011 o 20:26

    A to ciekawe, CD-Action podaje 24 godziny na przejscie gry „nie spieszac sie”, a CDP-RED 40, roznica niemal dwukrotna, ktos tu sciemnia..

  12. Kocham Cię, CD Projekt RED.

  13. no i gites 🙂 W2 NAJLEPSZĄ GRĄ ROKUU!

  14. MateushGurdi: być może recenzent (nie wiem kto to, do 17 maja unikam recenzji Wieśka jak ognia) nie wykonywał wszystkich zadań pobocznych, nie eksplorował całego świata, po prostu nie skończył gry w ostatecznych 100%

  15. Ja bardzo popieram zdanie CD-P bo co do DLC mam bardzo złe uczucia, ale za to pudełkowe dodatki jak najbardziej. Byle nie było to DLC w pudełku

  16. czyli polska wciąż jest zacofana pod wzgledem gier

  17. Zacofana? ZACOFANA? Bo twórcy gier nie chcą (ale i tak pewnie będą) oszukiwać nas i skakać nam do porteli?

  18. agnessailormoon 11 maja 2011 o 22:20

    MateushGurdi, po tym spoilerze Wieśka to już wiadomo kto się czymś napchał ;p|Chłopaki z CDA-coście tam takiego ciekawego wzięli ? xD

  19. No nie… a ja tak liczyłem na tysiące DLC… nowe kolory czapek, pochwy do mieczy i zbroje rodem z kompletnie innej gry! toż to … ah szkoda gadać…

  20. eee ja juz to przeszłem xD znudziło mi sie

  21. @Cartmanc2: „Byle nie było to DLC w pudełku” – to oksymoron. DLC od dodatku pudełkowego różni się wyłącznie sposobem dystrybucji. Fakt, że DLC do większości gier to drobne popierdółki, to już inna bajka – wcale tak nie musi być. To raz. Dwa, że oni piszą, że „chcieliby”, „woleliby”, więc tu aż się prosi o jakieś wielkie „ale”. No i trzy: niektórym, np. mnie, bardziej odpowiada taki sposób dystrybucji, DLC to przecież wcale nie musi być wycięty content podstawki, a twórcom opłaca się bardziej niż pudełko.

  22. Primo: Już wydali DLC(Polecam wnikliwszą lekturę tego numeru CDA) |Secundo: Czy DLC-kami nie miały być „przygody” w pierwszym Wiedźminie? |Tertio: Mimo wszystko, dobrze będzie jeśli skupią się na czymś co można nazwać pełnoprawnym dodatkiem, zamiast nad pierdółkami.

  23. Niech robią co chcą, mnie właśnie przyszła edycja kolekcjonerska. Wielkie gratulacje za wykonanie. 😉

  24. SkywalkerPL 12 maja 2011 o 08:09

    Jeśli wydadzą pełnoprawne rozszerzenie to kupię je w dniu premiery i wyślę list z podziękowaniami!Jeden expansion pack == 100 DLC!

  25. SkywalkerPL 12 maja 2011 o 08:13

    @genobis – a wiesz, że rozszerzenia też są sprzedawane drogą dystrybucji cyfrowej? DLC to jednak domena konsol i sprzedawania popierdułek. Rozszerzenia to domena PC i wielogodzinnych dodatków do gier często dających im drugie życie. Definicja encyklopedyczna jest dość śliska, ale każdy kto choć trochę głębiej zna tematykę gamingu nie ma żadnego problemu z rozróżnieniem DLC od rozszerzenia.

  26. @SkywalkerPL: wiem. Oświeć mnie proszę (piszę bez sarkazmu), na czym w praktyce miałaby polegać ta różnica? Że to pierwsze to przedmiot(y), tekstury, zadanie na 2h gry, ewentualnie wycięty content? DA: Awakening sprzedają w pudełku, ale jednocześnie jest w sprzedaży razem z innymi DLC: http:social.bioware.com/page/da1-dlc . Dla mnie DLC to wyłącznie sposób dystrybucji dodatków, a że łatwiej tworzyć i sprzedawać drobnicę albo zrobić kilka małych dodatków zamiast jednego dużego rozszerzenia? Cóż, życie 😉

  27. Paladyn_Rage 12 maja 2011 o 09:11

    Hell yeah! Panowie z SiDiProjektu mówią moim językiem. Zawsze byłem raczej zwolennikiem pakietów na tyle dużych, że zasługują na nośnik i pudełko, zamiast smarkania jakimiś skinami, przedmiocikami, postaciami, i innymi pierdółkami, które po zebraniu mikro – kosztów do kupy dawały pokaźną sumkę, którą biedny gracz musiał wyłożyć by mieć pełny produkt.

  28. @SkywalkerPL DLC=Downloadable content czyli coś co możesz pobrać z netu. Może to też być duży dodatek.

Dodaj komentarz