CD Projekt: Wiedźmin z najlepszą sprzedażą od roku premiery, GOG ze stukrotnym wzrostem zysków [WIDEO]
![CD Projekt: Wiedźmin z najlepszą sprzedażą od roku premiery, GOG ze stukrotnym wzrostem zysków [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/c06e9394-78a8-4717-9e5c-8fa43592a5af.jpeg)
Non stop słyszymy o sukcesach CD Projektu, a nowa gra studia, Cyberpunk 2077, jest jedną z najbardziej oczekiwanych produkcji tego roku. Nie można jednak zapominać, że firma od pięciu lat nie wypuściła na rynek żadnej dużej gry, a ani Gwint, ani tym bardziej Wiedźmińskie opowieści nie okazały się takimi hitami, jak oczekiwano.
Spółka opublikowała raport za rok finansowy 2019, który trudno nazwać nieudanym. CD Projekt wypracował w tym czasie 175 milionów złotych zysku netto przy 521 milionach złotych przychodów ze sprzedaży – były to kolejno wyniki wyższe o 57,7% i 43,6% niż w 2018.
Wciąż głównym filarem sukcesu firmy pozostaje Wiedźmin 3. Miniony rok był dla gry drugim najlepszym w historii. Swoją cegiełkę dołożyła oczywiście premiera na Nintendo Switchu (11% w ogólnej sprzedaży), ale największy wzrost można było zauważyć na komputerach. W 2019 do graczy trafiło więcej pecetowych kopii niż kiedykolwiek wcześniej i stanowiły one aż 53% całości. W tym czasie Xbox One wygenerował 10%, a PS4 26% sprzedaży. Po raz kolejny wzrósł też udział dystrybucji cyfrowej – osiągnęła pułap 82%.
Spójrzcie zresztą na poniższe wykresy przygotowane przez CD Projekt:

Wiedźmin 3 sprzedał się też najlepiej w Europie (37,2%), następnie w Azji (27,9%) i w końcu w Ameryce Północnej (25,6%).
Cieszy także odbicie się GOG-a. Przed rokiem donosiliśmy o zysku sklepu wynoszącym ledwie kilkadziesiąt tysięcy złotych – jak na taką skalę obrotu była to suma niebezpiecznie niska. W 2019 było jednak o wiele lepiej, co najlepiej obrazuje poniższe zdanie:
Zysk netto segmentu GOG.com za rok 2019 wyniósł 2 983 tys. zł i był o 2 953 tys. zł wyższy niż w okresie porównawczym.
2,9 miliona złotych zysku netto przy blisko 48 milionach zysku brutto (wzrost o 5,3% względem 2018) jest zdecydowanie lepszy wynikiem niż przed rokiem.
Z raportu dowiedzieliśmy się także, że cały CD Projekt zatrudnia 1044 osoby (o 18% więcej niż w 2018). Zdecydowana większość pracuje w samym CD Projekt Red – 872 osoby, przy 172 zatrudnionych przy GOG-u. Z tego 21% to obcokrajowcy (największą grupę stanowią Ukraińcy, 28 osób, zaraz po nich są Rosjanie – 22 osoby).
Na koniec małe podsumowanie wideo od Piotra Nielubowicza, wiceprezesa ds. finansowych.
Pełny raport znajdziecie TUTAJ.
Czytaj dalej
11 odpowiedzi do “CD Projekt: Wiedźmin z najlepszą sprzedażą od roku premiery, GOG ze stukrotnym wzrostem zysków [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
kapitalizacja 30 mld – zysk netto za rok 170 mln. ROTFL
To fajnie że się sprzedaje, ale trudno się dziwić. Ja np. kupiłem wiedźmina w wersji GOTY (wszystkie dodatki) za 45 zł. W takiej cenie to grzech nie kupić 🙂 A taka promocja była w 2019 na steamie co najmniej kilka razy w ciągu roku. Taka polityka cenowa prowadzona przez CDP widocznie popłaca. Za to niektórzy inni wydawcy za średniaki sprzed 10 lat liczą sobie po dwie stówy… Przynajmniej w przyszłości wiem, której marce będę wierny i nie będę żałował swoich pieniędzy. 🙂
Szkoda że Cyberpunk znowu został przesunięty :C :C.
Ciekawe ile osób zostanie zwolnionych po premierze Cyberpunka. Szykuje się kolejna aferka ze zwolnieniami. Gra odnosi sukces, bije rekordy popularności i sprzedaży więc zwolnionych zostaje 600 osób.
@morphisiusz: Skąd ta informacja?
@paintball_X – zwolnionych to dość mocne słowo. Wydaje mi się, że większość programistów pracuje na umowy zlecenia lub B2B więc po prostu to jest zakończenie współpracy, a nie zwolnienie.
„2,9 miliona złotych zysku netto przy blisko 48 milionach zysku brutto (wzrost o 5,3% względem 2018) jest zdecydowanie lepszy wynikiem niż przed rokiem.”|Byle tak dalej, na pohybel Parze.
@paintball_X Wątpię żeby programiście byli tam na etacie. Zwykle bierze freelanderów którym zleca im się konkretne zadanie po którego wypełnieniu dostają kasę i tak współpraca się kończy. Można powiedzieć, że 'oddają questa’.
*freelancerów. Uwielbiam edycję postów na tej stronie.
Kurcze, gog ma jeszcze długą drogę przed sobą. 3 miliony na rok, to raptem pensja kilkunastu programistów… Pojedyncza gra potrafi generować dużo większe przychody, niż cały dochód brutto z tej platformy, na której są już tysiące gier! Mimo to kibicuję im z całych sił. Osobiście, jak mam wybór, to też wybieram gog.com
Dali Warcrafty i Diablo, które tylko u nich jest, więc wiadomo, że GoG musiał się odbić od dna.