12.09.2023, 11:30Lektura na 2 minuty
Wideo

Cities: Skylines 2 – Koniec męki! W końcu będzie tryb fotograficzny

Skomponowanie ładnej fotki bez modów w Cities: Skylines nie należało do najłatwiejszych zadań.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Z przykrością informuję, że to również koniec serii newsów, w której opisywaliśmy co ważniejsze odcinki cotygodniowych „dzienników developerskich” z Cities: Skylines 2. (Wszystkie znajdziecie TUTAJ). Na koniec twórcy zaserwowali coś dla fanów budowania wirtualnych makiet: specjalny tryb fotograficzny. Czytajcie dalej, bo to o wiele ciekawsze, niż brzmi na pierwszy rzut oka.


Cities: Skylines 2 w obiektywie

Jedną z oddanych grup graczy city builderów są twórcy wirtualnych makiet. Nie skupiają się oni tak bardzo na ekonomii i rozgrywce, co na wykorzystywaniu potencjału gry do tworzenia pięknych żyjących krajobrazów.

Pierwsza część nadawała się do tego nieźle, brzydka nie była, ale pełnię możliwości oferowały dopiero mody. Wyłączenie cyklu dnia i nocy, ustawienie pozycji słońca lub księżyca co do stopnia, zabawa balansem kolorów oraz inne potrafiły spędzić sen z powiek. Poczciwe „Citiski” zaczynały wyglądać jeszcze na długo przed premierą sequela jak druga czy wręcz trzecia część... ale jakim kosztem:

Cities: Skylines 2 zmieni to. Wspomniany tryb fotograficzny ma być bardzo bogaty. Oddam tu mikrofon twórcom, którzy wymieniają możliwości jednym tchem:


(...) możesz zmieniać wszelkiego rodzaju ustawienia związane z samym aparatem. Przykłady obejmują korpus, obiektyw i kształt przysłony, z których wszystkie mają dalsze ustawienia umożliwiające dostosowanie takich elementów, jak możliwość przenikania przez ściany lub długość ogniskowej (...). Na karcie Obiektyw możesz dostosować ustawienia głębi ostrości, motion blur, rozmycia Gaussa, winiety, ziarna kliszy i projekcji Panini (...).


Dalsze zakładki obejmują kontrolę pogody, szybkość symulacji, porę dnia, balans kolorów oraz jasność. 

Filmowcy otrzymają kolejny rarytas; możliwość dowolnego programowania kamery za pomocą łatwej w obsłudze osi czasu. Zmieniać się mogą nie tylko położenie, ale również różne wartości wspomniane wyżej! Dzięki temu od timelapse'a dzieli nas kilka kliknięć.

Jak na taki tryb przystało, wszystko najlepiej wyjaśni filmik od twórców:

Premiera Cities: Skylines 2 już 24 października 2023.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze