Control: Posiadacze konsol nie powinni już odczuwać problemów z optymalizacją

Kiedy pod koniec sierpnia na rynku pojawiło się Control, krytycy byli grze dość przychylni. Jednak część z nich już wtedy zauważyła pewne niedociągnięcia techniczne w produkcji. Kłopoty te bardzo szybko rozrosły się do miana poważnych problemów: posiadacze konsol raportowali o dramatycznych spadkach płynności rozgrywki. Remedy obiecywało poprawę i wygląda na to, że słowa dotrzymało.
Na konsoli PS4 opublikowano właśnie łatkę, która powinna rozwiązać wszelkie problemy ze spadkiem liczby klatek na sekundę. Poprawia ona także stabilność gry, usuwa błędy powodujące awarie misji oraz rozwiązuje kłopoty, związane ze sterownikami DX11 i DX12 na PC. Posiadacze komputerów i Xboxów muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość – według tej notki, patch dla tych użytkowników zostanie wprowadzony już wkrótce.
Czytaj dalej
12 odpowiedzi do “Control: Posiadacze konsol nie powinni już odczuwać problemów z optymalizacją”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Tak przynajmniej rze
fajna gierka jak dla mnie dobre 9/10 😉 i nawet na nie najmocniejszym lapku idzie 😀
Posiadacze PC ? Ograłem tytuł bez żadnego patcha bez problemów a że stare konsole nie dają rady sorry taki mamy klimat
@Kalis22pl Racja, wina konsol, nie developera który partaczy optymalizacje gry 😉
Nezi23,|Wiadomo, że wina leży po stronie twórców, ale to że konsole są technicznie przestarzałe to fakt niepodlegający dyskusji. Remedy eksperymentowało z nowymi technologiami/bajerami graficznymi przy tworzeniu Control, trudno się dziwić, że konsole nie wyrabiały przy niej.
Xellar|To powinni pójść śladami Cryteka w 2007 i wypuścić grę tylko na pc.
@Batushka zburzę twój wyimaginowany świat – Crysis wyszedł też na konsole.|@Xellar takie Gran Turismo Sport wygląda lepiej niż każde inne wyścigi na PC, Horizon Zero Dawn tak samo. Jak ktoś nie potrafi zrobić gry na konsolę to potem tak jest.
W sumie przydałoby się, by ktoś kto ją ma to potwierdził.
@Crasher zburzę twój wyimaginowany świat – wyszedł na konsole 4 lata później bo w czasie kiedy był tylko na kompa obecne konsole były za słabe na tą grę. Z resztą z tego co wiem wersję konsolową okroili pod względem grafiki…
@Crasher grałeś we forza horizon 4 na pc?
Crasher,|Nie chodzi o co jak wygląda gdzie, tylko jakich nowinek technologicznych używano przy produkcji gry. Jeśli Remedy eksperymentowało z RayTracingiem – która, de facto, jest technologią zbyt zaawansowaną dla podzespołów wbudowanych w konsole – i na tę zabawę przeznaczyli znaczącą ilość zasobów studia (czas, pieniądze, ludzie itp), to chyba logiczne, że te konsole będą się dławić. Konsole są przestarzałe technicznie – to fakt. Wciąż da się na nie robić piękne gry – to też fakt.
Mam telewizor za 25 tys pln i PS4pro. Tak, Horizon wygląda zjawiskowo…ale dopóki siedzę nie bliżej niż 2,5 metra od telewizora. Cała sztuczka opiera się na mocnym upscallingu urządzenia peryferialnego i HDRze, co pozwala na zabawę bardzo szeroką paletą kolorów i wodotryskach z nich wynikających. Jak podejdziesz blisko, to masz pikselozę. Jak podłącze prosiaka do kilkuletniego 1080p telewizora, to wygląda już zwyczajnie brzydko. Na PC mam żyletę obraz w grach, nawet gdy patrzę się z 50 cm.