rek

Concord: Zamknięte testy zbierają zaskakująco pozytywne opinie

Concord: Zamknięte testy zbierają zaskakująco pozytywne opinie
Krzysiek "Gwint" Jackowski
Mało kto spodziewał się dobrej gry po pierwszym zwiastunie.

Podczas majowego State of Play Sony zaprezentowało obszerny zwiastun Concorda – nowej gry Firewalk Studios. Po obszernym wprowadzeniu fabularnym w stylu Strażników Galaktyki okazało się, że mamy do czynienia z… sieciowym hero-shooterem. Gracze byli bardzo zawiedzeni prezentacją nowej marki i w sieci dało wyczuć się niezadowolenie społeczności. Od 12 lipca odbywały się zamknięte testy gry, w których uczestniczyć mogli także użytkownicy PS Plusa. Spodziewano się kolejnego linczu, jednak pierwsze opinie okazały się zgoła odmienne.

https://www.youtube.com/watch?v=7jqQJhjf_3o&t=12s

Sukces bety okazał się na tyle okazały, że twórcy wydłużyli o jeden dzień możliwość testowania. Ale co sprawiło, że gracze oraz dziennikarze pozytywnie zaskoczyli się grą? Gdzie nie spojrzeć, to wszyscy są zgodni – Concord nie odkrywa koła na nowo, wykorzystuje wszystkie mechanizmy znane nam z podobnych mu gier i implementuje je w różnych proporcjach, zależnie od potrzeb. Najczęściej zestawiany jest przez dziennikarzy z Overwatchem oraz League of Legends. Od pierwszego zapożycza ogólną koncepcję na rozgrywkę, dzieło Riotu natomiast ma być wyznacznikiem dla Firewalk w kreowaniu uniwersum gry. Stąd też prezentację rozgrywki na State of Play poprzedził obszerny fabularyzowany zwiastun.

Concord od początku sprawia wrażenie, że celowo zaprojektowano go tak, aby sprawiał wrażenie miksu wielu świetnych gier sieciowych i robi to bardzo dobrze. 

Oczywiście pierwsze dobre wrażenie nie oznacza, że Concord nie cierpi na problemy. W tym gąszczu inspiracji, które również sięgają do takich sieciowych molochów jak Call of Duty czy Destiny (nic dziwnego, studio odpowiedzialne za Concorda jest w dobrych stosunkach z Bungie), dziennikarze oraz gracze zwracają uwagę, że mało w tym autorskiego podejścia. Podkreślane jest, że produkcja zawiera własne pomysły oraz w oryginalny sposób wykorzystuje rozwiązania innych, jednak w pierwszym przypadku nie jest to dobrze wprowadzone, a w drugim to zdecydowanie za mało, aby odróżniać się na tle konkurencji.

Podsumowując, Concord już jest świetnym shooterem, który na przemian wprowadza subtelne, acz znaczące innowacje, a walka sprawia czystą frajdę, jednak najdziwniejsze koncepcje gry będzie trzeba skuteczniej wyjaśnić odbiorcom. 

Concord zadebiutuje na rynku 23 sierpnia na PC oraz PS5. Na 18 lipca zaplanowano także otwarte beta-testy gry.

10 odpowiedzi do “Concord: Zamknięte testy zbierają zaskakująco pozytywne opinie”

  1. W sensie, że nie ocenia się rozgrywki na podstawie zwiastuna CGI? No popatrzcie, kto by pomyślał? Stan graczy na wtorek: „zszkowani”.

    • No to jak już dzienna dawka narzekania na tych potwornych „gr***y” została wyrobiona, to przypomnę tylko, że ludzie po trailerze CGI narzekali nie na rozgrywke, a o spóźnione o 10 lat marvelowskie dialogi i humor, beznadziejny design postaci, fakt że gra jest kolejną grą-usługą, do tego jeszcze spóźnionym o 5 lat kolejnym hero-shooterem, oraz na to, że została wyceniona na 40$ przy jednoczesnej zapowiedzi monetyzacji rozgrywki znajdywanej w grach free2play.

    • Otóż nie, mój bracie w Chrystusie: narzekali na wszystko. Pełen pakiet – od grafiki, poprzez design, na generalnym „a po co to komu?” kończąc. Ot, standardowa procedura, dobrze ci zresztą znana.

    • Ah ta bo trzeba w grę zagrać żeby wiedzieć że designy postaci są złe i że nikt nie chce kolejnego hero shootera z 5 miliardami mikrotransakcji za $80 sztuka. Na takie postacie nawet patrzeć się nie chce, a co dopiero skiny kupować.

      Jeśli nawet CGI trailera nie umieją dobrze zrobić to nie ma szans na dobrą grę. A typową opinią Screenranta można się najwyżej podetrzeć.

    • Postacie są paskudne i tu nie ma co się wykłócać. Mogliby podpatrzeć z Overwatcha jak zrobić dobry character design.

    • Biedny Nezi przychodzi bronić honoru G*aczy, a Valoor każe potrzymać sobie piwo i udowadnia, że Shaddon ma rację – tyle z zaskoczeń <3

    • @KAWALORN
      Ale ty wiesz, że te wszystkie trailery CGI to tworzą zewnętrzne studia wyspecjalizowane w takich projektach?
      @QUETZ
      A wolałbym nie mieć.

  2. A czytajac tytul spodziewalem sie ze negatywne 🙁

  3. Czekaj według kogo niby są zadowoleni? Bo śledząc YT i kanaly interesujące się grami które nie sa na smyczy DEI, to jednak gra jest beznadziejna, z postaciami dla nikogo i starym gameplayem. Rozumiem ze przyszedł przykaz z gory i macie mówić dobrze o tej grze. Tylko czekać pochwalnego artykułu o Fintlocku

Dodaj komentarz