Chrome Engine 4.0 ? licencjonowany silnik PlayStation 3 i Xbox 360.
Podczas imprezy Call of Juarez: Więzy Krwi, z której fotorelację możecie obejrzeć naszej stronie już teraz (filmik udostępnimy w poniedziałek), doszło do kilku "announcementów". Ważnych - Chrome Engine 4.0 ma perspektywy, będą dodatki do Więzów Krwi!
Tomasz Gawlikowski, prowadzący wczorajszą imprezę przedstawiciel firmy Techland, oficjalnie poinformował, że dopełnione zostały wszystkie formalności, za sprawą których silnik Chrome Engine 4.0 stał się oficjalnym licencjonowanym silnikiem PlayStation 3. Oznacza to, że producenci gier, którzy zechcą skorzystać z tej technologii, mają gwarancję, że ich produkcje będzie można bezproblemowo przenieść na PS3, a Sony bez zbędnych problemów zatwierdzi taki projekt i będzie można wydać go na tę platformę.
Jak się zdaje, Techland chciał podczas premiery uczynić podobną zapowiedź odnośnie Chrome Engine 4.0 jako licencjonowanego silnika na konsolę Xbox 360, ale do sfinalizowana sprawy zabrakło paru formalności – możemy więc spodziewać się, że stosowna informacja zostanie wysłana w świat w ciągu kilku najbliższych dni/tygodni. Tym samym Chrome Engine 4.0 stanie się silnikiem, który może pojawić się w nadchodzących multiplatformowych produkcjach zagranicznych producentów – a jeśli Techland zastosuje odpowiednią politykę cenową, w przypadku wielu projektów mógłby stać się rozsądną alternatywą dla dominującego Unreal Engine 3. To będzie coś – zobaczyć grę zachodniego studia z logo Chrome Engine 4.0 w czołówce!
Dodatkowo na imprezie premierowej Call of Juarez: Więzy Krwi, Techland nieco mimochodem poinformował o trzech dodatkach typu DLC, które pojawią się w najbliższym czasie. Dwa z nich to zestawy "czterech-pięciu" map do trybu multiplayer, trzeci ma wzbogacać tryb dla jednego gracza o otwarte lokacje z kilkoma zadaniami do wykonania. Umówiliśmy się z szefem Techlandu na rozmowę, która być może wyjawi więcej szczegółów – na razie wiemy tylko tyle, że w żadnym DLC nie pojawi się co-op do Call of Juarez: Więzów Krwi (jak powiedział główny projektant gry: "Biorąc pod uwagę obecny kształt tego tytułu, byłoby to bardzo trudne"), na początek zostaną one wydane na konsole, a wersja PC pojawi się później.
Senior CD-Action, związany z magazynem od ponad 20 lat, przez długi czas redaktor naczelny online’owego serwisu. Choć przeszedł na ciemną (jasną?) stronę mocy i aktualnie zajmuje się prowadzeniem marki Dying Light jako Dying Light Franchise Director, wciąż jest z nami obecny i czuwa (ci co mają wiedzieć – wiedzą)!