około 5 godzin temuLektura na 3 minuty

Chris Avellone tworzy mroczne RPG ze scenarzystą Detroit: Become Human. Republic Games mierzy naprawdę wysoko

Według Adama Williamsa, byłego scenarzysty Quantic Dream, tworzona przez Republic Games gra ma być erpegiem z krwi i kości.


Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Pod koniec ubiegłego roku dowiedzieliśmy się, że były scenarzysta Quantic Dream, Adam Williams, założył nowe studio. Powołany do życia zespół nosi nazwę Republic Games i ma w planach stworzenie erpega w mrocznym fantasy. Jak ujął to Williams, „Władca Pierścieni spotyka się z »1984« Orwella”.

Już sam fakt, że nad tą tajemniczą grą pracuje scenarzysta Detroit: Become Human czy Star Wars Eclipse, sprawia, iż produkcja ta wydaje się całkiem interesująca. Teraz jednak ekscytacja związana z tym tytułem może wejść na zupełnie nowy poziom, jako że do zespołu Williamsa dołączył Chris Avellone. Amerykański projektant gier i pisarz pracował w trakcie swej kariery nad takimi tytułami jak Fallout 2, Icewind Dale, Planescape: Torment, Knights of the Old Republic 2 czy Pillars of Eternity. Z tej wyjątkowej okazji Williams udzielił wywiadu dla Eurogamera, w którym opowiedział nieco więcej o tworzonej przez jego studio grze.


Jak możecie się spodziewać po zespole, nasza gra RPG będzie zawierać bogatą, interesującą historię z wieloma ważnymi wyborami, rozgałęzieniami i zakończeniami. Nasz świat będzie zawierał totalitarny reżim próbujący stłumić rebelię, z rywalizującymi frakcjami i sojuszami, do których gracz może dołączyć, co da mu pełną swobodę w tworzeniu bohatera – lub antybohatera – którym chce być.


Ze słów Williamsa wynika również, że będziemy mieć do czynienia z erpegiem z krwi i kości, w najlepszym tego znaczeniu.


Jest tu również motyw proroctwa i nadprzyrodzoności, który wyniesie przygodę gracza do poziomu mitologii. Ale oprócz narracji mamy również pełną, klasyczną rozgrywkę RPG – w tym walkę, tworzenie postaci, rekrutowanych towarzyszy, romanse i wiele więcej. Naszą ambicją jest połączenie tego »złotego wieku RPG« z interaktywną opowieścią na najwyższym poziomie.


O współpracy wypowiedział się także Avellone. Nazywany niekiedy legendą branży projektant zwrócił uwagę na niezwykły sposób tworzenia narracji przez Williamsa.


Kiedy Adam podzielił się ze mną swoją wizją i projektem nadchodzącego tytułu, zapytałem, czy mógłbym z nim współpracować, a on bardzo chętnie przyjął mnie do zespołu. Uwielbiam jego zasady projektowania gry, a jeszcze bardziej konstrukcję narracji, którą tu wdraża. Bycie częścią tego projektu przy jego fundamencie jest niesamowite i to rzadka okazja w branży.


Na razie wiadomości dotyczące tego tajemniczego erpega w tym momencie się kończą. Będziemy musieli poczekać na kolejne wieści od studia, a być może też od samego Avellone’a. Warto na koniec przypomnieć, że Republic Games otrzymało wsparcie finansowe od koreańskiego wydawcy, Kraftonu.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów668

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze